abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 3 januari 2023 @ 17:40:20 #1
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207406791
Het is weer zover! De zorgpolissen voor 2023 zijn weer bekend!
Zoals ieder jaar is het weer tijd om te bediscussiëren wat de beste deal is.

Linkjes:
Vergelijking van specifieke vergoedingen
Info van Rijksoverheid
Medicijnkosten

Bekende vergelijkingssites (links direct naar vergelijkpagina)
Independer
Zorgkiezer
PriceWise
Geld
Poliswijzer
Zorgpremiekorting
Zorgwatch
The love you take is equal to the love you make.
pi_207406840
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:25 schreef stropdaz het volgende:

Probleem ken ik wel uit betrouwbare omgeving:
Ziekenhuizen vragen meer geld voor hogere personeelskosten ivm CAO.
VGZ weigert hier aan mee te betalen.
De vraag is ook of VGZ dat wel moet. Hier zijn regelingen voor.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_207406877
Ik zag net dat de contracten met de apotheken hier nu ook rond zijn bij Zilveren Kruis
pi_207406927
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 19:16 schreef stropdaz het volgende: Nieuwe polis van DSW ontvangen + nieuwe zorgpassen zijn onderweg. Fijn en snel afgehandeld door hen. In 2022 zat ik bij VGZ IZZ. Ik heb hier mijn eigen risico van 885 verbruikt. Sturen hun per post gewoon een factuur hier van welke ik dan kan overmaken? Of moet ik daar af en toe digitaal inloggen om te checken of er een betaal verzoek staat?
Wat ik meemaakte: mailtje waarin gemeld werd dat ze over vijf dagen automatisch gingen afschrijven. En dan wel het ER van twee jaar, omdat ze iets fout gecodeerd hadden waardoor dat eerder nooit was afgeschreven… Omdat ik door die foute codering ervan uitging dat een hulpmiddel niet onder ER viel, was dat dus 2 keer 885 euro :X :X En ik hoorde later dat ze tot nog drie jaar verder terug kunnen gaan met deze incasso (3x885 euro :X )

Toen heb ik hen toch wel even telefonisch te verstaan gegeven dat je niet op zo’n manier met klanten omgaat. Eerst zelf een fout maken. Er vervolgens ervan uitgaan dat klanten zomaar ruim 1700 euro op hun betaalrekening hebben staan. En je dat als verzekeraar actief gaat afschrijven zonder telefonisch contact, maar alleen een mail. Stel dat ik op vakantie was of zo… betaalrekening opeens leeg :o

Uiteindelijk een betalingsregeling afgesproken met zoveel mogelijk termijnen. Niet uit financiële nood maar uit kift.

Het ER van het laatste jaar heb ik zo terugbetaald, daarna nooit meer iets gehoord. En van verzekeraar gewisseld. En ER heel snel naar minimaal gezet, want die medische kosten blijven de rest van mijn leven komen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 3 januari 2023 @ 17:55:08 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207406951
Godsamme, @Cat-astrophe

Ik zou ook des duivels zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207406958
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Wat ik meemaakte: mailtje waarin gemeld werd dat ze over vijf dagen automatisch gingen afschrijven. En dan wel het ER van twee jaar, omdat ze iets fout gecodeerd hadden waardoor dat eerder nooit was afgeschreven… Omdat ik door die foute codering ervan uitging dat een hulpmiddel niet onder ER viel, was dat dus 2 keer 885 euro :X :X En ik hoorde later dat ze tot nog drie jaar verder terug kunnen gaan met deze incasso (3x885 euro :X )

Toen heb ik hen toch wel even telefonisch te verstaan gegeven dat je niet op zo’n manier met klanten omgaat. Eerst zelf een fout maken. Er vervolgens ervan uitgaan dat klanten zomaar ruim 1700 euro op hun betaalrekening hebben staan. En je dat als verzekeraar actief gaat afschrijven zonder telefonisch contact, maar alleen een mail. Stel dat ik op vakantie was of zo… betaalrekening opeens leeg :o

Uiteindelijk een betalingsregeling afgesproken met zoveel mogelijk termijnen. Niet uit financiële nood maar uit kift.

Het ER van het laatste jaar heb ik zo terugbetaald, daarna nooit meer iets gehoord. En van verzekeraar gewisseld. En ER heel snel naar minimaal gezet, want die medische kosten blijven de rest van mijn leven komen.
Oi oi oi
Misschien ome tik eens kijken of ik nu nog bij VGZ kan omzetten dat ik niet automatisch wil betalen (ER 2022) maar dat ze me een factuur sturen?! :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:43 schreef marcb1974 het volgende:
De vraag is ook of VGZ dat wel moet. Hier zijn regelingen voor.
Die ken ik niet.
Volgens mij gaat het wel zo, maar goed ik ben geen politicus.
Daarnaast is het ook principekwestie: IZZ (door VGZ) is van oorsprong een zorgverzekeraar voor zorgmedewerkers. Dan ga je niet zo om met je klantengroep.
pi_207406973
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:55 schreef stropdaz het volgende:

Die ken ik niet.
Volgens mij gaat het wel zo, maar goed ik ben geen politicus.
Daarnaast is het ook principekwestie: IZZ (door VGZ) is van oorsprong een zorgverzekeraar voor zorgmedewerkers. Dan ga je niet zo om met je klantengroep.
Die zullen de meeste mensen hier niet kennen. Net als het gehele proces.
Dus jij als klant vindt het goed als je premie straks met nog eens een euro of 50 per maand omhoog gaat?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_207406991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:57 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Die zullen de meeste mensen hier niet kennen. Net als het gehele proces.
Dus jij als klant vindt het goed als je premie straks met nog eens een euro of 50 per maand omhoog gaat?
Als daardoor het personeel in het ziekenhuis voldoende betaald krijg vind ik dat inderdaad prima.
Niet als het in de zakken van de grotere heren van VGZ verdwijnt.
We zullen zeer zuinig moeten zijn met het ziekenhuispersoneel, en het werk wat hun verrichten verdient veel meer salaris dan wat ze nu krijgen.
Daarnast denk ik dat 50 euro omhoog ook erg veel is.
pi_207406995
Dit jaar ook weer geen keuze gemaakt dus blijf weer bij Menzis, ik weet, het kan iets goedkoper maar voor een beetje service heb ik ook wel wat over. :)
Just say hi!
pi_207407075
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 17:58 schreef stropdaz het volgende:

Niet als het in de zakken van de grotere heren van VGZ verdwijnt.

Oke, laat maar :')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_207407104
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 18:06 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Oke, laat maar :')
Hadden in 2021 een winst van maar liefst 66 miljoen.
Zal in 2022 wel niet veel minder zijn geweest gok ik.

Loop dan niet zo te muggeziften met die contracten denk ik dan.
Denk dat de leegloop ook heel groot is. En terecht.

Ik zal Jesse Klaver ook een mail sturen met het verzoek of hij kan aandragen in de kamer dat vanaf medio december de contracten rond moeten zijn zijn, zodat burgers een juiste keuze kunnen maken wat bij hen of bij hun situatie past (y)
pi_207453503
Bernhoven heeft vertrouwen er uit te komen met zorgverzekeraars

quote:
Ziekenhuis Bernhoven in Uden is nog altijd in onderhandeling met de meeste zorgverzekeraars voor een contract voor 2023. Het gaat volgens een woordvoerder van het ziekenhuis om intensieve en constructieve gesprekken 'waarbij we er vertrouwen in hebben dat we er samen uit gaan komen'.

Mensen hebben tot 1 februari de tijd om een zorgverzekeraar te kiezen. Als een ziekenhuis geen contract heeft met een zorgverzekeraar, dan worden de kosten niet altijd volledig vergoed. Omdat de tijd dringt, nemen steeds meer mensen geïrriteerd contact op met Dtv Nieuws. "We betreuren het dat er nu geen duidelijkheid is voor patiënten of ze met hun zorgverzekeraar verzekerd zijn van zorg in Bernhoven", zegt een voorlichter van het Udense ziekenhuis. "Wij adviseren patiënten om contact op te nemen met hun zorgverzekeraar als ze vragen hebben over vergoedingen."

Het ziekenhuis in Uden heeft vooralsnog alleen een contract met Zorg en Zekerheid afgesloten. Voor 2022 had Bernhoven wél contracten met de grote zorgverzekeringen. Het is zeker dat Bernhoven in 2023 geen contract zal hebben met de budgetpolissen van Zilveren Kruis, zoals dat ook vorig jaar al het geval was.

Redenen
Volgens Bernhoven is het niet ongebruikelijk dat contractonderhandelingen in het nieuwe jaar door lopen, maar in dit geval zijn er veel verschillende onderhandelingen nog niet afgerond. Redenen daarvoor zijn inflatie, hoge energieprijzen, de situatie op de arbeidsmarkt en de invulling van het Integraal Zorgakkoord.

https://dtvnieuws.nl/nieu(...)met-zorgverzekeraars
Nog maar even wachten met een eventuele overstap tot er meer duidelijk is?
pi_207453684
VGZ weer aan de jas moeten trekken voor bevestiging stopzetten.
Eerset zeggen ze "u krijgt bevestiging per post"
Afgelopen week niks ontvangen, net gevraagd waar de post blijft: "u krijgt geen post, het staat in mijn postvak"
"Nee hoor mevrouw daar staat niks" > "Jawel meneer, dat moet" > "nee hier staat niks"
Oké dan sturen we het opnieuw op digitaal en ziet u het binnen 10 werkdagen in mijn postvak.

Dus VGZ opzeggers:
Komt digitaal en premie terugbetaling van januari als je die al betaald hebt is rond 10 jan
pi_207496921
De verwachting is dat 8% is overgestapt, toch redelijk meer dan in voorgaande jaren.

https://www.vektis.nl/int(...)dan-voorgaande-jaren
stupidity has become as common as common sense was before
pi_207737383
Schopje, met wat leesvoer voor mensen die het iets beter willen snappen:

https://fd.nl/samenleving(...)utm_content=20230127
stupidity has become as common as common sense was before
pi_207741592
Mijn z'huis heeft nog steeds geen contract met VGZ. Lekker dan. |:(
Mon 'en!
  vrijdag 24 februari 2023 @ 15:45:34 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208127512
Mijn verzekeraar (VGZ/IZZ) had rond de jaarwisseling met nog maar weinig apotheken in mijn omgeving een contract, ook niet met mijn oude vertrouwde apotheek. Uitgerekend wat mijn medicatie kost en dat een overstap naar de duurdere variant verzekering me niet genoeg opleverde (kon van die extra premie zo’n beetje de medicatie zelf betalen) en in de chat met de zorgverzekeraar begrepen dat overstappen naar een andere apotheek altijd kon. (Alleen wel gedoe.)

Op een gegeven moment was er het bericht dat zolang de status ‘in onderhandeling’ was, er voor mij als klant niks veranderde. Toen meldde iemand in deze reeks dat die status bij hem/haar het hele jaar was gebleven en maakte ik me nog maár weinig zorgen.

Inmiddels is er wel een contract afgesloten. Ben blij dat ik het heb aangezien/afgewacht.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208130837
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:10 schreef stropdaz het volgende:
VGZ weer aan de jas moeten trekken voor bevestiging stopzetten.
Eerset zeggen ze "u krijgt bevestiging per post"
Afgelopen week niks ontvangen, net gevraagd waar de post blijft: "u krijgt geen post, het staat in mijn postvak"
"Nee hoor mevrouw daar staat niks" > "Jawel meneer, dat moet" > "nee hier staat niks"
Oké dan sturen we het opnieuw op digitaal en ziet u het binnen 10 werkdagen in mijn postvak.

Dus VGZ opzeggers:
Komt digitaal en premie terugbetaling van januari als je die al betaald hebt is rond 10 jan
Is het nog gelukt?
Somebody that I used to know
pi_211249854
Verwachten jullie dit jaar een hogere korting voor het betalen van de jaarpremie vanwege de spaarrente die stukken hoger is dan de afgelopen twee jaar?

De laatste jaren was deze korting juist aan het dalen.
pi_211250314
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 01:12 schreef KrekelJapie het volgende:
Verwachten jullie dit jaar een hogere korting voor het betalen van de jaarpremie vanwege de spaarrente die stukken hoger is dan de afgelopen twee jaar?

De laatste jaren was deze korting juist aan het dalen.
Nee
pi_211251337
Het idee is geloof ik dat álle restitutiepolissen nu verdwijnen?
Vrij bizar dat de vrije zorgkeuze (wijkverpleging en GGZ) vanaf 2025 helemaal stopt.

Bij Stad Holland bij lopende behandelingen (thuiszorg /GGZ) ongecontracteerde zorg in 2024 nog 100% vergoeding, hierna terug naar 75% vergoeding.
Als er een nieuwe behandeling of verpleging thuis start in 2024 dan eveneens 75% vergoeding. (ongecontracteerde zorg)

[ Bericht 19% gewijzigd door LaCatastrophe op 10-11-2023 11:41:03 ]
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_211252198
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 01:12 schreef KrekelJapie het volgende:
Verwachten jullie dit jaar een hogere korting voor het betalen van de jaarpremie vanwege de spaarrente die stukken hoger is dan de afgelopen twee jaar?

De laatste jaren was deze korting juist aan het dalen.
Als dat niet gebeurt zal betaling per jaar uiteindelijk financieel negatief uitpakken door misgelopen rente.

Hoop wel dat het hoger wordt want op 10 januari er vanaf zijn is wel fijn
pi_211252791
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 10:21 schreef LaCatastrophe het volgende:
Het idee is geloof ik dat álle restitutiepolissen nu verdwijnen?
Vrij bizar dat de vrije zorgkeuze (wijkverpleging en GGZ) vanaf 2025 helemaal stopt.

Bij Stad Holland bij lopende behandelingen (thuiszorg /GGZ) ongecontracteerde zorg in 2024 nog 100% vergoeding, hierna terug naar 75% vergoeding.
Als er een nieuwe behandeling of verpleging thuis start in 2024 dan eveneens 75% vergoeding. (ongecontracteerde zorg)

Heb ook mail van StadHolland dat het geen restitutiepolis meer is volgend jaar. Not amused.

Is het echt waar dat geen enkele zorgverzekeraar nog vrije keuze aanbiedt voor GGZ? Verdwijnt dat echt? Dit kán toch niet?! :'( :(
pi_211252805
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:21 schreef _flore het volgende:

[..]
Heb ook mail van StadHolland dat het geen restitutiepolis meer is volgend jaar. Not amused.

Is het echt waar dat geen enkele zorgverzekeraar nog vrije keuze aanbiedt voor GGZ? Verdwijnt dat echt? Dit kán toch niet?! :'( :(
Ongecontracteerd is de basis van alle kwaad in de kostenstijgingen. Daar moet dus een eind aan komen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_211252819
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211252974
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:23 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ongecontracteerd is de basis van alle kwaad in de kostenstijgingen. Daar moet dus een eind aan komen.
De basis van alle kwaad nog wel..... :D
Ik vind vrije (zorg)keuze toch belangrijker en ben bereid daar meer voor te betalen.
En de tarieven liggen bij ongecontracteerde zorg over het algemeen niet hoger, dat is een gotspe.
De zorgverzekeringen willen bepaalde beroepsgroepen liefst minder vergoeden, anders geen contract. Vraag dit aan een willekeurige fysiotherapeut.

Fijn die macht die ze hebben / krijgen.

In het ziekenhuis waar ik werk zijn mensen soms gedwongen daar te overlijden, tegen hun wens in omdat er geen plaats is in de gecontracteerde thuiszorg. Dat vind ik pas kwaadaardig.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_211253013
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:23 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ongecontracteerd is de basis van alle kwaad in de kostenstijgingen. Daar moet dus een eind aan komen.
Nee. Wat moeten mensen met bijvoorbeeld een hoogcomplexe ggz zorgvraag dan?
pi_211253019
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:52 schreef _flore het volgende:

[..]
Nee. Wat moeten mensen met een hoogcomplexe ggz zorgvraag dan?
Gewoon 18 maanden op de wachtlijst staan, wat denk jij dan?
:)
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_211253027
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:52 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]
Gewoon 18 maanden op de wachtlijst staan, wat denk jij dan?
:)
Dat moet sowieso. Als die wachtlijst al niet gesloten is ivm teveel aanmeldingen.
pi_211253033
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:53 schreef _flore het volgende:

[..]
Dat moet sowieso. Als die wachtlijst al niet gesloten is ivm teveel aanmeldingen.
Daarom. Over "het kwaad" gesproken...
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_211253042
Menzis biedt wel nog een restitutiepolis, inclusief GGZ. Net gebeld. Gelukkig.
pi_211253058
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:55 schreef _flore het volgende:
Menzis biedt wel nog een restitutiepolis, inclusief GGZ. Net gebeld. Gelukkig.
Stad Holland heeft ook een overgangsregeling. Vanaf 2025 stopt de volledige vergoeding voor de mensen die nu reeds in een behandeltraject zitten en gaan ze naar 75% vergoeding.

Heb ze gisteren aan de telefoon gehad. Dus voor komend jaar zit je nog goed.

Eind 2024 ga ik wel weer verder zoeken.
Ik vind vrije zorgkeuze namelijk wel een heel groot goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door LaCatastrophe op 10-11-2023 14:04:02 ]
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_211253104
Het is al kut genoeg dát je zorg nodig hebt. En dan wordt het je ook nog onmogelijk gemaakt die te ontvangen. Dit land }:| :{w
pi_211253150
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:57 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]
Stad Holland heeft ook een overgangsregeling. Vanaf 2025 stopt de volledige vergoeding voor de mensen die nu reeds in een behandeltraject zitten en gaan ze naar 75% vergoeding.

Heb ze gisteren aan de telefoon gehad. Dus voor komend jaar zit je nog goed.

Eind 2024 ga ik wel weer verder zoeken.
Ik vind vrije zorgkeuze namelijk wel een heel groot goed.
Geldt niet voor mij denk ik. De behandeling waar ik al jaren (not kidding) op wacht is nog niet gestart. Hoop komend jaar :z
pi_211253174
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:07 schreef _flore het volgende:

[..]
Geldt niet voor mij denk ik. De behandeling waar ik al jaren (not kidding) op wacht is nog niet gestart. Hoop komend jaar :z
Dat is zuur. Dan een goede keuze om te kiezen voor de zorgverzekeraar waar je komend jaar nog verzekerd bent van /voor vrije zorgkeuze.
Het zal me niet verbazen als ook die vrije keuze eind volgend jaar verdwijnt, maar dan heb je waarschijnlijk dezelfde overgangsregeling.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_211253225
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:11 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]
Dat is zuur. Dan een goede keuze om te kiezen voor de zorgverzekeraar waar je komend jaar nog verzekerd bent van /voor vrije zorgkeuze.
Het zal me niet verbazen als ook die vrije keuze eind volgend jaar verdwijnt, maar dan heb je waarschijnlijk dezelfde overgangsregeling.
Mij ook niet. Maar ik hoop stiekem op een wonder.
pi_211253250
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:16 schreef _flore het volgende:

[..]
Mij ook niet. Maar ik hoop stiekem op een wonder.
Maar dan ben je in ieder geval (mits overgangsregeling) ook nog in 2025 verzekerd voor de zorg die je nodig hebt.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_211253385
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:23 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ongecontracteerd is de basis van alle kwaad in de kostenstijgingen. Daar moet dus een eind aan komen.
Zolang het jezelf niet treft is dit iets te gemakkelijk gezegd beste.
Hopelijk ben je nu gezond, dat gun ik je.
Maar stel je krijgt een vreselijke diagnose in het ziekenhuis waar je opgenomen bent, je hebt nog max 6 maanden. Je wilt in een hospice sterven in de buurt, of thuis met wijkverpleging.

Maar jammer joh, de hospices hebben een wachtlijst, wijkverpleging niet mogelijk en waar dit niet zo is is provincie Groningen o.i.d.

Dan zou je 'blij' zijn uit te kunnen wijken, meer (vrije!) keuze te hebben toch?
:?

Klinkt misschien ver van jouw bed, maar voor een groep mensen (ik weiger ze even patiënten te noemen) is dit dus de realiteit.
Als je geld hebt, kan je die 25% wel betalen. Wanneer je het wat minder breed hebt, is er dus geen alternatief meer.
Hoezo ongelijkheid?

Hoezo de basis van alle kwaad?
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_211253528
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:23 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ongecontracteerd is de basis van alle kwaad in de kostenstijgingen. Daar moet dus een eind aan komen.
Kortzichtige bullshit dit.

Zorgverzekeraars verplichten mensen tegenwoordig ook hun chronische medicatie of hulpmiddelen af te nemen van een vaste apotheek of leverancier, die vaak verplichten het goedkoopste of één specifiek merk af te nemen.

Terwijl ik, en velen met mij, juist kunnen deelnemen en functioneren in de maatschappij doordat we niet worden afgescheept met de goedkoopste oplossing maar gekeken wordt naar wat we specifiek nodig hebben.

Als we worden afgescheept met het goedkoopste of gecontracteerde medicijn of hulpmiddel dan is dat voor de verzekeraar wellicht goedkoper, maar voor de samenleving juist duurder.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211253590
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:48 schreef LaCatastrophe het volgende:

En de tarieven liggen bij ongecontracteerde zorg over het algemeen niet hoger, dat is een gotspe.

Sorry, maar als je dit zegt kan ik de rest ook niet serieus nemen.
De kosten van de niet gecontracteerde ggz liggen VEEL hoger.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 10 november 2023 @ 14:54:56 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211253591
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 13:23 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ongecontracteerd is de basis van alle kwaad in de kostenstijgingen. Daar moet dus een eind aan komen.
Nee, het feit dat verzekeraars hun dubbeltje eerste rang kunnen afdwingen aan de gecontracteerde zorg heeft effect op de kwaliteit van die zorg.

Ik heb gelukkig een zorgverzekeraar die mij gewoon het verschil laat betalen tussen het preferente medicijn en mijn voorkeursmerk, maar zat verzekeraars die helemaal niets meer vergoeden als je niet voor het goedkoopste medicijn van dat moment gaat.

En soms gaat dat om 14 cent ofzo, terwijl het om 3 maanden medicatie gaat.

Ik heb overigens ook een tandarts die weigert contracten aan te gaan, uitstekende tandarts en met die codes staat sowieso al vast hoeveel iets mag kosten, maar bij een verzekerde van verzekeraar X moet hij daar met een contract nog korting op geven, nou, fantastisch hoor, die gecontracteerde zorg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211253644
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:54 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Sorry, maar als je dit zegt kan ik de rest ook niet serieus nemen.
De kosten van de niet gecontracteerde ggz liggen VEEL hoger.
Misschien zit het verschil in het woord 'allen'.

Ik geloof je op je woord wanneer je denkt dat (sommige / veel?) ongecontracteerde zorg qua tarieven dan blijkbaar VEEL hoger liggen?
Het zou kunnen. Ik zie en hoor iets anders.
De zorgverzekeraars slaan in mijn mening door in hun invloed.
Op zo ongeveer alles.
Noem het onderbuik, noem het ervaring of onwetend.

Dat mag gelukkig.

Maar goed, andere discussie. Hoort niet hier thuis.
De titel van dit topic is wie er nog kan kiezen, en de keuzes worden ieder jaar minder.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  vrijdag 10 november 2023 @ 15:06:58 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211253673
Overigens heb ik dit jaar 6 operaties in een privékliniek gehad, operaties die helemaal niet vergoed worden trouwens, maar de voor- en nazorg was echt wel next level.
De arts die de avond voor de operatie belt om te vragen of ik nog vragen heb, die de dag na de operatie belt om te vragen of alles goed gaat.
En ik geloof er niets van dat die operaties in een ziekenhuis goedkoper zijn, maar de zorg is zeker niet van dat niveau.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211253687
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:02 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]
Misschien zit het verschil in het woord 'allen'.

Ik geloof je op je woord wanneer je denkt dat (sommige / veel?) ongecontracteerde zorg qua tarieven dan blijkbaar VEEL hoger liggen?
Het zou kunnen. Ik zie en hoor iets anders.
De zorgverzekeraars slaan in mijn mening door in hun invloed.
Op zo ongeveer alles.
Noem het onderbuik, noem het ervaring of onwetend.

Dat mag gelukkig.

Maar goed, andere discussie. Hoort niet hier thuis.
De titel van dit topic is wie er nog kan kiezen, en de keuzes worden ieder jaar minder.

Waarom geef je de zorgverzekeraars de schuld?
Het is de regering die bezig is de wet aan te passen. De zorgverzekeraars voeren uit.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_211253689
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:06 schreef Leandra het volgende:
Overigens heb ik dit jaar 6 operaties in een privékliniek gehad, operaties die helemaal niet vergoed worden trouwens, maar de voor- en nazorg was echt wel next level.
De arts die de avond voor de operatie belt om te vragen of ik nog vragen heb, die de dag na de operatie belt om te vragen of alles goed gaat.
En ik geloof er niets van dat die operaties in een ziekenhuis goedkoper zijn, maar de zorg is zeker niet van dat niveau.
Gewijzigd. Ik had je bericht helemaal verkeerd gelezen.

[ Bericht 8% gewijzigd door LaCatastrophe op 10-11-2023 15:23:07 ]
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_211253694
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:06 schreef Leandra het volgende:
Overigens heb ik dit jaar 6 operaties in een privékliniek gehad, operaties die helemaal niet vergoed worden trouwens, maar de voor- en nazorg was echt wel next level.
De arts die de avond voor de operatie belt om te vragen of ik nog vragen heb, die de dag na de operatie belt om te vragen of alles goed gaat.
En ik geloof er niets van dat die operaties in een ziekenhuis goedkoper zijn, maar de zorg is zeker niet van dat niveau.
Dat is een heel gemene vergelijking die je nu maakt.
Dit soort operaties kan eigenlijk niet goedkoper in een ziekenhuis. En daar zijn heel duidelijke en goede redenen voor.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_211253768
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:10 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Waarom geef je de zorgverzekeraars de schuld?
Het is de regering die bezig is de wet aan te passen. De zorgverzekeraars voeren uit.
Eens. Ik doe voorkomen alsof de zorgverzekeraars de (enige) oorzaak zijn dat alle kosten zo enorm opgelopen zijn.
Ons zorgstelsel zit ingewikkeld in elkaar, laat ik het daar dan op houden. Kies ik even voor de gemakkelijke weg.

Hoe dan ook, het was een leuke uitwisseling van standpunten. :)

Of dit allemaal ontopic is, nee dus. :D
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_211253801
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:20 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]
Eens. Ik doe voorkomen alsof de zorgverzekeraars de (enige) oorzaak zijn dat alle kosten zo enorm opgelopen zijn.
Ons zorgstelsel zit ingewikkeld in elkaar, laat ik het daar dan op houden. Kies ik even voor de gemakkelijke weg.

Hoe dan ook, het was een leuke uitwisseling van standpunten. :)

Of dit allemaal ontopic is, nee dus. :D
Mwah, de basis van de zorgverzekering is natuurlijk wel ontopic.
Dat de meeste mensen kiezen voor de goedkoopste is weer wat anders.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_211253855
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 november 2023 10:21 schreef LaCatastrophe het volgende:
Het idee is geloof ik dat álle restitutiepolissen nu verdwijnen?
Vrij bizar dat de vrije zorgkeuze (wijkverpleging en GGZ) vanaf 2025 helemaal stopt.

Bij Stad Holland bij lopende behandelingen (thuiszorg /GGZ) ongecontracteerde zorg in 2024 nog 100% vergoeding, hierna terug naar 75% vergoeding.
Als er een nieuwe behandeling of verpleging thuis start in 2024 dan eveneens 75% vergoeding. (ongecontracteerde zorg)

Jep hier ook een email over ontvangen.
Overigens is dat meer om de zorgverleners onder druk te zetten dan om de patient te naaien maar het effect blijft hetzelfde.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211253871
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2023 14:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Kortzichtige bullshit dit.

Zorgverzekeraars verplichten mensen tegenwoordig ook hun chronische medicatie of hulpmiddelen af te nemen van een vaste apotheek of leverancier, die vaak verplichten het goedkoopste of één specifiek merk af te nemen.

Terwijl ik, en velen met mij, juist kunnen deelnemen en functioneren in de maatschappij doordat we niet worden afgescheept met de goedkoopste oplossing maar gekeken wordt naar wat we specifiek nodig hebben.

Als we worden afgescheept met het goedkoopste of gecontracteerde medicijn of hulpmiddel dan is dat voor de verzekeraar wellicht goedkoper, maar voor de samenleving juist duurder.
Het is meer het geval dat wanneer toch alles voorgeschreven en gecontracteerd moet zijn waarom we dan uberhaupt nog die verzekeringen hebben en er niet een staatsaangelegenheid van maken.

Ze zijn dan monopolist van zowel de afnemer als de aannemerskant.
Dit geldt overigens ook voor de zorgkantoren die de ouderenzorg inkopen.

Er komt ene tijd dat ze de tarieven te veel onder druk gezet hebben en patiënten van bepaalde verzekeraar geweigerd gaan worden. Dat is nu al op kleine schaal aan de hand.

[ Bericht 11% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 10-11-2023 16:06:47 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')