Dat kan je toch uitzetten? Bepaal je zelf wie je online status kan zien. Meen ik ergens gelezen te hebben.quote:Op maandag 2 januari 2023 09:36 schreef Academicus het volgende:
Ik durf bijna niet meer op WhatsApp omdat mensen dan zien dat ik online ben of hun bericht heb gelezen (maar niet direct heb beantwoord).
Goed punt, het leidt bij mij tot onrust wanneer ik ]i]moet[/i] appen en bij haar tot een gevoel van te weinig aandacht krijgen wanneer ik niet vaak app.quote:Op maandag 2 januari 2023 09:40 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb dat principe niet maar ik heb ook geen probleem met appen. Ook niet met niét appen trouwens. Zij accepteert dat met flinke tegenzin? Dus jouw minimale appen leidt tot frustratie bij je partner of bij jou als je wél moet appen?
Ja, net gedaan, heerlijkquote:Op maandag 2 januari 2023 09:47 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Dat kan je toch uitzetten? Bepaal je zelf wie je online status kan zien. Meen ik ergens gelezen te hebben.
Dat is mijn goeie voornemen: bellen. Ik merk dat de maatschappij zich overal druk om maakt, maar niet om het feit dat we met z'n allen zijn verworden tot smartphonezombies. We worden letterlijk geleefd door notificaties, van jong tot oud. Iedereen zit met zijn kop in het scherm, bijna 24/7.quote:Op maandag 2 januari 2023 09:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Je kunt bij whatsapp je online status en laatst gezien status uitzetten.
Kijk maar bij de instellingen.
Hopelijk geeft dat haar rust.
Je hebt het haar uitgelegd, ze zou het toch moeten begrijpen dan. Of ze mist verder toch betrokkenheid en communicatie tussen jullie? Bel haar bv eens op ofzo.
Dat is het dus, als ik online ben dan zou dat dus volgens de norm impliceren dat ik moet reageren terwijl ik misschien met heel iemand anders in gesprek ben. En dan zou ik haar moeten zeggen dat ik haar even niet kan appen omdat ik met iemand anders aan het appen ben oid.quote:Op maandag 2 januari 2023 09:50 schreef Spirit82 het volgende:
Laat haar zien dat je uit jezelf wel contact zoek op regelmatige basis. Als zij ziet dat je steeds online bent, maar haar “negeert”, kan dat natuurlijk negatief worden geïnterpreteerd. Maar als jij haar regelmatig appt of belt of meermaals per week ziet, wordt appen vanzelf minder belangrijk. Het gaat er met name om dat je interesse in haar toont.
oke, maar is het dan niet gewoon zo dat jullie niet compatible zijn? Want als het uitblijven van een appje (omdát jij niet wil appen) leidt tot een gevoel van 'te weinig aandacht', dan gaat dit niet beter worden, want één van jullie heeft pech. Of jij omdat je MOET appen, of zij omdat ze geen apps van je krijgt.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:29 schreef Academicus het volgende:
[..]
Goed punt, het leidt bij mij tot onrust wanneer ik ]i]moet[/i] appen en bij haar tot een gevoel van te weinig aandacht krijgen wanneer ik niet vaak app.
Ja, dat zou een juiste conclusie kunnen zijn. Ik ben redelijk op mezelf / heb veel eigen tijd nodig en heb als principe een afkeer tegen smartphones. Zij is heel sociaal, ondernemend en verslingerd aan appen.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
oke, maar is het dan niet gewoon zo dat jullie niet compatible zijn? Want als het uitblijven van een appje (omdát jij niet wil appen) leidt tot een gevoel van 'te weinig aandacht', dan gaat dit niet beter worden, want één van jullie heeft pech. Of jij omdat je MOET appen, of zij omdat ze geen apps van je krijgt.
Als iets simpels als dit al trammelant veroorzaakt dan krijg ik het gevoel dat jullie gewoon niet helemaal lekker bij mekaar passen.
De norm van tante Gerda en oom Gerrit ja. Fuck tante Gerda en oom Gerrit. Ik ben voortdurend online en reageer 99% van die tijd op niemand.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:32 schreef Academicus het volgende:
[..]
Dat is het dus, als ik online ben dan zou dat dus volgens de norm impliceren dat ik moet reageren terwijl ik misschien met heel iemand anders in gesprek ben. En dan zou ik haar moeten zeggen dat ik haar even niet kan appen omdat ik met iemand anders aan het appen ben oid.
Gelukkig kan je ook een prima relatie hebben ook al ben je verschillend van elkaar. Dus laat je nu vooral geen relatie probleem aanpratenquote:Op maandag 2 januari 2023 13:36 schreef Academicus het volgende:
[..]
Ja, dat zou een juiste conclusie kunnen zijn. Ik ben redelijk op mezelf / heb veel eigen tijd nodig en heb als principe een afkeer tegen smartphones. Zij is heel sociaal, ondernemend en verslingerd aan appen.
Hmm
Je bepaalt zelf wanneer je bereikbaar ben, wanneer je dat niet bent, wanneer je iets leest, wanneer je erop reageert, etc.quote:Op maandag 2 januari 2023 09:36 schreef Academicus het volgende:
Goeiemorgen, ik probeer met al mijn beperkingen op sociaal vlak en liefdesgebied een relatie te onderhouden. Alleen ik loop tegen een probleem aan dat ik nogal heb onderschat: het appen. Ik app namelijk zo min mogelijk. Vooral omdat ik als principe heb mijn smartphone zo min mogelijk te gebruiken. Alleen in een relatie, en vooral die ik heb, appt de tegenpartij en lustig op los en ik kan/wil dat helemaal niet bijbenen. Ik heb haar al uitgelegd dat ik geen apper ben en dat accepteert ze wel, maar met flinke tegenzin.
Is het echt zo dat het app-protocol is dat je 24/7 bereikbaar moet zijn? Ik durf bijna niet meer op WhatsApp omdat mensen dan zien dat ik online ben of hun bericht heb gelezen (maar niet direct heb beantwoord). Ik word er nogal moe van om de hele tijd waakzaam te zijn op binnenkomende appjes. En dan dat mensen het je kwalijk gaan nemen als je niet direct reageert.
Wie herkent dit? Nog meer minimale appers hier?
Je moet helemaal niks. Zoals ik zei, kan je ook op andere manieren aan haar behoefte tegenmoet komen en dit met haar bespreken. Als je het niet bespreekt en zij weet niks, is het niet heel vreemd dat het overkomt als negeren en dat dat voor haar niet prettig is. Ik zou het persoonlijk raar vinden als mijn vriend wel tijd heeft om uren te appen met een vriend of collega, maar niet op een bericht van mij kan reageren. Kwestie van prioritiseren en iemand het waard vinden om extra energie in te steken.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:32 schreef Academicus het volgende:
[..]
Dat is het dus, als ik online ben dan zou dat dus volgens de norm impliceren dat ik moet reageren terwijl ik misschien met heel iemand anders in gesprek ben. En dan zou ik haar moeten zeggen dat ik haar even niet kan appen omdat ik met iemand anders aan het appen ben oid.
Maar dit dus ook.quote:Op woensdag 4 januari 2023 13:16 schreef Spirit82 het volgende:
Ik zou het persoonlijk raar vinden als mijn vriend wel tijd heeft om uren te appen met een vriend of collega, maar niet op een bericht van mij kan reageren. Kwestie van prioritiseren en iemand het waard vinden om extra energie in te steken.
Ah, je bent er zo een.quote:Op maandag 2 januari 2023 13:31 schreef Academicus het volgende:
[..]
Dat is mijn goeie voornemen: bellen. Ik merk dat de maatschappij zich overal druk om maakt, maar niet om het feit dat we met z'n allen zijn verworden tot smartphonezombies. We worden letterlijk geleefd door notificaties, van jong tot oud. Iedereen zit met zijn kop in het scherm, bijna 24/7.
Dat jij zo bent, wil niet zeggen dat iedereen zo is.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:28 schreef Biest. het volgende:
Zou het kunnen dat er geen verliefde gevoelens zijn?
Ikzelf ben zoveel keren verliefd geweest en wil bij wijze van spreken elke seconde contact. Een van die verliefdheden was ook geen apper, maar omdat hij ook verliefd was appte hij hele dagen maandenlang met mij tot wel 4 uur in de ochtend. Tussen alle bezigheden door.
Ik denk daarom dat mensen die niet veel reageren op hun vriendinnen niet echt iets in ze zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |