Normaal zou ik zeggen doe hem een rompertje of een hemdje aan maar dat werkt niet voor een staart. Of kan er een sok omheen?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:27 schreef RamboDirk het volgende:
Weet een van jullie wellicht een alternatief voor een kap?
Kat is gebeten in de staart (flinke wond) naar de dierenarts geweest en alles. Nu moet ze 1 of 2 weken een kap dragen. Maar die kat wordt helemaal gek, schiet overal tegenaan. Het is nu al 2 dagen ellende. Ze kan er slecht door eten, snapt de kattenbak niet meer, chaos
brrr...
Sneuquote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:27 schreef RamboDirk het volgende:
Kat is gebeten in de staart (flinke wond) naar de dierenarts geweest en alles. Nu moet ze 1 of 2 weken een kap dragen. Maar die kat wordt helemaal gek, schiet overal tegenaan. Het is nu al 2 dagen ellende. Ze kan er slecht door eten, snapt de kattenbak niet meer, chaos
brrr...
Als je je balkon niet cat proof kunt maken zou ik poes er gewoon nooit oplaten. Wat niet weer, wat niet deert, zeg maar.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 19:43 schreef WheeleE het volgende:
Nu de afgelopen 3 jaar het thuiswerken standaard is geworden ben ik aan het nadenken om een kat uit het asiel in huis in huis te nemen. Ik heb een ruim appartement op de 1e verdieping met een balkon.
Een echte buitenkat is zo geen optie maar hoe zit het met een binnenkat in combinatie met het balkon? Ik moet er niet aan denken dat het beestje vanaf de reling naar beneden springt. Het balkon helemaal kat-proof maken zal een uitdaging worden vanwege VVE-beperkingen.
Een echte 100% binnenkat zou natuurlijk kunnen alleen weet ik niet of dat wel kan en kat-vriendelijk is. Voor zover ik op websites van kattenopvangen heb kunnen lezen wordt er bij een binnenkat altijd een (afgesloten) balkon genoemd.
Dat lijkt me inderdaad een slimme keuze. Die van mij springen als ze willen zo op een kastje van 1m20 hoog.. en je ruimte klinkt alsof dat ook prima moet kunnen, alleen binnen!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:57 schreef WheeleE het volgende:
Dank voor de reacties!
Ik heb bijna 80 vierkante meter voor een kat in de aanbieding, met zeker wel ruimte voor een flink krab/klimtoestel en dergelijke. Een oudere kat zou ik zeker geen probleem vinden.
Mijn balkon heeft weliswaar een dichte balustrade maar op de reling springen lijkt een peuleschil voor een kat. Daarom maar liever geen risico nemen en een binnenbeestje kiezen.
Als je een krabpaal gaat halen zou ik online kijken, ik heb een week geleden een krabpaal gekocht en vond het echt gigantische schelen vergeleken met een winkel. Zeker de wat grotere krabpalen waren in de winkel gewoon ¤150+, waar ik online maar ¤48 heb betaald (was met dierendag korting).quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:57 schreef WheeleE het volgende:
Dank voor de reacties!
Ik heb bijna 80 vierkante meter voor een kat in de aanbieding, met zeker wel ruimte voor een flink krab/klimtoestel en dergelijke. Een oudere kat zou ik zeker geen probleem vinden.
Mijn balkon heeft weliswaar een dichte balustrade maar op de reling springen lijkt een peuleschil voor een kat. Daarom maar liever geen risico nemen en een binnenbeestje kiezen.
Je kunt je balkon boven de balustrade ook afzetten met gaas. En een plankje op ‘uitzichthoogte’ net onder de balustrade voorkomt dat je kat op de dunne balustrade moet balanceren. Dat voorkomt ook dat ze in het net blijven hangen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:57 schreef WheeleE het volgende:
Dank voor de reacties!
Je hebt ook van die donuts. Dan kunnen ze in ieder geval hun snorharen nog wat beter gebruiken. Maar ik weet niet of dat dik genoeg is zodat ze niet meer bij de staart kan.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:27 schreef RamboDirk het volgende:
brrr...
Aankomende woensdag voor controle naar de dierenarts. Wellicht dan nog even vragen naar een kalmeringsmiddel. We hebben nu maar een kamer ingericht met alleen een stoel waarop ze kan zitten om naar buiten te kijken. Ze is redelijk rustig.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
SneuStaart is een vreselijk onhandige plek. Want wat je ook aan kap, pakje of donut aandoet, dat ding is lang genoeg om het obstakel te ontwijken. En kat muilkorven gaat het ook niet worden.
Wordt afzien voor poesKan ze niet wat mild kalmerends krijgen? Dat ze wat meer dut en er daardoor minder mee bezig hoeft te zijn?
Dat is voor een doe-het-zelver wel een goede oplossing, maar dat krijg ik eer bij mijn VVE niet doorheen. Die zijn erg strikt met balkonaanpassingen helaas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 08:53 schreef yinu het volgende:
[..]
Je kunt je balkon boven de balustrade ook afzetten met gaas. En een plankje op ‘uitzichthoogte’ net onder de balustrade voorkomt dat je kat op de dunne balustrade moet balanceren. Dat voorkomt ook dat ze in het net blijven hangen.
Op welke verdieping zit jij? Ik kan me voorstellen dat een kat op de 10e verdieping minder geneigd is om risico te nemen met een sprong naar beneden of balanceren op een balustrade. Ik zit op de 1e verdieping met groen eronder.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
@:WheeleE
Ik heb 2 binnenkatten op 90m2 met 2 balkons. De ene kat heb ik als kitten uit het asiel gehaald en de ander komt bij mijn oom weg. Die kat die bij mijn oom wegkomt, springt op de balkonreling. De eerste keer dat ik dat zag, was ik echt bang dat hij eraf zou vallen, maar ik heb gelukkig van die brede balkonreling. Enige nadeel is dat ook niet gaas rond die reling kan plaatsen en het mag ook niet van de verhuurder.
Verder hebben beide katten 1 grote krabpaal tot bijna aan het plafond om in te klimmen en verder nog genoeg andere krabpalen waarop ze kunnen uitleven.
Derde verdieping (eigenlijks vierde want de begane grond zijn er winkels)quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:46 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Dat is voor een doe-het-zelver wel een goede oplossing, maar dat krijg ik eer bij mijn VVE niet doorheen. Die zijn erg strikt met balkonaanpassingen helaas.
[..]
Op welke verdieping zit jij? Ik kan me voorstellen dat een kat op de 10e verdieping minder geneigd is om risico te nemen met een sprong naar beneden of balanceren op een balustrade. Ik zit op de 1e verdieping met groen eronder.
Ergens een soort holletje van dekens creeëren?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn er van die warmtepads/kussentjes die jullie met een rustig gevoel een hele werkdag alleen zouden laten voor poes? Poes wordt wat ouder en het gaat nu weer afkoelen. Stoken voor de kat kan ik me niet veroorloven en ze mag niet mee naar werk
Dus zo'n klein verwarmd dekentje/matje klinkt wel ideaal, maar dat moet dan wel een flink aantal uur aan kunnen blijven zonder dat huis en kat affikken bij voorbaat
Als jullie andere tips hebben om poes wat warmte te bieden als ze daar behoefte aan heeft in een koud huis, hoor ik ze ook graag!
Heeft ze wel min of meer, maar ze heeft én een schapevachtje én een holletje in de kast. Ik denk dat ik die 2 ga combineren!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Ergens een soort holletje van dekens creeëren?
Ik twijfel dus tussen zelfverwarmend en elektrisch. Eerste lijkt me veiliger, laatste lekkerder...quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:21 schreef livelink het volgende:
Of dit?
https://www.bol.com/nl/nl(...)9INkDaMaAgVDEALw_wcB
Ik ken het zelf niet, maar de paar reviews zijn wel redelijk positief.
Ik zou elektrisch niet durven als ik er zelf niet bij was, maar ik ben een angsthaas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik twijfel dus tussen zelfverwarmend en elektrisch. Eerste lijkt me veiliger, laatste lekkerder...
Ja dat dus, misschien koop ik er wel 3quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zou elektrisch niet durven als ik er zelf niet bij was, maar ik ben een angsthaas.
Mooi. Dan kun je je deze veroorlovenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja dat dus, misschien koop ik er wel 3magnetron, elektrisch én zelfverwarmend
ze is altijd een goedkoop katje geweest, dus ze heeft nog zakgeld over
Ik heb pet remedy matten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn er van die warmtepads/kussentjes die jullie met een rustig gevoel een hele werkdag alleen zouden laten voor poes? Poes wordt wat ouder en het gaat nu weer afkoelen. Stoken voor de kat kan ik me niet veroorloven en ze mag niet mee naar werk
Dus zo'n klein verwarmd dekentje/matje klinkt wel ideaal, maar dat moet dan wel een flink aantal uur aan kunnen blijven zonder dat huis en kat affikken bij voorbaat
Als jullie andere tips hebben om poes wat warmte te bieden als ze daar behoefte aan heeft in een koud huis, hoor ik ze ook graag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |