Het is 01:30 wanneer ik dit schrijf, ik moet gewoon om 09:00 weer de grootste dombo's van Nederland te woord staan, maar ik kan niet slapen.
Dagelijks google ik de naam van onze voormalige bondscoach aka Nederland's meest succesvolle en beste trainer ooit.
Ja, 71.
Ja, was eigenlijk met pensioen.
Ja, heeft nog steeds kanker (eigenlijk vind ik het hele prostaatkanker niet erg, want hij raakt Truus dankzij zijn katheter niet meer aan).
MAAR:
Louis begint met lelijke Truus aan een nieuw leven in PortugalSamen met zijn Truus keert hij terug naar Portugal,
en de voormalig bondscoach is er klaar voor om nieuwe uitdagingen aan te pakken. Aan Story vertelt hij alles over zijn plannen.
Louis van Gaal vertelde afgelopen voorjaar dat er eind 2020 prostaatkanker bij hem was geconstateerd en dat hij daarvoor in een Amsterdams ziekenhuis wordt behandeld. Na zijn onthulling sprak Louis er nauwelijks nog over. Hij richtte zich op het WK in Qatar.
Inmiddels is hij terug en brengt hij weer elke dag met zijn vrouw Truus door. ‘Qua gezondheid gaat het goed,’ vertelt Louis aan Story. ‘Ik heb inmiddels bewezen dat ik dat goed kan managen. We kijken vooruit. Dat is het beste wat je kan doen.’Leven in Portugal
Hij laat zich er echter niet door uit het veld slaan. ‘We wonen heerlijk in Portugal. En wie weet wat de toekomst daar brengt?
Misschien word ik wel bondscoach van het Portugese elftal voor het volgende WK. Ze hebben de potentie om wereldkampioen te worden. Waarom zou ik het niet doen? We wonen daar en ik houd wel van een uitdaging. Truus is het met me eens. Je moet in het leven uitdagingen zoeken. Net zoals we ons huwelijk ook als een uitdaging zien. Je moet elkaar blijven prikkelen. Dan blijft het leuk.’https://www.story.nl/show(...)uw-leven-in-portugalHIJ WIL DOORGAAN ALS TRAINER.
Ik heb gevochten! Alles gedaan om hem bij België of Portugal te krijgen, maar tja....die Belgen hebben toch echt een sollicitatieprocedure geopend. Als ze mijn Louis wouden, dan hadden ze dat niet gedaan.
Die Portugezen willen een Portugees sprekende coach en dromen van die spuuglelijke Mourinho. Die kloppen niet bij de beste man aan.
Wat blijft er dan over? De VS? Daar gaat die lelijke Truus toch niet wonen, past ze niet tussen. Polen valt geen eer mee te behalen, Ghana ook niet. Clubs? Nee, hij gaat op deze leeftijd niet meer fulltime werken.
Ik heb dus een verschrikkelijk gevoel dat ondanks dat hij door wil, hij gewoon geen aanbiedingen krijgt...oke nou ja Zuid-Korea ofzo zal hem wel vragen, niks tegen Zuid-Korea, maar ook daar gaat Truus niet wonen. Hij krijgt niet de aanbiedingen die hij wil. En dat betekent....dat we het met foto's en filmpjes van fans die de mooiste man ter wereld in Portugal tegenkomen moeten doen. Dat valt mij zwaar, maar ik wil alleen Louis.
Hoe ervaren jullie dit? 1,5 jaar Louis overal, en nu zie ik hem alleen maar in restaurants in Portugal....echt een topper die Truus, lelijk en kan dus niet koken