@SiGNequote:Op donderdag 6 april 2023 14:22 schreef Farenji het volgende:
Syk pike(2022)7.2comedy, drama, horror951h 35min12Kristoffer BorgliKristoffer BorgliKristine Kujath Thorp, Eirik Sæther, Fanny VaagerIncreasingly overshadowed by her boyfriend's recent rise to fame as a contemporary artist creating sculptures from stolen furniture, Signe hatches a vicious plan to reclaim her rightfully deserved attention within the milieu of Oslo's...
meer »Al na een paar minuten na het begin van de film begon ik een hekel te krijgen aan de twee hoofdpersonen, vooral aan Thomas, zelfingenomen nep-kunstenaar, waarvan je niet begrijpt waarom zijn vriendin Signe bij hem blijft. Maar Signe blijkt nog veel naarder en vooral veel verknipter. Want ze gaat wel heel ver om in de schijnwerpers te staan. Een narcistische pathologische leugenaar met oa een minderwaardigheidscomplex waar ze mee "omgaat" door zichzelf doelbewust een ernstige huidziekte te geven. Uiteindelijk lijkt Thomas in vergelijking nog best een aardige gast. De film is tenenkrommend, soms grappig maar op een pijnlijke manier. Naarmate de film vordert wordt het er soms wat te dik op gelegd. En het eind vond ik wat teleurstellend. Toch over het algemeen best aardige film.7
Toen ik ooit een grafitti naam nodig had bedacht ik Sign.. en dan met een E er achter want de meete grafitti artiesten hadden een handle eindigend op een e.quote:
Deze ook gezien en inderdaad geen prettige mensen, het erge is dat 'zulk soort' mensen bestaan. Een mooie spiegel op de huidige egoistische maatschappij.quote:Op donderdag 6 april 2023 14:22 schreef Farenji het volgende:
Syk pike(2022)7.2comedy, drama, horror951h 35min12Kristoffer BorgliKristoffer BorgliKristine Kujath Thorp, Eirik Sæther, Fanny VaagerIncreasingly overshadowed by her boyfriend's recent rise to fame as a contemporary artist creating sculptures from stolen furniture, Signe hatches a vicious plan to reclaim her rightfully deserved attention within the milieu of Oslo's...
meer »Al na een paar minuten na het begin van de film begon ik een hekel te krijgen aan de twee hoofdpersonen, vooral aan Thomas, zelfingenomen nep-kunstenaar, waarvan je niet begrijpt waarom zijn vriendin Signe bij hem blijft. Maar Signe blijkt nog veel naarder en vooral veel verknipter. Want ze gaat wel heel ver om in de schijnwerpers te staan. Een narcistische pathologische leugenaar met oa een minderwaardigheidscomplex waar ze mee "omgaat" door zichzelf doelbewust een ernstige huidziekte te geven. Uiteindelijk lijkt Thomas in vergelijking nog best een aardige gast. De film is tenenkrommend, soms grappig maar op een pijnlijke manier. Naarmate de film vordert wordt het er soms wat te dik op gelegd. En het eind vond ik wat teleurstellend. Toch over het algemeen best aardige film.7
Benieuwd naar 65!quote:Op maandag 10 april 2023 20:59 schreef Sjemmert het volgende:
John Wick: Chapter 4(2023)action, crime, thriller0n/aChad StahelskiShay Hatten, Michael Finch, Derek KolstadKeanu Reeves, Donnie Yen, Bill SkarsgårdJohn Wick (Keanu Reeves) uncovers a path to defeating the High Table. But before he can earn his freedom, Wick must face off against a new enemy with powerful alliances across the globe and forces that turn old friends into foes. Lionsgate...
meer »Heerlijke actie weer, vond de slechterikken in dit deel wel het minste. Een blinde, really ? En die omhoog gevallen kakker marquis, meh. Desondanks gewoon lekkere over the top actie zoals we van John Wick gewend zijn.8
65(2023)5.7action, adventure, drama, sci-fi, thriller93PG-1312Scott Beck, Bryan WoodsScott Beck, Bryan WoodsAdam Driver, Ariana Greenblatt, Chloe ColemanAn astronaut crash lands on a mysterious planet only to discover he's not aloneOndanks dat deze niet zo goede reviews krijgt heb ik mij er prima mee vermaakt. Verwacht geen ingewikkeld plot of goed uitgediepte karakters. Gewoon een simpele sci-fi die lekker wegkijkt en niet te lang duurt.6.5
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves(2023)7.6action, adventure, comedy, fantasy134PG-1312John Francis Daley, Jonathan GoldsteinJonathan Goldstein, John Francis Daley, Michael GilioChris Pine, Michelle Rodriguez, Regé-Jean PageA charming thief and a band of unlikely adventurers embark on an epic quest to retrieve a lost relic, but things go dangerously awry when they run afoul of the wrong peopleHeb niks met D&D maar dat is ook niet echt nodig om deze film te kijken. Het verhaal was oke, de humor vond ik matig, ze hebben duidelijk bij Guardians of the Galaxy afgekeken, maar GotG vind ik erg tof en deze klikte niet echt6.5
Toppertje iddquote:Op maandag 10 april 2023 22:57 schreef flipsen het volgende:
The Good Nurse(2022)7biography, crime, drama, thriller121R12Tobias LindholmCharles Graeber, Krysty Wilson-CairnsEddie Redmayne, Denise Pillott, Dartel McRaeAn infamous caregiver is implicated in the deaths of hundreds of hospital patientsBijzondere film over waargebeurd verhaal in de States, wat een beetje doet denken aan onze eigen Lucia de B. Geen idee waarom de film een relatief laag cijfer krijgt, ik vond hem echt erg goed en met name het acteerwerk van de hoofdrolspeelsterIn het kort: verpleegster (met een hartprobleem) krijgt een nieuwe collega en die blijkt al in een aantal ziekenhuizen gewerkt te hebben en begint steeds ergens opnieuw. En de geruchten gaan al snel dat hij iets te maken zou hebben met rare sterfgevallen op de IC waar hij ook werkt. Zeker een aanrader om te gaan kijken, met name omdat het dus een waargebeurd verhaal is, wat echt niet te bevatten is (als je kijkt naar de ziekenhuizen en hun werkwijze).
8.5
Ik vond hem wel vermakelijk. Een vlotte generation z who dunnit. Met een twist die ik echt niet aan zag komen. Hij was ook een kleine hit en goed beoordeeld door publiek als recensenten https://www.rottentomatoes.com/m/bodies_bodies_bodiesquote:Op zondag 9 april 2023 12:53 schreef Shogo het volgende:
Bodies Bodies Bodies(2022)6.3comedy, horror, thriller94R16Halina ReijnSarah DeLappe, Kristen RoupenianAmandla Stenberg, Maria Bakalova, Rachel SennottWhen a group of rich 20-somethings plan a hurricane party at a remote family mansion, a party game turns deadly in this fresh and funny look at backstabbing, fake friends, and one party gone very, very wrongWat begint als een geile Cluedo eindigt in een hysterische Cluedo. Zelfs mijn niet hele hoge verwachtingen heeft deze film niet waargemaakt. En de zogenaamde "twist" richting het eind bevestigde mijn vermoeden gezien de toon van de film. Als je een leuke whodunnit wil kijken, kijk dan maar naar Knives Out of Clue. Als je een TikTok generatie Cluedo film wilt is dit wel de film voor jou.3
Heb deze een keer gezien op tv toen ik een jaar of twaalf was met m'n vader. Wordt nodig tijd om 'm eens te rewatchen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 16:47 schreef Sjemmert het volgende:
Contact(1997)7.5drama, mystery, sci-fi, thriller150PGMG6Robert ZemeckisJames V. Hart, Michael Goldenberg, Carl SaganJena Malone, David Morse, Jodie FosterDr. Ellie Arroway, after years of searching, finds conclusive radio proof of extraterrestrial intelligence, sending plans for a mysterious machineIk had deze nog nooit gezien maar wat een goede film joh. De interstellar van de 90's, ik heb echt zwaar genoten van deze drama sci-fi met de nadruk op politiek vs religie vs wetenschap waarin Jodie Foster een astronoom speelt die contact maakt met een buitenaardse beschaving.9
Ik vond hem echt geweldig.quote:Op dinsdag 11 april 2023 19:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Heb deze een keer gezien op tv toen ik een jaar of twaalf was met m'n vader. Wordt nodig tijd om 'm eens te rewatchen.
Oei.quote:Op dinsdag 11 april 2023 19:34 schreef Sjemmert het volgende:
Vandaag 2001: space odyssey gekeken. Man wat een kut film, krijgt geweldige recensies maar ik heb nog nooit zo'n trage emotieloze monotome kut film gezien. Als je 90% van de film skipt mis je niks. Kon mijn aandacht er maar moeilijk bij houden.
Haha ja dat hoor je vaker maar ik vond het zo'n saaie film kon er maar moeilijk naar kijken. Elke scene had minstens de helft korter gemogen wat mij betreft.quote:Op dinsdag 11 april 2023 19:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oei.![]()
Dat is dan weer mijn all time favorite sci fi film ooit. (En velen met mij.)
Vind het gewoon een tijdloos meesterwerk. Voor de 60s was het echt gigantisch hoe mooi het gemaakt is. Wat dat dan precies is vind ik lastig te zeggen.quote:Op dinsdag 11 april 2023 19:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Haha ja dat hoor je vaker maar ik vond het zo'n saaie film kon er maar moeilijk naar kijken. Elke scene had minstens de helft korter gemogen wat mij betreft.
Misschien als je hem in de sixties gekeken had dat het allemaal meer bijzonder was.
Wat is er zo geweldig aan dan ?
Het is zeker wel heel mooi gemaakt, helemaal voor die tijd natuurlijk, daar ben ik het 100% mee eens, en de muziek was ook wel goed. Verder kan ik er maar weinig goeds over zeggen. Een van de meest overrated films ooit IMO.quote:Op dinsdag 11 april 2023 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vind het gewoon een tijdloos meesterwerk. Voor de 60s was het echt gigantisch hoe mooi het gemaakt is. Wat dat dan precies is vind ik lastig te zeggen.
Verrek, mijn vrouw zit op FOK! en spreekt opeens goed Nederlandsquote:Op dinsdag 11 april 2023 19:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik vond hem echt geweldig.
Vandaag 2001: space odyssey gekeken. Man wat een kut film, krijgt geweldige recensies maar ik heb nog nooit zo'n trage emotieloze monotone kut film gezien. Als je 90% van de film skipt mis je niks. Kon mijn aandacht er maar moeilijk bij houden.
quote:Op dinsdag 11 april 2023 20:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Verrek, mijn vrouw zit op FOK! en spreekt opeens goed NederlandsIk ga hem vanavond weer eens aanzwengelen, staat hier nog ergens op een externe HD
Hebben ze wel geld voor een avondje biosquote:Op zaterdag 15 april 2023 15:01 schreef flipsen het volgende:
Air(2023)7.8drama, sport111RALBen AffleckAlex ConveryMatt Damon, Jason Bateman, Ben AffleckFollows the history of shoe salesman Sonny Vaccaro, and how he led Nike in its pursuit of the greatest athlete in the history of basketball, Michael JordanOp de Frontpage zag ik de trailers van deze week voorbij komen en vond deze wel interessant, met name door de acteurs. Ik werd niet teleurgesteld, leuke film, leuk inkijkje, verder echt niet wereldschokkend maar prima avondje vermaakOverigens zaten we met een man of 15 in de zaal, openingsavond. De gemiddelde Argentijn is niet echt geinteresseerd in het verhaal kennelijk.
Bonuspunten voor de trip down to memory lane incl. muziek7.5
Vandaag wel, morgen misschien, overmorgen vast nietquote:Op zaterdag 15 april 2023 15:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hebben ze wel geld voor een avondje bios
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |