abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207443527
Heb een NAS met daarop Plex Media Server (PMS) draaien.
Wil mijn bibliotheek ook van buitenaf kunnen benaderen, maar sinds ik ben overgestapt op glasvezel van KPN wil het maar niet lukken. Had hiervoor Tele2 en ADSL, en daar werkte alles prima.

Ik heb al een topic geopend op het forum van KPN, maar nog geen antwoord ontvangen. Heb daar ook andere mensen met exact hetzelfde probleem gezien, maar geen oplossing gezien.

Goed....

IP-adres van KPN Box 12 (modem): 192.168.2.254
IP-adres van NAS: 192.168.2.103

DHCP staat aan op de modem, en het IP-adres van NAS is d.m.v. MAC-adres vastgezet.
De NAS heeft dus een vast adres.

UPnP staat uit.

Standaard poort voor remote access van Plex is TCP 32400. Je kunt nog zelf een handmatige poort kiezen, maar voor het gemak laat ik het op 32400.

Genomen stappen:
- Ingelogd op de modem, port forwarding ingesteld - TCP 32400 voor 192.168.2.103.
- Ingelogd op Plex, remote access aangezet. (Zowel de poort op automatisch gelaten, als handmatig op 32400 gezet - zelfde resultaat).

Normaal gesproken was dit het, maar nu werkt het dus niet.

Iemand een idee waar ik nog meer zou kunnen kijken?
pi_207443539
Ik wilde plaatjes posten, maar ik kom er net achter dat mijn plaatjes op het forum van KPN niet meer doen.

Ik heb de openingspost op het KPN-forum meerdere keren aangepast, en blijkbaar is er toen iets misgegaan - de screenshots zijn verdwenen... Lekker handig.

Ik zal later screenshots toevoegen...

Hoop dat er iemand dit eerder heeft meegemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')