Jonk, als die gebleven was minimaal 3 kampioenschappen niet gehad, "maar wat hebben we een goeie doorstroming".quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja, voor mijn gevoel is de jeugdopleiding achteruit gegaan sinds exit Jonk, al verschillen de meningen daar sterk over.
De bloeiperiode die achter ons ligt is wel een tegenargument. Sterkhouders waren Sanchez, Dolberg, Onana, Ziyech, De Ligt, de Jong, Blind, Tadic, Antony, Martinez, Timber, evt. van de Beek nog (maar dan wellicht ook Schöne, Alvarez). In ieder geval overgrote meerderheid gewoon aankopen.
Dat vind ik sowieso veel te makkelijk geredeneerd, alsof ik zou zeggen dat we zonder Jonk geen Frenkie en de Ligt hadden gehad, en dat we als hij was gebleven nog veel meer talenten van dat kaliber hadden gehad.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jonk, als die gebleven was minimaal 3 kampioenschappen niet gehad, "maar wat hebben we een goeie doorstroming".
Een zwaluw maakt geen zomer. Schreuder en Sar outquote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:46 schreef aTypisch het volgende:
als ajax nou gewoon alles wint deze maand, slaat dan het sentiment om of is het gewoon #schreuderout nu?
Timber, Brobbey en in mindere mate Taylor zijn toch gewoon meer dan prima.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:43 schreef PicoMMP het volgende:
Ideale situatie is een goede mix van aankopen en eigen jeugd. In 1995 hadden we de aankopen Van der Sar, Bogarde, Blind, Litmanen, Overmars, Kanu en Finidi, aangevuld met wat jeugd (De Boertjes, Reiziger, Seedorf, Davids, Kluivert) en natuurlijk de terugkeer van Rijkaard als ervaren rot.
We kopen nu veel meer omdat we meer geld hebben, maar de aankopen zijn niet altijd even goed. De verkopen van Frenkie, Ziyech en Antony maken financieel heel veel goed ten opzichte van de honderd miljoen aan miskopen.
Het is vooral vervelend dat we zo weinig echt grote talenten uit de jeugd hebben de laatste jaren. Vooral aanvallend is het heel matig.
"Meer dan prima", maar een Bergkamp, Van der Vaart, Sneijder zit er niet bij. Het zou toch erg lekker zijn als we weer een keer allemaal uitkijken naar het weekend omdat er een wereldspeler in de dop in Ajax 1 staat.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 13:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Timber, Brobbey en in mindere mate Taylor zijn toch gewoon meer dan prima.
Hato godquote:Op zaterdag 7 januari 2023 14:34 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
"Meer dan prima", maar een Bergkamp, Van der Vaart, Sneijder zit er niet bij. Het zou toch erg lekker zijn als we weer een keer allemaal uitkijken naar het weekend omdat er een wereldspeler in de dop in Ajax 1 staat.
Axel Dongen godquote:Op zaterdag 7 januari 2023 14:40 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Voor een centrale verdediger loop ik niet direct warm.
Timber heeft die kwaliteiten zeker wel. Vorig jaar hebben we Gravenberch nog afgeleverd die ook potentie heeft om topspeler te worden.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 14:34 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
"Meer dan prima", maar een Bergkamp, Van der Vaart, Sneijder zit er niet bij. Het zou toch erg lekker zijn als we weer een keer allemaal uitkijken naar het weekend omdat er een wereldspeler in de dop in Ajax 1 staat.
Zeker potentie, maar ik wil weer een keer de “oh’s” en “ah’s” voor een jeugdspeler horen. Misschien overromantiseer ik, maar het eerste jaar van Van der Vaart bijvoorbeeld. Was een kutelftal, maar wat heb ik genoten.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 15:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Timber heeft die kwaliteiten zeker wel. Vorig jaar hebben we Gravenberch nog afgeleverd die ook potentie heeft om topspeler te worden.
Heb je dat niet gehad met Gravenberch? Heb toch ook wel echt genoten van zijn spel ondanks dat hij vaak wat flegmatiek over komt. VdV was natuurlijk wel een generationeel talent die als het wat beter tussen zijn oren zat wereldtop had kunnen worden.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 15:29 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Zeker potentie, maar ik wil weer een keer de “oh’s” en “ah’s” voor een jeugdspeler horen. Misschien overromantiseer ik, maar het eerste jaar van Van der Vaart bijvoorbeeld. Was een kutelftal, maar wat heb ik genoten.
Met name een verrot lichaam toch? Daarom zo knap dat hij het nog redelijk ver heeft geschopt, vond hem in aanleg ook beter dan Sneijderquote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Heb je dat niet gehad met Gravenberch? Heb toch ook wel echt genoten van zijn spel ondanks dat hij vaak wat flegmatiek over komt. VdV was natuurlijk wel een generationeel talent die als het wat beter tussen zijn oren zat wereldtop had kunnen worden.
Nee, de tweebenigheid en het wegdraaien van Sneijder maakte hem gewoon een stuk beter dan VdV, maar de laatste scoort beter op de sympathie factor, heeft wel een beetje de WvH vibe.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Met name een verrot lichaam toch? Daarom zo knap dat hij het nog redelijk ver heeft geschopt, vond hem in aanleg ook beter dan Sneijder
Verrot lichaam had ook gedeeltelijk met de elke-week-frikandelletje-mentaliteit te maken. Maar was wel vanaf het begin al blessuregevoelig ja, en niet de snelste, ik vermoed dat hij het in het huidige voetbal erg lastig had gehad (ook in zijn prime).quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Met name een verrot lichaam toch? Daarom zo knap dat hij het nog redelijk ver heeft geschopt, vond hem in aanleg ook beter dan Sneijder
Nou, dat was bij mij niet het geval hoor. Maar ja, er valt voor beide wat te zeggen. Ik ben gewoon altijd een redelijke fanboy van voetballers met zo’n linkerpoot.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee, de tweebenigheid en het wegdraaien van Sneijder maakte hem gewoon een stuk beter dan VdV, maar de laatste scoort beter op de sympathie factor, heeft wel een beetje de WvH vibe.
Die wordt ook wel gemist, heeft een beetje wat Frenkie had, dat met een dribbel 1 linie of zelfs 2 overslaan.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Heb je dat niet gehad met Gravenberch? Heb toch ook wel echt genoten van zijn spel ondanks dat hij vaak wat flegmatiek over komt. VdV was natuurlijk wel een generationeel talent die als het wat beter tussen zijn oren zat wereldtop had kunnen worden.
Dat kort wegdraaien wat Sneijder kon, zijn er maar weinig dat ook konden of kunnen, had er wel meer uit kunnen halen want was maar 1 jaar wereldtop.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou, dat was bij mij niet het geval hoor. Maar ja, er valt voor beide wat te zeggen. Ik ben gewoon altijd een redelijke fanboy van voetballers met zo’n linkerpoot.
Brak in zijn tweede seizoen zijn been en daar is die nooit echt overheen gekomen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Absoluut. Wat Raf voor had op Sneijder was het geniale. Stiffies, hakjes, buitenkant voetjes. Veel fijnbesnaarder en mooier om te zien.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:17 schreef Poepz0r het volgende:
Vd Vaart mijn favo speler. Wat een techniek had hij bohhh
Sympathieke Raf godquote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:46 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Absoluut. Wat Raf voor had op Sneijder was het geniale. Stiffies, hakjes, buitenkant voetjes. Veel fijnbesnaarder en mooier om te zien.
Met dat geld had je hoe dan ook beter moeten inkopen (en doorselecteren) maar das wel een andere discussie.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:24 schreef Tarado het volgende:
Het is ook allemaal niet zo heel vreemd, van het team dat de halve finale tegen Spurs speelde is alleen Tadic nog over, helaas is dat niet omdat er doorgeselecteerd wordt maar puur omdat je leeggehaald wordt.
Daar kan je niet tegen opleiden, je mag blij zijn als er 1-2 spelers per seizoen doorbreken dus je kan niet anders dan aankopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |