abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:18:41 #276
382129 crew  Donna
pi_210946263
Geen warmte tips, maar wordt het zo koud in je huis dan? Een mandje met een dak met een lekkere deken erin is toch wel voldoende zou je zeggen?

Anyway m'n kitten is zo lief joh. Ik heb hiervoor 4 katten gehad van jongs af aan maar geen enkele was zo lief als deze. O+
pi_210952727
Ik merk bij de kat van mijn moeder wat eigenaardig gedrag.
Regelmatig steekt ze ineens de staart tussen de poten en staat ze even stil.
Het lijkt geen angst of schrik te zijn.

Ze wordt al ouder -17 jaar- en begint ook magerder te worden.
Ze eet wel goed.
Een sprintje of een sprong maakt ze ook wel.
Aangehaald worden vindt ze ook leuk en ze komt ook zelf aandacht halen.
Ik kan haar dan ook vrij aanraken zonder een pijnreactie te merken.
Er zijn laatst vlooien in huis gekomen, daarvoor krijgt ze nu pipetjes in de nek.

Wat kan dat staart tussen de poten steken betekenen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_210952771
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 19:16 schreef jeroen25 het volgende:

Ze eet wel goed.
Er zijn laatst vlooien in huis gekomen, daarvoor krijgt ze nu pipetjes in de nek.

Dat kan van alles zijn, gedrag, pijn in de rug, pijn bij darmen blaas enz..
Op die leeftijd is een half/jaarlijkse check echt wel nodig wil je optijd bij problemen zijn zoals nieren schildklier enz.
Ook ivm het afvallen.
pi_210954479
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 19:16 schreef jeroen25 het volgende:

Ze eet wel goed.

Kan meerdere dingen zijn. Mijn kat had totaal ander gedrag voor zijn schildklier behandeld werd.
Kan ook zijn dat die van je moeder artrose heeft en stil staat als ze een verkeerde beweging maakt. Of ze word dement.

Iig, de dierenarts zal je hierin kunnen adviseren, ik hoop echt dat je met die kat naar de dierenarts gaat.

Zeker ivm het afvallen. Dat is wel een serieus iets waar je echt wat mee moet doen.
Twiddel
pi_210954548
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn er van die warmtepads/kussentjes die jullie met een rustig gevoel een hele werkdag alleen zouden laten voor poes? Poes wordt wat ouder en het gaat nu weer afkoelen. Stoken voor de kat kan ik me niet veroorloven en ze mag niet mee naar werk :')

Dus zo'n klein verwarmd dekentje/matje klinkt wel ideaal, maar dat moet dan wel een flink aantal uur aan kunnen blijven zonder dat huis en kat affikken bij voorbaat :')

Als jullie andere tips hebben om poes wat warmte te bieden als ze daar behoefte aan heeft in een koud huis, hoor ik ze ook graag!
Een goedkope optie kan nog een ouderwetse baby kruik halen. Niet zo duur, heet water erin, paar handdoeken erom heen en dan kan poes er heerlijk tegenaan liggen als ze dat wilt

Een lekkere dikke plushen mand kan ook erg helpen, met voorkeur voor eentje die lekker diep is om de warmte te behouden.
Twiddel
  maandag 23 oktober 2023 @ 09:39:14 #281
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211050429
Vraagje!
Onze poes van 4 komt buiten in de tuin, verder niet. Nu heeft ze op haar rug een haarklit zitten. Er lijkt een soort smurry in te zitten en er zit dus haar aan elkaar geplakt. Als ze op schoot ligt probeer ik het weleens eruit te trekken, maar het zit muurvast. Ernaast komt ook alweer een 2e plekje, idem dito. Wat me verbaast is dat ze er zelf niet aan likt ofzo :?

Ik ben nu geneigd om een schaar te pakken en de plukjes af te knippen. Dat klinkt makkelijker gezegd dat gedaan, maar dat zal uiteindelijk wel lukken. Of zegt iemand: nee, niet doen! Iemand ervaring met dit soort dingen?

Btw: Ze is een voormalige zwerfkat uit Spanje en dat merk je aan haar gedrag in de tuin. Ze gaat overal dwars doorheen en ligt regelmatig boven op een plant te slapen ofzo :D Daardoor denk ik wel dat het plekje van oorsprong iets viezigs is van buiten. Maar dat ze het niet schoonmaakt is toch gek.
pi_211050672
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 09:39 schreef Quoi het volgende:
Vraagje!
Onze poes van 4 komt buiten in de tuin, verder niet. Nu heeft ze op haar rug een haarklit zitten. Er lijkt een soort smurry in te zitten en er zit dus haar aan elkaar geplakt. Als ze op schoot ligt probeer ik het weleens eruit te trekken, maar het zit muurvast. Ernaast komt ook alweer een 2e plekje, idem dito. Wat me verbaast is dat ze er zelf niet aan likt ofzo :?

Ik ben nu geneigd om een schaar te pakken en de plukjes af te knippen. Dat klinkt makkelijker gezegd dat gedaan, maar dat zal uiteindelijk wel lukken. Of zegt iemand: nee, niet doen! Iemand ervaring met dit soort dingen?

Btw: Ze is een voormalige zwerfkat uit Spanje en dat merk je aan haar gedrag in de tuin. Ze gaat overal dwars doorheen en ligt regelmatig boven op een plant te slapen ofzo :D Daardoor denk ik wel dat het plekje van oorsprong iets viezigs is van buiten. Maar dat ze het niet schoonmaakt is toch gek.
Kan er geen wond onder zitten?
Abces? Omdat het plakkerig is
  maandag 23 oktober 2023 @ 10:20:08 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211050764
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:07 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Kan er geen wond onder zitten?
Abces? Omdat het plakkerig is
Nee, dat is niet het geval. Het zit alleen in het haar.
pi_211050852
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 09:39 schreef Quoi het volgende:
Vraagje!

Ik zou het ook gewoon wegknippen. Maar misschien krijg je het ook al weg met een vochtig doekje?
Heb je er al eens aan geroken?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_211052793
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:20 schreef Quoi het volgende:

[..]
Nee, dat is niet het geval. Het zit alleen in het haar.
Je kan het weghalen door het los te kneden met olie, als je zeker weet dat er geen wond onder zit.
Bijv zonnebloem of olijfolie, gewoon tijdens het aaien er in kneden zodat de olie mengt met het plaksel.
Dat het vettig wordt is niet zo erg, dan kan je later weer weghalen met aaien of borstelen. Als het plaksel maar niet steeds meer haren gaat pakken.

En wat valentijn101 ook zegt probeer er eens aan te ruiken?
  maandag 23 oktober 2023 @ 16:10:37 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211054432
Ha, die olie had ik niet eens aan gedacht. Thanks!

Geroken nog niet :{ Volgens mij ruikt het nergens naar. Maar ik ga mijn neus er eens in steken :D

Update: Het is gelukt met een kammetje en olie! Eindelijk weer een glad ruggetje om te aaien O+

[ Bericht 22% gewijzigd door Quoi op 24-10-2023 09:07:54 ]
pi_211074224
nvm

[ Bericht 51% gewijzigd door Anton91 op 25-10-2023 16:03:12 ]
pi_211090023
Wie heeft er ervaring met de klantenservice van Bitiba?
1 van onze 3 katten heeft blaasstenen (vandaag operatief verwijderd) en moet dus op een dieet.
Tijd om 3 surefeeders aan te schaffen. Bitiba lijkt het goedkoopst (¤141,-) De klantenservice van Bol vind ik eigenlijk wel oke, die doen niet moeilijk met garantie. Maar die zijn duurder.

Mocht iemand een tip hebben waar ik er 3 voor een goede prijs kan krijgen dan hoor ik het graag.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_211090488
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 16:40 schreef valentijn101 het volgende:
1 van onze 3 katten heeft blaasstenen (vandaag operatief verwijderd) en moet dus op een dieet.
Tijd om 3 surefeeders aan te schaffen. Bitiba lijkt het goedkoopst (¤141,-) De klantenservice van Bol vind ik eigenlijk wel oke, die doen niet moeilijk met garantie. Maar die zijn duurder.

Mocht iemand een tip hebben waar ik er 3 voor een goede prijs kan krijgen dan hoor ik het graag.
Die klantenservice ken ik niet en die van deze website ook niet, maar zie ze online voor ¤135 staan:
https://www.huisdierspeci(...)Microchip-Pet-Feeder
pi_211093285
Ik bestel eigenlijk altijd kattenvoer bij bitiba en prima ervaringen met klantenservice bij vragen over het natvoer (mijn kat is allergisch voor kip en bij een smaak 'rund en hart' stond niet of de hartjes dan ook van rund waren, en dat hebben ze toen voor me nagezocht en bleek van kip). Geen ervaring met garantie afhandeling verder. Is een dochterbedrijf van ZooPlus, mocht dat je nog helpen.

En ook eens op marktplaats kijken wellicht?
pi_211093450
Ik bestel of bij bibita of bij zooplus. De keer dat er wat mis ging was bij zooplus niet goed verpakt dus voerton kwam in tig stukken. Kreeg gewoon een nieuwe. Ik zou het er gerust durven te bestellen.
pi_211097784
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 16:40 schreef valentijn101 het volgende:

Ik bestel daar bijna alles omdat het net iets goedkoper is dan zooplus.
Ik heb eens een gescheurde zak grind gehad in de doos en dat hebben ze netjes terug gestort.
Bitiba is best een groot bekend bedrijf en ik vind het daar altijd prima te doen, alleen de verzending kan soms gerust 4 a 5 dagen duren dus als je met spoed wat nodig hebt, even elders bestellen.
pi_211099594
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:15 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Ik bestel daar bijna alles omdat het net iets goedkoper is dan zooplus.
Ik heb eens een gescheurde zak grind gehad in de doos en dat hebben ze netjes terug gestort.
Bitiba is best een groot bekend bedrijf en ik vind het daar altijd prima te doen, alleen de verzending kan soms gerust 4 a 5 dagen duren dus als je met spoed wat nodig hebt, even elders bestellen.
Nu was zooplus ineens goedkoper dan bibita bij wat ik nodig heb. Ik check ze dus beide voor ik iets bestel. Al vind ik bij beide het voer dat ik altijd bestel wel heel duur geworden. Bij andere winkels ook hoor maar ik schrok er wel van.
pi_211100659
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:13 schreef F_r het volgende:

[..]
Nu was zooplus ineens goedkoper dan bibita bij wat ik nodig heb. Ik check ze dus beide voor ik iets bestel. Al vind ik bij beide het voer dat ik altijd bestel wel heel duur geworden. Bij andere winkels ook hoor maar ik schrok er wel van.
Ja klopt, soms heeft zooplus weer een betere aanbieding ik check ook altijd beide.
De prijzen zijn inderdaad om te janken.
Ik geef aan 4 katten animonda single protein kip dat is in 1,5jaar van 70 naar soms wel 105 euro gestegen voor 24x 800gr.
En het voer zelf is ook nog wateriger geworden en vaker hompen niet goed gemalen pees ofzo ;(
Ik prak het altijd met een vork helemaal glad mn oude katjes zouden er nog in stikken joh.
pi_211101037
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:18 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Ja klopt, soms heeft zooplus weer een betere aanbieding ik check ook altijd beide.
De prijzen zijn inderdaad om te janken.
Ik geef aan 4 katten animonda single protein kip dat is in 1,5jaar van 70 naar soms wel 105 euro gestegen voor 24x 800gr.
En het voer zelf is ook nog wateriger geworden en vaker hompen niet goed gemalen pees ofzo ;(
Ik prak het altijd met een vork helemaal glad mn oude katjes zouden er nog in stikken joh.
wat slecht dat de kwaliteit zo achteruit gegaan is. Heb je er al eens melding van gemaakt?
wij hebben rc maine coon is ook ruim 20,- duurder geworden
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:26:20 #296
382129 crew  Donna
pi_211101619
Wat is nou een goed soort budget brokjes? Ik heb nu kittenbrokjes van de Jumbo waar een behoorlijk aandeel echt kip in zit, maar die brokjes zijn zo klein dat ze overal morst, ze vallen gewoon weer uit haar bekkie. 🙈
pi_211102081
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 16:26 schreef Donna het volgende:
Wat is nou een goed soort budget brokjes? Ik heb nu kittenbrokjes van de Jumbo waar een behoorlijk aandeel echt kip in zit, maar die brokjes zijn zo klein dat ze overal morst, ze vallen gewoon weer uit haar bekkie. 🙈
Nou ben ik geen expert verder, maar ik had op deze website:
https://huiskatteninfo.nl/voeding/droogvoer/iams-cat-kitten/

Gezien dat IAMS voor kittens een goede beoordeling kreeg (5 sterren voor voedingswaarde en ingredienten), die heb ik online besteld op zooplus en die kostte mij ¤9.85 voor 3 kilo. Bij de Dirk van de broek is die op dit moment ook in de aanbieding, 800 gram voor ¤2,49.

Mijn kittens vinden dit volgens mij erg lekker, bij andere brokjes daar twijfelen ze soms eerst even, maar hier begonnen ze direct aan.
  roze vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:09:36 #298
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_211102111
quote:
Wat is nou een goed soort budget brokjes?
Echt budget geen één eigenlijk, vind ik. Maar is met veel dierenvoeding zo.
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:16:25 #299
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211102187
quote:
Waarom zou je je dieren budgetvoer geven
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:29:43 #300
382129 crew  Donna
pi_211102910
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:16 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Waarom zou je je dieren budgetvoer geven
Om dezelfde reden dat ik zelf ook niet alles A-merk koop.
Er zitten nog al verschillen tussen ¤3 en ¤13 de kilo en ik vraag gewoon naar de beste prijs/kwaliteit verhouding wat niet meteen een fortuin kost. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')