Dit is nogal watquote:Greta Thunberg haalt top tien van meest gelikete tweets met reactie op Andrew Tate
De felgesmaakte Greta Thunberg op een uitdagende tweet van Andrew Tate doet haar in de top tien van meest gelikete tweets aller tijdenbelanden. En dat op amper drie dagen tijd.
Die tweet werd 3,5 miljoen keer geliket en 535.000 keer geretweet. Daarmee komt Thunberg in de top tien van meest gelikete tweets aller tijden. De tweet is bijvoorbeeld populairder dan de eerste post van de Amerikaanse president Joe Biden waarin hij aankondigde de verkiezing tegen Donald Trump gewonnen te hebben.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221230_95775238
Sommige dingen verdienen dan ook niet meer dan een verveelde en uitgekauwde reactie.quote:Op zaterdag 31 december 2022 12:01 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je doet net alsof #smalldickenergy roepen een geniale uitspatting is terwijl het (online) een meer dan uitgekauwde reactie is op het droeftoetergedrag dat Tate vertoont. Het enige wat je haar (team) kan nageven is dat het bijdehanter is dan je had kunnen verwachten van een geprogrammeerd trekpopje dat het klimaat moet redden.
Ga toch heen met je ik vind het zielig voor haar.quote:Op zaterdag 31 december 2022 13:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mooie draai wel. Om nu ineens net te doen alsof je wanneer je een opmerking die zo extreem vaak in deze context is gebruikt niet zo snedig vindt dat wel moet komen doordat je een hekel aan Thunberg hebt.
Voor de goede orde: ik vind het vooral enorm zielig voor haar dat ze zo wordt misbruikt. Genoeg ‘kindsterren’ die aan minder blootgesteld zijn en daar volledig door van het padje zijn geraakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is het probleem bij deze gast, het is geen vent maar een misbakselquote:Op zaterdag 31 december 2022 16:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een beetje vent overleeft zoiets wel.
Tate is geen 16 jarige jongen die onder vrienden lollig doet.quote:Op zaterdag 31 december 2022 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Maar inhakend hierop: als puber was ik ook een vervelend joch en heb ik ook niet iedereen erg respectvol behandeld.
Of het nou echt 100% goedgekomen is met mij kun je vast over twistenmaar het zou toch eens helpen als mensen zouden beseffen dat ze zelf op die leeftijd ook heel veel domme deed en achter domme trends aanliep.
In die tijd noemden we vrouwen gleufdieren en bespraken we wie ‘paalbaar’ waren. Ook niet echt vrouwvriendelijk (en meiden onder elkaar waren zeker voor de minder populaire jongens, wat gewoon 80% van de jongens is, ook snoeihard).
Maar goed, dat is vooral ten aanzien van wat er eerder over Tate besproken werd. Als hij aan mensenhandel heeft gedaan (wat dat wordt hem kennelijk verweten), dan zeg ik: aan zijn ballen ophangen en lekker lang laten rotten in de cel.
Dat is natuurlijk van een totaal andere orde.
Maar de ophef over die stoere prietpraat van hem, dat vond en vind ik onnodig belangrijk maken van een gast van voorbijgaande aard.
Het was precies de goede reactie, maar daarmee toch zeker niet 'epic'? Er zit geen greintje orginaliteit of creativiteit bij. Het bevestigd juist alleen maar dat ze weinig aan de wereld toe te voegen heeft. Ik zou er, ook als ik fervent Tate-hater zou zijn, zeker niet mee weglopen. Bepaalde meme's die er op volgde daarentegen, die waren wel glorieus, ondanks dat ze gebaseerd waren op de onjuiste aanname dat er sprake was van 'ownage'.quote:Op zaterdag 31 december 2022 18:32 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Sommige dingen verdienen dan ook niet meer dan een verveelde en uitgekauwde reactie.
Dit was precies de goede reactie en daarmee werd een stomvervelende vent gewoon geownd. Wat dan ook prima aan zijn reactie te merken was.
Is dit verhaal overigens gevalideerd? Ik zag ook voorbij komen dat hij de dagen ervoor al foto's deelden waaruit bleek dat hij in Roemenië was. Een gegeven dat sowieso niet heel moeilijk te ontwaren valt in het geval van een dergelijk publiek figuur. Maar ook anders rest nog de vraag of hij überhaupt wist dat de politie hem zocht. In dat geval lijkt het me sterk dat hij überhaupt naar Roemenië was teruggekeerd.quote:Op zaterdag 31 december 2022 18:32 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Dat een of andere volwassen vent helemaal overstuur raakt van een bla bla, ga heen kleuter wordt en daardoor gepakt kan worden door de politie.
Ik neem de boodschap van activisten niet al te serieus, want die overdrijven per definitie en hebben geen deugdelijke alternatieven. Het is gewoon de tegenpool van de ontkennersquote:Op zaterdag 31 december 2022 18:46 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ga toch heen met je ik vind het zielig voor haar.
Dat is gewoon een manier om haar weg te kunnen zetten.
Je vint de boodschap gewoon kut en zal bij ieder die die brengt iets verzinben waarom je maar niet hoeft te luisteren naar wat ze zeggen.
Het verloop van dit gebeuren maakt het epic en bij Tate er ook nog eens inwrijven dat een meid van 19 haar schouders ophaalde en mister big alpha man een toddler tantrum kreeg waardoor hij gepakt kom worden voor serieuze misdaden is gewoon echt mooi.
Als je wat beter had gelezen doelde ik op het zogenaamde gevaar ten aanzien van zijn volgelingen. Voor Tate is het een verdienmodel. Ik betwijfel of hij echt dom genoeg is om dat geraaskal zelf te geloven. Maar dat kan ik niet beoordelen. Hij zal genoeg tikken tegen zijn hoofd hebben gekregen om helemaal kierewiet te zijn. Maar dan nog.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:06 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Tate is geen 16 jarige jongen die onder vrienden lollig doet.
Hij is een ruim volwassen man die een zo Groot mogelijk bereik zoekt voor wat hij echt denkt.
Wat Tate deed en doet is geen domme kroegpraat of stoere tienerpraat onder elkaar.
Tate heeft er een verdien model van gemaakt, draagt het uit en voegt ook woord bij daad.
Je hebt gelijk dat in beginsel Tate nooit anders bekeken had moeten dan dom kroeg gebral. Dat zijn vrienden hard lachend hem van het podium zouden halen voordat hij zichzelf nog verder voor lul zou zetten.
Dat is niet zo in dit geval.
Greta had voldoende hersencellen om hem wel als zodanig te behandelen. Maar terwijl je roept dat Tate's praatje net als dronken kroegpraat behandeld wil worden maak je drama zodra Greta dat doet.
Greta heeft er geen gedoe van gemaakt, geen media spectacel.
Tate probeerde dat en dat is echt goed in zijn gezicht opgeblazen.
En dat is wat het leuk maakt, en echt wat leuke meme's waard is
Dat heeft hier allemaal niets mee te maken.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik neem de boodschap van activisten niet al te serieus, want die overdrijven per definitie en hebben geen deugdelijke alternatieven. Het is gewoon de tegenpool van de ontkenners
Maar dat een minderjarige, die ook nog eens meerdere mentale problemen heeft, hiervoor wordt ingezet is alleen maar te billijken als je zelf zo verblind bent door dat activisme, dat je niet in kan zien hoe gevaarlijk het is voor haar. Deskundigen hebben daar ook voor gewaarschuwd.
En daar hoef je geen deskundige voor te zijn: heel veel kindsterren laten zien dat het al lastig genoeg is om mentaal stabiel te blijven zonder voorafgaande mentale kwetsbaarheden en met zoiets als acteren of zingen, wat veel minder negativiteit oproept.
Een reactie hoeft helemaal niet origineel te zijn om geweldig goed en on point te zijn. Daar ga je de mist in, namelijk. Het is des te mooier dat ze met dit niet originele clichématige antwoord zo raak zit.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:42 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het was precies de goede reactie, maar daarmee toch zeker niet 'epic'? Er zit geen greintje orginaliteit of creativiteit bij. Het bevestigd juist alleen maar dat ze weinig aan de wereld toe te voegen heeft. Ik zou er, ook als ik fervent Tate-hater zou zijn, zeker niet mee weglopen. Bepaalde meme's die er op volgde daarentegen, die waren wel glorieus, ondanks dat ze gebaseerd waren op de onjuiste aanname dat er sprake was van 'ownage'.
En dan vooral ook nog zijn antwoord daarop.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een reactie hoeft helemaal niet origineel te zijn om geweldig goed en on point te zijn. Daar ga je de mist in, namelijk. Het is des te mooier dat ze met dit niet originele clichématige antwoord zo raak zit.
Natuurlijk wel. Nu heb je gewoon een gelijkwaardig sneue reactie op treurnis waar niemand van op zou kijken als het niet van iemand af zou komen waar je anders (beter) van zou verwachten. Nee, er zit niks in. Geen humor, geen creativiteit, geen orginaliteit, geen interessante spielerei. Dat zijn zeker wel vereisten wil je het in het domein van 'epic' schuiven.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:22 schreef miss_sly het volgende:
Een reactie hoeft helemaal niet origineel te zijn om geweldig goed en on point te zijn. Daar ga je de mist in, namelijk. Het is des te mooier dat ze met dit niet originele clichématige antwoord zo raak zit.
Nee hoor. Hoe epic is het on zelfs zonder humor, creativiteit, originaliteit, zo on point te zijn. Meer tijd en aandacht was ie niet waard joh.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Nu heb je gewoon een gelijkwaardig sneue reactie op treurnis waar niemand van op zou kijken als het niet van iemand af zou komen waar je anders (beter) van zou verwachten. Nee, er zit niks in. Geen humor, geen creativiteit, geen orginaliteit, geen interessante spielerei. Dat zijn zeker wel vereisten wil je het in het domein van 'epic' schuiven.
Maar het 'on point' zijn is óók geen prestatie ómdat de reactie bijna automatisch opkomt doordat het al zo diep in de (online) cultuur zit. Je had me oprecht kunnen wijsmaken dat een bot dit had geproduceerd. Ironisch genoeg had ik het dan allicht wel 'epic' genoemd. Maar ik heb Greta nog nét iets hoger zitten.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor. Hoe epic is het on zelfs zonder humor, creativiteit, originaliteit, zo on point te zijn. Meer tijd en aandacht was ie niet waard joh.
Ik begrijp niet dat je in iets wat 'Geen humor, geen creativiteit, geen orginaliteit, geen interessante spielerei' is voor jou, zoveel energie steekt.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Nu heb je gewoon een gelijkwaardig sneue reactie op treurnis waar niemand van op zou kijken als het niet van iemand af zou komen waar je anders (beter) van zou verwachten. Nee, er zit niks in. Geen humor, geen creativiteit, geen orginaliteit, geen interessante spielerei. Dat zijn zeker wel vereisten wil je het in het domein van 'epic' schuiven.
Ik steek energie in de geveinsde waardering. Dat is wat anders.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:36 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp niet dat je in iets wat 'Geen humor, geen creativiteit, geen orginaliteit, geen interessante spielerei' is voor jou, zoveel energie steekt.
Laat het rusten joh. Alleen al het gewrijf in die vlek maakt het meer epic.
Maar die is dus niet geveinsd, maar gemeend.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik steek energie in de geveinsde waardering. Dat is wat anders.
Als je nou echt vindt dat Thunberg hier niets mee te maken heeft, waarom blijf je er dan zelf wel over doorgaan?quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heeft hier allemaal niets mee te maken.
Hoe moeilijk is dat nu om te bevatten?
Ik vind het vrij lastig om overduidelijke nonsens te negerenquote:Op zaterdag 31 december 2022 20:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je nou echt vindt dat Thunberg hier niets mee te maken heeft, waarom blijf je er dan zelf wel over doorgaan?
Practice what you preach, mylady…
Of dat ze een voorbeeld willen stellen. Kan ook nog.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:40 schreef tjoptjop het volgende:
Ik las ergens dat hij naar Roemenië is gegaan vanwege de corruptie, dat je zo nog wel ergens onderuit kon komen. Dat gaat denk ik dit keer niet op, Roemenië is recent natuurlijk geweigerd voor Schengen (vanwege corruptie) iets wat kwaad bloed heeft gezet in dat land. Die zullen er alles aan doen om dat imago op te vijzelen. En met wat beter dan een internationale zaak. Ik denk dat dit hele gebeuren volgens het boekje zal gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |