of het precies graan is weet ik niet. er staan twee tonnen waar een soort van granen in zit.. het is een project van de mannen... ik heb instructies gekregen om dat aan de schapen te geven.. ze krijgen 3 handen van het een en 3 handen van het ander per dag.. het is geen vetpotquote:Op donderdag 16 november 2023 19:23 schreef sigme het volgende:
Met graan bijvoeren mag je wel oppassen dat ze niet te dik worden. Te dik geeft problemen met aflammeren.
Heb je een reden om graan te voeren (in plaats van biks of pulp of gras/luzernebrok oid)?
Biks, is dat nog steeds geperste aardappelschil? Of is dit inmiddels ook bewerkt voer geworden.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:23 schreef sigme het volgende:
Met graan bijvoeren mag je wel oppassen dat ze niet te dik worden. Te dik geeft problemen met aflammeren.
Heb je een reden om graan te voeren (in plaats van biks of pulp of gras/luzernebrok oid)?
Die zie ik niet?quote:
jup,quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:26 schreef Isabeau het volgende:
Is dat bewaringswaarde zoiets als vallend onder monumentenzorg? Ik heb daar geen verstand van, maar het lijkt me dingen aanpassen aan je huis wel een stuk moeilijker maken.
Incest is niet echt het ding hier; inteelt is het probleem.quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan dat wel, incesttechnisch gezien, die ram inzetten? Of bedoel je om hem uit te lenen aan andere kuddes?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij maken geen probleem van eenmaal inkruisen, maar die jongen moeten dan allemaal naar de slacht. Maar dat verschilt ook wat per ras; wij hebben een vrij zeldzaam ras, dus een kleine genenpoel en dus snel problematische inteelt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Incest is niet echt het ding hier; inteelt is het probleem.nuja, de rest van de lammetjes zijn voor het vlees, dus hij zal niet zn zusjes te grazen nemen ( hopen we dan, @sigme weet jij wanneer die ram voor het eerst ehm.. triggerhappy is? ) en z'n moeder wordt ook voor vlees gebruikt aangezien ze een van meest schrikkerige schapen van de kudde is. Er komen aan het eind van het jaar ( zo rond slacht tijd denk ik) wel weer nieuwe schapen bij (we hebben graag een kudde van 1 ram en 9 ooien) dus dan valt het wel weer mee met de inteelt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij maken geen probleem van eenmaal inkruisen, maar die jongen moeten dan allemaal naar de slacht. Maar dat verschilt ook wat per ras; wij hebben een vrij zeldzaam ras, dus een kleine genenpoel en dus snel problematische inteelt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Incest is niet echt het ding hier; inteelt is het probleem.FoutjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij maken geen probleem van eenmaal inkruisen, maar die jongen moeten dan allemaal naar de slacht. Maar dat verschilt ook wat per ras; wij hebben een vrij zeldzaam ras, dus een kleine genenpoel en dus snel problematische inteelt.![]()
Spoilers!
Nou, we hadden vorig jaar nog een drachtig schaap waarbij enkel een ramlam gelopen had tot een maand of vier…quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:43 schreef Barreltje het volgende:
[..]
nuja, de rest van de lammetjes zijn voor het vlees, dus hij zal niet zn zusjes te grazen nemen ( hopen we dan, @:sigme weet jij wanneer die ram voor het eerst ehm.. triggerhappy is? ) en z'n moeder wordt ook voor vlees gebruikt aangezien ze een van meest schrikkerige schapen van de kudde is. Er komen aan het eind van het jaar ( zo rond slacht tijd denk ik) wel weer nieuwe schapen bij (we hebben graag een kudde van 1 ram en 9 ooien) dus dan valt het wel weer mee met de inteelt..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |