abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211315978
Met graan bijvoeren mag je wel oppassen dat ze niet te dik worden. Te dik geeft problemen met aflammeren.

Heb je een reden om graan te voeren (in plaats van biks of pulp of gras/luzernebrok oid)?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 16 november 2023 @ 21:13:39 #103
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_211317840
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:23 schreef sigme het volgende:
Met graan bijvoeren mag je wel oppassen dat ze niet te dik worden. Te dik geeft problemen met aflammeren.

Heb je een reden om graan te voeren (in plaats van biks of pulp of gras/luzernebrok oid)?
of het precies graan is weet ik niet. er staan twee tonnen waar een soort van granen in zit.. het is een project van de mannen... ik heb instructies gekregen om dat aan de schapen te geven.. ze krijgen 3 handen van het een en 3 handen van het ander per dag.. het is geen vetpot ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 16 november 2023 @ 21:55:13 #104
63722 z80
I fink you freaky
pi_211318423
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:23 schreef sigme het volgende:

Biks, is dat nog steeds geperste aardappelschil? Of is dit inmiddels ook bewerkt voer geworden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 30 april 2024 @ 12:16:02 #105
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_213370388
Zo,

weer eens een mini-update.
we wonen hier nu een jaar O+ en zijn nu alle seizoenen door. en weten nu steeds beter hoe en wat we aan ons huis willen doen.. teveel :+

Maar dat houdt ons niet tegen!

We hebben eens wat uitgebreider onderzoek gedaan naar ons huis:
De "schuur" heeft een bewaringswaarde van 2 en blijkt onder de verantwoordelijkheid van de gemeente te vallen.
de gemeente gebeld, en in principe mogen we best veel aanpassen aan de schuur. Grote verbouwingen ( in de toekomst zonnepanelen en grond warmte) hebben nog wel een vergunning nodig, maar dat is eigenlijk ook zo met normale gebouwen. Prima dus.

Het hoofdhuis heeft een bewaringswaarde van + en valt onder de verantwoordelijkheid van landelijke monumentenzorg.
Daar zijn dus best wel wat restricties voor. Vandaag eens uitgezocht of we onze kozijnen een andere kleur mogen verfen.

Lastig dus }:| we zouden namelijk graag de ramen in dezelfde kleur als de deur hebben ( groen). traditioneel gezien zouden de ramen dan weer wit zijn hier in de regio. maar dat gaan we verder uitzoeken. in het dorp verderop zit een mannetje die graag in de geschiedenis duikt en meer weet en kan vinden van en over dit huis, dus ook eens bij hem aanbellen.

tevens,
lammetjes :
  dinsdag 30 april 2024 @ 12:18:31 #106
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213370406
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:16 schreef Barreltje het volgende:

tevens,
lammetjes :
Die zie ik niet?
Nu dus wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door golfer op 30-04-2024 12:53:13 (foto's toch zichtbaar) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213370415
Met een beetje fantasie kom je een heel eind :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 30 april 2024 @ 12:20:13 #108
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_213370421
jajaj.. typen op de laptop, foto's op de mobiel.. duurt even :+

in totaal is de vangst dit jaar 7 lammetjes van 5 dames.

de ram is niet meer en helaas was er ook een ander schaap wat niet meer is.
een van de januari lammen is een ram, we gaan nog bedenken of we die als ram in gaan zetten nu.
pi_213370456
Is dat bewaringswaarde zoiets als vallend onder monumentenzorg? Ik heb daar geen verstand van, maar het lijkt me dingen aanpassen aan je huis wel een stuk moeilijker maken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 30 april 2024 @ 12:54:27 #110
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_213370710
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:26 schreef Isabeau het volgende:
Is dat bewaringswaarde zoiets als vallend onder monumentenzorg? Ik heb daar geen verstand van, maar het lijkt me dingen aanpassen aan je huis wel een stuk moeilijker maken.
jup,
nouja zie ook de ingevoegde foto.. over het verfen van je ramen... kan niet zomaar.
  dinsdag 30 april 2024 @ 13:12:03 #111
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213370857
Kan dat wel, incesttechnisch gezien, die ram inzetten? Of bedoel je om hem uit te lenen aan andere kuddes?
Spoilers!
pi_213370974
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan dat wel, incesttechnisch gezien, die ram inzetten? Of bedoel je om hem uit te lenen aan andere kuddes?
Incest is niet echt het ding hier; inteelt is het probleem.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij maken geen probleem van eenmaal inkruisen, maar die jongen moeten dan allemaal naar de slacht. Maar dat verschilt ook wat per ras; wij hebben een vrij zeldzaam ras, dus een kleine genenpoel en dus snel problematische inteelt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 30 april 2024 @ 13:43:05 #113
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_213371131
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:25 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij maken geen probleem van eenmaal inkruisen, maar die jongen moeten dan allemaal naar de slacht. Maar dat verschilt ook wat per ras; wij hebben een vrij zeldzaam ras, dus een kleine genenpoel en dus snel problematische inteelt.
nuja, de rest van de lammetjes zijn voor het vlees, dus hij zal niet zn zusjes te grazen nemen ( hopen we dan, @sigme weet jij wanneer die ram voor het eerst ehm.. triggerhappy is? ) en z'n moeder wordt ook voor vlees gebruikt aangezien ze een van meest schrikkerige schapen van de kudde is. Er komen aan het eind van het jaar ( zo rond slacht tijd denk ik) wel weer nieuwe schapen bij (we hebben graag een kudde van 1 ram en 9 ooien) dus dan valt het wel weer mee met de inteelt..
  dinsdag 30 april 2024 @ 13:45:22 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213371153
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:25 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER
Foutje _O- :')
Spoilers!
pi_213374031
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]
nuja, de rest van de lammetjes zijn voor het vlees, dus hij zal niet zn zusjes te grazen nemen ( hopen we dan, @:sigme weet jij wanneer die ram voor het eerst ehm.. triggerhappy is? ) en z'n moeder wordt ook voor vlees gebruikt aangezien ze een van meest schrikkerige schapen van de kudde is. Er komen aan het eind van het jaar ( zo rond slacht tijd denk ik) wel weer nieuwe schapen bij (we hebben graag een kudde van 1 ram en 9 ooien) dus dan valt het wel weer mee met de inteelt..
Nou, we hadden vorig jaar nog een drachtig schaap waarbij enkel een ramlam gelopen had tot een maand of vier…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')