abonnement Unibet Coolblue
  Vis een optie? donderdag 12 januari 2023 @ 00:02:19 #176
70532 loveli
N
pi_207520589
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 23:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Rolfje dolfje komt met een bullshit onderzoek, ik heb niet eens meer zin om die shit te lezen... Je wordt er moedeloos van hoe matig de kwaliteit is van de onderzoeken.
Hij haalt keurig dat artikel uit dat andere onderzoek. Zijn quote komt weer van een onderzoek wat in dat artikel gelinkt wordt, nl https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa2110475

En daar heb ik dan weer een (m.i.) relevant stuk uit gequote.

Dat is een beetje de pest met meta-studies, veel linkjes naar andere onderzoeken :P
crap in = crap out
pi_207521089
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 23:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Rolfje dolfje komt met een bullshit onderzoek, ik heb niet eens meer zin om die shit te lezen... Je wordt er moedeloos van hoe matig de kwaliteit is van de onderzoeken.
Je had gemist dat AC deze ook als bron in hun artikel gebruikt had?

Maar AC gebruikt ook meestal matige onderzoeken en negeert de betere, die hun ongelijk aantonen.

AC staat niet echt bekend om hun goede onderbouwde covid-19 adviezen.
pi_207521096
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 00:02 schreef loveli het volgende:

[..]
Hij haalt keurig dat artikel uit dat andere onderzoek. Zijn quote komt weer van een onderzoek wat in dat artikel gelinkt wordt, nl https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa2110475

En daar heb ik dan weer een (m.i.) relevant stuk uit gequote.
AC gebruikte deze in hun artikel ook als bron.
quote:
Dat is een beetje de pest met meta-studies, veel linkjes naar andere onderzoeken :P
eens, zitten veel limitaties aan.
pi_207521234
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 19:59 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ook dit staat in de bron artikelen....
Importantly, the risk of developing myocarditis after SARS-CoV-2 infection is significantly higher than after COVID-19 mRNA vaccination. The incidence of myocarditis after SARS-CoV-2 infection is higher than after COVID-19 mRNA vaccination (11.0 events per 100 000 persons vs 3.2 events per 100 000 persons).

Maar ik begrijp dat dit geen gewenste uitkomst is?

Wat trouwens in veel meer studies naar voren komen. De kans op hart klachten na een Covid-19 is hoger, dan die vanuit het vaccin. Volgens had ik ook ergens gelezen dat de klachten vaak heftiger zijn.

Maar beide studies hebben grote limitaties, en AC negeert deze en maakt selective conclusies. Maar het is ook AC, dus heeft eigenlijk vrij weinig waarde.
Dus door de vaccinatie te pakken verhoog je de kans op myocarditis.
Of verkleind de vaccinatie de kans op myocarditis door het virus?
Dat heb ik niet kunnen vinden in het onderzoek maar misschien heb ik niet goed gelezen.
pi_207522235
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 06:56 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Je had gemist dat AC deze ook als bron in hun artikel gebruikt had?

Maar AC gebruikt ook meestal matige onderzoeken en negeert de betere, die hun ongelijk aantonen.

AC staat niet echt bekend om hun goede onderbouwde covid-19 adviezen.
AC?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Vis een optie? donderdag 12 januari 2023 @ 10:23:48 #181
70532 loveli
N
pi_207522687
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
AC?
Artsen collectief.
crap in = crap out
pi_207523233
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 19:59 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ook dit staat in de bron artikelen....
Importantly, the risk of developing myocarditis after SARS-CoV-2 infection is significantly higher than after COVID-19 mRNA vaccination. The incidence of myocarditis after SARS-CoV-2 infection is higher than after COVID-19 mRNA vaccination (11.0 events per 100 000 persons vs 3.2 events per 100 000 persons).

Maar ik begrijp dat dit geen gewenste uitkomst is?

Wat trouwens in veel meer studies naar voren komen. De kans op hart klachten na een Covid-19 is hoger, dan die vanuit het vaccin. Volgens had ik ook ergens gelezen dat de klachten vaak heftiger zijn.

Maar beide studies hebben grote limitaties, en AC negeert deze en maakt selective conclusies. Maar het is ook AC, dus heeft eigenlijk vrij weinig waarde.
Je generaliseert het nu naar de gehele bevolking, wederom om een gewenste uitkomst te kunnen presenteren. Ik had het over een hele specifieke groep mensen, namelijk jonge mannen binnen een bepaalde leeftijdscategorie. En dit is gewoon een correcte constatering, we weten dat gezonde jonge mannen (en gezonde jonge mensen in het algemeen) weinig tot geen risico lopen bij een Covid-19 besmetting, dit terwijl zo'n groep vaccineren dus wel een verhoogd risico met zich meebrengt op myocarditis en pericarditis.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_207523430
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je generaliseert het nu naar de gehele bevolking, wederom om een gewenste uitkomst te kunnen presenteren. Ik had het over een hele specifieke groep mensen, namelijk jonge mannen binnen een bepaalde leeftijdscategorie. En dit is gewoon een correcte constatering, we weten dat gezonde jonge mannen (en gezonde jonge mensen in het algemeen) weinig tot geen risico lopen bij een Covid-19 besmetting, dit terwijl zo'n groep vaccineren dus wel een verhoogd risico met zich meebrengt op myocarditis en pericarditis.
Jij hebt zwart op wit dat het risico op myocarditis en pericarditis voor jonge mensen na een vaccinatie groter is dan de complicaties die corona met zich mee kan brengen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Vis een optie? donderdag 12 januari 2023 @ 11:38:06 #184
70532 loveli
N
pi_207523508
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Jij hebt zwart op wit dat het risico op myocarditis en pericarditis voor jonge mensen na een vaccinatie groter is dan de complicaties die corona met zich mee kan brengen?
Jonge mannen.
https://www.theguardian.c(...)covid-suggests-study
https://www.reuters.com/w(...)covid-19-2021-06-10/

Linkdump, artikelen nog niet zelf gelezen.

edit, link naar onderzoek, resultaten en conclusie in de quote:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.30.21262866v2
quote:
Results
A total of 253 CAEs were identified. Rates per million following dose 2 among males were 162.2 (ages 12-15) and 93.0 (ages 16-17); among females, rates were 13.0 and 12.5 per million, respectively. For boys 12-15 without medical comorbidities receiving their second mRNA vaccination dose, the rate of CAE is 2.6 to 4.3 times higher than their 120-day COVID-19 hospitalization risk even at times of peak incidence such as during the delta wave (7-day hospitalizations 2.1/100k population). For boys 16-17 without medical comorbidities, the rate of CAE is 1.5 to 2.5 times higher at times of high weekly COVID-19 hospitalization.

Conclusions
Post-vaccination CAE rate was highest in young boys aged 12-15 following dose two. For boys 12-17 without medical comorbidities, the likelihood of post vaccination dose two CAE is 162.2 and 93.0/million respectively. This incidence exceeds their expected 120-day COVID-19 hospitalization rate at both moderate and high COVID-19 hospitalization incidence. Further research into the severity and long-term sequelae of post-vaccination CAE is warranted. Quantification of the benefits of the second vaccination dose and vaccination in addition to natural immunity in this demographic may be indicated to minimize harm.


[ Bericht 17% gewijzigd door loveli op 12-01-2023 11:54:50 ]
crap in = crap out
pi_207524075
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:23 schreef loveli het volgende:

[..]
Artsen collectief.
Tjah.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207524103
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Jij hebt zwart op wit dat het risico op myocarditis en pericarditis voor jonge mensen na een vaccinatie groter is dan de complicaties die corona met zich mee kan brengen?
Uiteraard, de aantallen schoten omhoog NA vaccinatie, niet vóór, maar dat spinnen we dan wel weer op "Britse variant mutatie." Weetje, de soep is gemengd, maar het eenzijdige belichten en toewijzen van oorzakelijk verband is onwetenschappelijk.

Overigens met statististics, als je vaccinatiestatus meeneemt in je onderzoek, allemaal uit te sluiten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207526359
twitter

Wat!? Werd er geknoeid met de data!? *SHOCKED*

[ Bericht 1% gewijzigd door _I op 12-01-2023 15:58:42 ]
  donderdag 12 januari 2023 @ 15:39:52 #188
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_207526781
twitter


het probleem van Nederland
de Lobbymaatschappij
die al jaren de macht heeft
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  donderdag 12 januari 2023 @ 15:42:36 #189
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_207526826
twitter


en deze
gewoon omdat het kan
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_207528646
twitter

Wat zou hier de reden van kunnen zijn? Hum..
pi_207529021
quote:
99s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:39 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]

het probleem van Nederland
de Lobbymaatschappij
die al jaren de macht heeft
Als het een beetje klopt wat Wijnia daar schetst is die Poelmann (mede) verantwoordelijk voor heel wat ellende wat nu speelt en steeds erger wordt.

Nl als loterijenland met al die irritante reclame
Die winsten jagen clubs aan als Oxfam Novib en vluchtelingenwerk die eigenlijk een hele stroom asielzoekers en mensen daaromheen aan de gang houden

De rechtsgang van Urgenda gefinancierd, welke eigenlijk verantwoordelijk zijn voor bijna alle ellendige crisissen, van stikstof tot woningtekort.

En het is uiteindelijk ook nog een notoire zakkenvuller

Er is onder synoniem ook een boek over geschreven “de rat van Amsterdam”

https://www.tzum.info/202(...)e-rat-van-amsterdam/

[ Bericht 10% gewijzigd door Lospedrosa op 12-01-2023 18:52:35 ]
Vakman pur sang
pi_207535483
kan hier ook wel

-Knip- beter nalezen Koos, zie je DM.

[ Bericht 98% gewijzigd door Jippie op 18-01-2023 00:33:49 ]
pi_207535575
Dr.Tom Cowan is een van de weinige mensen die oprecht, eerlijk, veel kennis heeft over het een en ander, wijs is, en zich niet laat chanteren, en of omkopen..(hoop ik) hij kan dan beter op zijn hoede zijn, lijkt me
Goeie kerel..kijk zijn video's
  vrijdag 13 januari 2023 @ 03:27:51 #194
24329 KNAK
ff w88,......
pi_207535943
NWS / Lisa Marie Presley (54) overleden volgens TMZ..

Toch fijn dat bekendheden die omvallen niet onder het tapijt weggemoffeld kunnen worden. Je hoort er hoe dan ook iets over. Doodsoorzaak wordt vaak verzwegen maar soms ook weer niet zoals bij Lisa; hartstilstand. Gisteren 1 of ander model, wie is er morgen aan de beurt?

Leven is dodelijk…
Mai pben rai~!
pi_207536331
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 03:27 schreef KNAK het volgende:
NWS / Lisa Marie Presley (54) overleden volgens TMZ..

Toch fijn dat bekendheden die omvallen niet onder het tapijt weggemoffeld kunnen worden. Je hoort er hoe dan ook iets over. Doodsoorzaak wordt vaak verzwegen maar soms ook weer niet zoals bij Lisa; hartstilstand. Gisteren 1 of ander model, wie is er morgen aan de beurt?

Leven is dodelijk…

Dat is een ding wat zeker is, we gaan allemaal dood

54 dat is veel te jong om te overlijden
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  vrijdag 13 januari 2023 @ 08:40:09 #196
24329 KNAK
ff w88,......
pi_207536599
Zou me toch een beetje zenuwachtig voelen als ik die shit in m’n lijf zou hebben laten spuiten, zo om me heen kijkend hoe eigenlijk de ongevaxxte medemens alle vrijheden weer terug hebben, geen medisch probleem hebben door COVID etc…

Felle weerstand/reacties door een gevaxt persoon over de ongevaxte denkwijze is dan ook begrijpelijk; ik zou ook in m’n broek schijten / ongemakkelijk en bang voelen als het gaat om vax-schade
Mai pben rai~!
pi_207536654
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 08:40 schreef KNAK het volgende:
Zou me toch een beetje zenuwachtig voelen als ik die shit in m’n lijf zou hebben laten spuiten, zo om me heen kijkend hoe eigenlijk de ongevaxxte medemens alle vrijheden weer terug hebben
Volgens mij leeft iedereen weer gewoon normaal tegenwoordig. Vaccinatie status heeft daar niets mee te maken.

quote:
geen medisch probleem hebben door COVID etc…
De kans op medische problemen door Covid is aanzienlijk lager na een vaccinatie.

quote:
Felle weerstand/reacties door een gevaxt persoon over de ongevaxte denkwijze is dan ook begrijpelijk; ik zou ook in m’n broek schijten / ongemakkelijk en bang voelen als het gaat om vax-schade
Kans op vaccinatie schade is zeer uitzonderlijk, daar maar Covid-19 ellende, die kans was veel groter.
pi_207536690
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 00:01 schreef koosbasterd het volgende:
.....
LOL....

De links naar het CDC doen het trouwens niet. Niet dat dit uitmaakt, want.... Het is een mooi voorbeeld, van niet begrijpen wat er nu eigenlijk staat.

Maar ik moest deze ochtend even goed lachen....

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 00:20 schreef koosbasterd het volgende:
Dr.Tom Cowan is een van de weinige mensen die oprecht, eerlijk, veel kennis heeft over het een en ander, wijs is, en zich niet laat chanteren, en of omkopen..(hoop ik) hij kan dan beter op zijn hoede zijn, lijkt me
Goeie kerel..kijk zijn video's
Daarom heeft hij zijn licentie ook maar ingeleverd?

quote:
Thomas Samuel Cowan is an American practitioner of alternative medicine, author, conspiracy theorist and former medical doctor.
Klinkt inderdaad erg betrouwbaar.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 09:02:12 #199
24329 KNAK
ff w88,......
pi_207536801
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 08:46 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Volgens mij leeft iedereen weer gewoon normaal tegenwoordig. Vaccinatie status heeft daar niets mee te maken.
[..]
De kans op medische problemen door Covid is aanzienlijk lager na een vaccinatie.
[..]
Kans op vaccinatie schade is zeer uitzonderlijk, daar maar Covid-19 ellende, die kans was veel groter.
Kan weinig anders dan positief denken, ik snap dat wel. Ik steun je ook met je denkwijze :* en hoop dat het zwaard niet boven je nek hangt als je je lijfje hebt laten misbruiken.
Mai pben rai~!
  Vis een optie? vrijdag 13 januari 2023 @ 09:48:56 #200
70532 loveli
N
pi_207537202
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 08:46 schreef Rolfieo het volgende:
Kans op vaccinatie schade is zeer uitzonderlijk, daar maar Covid-19 ellende, die kans was veel groter.
Dat hangt er dus net van af of je een dikke 90-er bent met 1 tot 4 comorbiditeiten, of een gezonde knul van 19. En de kans op een prik als je ze allemaal neemt is een paar honderd procent (op hoeveel zitten we nu, 5?), de kans op corona lager.

De eerste varianten waren niet mals, hoewel sommigen daar ook fluitend doorheen kwamen. Omicron is een mietje.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')