Misschien iets verder kijken dan de grote Hollywood blockbusters. Er zijn genoeg hedendaagse films met wel een goed en origineel scenario.quote:Op zondag 17 november 2024 22:47 schreef Breekfast het volgende:
Oh oh oh wat was dit slecht zeg.
Zoals hierboven al genoemd: het is alsof het scenario en het script is uitbesteed aan ChatGPT.
Hoe komt het toch dat het scenario en het script in de hedendaagse filmwereld zo weinig aandacht krijgt?
Oh zeker, ze worden nog genoeg gemaakt. Maar bij de grote filmproducties lijkt scenario/script steeds meer verwaarloosd te worden. Alsof ze denken: zolang we er genoeg actie ingooien en het er allemaal gelikt uitziet dan volgt het kassucces automatisch wel. En waarschijnlijk hebben ze daar ook wel gelijk in.quote:Op zondag 17 november 2024 23:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
Misschien iets verder kijken dan de grote Hollywood blockbusters. Er zijn genoeg hedendaagse films met wel een goed en origineel scenario.
Precies dit.quote:Op zondag 17 november 2024 23:29 schreef TyVole het volgende:
Net geweest. Flauwekulfilm maar heb me niet verveeld.
Wat mij stoorde:
- Belegeringscene opening met die schepen, totale onzin.
- Rijden op een neushoorn, echt joh?
- Haaien in het Colosseum, tuurlijk.
- Main verhaallijn ongeloofwaardig waardoor vooral het einde sloeg als een lul op een drumstel.
Ga hierheen zonder al te hoge verwachtingen. Eens met wat hierboven al gezegd is, je hebt een enorm budget maar er een goed verhaal van maken is blijkbaar onmogelijk tegenwoordig.
Denk het welquote:Op dinsdag 26 november 2024 23:04 schreef ems. het volgende:
Nog niet gezien maar slechter dan Napoleon kan het niet zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Visual effect was juist erg ondermaats. Duidelijk te weinig gebruik gemaakt van praktische effecten en te veel geleund op CGI. Vaak haalde dat mij ook direct uit de film met de gedachte ‘Jeetje wat is dit nel zeg’. Er was van de crew ook veel kritiek op Ridley Scott, omdat hij enorm lui was in het efficiënt verfilmen en alles wilde oplossen met CGI.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:11 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik vond de film beter dan die had moeten zijn. Was prima popcorn-entertainment. Leuk idee om de lijn van de eerste film te volgen en dit dan om te draaien halverwege. Echt spannend was het ook niet, maar man wat een entertainment. Ook de visual effects waren oprecht goed.
jaquote:Op donderdag 28 november 2024 13:23 schreef DrDentz het volgende:
Ik vond het opzich wel vermakelijk voor een avond maar kan niet echt tippen aan deel 1. Die dieren zien er toch ook een stuk nepper uit... zo'n nagespeeld zeegevecht leek me wel spectaculair om te zien hoor in het Colosseum, wat een tijd moet dat geweest zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |