abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210928357
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:27 schreef RamboDirk het volgende:
Weet een van jullie wellicht een alternatief voor een kap?

Kat is gebeten in de staart (flinke wond) naar de dierenarts geweest en alles. Nu moet ze 1 of 2 weken een kap dragen. Maar die kat wordt helemaal gek, schiet overal tegenaan. Het is nu al 2 dagen ellende. Ze kan er slecht door eten, snapt de kattenbak niet meer, chaos :')

brrr...
Normaal zou ik zeggen doe hem een rompertje of een hemdje aan maar dat werkt niet voor een staart. Of kan er een sok omheen?
Als je googeld op :” cone of shame alternatives cat” dan zie je dat er ook een soort donuts bestaan. Die zijn wat makkelijker als een kap denk ik, maar kans dat ‘ie dan wel bij zijn staart kan komen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_210928466
Nu de afgelopen 3 jaar het thuiswerken standaard is geworden ben ik aan het nadenken om een kat uit het asiel in huis in huis te nemen. Ik heb een ruim appartement op de 1e verdieping met een balkon.
Een echte buitenkat is zo geen optie maar hoe zit het met een binnenkat in combinatie met het balkon? Ik moet er niet aan denken dat het beestje vanaf de reling naar beneden springt. Het balkon helemaal kat-proof maken zal een uitdaging worden vanwege VVE-beperkingen.

Een echte 100% binnenkat zou natuurlijk kunnen alleen weet ik niet of dat wel kan en kat-vriendelijk is. Voor zover ik op websites van kattenopvangen heb kunnen lezen wordt er bij een binnenkat altijd een (afgesloten) balkon genoemd.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_210928881
quote:

Kat is gebeten in de staart (flinke wond) naar de dierenarts geweest en alles. Nu moet ze 1 of 2 weken een kap dragen. Maar die kat wordt helemaal gek, schiet overal tegenaan. Het is nu al 2 dagen ellende. Ze kan er slecht door eten, snapt de kattenbak niet meer, chaos :')

brrr...
Sneu ;( Staart is een vreselijk onhandige plek. Want wat je ook aan kap, pakje of donut aandoet, dat ding is lang genoeg om het obstakel te ontwijken. En kat muilkorven gaat het ook niet worden.
Wordt afzien voor poes ;( Kan ze niet wat mild kalmerends krijgen? Dat ze wat meer dut en er daardoor minder mee bezig hoeft te zijn?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210928939
quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 19:43 schreef WheeleE het volgende:
Nu de afgelopen 3 jaar het thuiswerken standaard is geworden ben ik aan het nadenken om een kat uit het asiel in huis in huis te nemen. Ik heb een ruim appartement op de 1e verdieping met een balkon.
Een echte buitenkat is zo geen optie maar hoe zit het met een binnenkat in combinatie met het balkon? Ik moet er niet aan denken dat het beestje vanaf de reling naar beneden springt. Het balkon helemaal kat-proof maken zal een uitdaging worden vanwege VVE-beperkingen.

Een echte 100% binnenkat zou natuurlijk kunnen alleen weet ik niet of dat wel kan en kat-vriendelijk is. Voor zover ik op websites van kattenopvangen heb kunnen lezen wordt er bij een binnenkat altijd een (afgesloten) balkon genoemd.
Als je je balkon niet cat proof kunt maken zou ik poes er gewoon nooit oplaten. Wat niet weer, wat niet deert, zeg maar.
Zoek een wat oudere kat waarvan het asiel weet dat die binnen prima gelukkig is (tip: er worden moederpoezen in gezinnen opgevangen tot hun kittens groter zijn, en die kunnen een aardig oordeel vormen over de mate waarin een ex zwerver binnen gelukkig is. Dat gaat vaker goed dan je wellicht denkt. Bron: eigen ervaring). Of kijk naar een wat oudere afstandskat met bekende voorgeschiedenis.

Of neem twee kittens. Die kunnen elkaar amuseren. Moet je wel een beetje meer ruimte hebben, maar in de hoogte (krabpaal, kast, loopplanken langs de muur) kun je de leefruimte ook een stuk groter maken.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210929466
Ja, wat @Cat-astrophe zegt :)
Ik heb twee katten uit het asiel, die het echt echt helemaal prima vinden binnen. Ze hebben wel relatief veel ruimte (beneden open woonkamer/keuken, trap, overloop, trap, zolderverdieping). Maar echt nooit het idee gehad dat ze tekort kwamen omdat ze niet naar buiten mogen. Als ik van buiten naar binnen kom hoef ik ook niet enorm op te letten dat ze naar buiten schieten ofzo. Dus ze zijn er wel. Mijne waren wel twee kittens, buiten gevonden zonder moeder bij +-3 weken, en die zijn daarna bij gastgezin ook alleen binnen geweest. Maar wat Cat zegt over iets oudere katten/poezen is ook een heel goede tip!
pi_210929755
Dank voor de reacties! :)
Ik heb bijna 80 vierkante meter voor een kat in de aanbieding, met zeker wel ruimte voor een flink krab/klimtoestel en dergelijke. Een oudere kat zou ik zeker geen probleem vinden.

Mijn balkon heeft weliswaar een dichte balustrade maar op de reling springen lijkt een peuleschil voor een kat. Daarom maar liever geen risico nemen en een binnenbeestje kiezen.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
pi_210931547
quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:57 schreef WheeleE het volgende:
Ik heb bijna 80 vierkante meter voor een kat in de aanbieding, met zeker wel ruimte voor een flink krab/klimtoestel en dergelijke. Een oudere kat zou ik zeker geen probleem vinden.

Mijn balkon heeft weliswaar een dichte balustrade maar op de reling springen lijkt een peuleschil voor een kat. Daarom maar liever geen risico nemen en een binnenbeestje kiezen.
Dat lijkt me inderdaad een slimme keuze. Die van mij springen als ze willen zo op een kastje van 1m20 hoog.. en je ruimte klinkt alsof dat ook prima moet kunnen, alleen binnen!
pi_210933672
quote:

Als je een krabpaal gaat halen zou ik online kijken, ik heb een week geleden een krabpaal gekocht en vond het echt gigantische schelen vergeleken met een winkel. Zeker de wat grotere krabpalen waren in de winkel gewoon ¤150+, waar ik online maar ¤48 heb betaald (was met dierendag korting).
pi_210934056
quote:

Je kunt je balkon boven de balustrade ook afzetten met gaas. En een plankje op ‘uitzichthoogte’ net onder de balustrade voorkomt dat je kat op de dunne balustrade moet balanceren. Dat voorkomt ook dat ze in het net blijven hangen.
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:10:30 #260
382129 crew  Donna
pi_210934268
quote:

brrr...
Je hebt ook van die donuts. Dan kunnen ze in ieder geval hun snorharen nog wat beter gebruiken. Maar ik weet niet of dat dik genoeg is zodat ze niet meer bij de staart kan.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:32:56 #261
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210934561
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Sneu ;( Staart is een vreselijk onhandige plek. Want wat je ook aan kap, pakje of donut aandoet, dat ding is lang genoeg om het obstakel te ontwijken. En kat muilkorven gaat het ook niet worden.
Wordt afzien voor poes ;( Kan ze niet wat mild kalmerends krijgen? Dat ze wat meer dut en er daardoor minder mee bezig hoeft te zijn?
Aankomende woensdag voor controle naar de dierenarts. Wellicht dan nog even vragen naar een kalmeringsmiddel. We hebben nu maar een kamer ingericht met alleen een stoel waarop ze kan zitten om naar buiten te kijken. Ze is redelijk rustig.
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:40:41 #262
446930 crew  ESF1Gamer
pi_210934634
@WheeleE

Ik heb 2 binnenkatten op 90m2 met 2 balkons. De ene kat heb ik als kitten uit het asiel gehaald en de ander komt bij mijn oom weg. Die kat die bij mijn oom wegkomt, springt op de balkonreling. De eerste keer dat ik dat zag, was ik echt bang dat hij eraf zou vallen, maar ik heb gelukkig van die brede balkonreling. Enige nadeel is dat ook niet gaas rond die reling kan plaatsen en het mag ook niet van de verhuurder.

Verder hebben beide katten 1 grote krabpaal tot bijna aan het plafond om in te klimmen en verder nog genoeg andere krabpalen waarop ze kunnen uitleven.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210935829
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 08:53 schreef yinu het volgende:

[..]
Je kunt je balkon boven de balustrade ook afzetten met gaas. En een plankje op ‘uitzichthoogte’ net onder de balustrade voorkomt dat je kat op de dunne balustrade moet balanceren. Dat voorkomt ook dat ze in het net blijven hangen.
Dat is voor een doe-het-zelver wel een goede oplossing, maar dat krijg ik eer bij mijn VVE niet doorheen. Die zijn erg strikt met balkonaanpassingen helaas.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
@:WheeleE

Ik heb 2 binnenkatten op 90m2 met 2 balkons. De ene kat heb ik als kitten uit het asiel gehaald en de ander komt bij mijn oom weg. Die kat die bij mijn oom wegkomt, springt op de balkonreling. De eerste keer dat ik dat zag, was ik echt bang dat hij eraf zou vallen, maar ik heb gelukkig van die brede balkonreling. Enige nadeel is dat ook niet gaas rond die reling kan plaatsen en het mag ook niet van de verhuurder.

Verder hebben beide katten 1 grote krabpaal tot bijna aan het plafond om in te klimmen en verder nog genoeg andere krabpalen waarop ze kunnen uitleven.
Op welke verdieping zit jij? Ik kan me voorstellen dat een kat op de 10e verdieping minder geneigd is om risico te nemen met een sprong naar beneden of balanceren op een balustrade. Ik zit op de 1e verdieping met groen eronder.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:38:07 #264
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_210936382
Zou het dan lekker als binnenkant gaan houden. Mooi nooit het balkon op. Missen ze ook niet perse.
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:08:20 #265
446930 crew  ESF1Gamer
pi_210939404
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:46 schreef WheeleE het volgende:

[..]
Dat is voor een doe-het-zelver wel een goede oplossing, maar dat krijg ik eer bij mijn VVE niet doorheen. Die zijn erg strikt met balkonaanpassingen helaas.
[..]
Op welke verdieping zit jij? Ik kan me voorstellen dat een kat op de 10e verdieping minder geneigd is om risico te nemen met een sprong naar beneden of balanceren op een balustrade. Ik zit op de 1e verdieping met groen eronder.
Derde verdieping (eigenlijks vierde want de begane grond zijn er winkels)
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210943143
Zijn er van die warmtepads/kussentjes die jullie met een rustig gevoel een hele werkdag alleen zouden laten voor poes? Poes wordt wat ouder en het gaat nu weer afkoelen. Stoken voor de kat kan ik me niet veroorloven en ze mag niet mee naar werk :')

Dus zo'n klein verwarmd dekentje/matje klinkt wel ideaal, maar dat moet dan wel een flink aantal uur aan kunnen blijven zonder dat huis en kat affikken bij voorbaat :')

Als jullie andere tips hebben om poes wat warmte te bieden als ze daar behoefte aan heeft in een koud huis, hoor ik ze ook graag!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:17:22 #267
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210943310
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn er van die warmtepads/kussentjes die jullie met een rustig gevoel een hele werkdag alleen zouden laten voor poes? Poes wordt wat ouder en het gaat nu weer afkoelen. Stoken voor de kat kan ik me niet veroorloven en ze mag niet mee naar werk :')

Dus zo'n klein verwarmd dekentje/matje klinkt wel ideaal, maar dat moet dan wel een flink aantal uur aan kunnen blijven zonder dat huis en kat affikken bij voorbaat :')

Als jullie andere tips hebben om poes wat warmte te bieden als ze daar behoefte aan heeft in een koud huis, hoor ik ze ook graag!
Ergens een soort holletje van dekens creeëren?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:21:59 #268
37150 livelink
pi_210943454
Of dit?
https://www.bol.com/nl/nl(...)9INkDaMaAgVDEALw_wcB

Ik ken het zelf niet, maar de paar reviews zijn wel redelijk positief.
pi_210943688
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:17 schreef livelink het volgende:

[..]
Ergens een soort holletje van dekens creeëren?
Heeft ze wel min of meer, maar ze heeft én een schapevachtje én een holletje in de kast. Ik denk dat ik die 2 ga combineren!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_210943717
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:21 schreef livelink het volgende:
Of dit?
https://www.bol.com/nl/nl(...)9INkDaMaAgVDEALw_wcB

Ik ken het zelf niet, maar de paar reviews zijn wel redelijk positief.
Ik twijfel dus tussen zelfverwarmend en elektrisch. Eerste lijkt me veiliger, laatste lekkerder...
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:33:15 #271
37150 livelink
pi_210943759
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik twijfel dus tussen zelfverwarmend en elektrisch. Eerste lijkt me veiliger, laatste lekkerder...
Ik zou elektrisch niet durven als ik er zelf niet bij was, maar ik ben een angsthaas.
pi_210943821
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:33 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik zou elektrisch niet durven als ik er zelf niet bij was, maar ik ben een angsthaas.
Ja dat dus, misschien koop ik er wel 3 :') magnetron, elektrisch én zelfverwarmend *O* ze is altijd een goedkoop katje geweest, dus ze heeft nog zakgeld over :D
pi_210944288
Wat wij ooit bij een nestje deden was een kruik erbij leggen. Die blijven echt wel een paar uur warm. Maar dat kussen klinkt ook wel goed. En anders een holletje met een dik kleed beschut vinden ze vaak fijn.

Tegenwoordig heb je warmies die warm je op in de magnetron en blijven en paar uur warm. Helaas geen hele werkdag.
pi_210945720
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ja dat dus, misschien koop ik er wel 3 :') magnetron, elektrisch én zelfverwarmend *O* ze is altijd een goedkoop katje geweest, dus ze heeft nog zakgeld over :D
Mooi. Dan kun je je deze veroorloven :+
https://nl.stoov.com/ Koude mensen die ik ken zweren erbij. Werkt op usb, dus geen ‘live’ elektriek.
Of het het een hele dag redt weet ik niet. Ik heb ze weleens in handen gehad, stevige kussens hoor :Y Als je ouwetje geen sloper maar een slaper is moet het dat kunnen overleven.

Edit: nu ik de link daadwerkelijk lees en niet alleen post: ze hebben nu ook hondenkussens ^O^
pi_210946107
quote:

Ik heb pet remedy matten.
Zijn op laagstroom iets van 15watt ofzo, goede recensies online.
Ze worden niet kokend heet maar houden de kou uit het mandje die je er op mag zetten, en zodra de kat gaat liggen zet de warmte door.
Het duurt wel ff voordat ie op temperatuur is in het begin dus steeds aan/it gaat niet werken.
Ze zijn gemaakt om continu aan te staan e zga de veiligste matjes op stroom die er zijn ^O^
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:18:41 #276
382129 crew  Donna
pi_210946263
Geen warmte tips, maar wordt het zo koud in je huis dan? Een mandje met een dak met een lekkere deken erin is toch wel voldoende zou je zeggen?

Anyway m'n kitten is zo lief joh. Ik heb hiervoor 4 katten gehad van jongs af aan maar geen enkele was zo lief als deze. O+
pi_210952727
Ik merk bij de kat van mijn moeder wat eigenaardig gedrag.
Regelmatig steekt ze ineens de staart tussen de poten en staat ze even stil.
Het lijkt geen angst of schrik te zijn.

Ze wordt al ouder -17 jaar- en begint ook magerder te worden.
Ze eet wel goed.
Een sprintje of een sprong maakt ze ook wel.
Aangehaald worden vindt ze ook leuk en ze komt ook zelf aandacht halen.
Ik kan haar dan ook vrij aanraken zonder een pijnreactie te merken.
Er zijn laatst vlooien in huis gekomen, daarvoor krijgt ze nu pipetjes in de nek.

Wat kan dat staart tussen de poten steken betekenen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_210952771
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 19:16 schreef jeroen25 het volgende:

Ze eet wel goed.
Er zijn laatst vlooien in huis gekomen, daarvoor krijgt ze nu pipetjes in de nek.

Dat kan van alles zijn, gedrag, pijn in de rug, pijn bij darmen blaas enz..
Op die leeftijd is een half/jaarlijkse check echt wel nodig wil je optijd bij problemen zijn zoals nieren schildklier enz.
Ook ivm het afvallen.
pi_210954479
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 19:16 schreef jeroen25 het volgende:

Ze eet wel goed.

Kan meerdere dingen zijn. Mijn kat had totaal ander gedrag voor zijn schildklier behandeld werd.
Kan ook zijn dat die van je moeder artrose heeft en stil staat als ze een verkeerde beweging maakt. Of ze word dement.

Iig, de dierenarts zal je hierin kunnen adviseren, ik hoop echt dat je met die kat naar de dierenarts gaat.

Zeker ivm het afvallen. Dat is wel een serieus iets waar je echt wat mee moet doen.
Twiddel
pi_210954548
quote:

Een goedkope optie kan nog een ouderwetse baby kruik halen. Niet zo duur, heet water erin, paar handdoeken erom heen en dan kan poes er heerlijk tegenaan liggen als ze dat wilt

Een lekkere dikke plushen mand kan ook erg helpen, met voorkeur voor eentje die lekker diep is om de warmte te behouden.
Twiddel
  maandag 23 oktober 2023 @ 09:39:14 #281
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211050429
Vraagje!
Onze poes van 4 komt buiten in de tuin, verder niet. Nu heeft ze op haar rug een haarklit zitten. Er lijkt een soort smurry in te zitten en er zit dus haar aan elkaar geplakt. Als ze op schoot ligt probeer ik het weleens eruit te trekken, maar het zit muurvast. Ernaast komt ook alweer een 2e plekje, idem dito. Wat me verbaast is dat ze er zelf niet aan likt ofzo :?

Ik ben nu geneigd om een schaar te pakken en de plukjes af te knippen. Dat klinkt makkelijker gezegd dat gedaan, maar dat zal uiteindelijk wel lukken. Of zegt iemand: nee, niet doen! Iemand ervaring met dit soort dingen?

Btw: Ze is een voormalige zwerfkat uit Spanje en dat merk je aan haar gedrag in de tuin. Ze gaat overal dwars doorheen en ligt regelmatig boven op een plant te slapen ofzo :D Daardoor denk ik wel dat het plekje van oorsprong iets viezigs is van buiten. Maar dat ze het niet schoonmaakt is toch gek.
pi_211050672
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 09:39 schreef Quoi het volgende:
Vraagje!
Onze poes van 4 komt buiten in de tuin, verder niet. Nu heeft ze op haar rug een haarklit zitten. Er lijkt een soort smurry in te zitten en er zit dus haar aan elkaar geplakt. Als ze op schoot ligt probeer ik het weleens eruit te trekken, maar het zit muurvast. Ernaast komt ook alweer een 2e plekje, idem dito. Wat me verbaast is dat ze er zelf niet aan likt ofzo :?

Ik ben nu geneigd om een schaar te pakken en de plukjes af te knippen. Dat klinkt makkelijker gezegd dat gedaan, maar dat zal uiteindelijk wel lukken. Of zegt iemand: nee, niet doen! Iemand ervaring met dit soort dingen?

Btw: Ze is een voormalige zwerfkat uit Spanje en dat merk je aan haar gedrag in de tuin. Ze gaat overal dwars doorheen en ligt regelmatig boven op een plant te slapen ofzo :D Daardoor denk ik wel dat het plekje van oorsprong iets viezigs is van buiten. Maar dat ze het niet schoonmaakt is toch gek.
Kan er geen wond onder zitten?
Abces? Omdat het plakkerig is
  maandag 23 oktober 2023 @ 10:20:08 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211050764
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:07 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Kan er geen wond onder zitten?
Abces? Omdat het plakkerig is
Nee, dat is niet het geval. Het zit alleen in het haar.
pi_211050852
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 09:39 schreef Quoi het volgende:
Vraagje!

Ik zou het ook gewoon wegknippen. Maar misschien krijg je het ook al weg met een vochtig doekje?
Heb je er al eens aan geroken?
pi_211052793
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:20 schreef Quoi het volgende:

[..]
Nee, dat is niet het geval. Het zit alleen in het haar.
Je kan het weghalen door het los te kneden met olie, als je zeker weet dat er geen wond onder zit.
Bijv zonnebloem of olijfolie, gewoon tijdens het aaien er in kneden zodat de olie mengt met het plaksel.
Dat het vettig wordt is niet zo erg, dan kan je later weer weghalen met aaien of borstelen. Als het plaksel maar niet steeds meer haren gaat pakken.

En wat valentijn101 ook zegt probeer er eens aan te ruiken?
  maandag 23 oktober 2023 @ 16:10:37 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211054432
Ha, die olie had ik niet eens aan gedacht. Thanks!

Geroken nog niet :{ Volgens mij ruikt het nergens naar. Maar ik ga mijn neus er eens in steken :D

Update: Het is gelukt met een kammetje en olie! Eindelijk weer een glad ruggetje om te aaien O+

[ Bericht 22% gewijzigd door Quoi op 24-10-2023 09:07:54 ]
pi_211074224
nvm

[ Bericht 51% gewijzigd door Anton91 op 25-10-2023 16:03:12 ]
pi_211090023
Wie heeft er ervaring met de klantenservice van Bitiba?
1 van onze 3 katten heeft blaasstenen (vandaag operatief verwijderd) en moet dus op een dieet.
Tijd om 3 surefeeders aan te schaffen. Bitiba lijkt het goedkoopst (¤141,-) De klantenservice van Bol vind ik eigenlijk wel oke, die doen niet moeilijk met garantie. Maar die zijn duurder.

Mocht iemand een tip hebben waar ik er 3 voor een goede prijs kan krijgen dan hoor ik het graag.
pi_211090488
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 16:40 schreef valentijn101 het volgende:
1 van onze 3 katten heeft blaasstenen (vandaag operatief verwijderd) en moet dus op een dieet.
Tijd om 3 surefeeders aan te schaffen. Bitiba lijkt het goedkoopst (¤141,-) De klantenservice van Bol vind ik eigenlijk wel oke, die doen niet moeilijk met garantie. Maar die zijn duurder.

Mocht iemand een tip hebben waar ik er 3 voor een goede prijs kan krijgen dan hoor ik het graag.
Die klantenservice ken ik niet en die van deze website ook niet, maar zie ze online voor ¤135 staan:
https://www.huisdierspeci(...)Microchip-Pet-Feeder
pi_211093285
Ik bestel eigenlijk altijd kattenvoer bij bitiba en prima ervaringen met klantenservice bij vragen over het natvoer (mijn kat is allergisch voor kip en bij een smaak 'rund en hart' stond niet of de hartjes dan ook van rund waren, en dat hebben ze toen voor me nagezocht en bleek van kip). Geen ervaring met garantie afhandeling verder. Is een dochterbedrijf van ZooPlus, mocht dat je nog helpen.

En ook eens op marktplaats kijken wellicht?
pi_211093450
Ik bestel of bij bibita of bij zooplus. De keer dat er wat mis ging was bij zooplus niet goed verpakt dus voerton kwam in tig stukken. Kreeg gewoon een nieuwe. Ik zou het er gerust durven te bestellen.
pi_211097784
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 16:40 schreef valentijn101 het volgende:

Ik bestel daar bijna alles omdat het net iets goedkoper is dan zooplus.
Ik heb eens een gescheurde zak grind gehad in de doos en dat hebben ze netjes terug gestort.
Bitiba is best een groot bekend bedrijf en ik vind het daar altijd prima te doen, alleen de verzending kan soms gerust 4 a 5 dagen duren dus als je met spoed wat nodig hebt, even elders bestellen.
pi_211099594
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:15 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Ik bestel daar bijna alles omdat het net iets goedkoper is dan zooplus.
Ik heb eens een gescheurde zak grind gehad in de doos en dat hebben ze netjes terug gestort.
Bitiba is best een groot bekend bedrijf en ik vind het daar altijd prima te doen, alleen de verzending kan soms gerust 4 a 5 dagen duren dus als je met spoed wat nodig hebt, even elders bestellen.
Nu was zooplus ineens goedkoper dan bibita bij wat ik nodig heb. Ik check ze dus beide voor ik iets bestel. Al vind ik bij beide het voer dat ik altijd bestel wel heel duur geworden. Bij andere winkels ook hoor maar ik schrok er wel van.
pi_211100659
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:13 schreef F_r het volgende:

[..]
Nu was zooplus ineens goedkoper dan bibita bij wat ik nodig heb. Ik check ze dus beide voor ik iets bestel. Al vind ik bij beide het voer dat ik altijd bestel wel heel duur geworden. Bij andere winkels ook hoor maar ik schrok er wel van.
Ja klopt, soms heeft zooplus weer een betere aanbieding ik check ook altijd beide.
De prijzen zijn inderdaad om te janken.
Ik geef aan 4 katten animonda single protein kip dat is in 1,5jaar van 70 naar soms wel 105 euro gestegen voor 24x 800gr.
En het voer zelf is ook nog wateriger geworden en vaker hompen niet goed gemalen pees ofzo ;(
Ik prak het altijd met een vork helemaal glad mn oude katjes zouden er nog in stikken joh.
pi_211101037
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:18 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Ja klopt, soms heeft zooplus weer een betere aanbieding ik check ook altijd beide.
De prijzen zijn inderdaad om te janken.
Ik geef aan 4 katten animonda single protein kip dat is in 1,5jaar van 70 naar soms wel 105 euro gestegen voor 24x 800gr.
En het voer zelf is ook nog wateriger geworden en vaker hompen niet goed gemalen pees ofzo ;(
Ik prak het altijd met een vork helemaal glad mn oude katjes zouden er nog in stikken joh.
wat slecht dat de kwaliteit zo achteruit gegaan is. Heb je er al eens melding van gemaakt?
wij hebben rc maine coon is ook ruim 20,- duurder geworden
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:26:20 #296
382129 crew  Donna
pi_211101619
Wat is nou een goed soort budget brokjes? Ik heb nu kittenbrokjes van de Jumbo waar een behoorlijk aandeel echt kip in zit, maar die brokjes zijn zo klein dat ze overal morst, ze vallen gewoon weer uit haar bekkie. 🙈
pi_211102081
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 16:26 schreef Donna het volgende:
Wat is nou een goed soort budget brokjes? Ik heb nu kittenbrokjes van de Jumbo waar een behoorlijk aandeel echt kip in zit, maar die brokjes zijn zo klein dat ze overal morst, ze vallen gewoon weer uit haar bekkie. 🙈
Nou ben ik geen expert verder, maar ik had op deze website:
https://huiskatteninfo.nl/voeding/droogvoer/iams-cat-kitten/

Gezien dat IAMS voor kittens een goede beoordeling kreeg (5 sterren voor voedingswaarde en ingredienten), die heb ik online besteld op zooplus en die kostte mij ¤9.85 voor 3 kilo. Bij de Dirk van de broek is die op dit moment ook in de aanbieding, 800 gram voor ¤2,49.

Mijn kittens vinden dit volgens mij erg lekker, bij andere brokjes daar twijfelen ze soms eerst even, maar hier begonnen ze direct aan.
  roze vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:09:36 #298
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_211102111
quote:
Wat is nou een goed soort budget brokjes?
Echt budget geen één eigenlijk, vind ik. Maar is met veel dierenvoeding zo.
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:16:25 #299
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211102187
quote:
Waarom zou je je dieren budgetvoer geven
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:29:43 #300
382129 crew  Donna
pi_211102910
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:16 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Waarom zou je je dieren budgetvoer geven
Om dezelfde reden dat ik zelf ook niet alles A-merk koop.
Er zitten nog al verschillen tussen ¤3 en ¤13 de kilo en ik vraag gewoon naar de beste prijs/kwaliteit verhouding wat niet meteen een fortuin kost. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')