Het komt bij TS toch niet van optrekkend vocht maar van lekkage bij een kozijn op de eerste verdieping?quote:Op woensdag 4 januari 2023 23:57 schreef FranticDJ het volgende:
SalpeterZiet er iig hetzelfde uit als de zout/salpeterbloei die ik onder mn verf/stucwerk had in mn vorige woning.
stappen plan uit je link volgen en wegblijven bij bouwmarktmiddeltejes, maar neem wel de bron Weg ander is het een pleister op de wonde
heb het zelf ook gehad in mn vorige huis. Heb de muren geïnjecteerd met waterglas. Vervolgens de binnenmuren op de beganegrond behandeld met volgens mij zoutsper. Daarna glasvlies er overheen.
vochtschade en zoutbloei kan langs meerdere kanten komen. er zitten namelijk ook mineralen in veel pleister/mortel materialen die met vocht van buiten kunnen gaan reageren.quote:Op donderdag 5 januari 2023 00:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het komt bij TS toch niet van optrekkend vocht maar van lekkage bij een kozijn op de eerste verdieping?
Ah, een ervaringsdeskundige! Ik ben dus bezig me die bron, maar dat kan toch nog wel een aantal weken duren, in het beste geval (want de voeger blijft maar op zich laten wachten met een datum, en daarna zal het ook tijd nodig hebben om te drogen - áls dat het probleem is).quote:Op woensdag 4 januari 2023 23:57 schreef FranticDJ het volgende:
SalpeterZiet er iig hetzelfde uit als de zout/salpeterbloei die ik onder mn verf/stucwerk had in mn vorige woning.
stappen plan uit je link volgen en wegblijven bij bouwmarktmiddeltejes, maar neem wel de bron Weg ander is het een pleister op de wonde
heb het zelf ook gehad in mn vorige huis. Heb de muren geïnjecteerd met waterglas. Vervolgens de binnenmuren op de beganegrond behandeld met volgens mij zoutsper. Daarna glasvlies er overheen.
Ik heb het in z'n geheel weggeschraapt, kon het niet meer aanzien, haha. Er zit vocht in de spouw en we lijken de bron te hebben gevonden, maar de muur moet daarna nog drogen en het gaat allemaal nog wel even duren, dus we gaan vanzelf zien of er 'pluis' ontstaat, vrees ik...quote:Op donderdag 5 januari 2023 23:31 schreef FranticDJ het volgende:
als je zeker wil weten of t salpeter is:
schraap een stukje weg. staat er over een paar weken een soort 'pluis' op als bij schimmel op bv fruit, dan is het salpeterbloei.
Wat is de bron van het probleem ?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:43 schreef VVVRRR het volgende:
[..]
Ik heb het in z'n geheel weggeschraapt, kon het niet meer aanzien, haha. Er zit vocht in de spouw en we lijken de bron te hebben gevonden, maar de muur moet daarna nog drogen en het gaat allemaal nog wel even duren, dus we gaan vanzelf zien of er 'pluis' ontstaat, vrees ik...![]()
Dank voor het meedenken allemaal!
Waarschijnlijk kapot loodwerk bij de schoorsteen. Volgens de dakdekkers speelt dat dan al veel langer en niet van de ene op de andere dag, die hebben er weinig haast mee. Merkwaardig (en om zenuwachtig van te worden) wel, als je het mij vraagt. Dus mocht iemand nog de gouden tip hebben voor Utrecht en omgeving…quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:32 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wat is de bron van het probleem ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |