abonnement Unibet Coolblue
pi_207225039
Jippie zei dat dit een goed idee is voor een topic, Dus bij deze. :Y

Hij heeft Twitter gekocht, een boel mensen ontslagen en hij trekt de beerput genaamd Twitter open, waar nu een hoop dingen naar boven komt, dat censuur een grote rol speelde. Dat regeringen (vooral de Amerikaanse regering) daar een vinger in de pap hadden want onwelgevallige meningen moet niet door veel mensen gelezen worden. Ik weet niet of de NLse regering daar ook aan meededen op Twitter.

Dat van alles nu naar buiten komt is goed, maar ik heb toch mijn bedenkingen bij deze man. Omdat hij bezig is met hesenchips te ontwikkelen.

Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_207225103
Het is een grootse visionair gecombineerd met nogal opmerkelijke sociale trekjes.

Alles wat deze man aanraakt lijkt impact te hebben. Zo is het de man achter Paypal, Tesla en SpaceX

Twitter is maar een speeltje voor deze man. Net zoals zijn invloed op de cryptomarkt, en de nieuwe chatbot van OpenAI,

Wat jammer is dat mensen zicht (te) sterk laten beinvloeden door wat deze man doet. Je moet het allemaal met een korreltje zout nemen
pi_207226089
Voor mij is het niet meer dan een doorsnee filantroop.
Maar ik rij dan ook geen Tesla dus ben niet bevooroordeeld wat dat betreft.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 25 december 2022 @ 15:41:52 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207227232
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 13:58 schreef Centenbak het volgende:
Voor mij is het niet meer dan een doorsnee filantroop.
Maar ik rij dan ook geen Tesla dus ben niet bevooroordeeld wat dat betreft.
Jouw UI icm je naam _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator zondag 25 december 2022 @ 17:40:34 #5
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207228009
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:48 schreef JediMasterLucia het volgende:
Jippie zei dat dit een goed idee is voor een topic, Dus bij deze. :Y

Hij heeft Twitter gekocht, een boel mensen ontslagen en hij trekt de beerput genaamd Twitter open, waar nu een hoop dingen naar boven komt, dat censuur een grote rol speelde. Dat regeringen (vooral de Amerikaanse regering) daar een vinger in de pap hadden want onwelgevallige meningen moet niet door veel mensen gelezen worden. Ik weet niet of de NLse regering daar ook aan meededen op Twitter.

Dat van alles nu naar buiten komt is goed, maar ik heb toch mijn bedenkingen bij deze man. Omdat hij bezig is met hesenchips te ontwikkelen.

[ afbeelding ]
Ik heb een naar gevoel bij deze knakker, beetje dat hij het spel speelt als afleiding.
Lach met een schone bips
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 25 december 2022 @ 18:13:46 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207228227
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 17:40 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik heb een naar gevoel bij deze knakker, beetje dat hij het spel speelt als afleiding.
Ik denk zelf eigenlijk dat hij iets van asperger heeft. Ja dit is psychologie van de koude grond, maar het lijkt er echt op.

Hij zal vast iets voor ogen hebben hoor, maar ik zie er vooral knulligheid in.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator zondag 25 december 2022 @ 18:17:38 #7
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207228257
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk zelf eigenlijk dat hij iets van asperger heeft. Ja dit is psychologie van de koude grond, maar het lijkt er echt op.

Hij zal vast iets voor ogen hebben hoor, maar ik zie er vooral knulligheid in.
Was toch geloof ik al langer bekent dat hij een vorm van Asperger/Autisme heeft? Maar daar gaat het mij dan ook niet om met de post die ik maakte, meer zijn afkomst en zijn algehele bewegingen in het leven is dat ik een naar gevoel bij hem heb.

Doet zich voor als een vechter voor het volk, maar kijk naar hoe hij met zijn "personeel" omgaat.
Lach met een schone bips
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 25 december 2022 @ 18:21:04 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207228277
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 18:17 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Was toch geloof ik al langer bekent dat hij een vorm van Asperger/Autisme heeft? Maar daar gaat het mij dan ook niet om met de post die ik maakte, meer zijn afkomst en zijn algehele bewegingen in het leven is dat ik een naar gevoel bij hem heb.

Doet zich voor als een vechter voor het volk, maar kijk naar hoe hij met zijn "personeel" omgaat.
Even heel plat, het is een aandachtshoer. Hij geniet er van op een voetstuk geplaatst te worden, in het midden van de aandacht te staan.

Nu valt die façade in het water en zie je z'n ware aard.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator zondag 25 december 2022 @ 18:24:02 #9
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207228295
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Even heel plat, het is een aandachtshoer. Hij geniet er van op een voetstuk geplaatst te worden, in het midden van de aandacht te staan.

Nu valt die façade in het water en zie je z'n ware aard.
Ik ben het hier wel mee eens, en het feit dat hij zoveel macht over mensen heeft psychologisch gezien zal hem in zijn grootheidswaanzin aardig een steun in de rug geven.

Maar goed, ik was al geen fan :)
Lach met een schone bips
pi_207228416
Groot fan.
Respect voor wat hij heeft opgebouwd en zo groot is geworden, eveneens in zijn beurs.
Dat lukt maar weinig mensen
pi_207229477
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 18:17 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Was toch geloof ik al langer bekent dat hij een vorm van Asperger/Autisme heeft? Maar daar gaat het mij dan ook niet om met de post die ik maakte, meer zijn afkomst en zijn algehele bewegingen in het leven is dat ik een naar gevoel bij hem heb.

Doet zich voor als een vechter voor het volk, maar kijk naar hoe hij met zijn "personeel" omgaat.
hij betaald zijn personeel slecht?
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_207229659
Rare kwast. Geniaal op bepaalde gebieden misschien. Maar genialiteit en gestoordheid, daar zit soms een dun lijntje tussen.
  zondag 25 december 2022 @ 21:30:10 #13
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_207230336
Met Tesla heeft hij de hele automarkt geëlektrificeerd en met SpaceX heeft hij de ruimtevaart nieuw leven ingeblazen.
Daarvoor niets dan lof.
Twitter, tja. Ik ben geen gebruiker dus ik bekijk het een beetje vanaf de zijlijn en wat me toch wel het meeste amuseert zijn de sprongen die de anti's maken. Musk is een enorme troll, dus dat gaat wel lekker :D
Hoe het verder met het platform afloopt vind ik eigenlijk niet zo interessant.
En Neuralink en OpenAI: iemand gaat marktleider worden op die ingrijpende gebieden. Dan denk ik dat Musk helemaal niet zo'n verkeerde optie is. In mijn beleving is hij veel te veel begaan met zijn bedrijven/projecten om het allemaal maar om groeiende macht te laten draaien. Liever Musk dan een Bezos bijvoorbeeld.
pi_207231407
Z'n non-binaire naam is mad elon
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207232489
Met Twitter wil hij de democraten exposen denk ik.
pi_207232633
De man heeft een beetje een godcomplex gekregen. Als CEO is hij eigenlijk compleet incapabel, en 'een groot visionair' is hij ook niet. Hij heeft alleen de kwaliteit om ideeën te kunnen verkopen en er investeerders voor te vinden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_207232732
Had deze al eerder geplaatst. geen idee of het allemaal klopt. Ik vertrouw die vent voor geen cent.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 00:23 schreef koosbasterd het volgende:
Goh, verrassend :')

Elon Musk
The fake genius to help lead humanity into the abyss.

https://www.bitchute.com/video/ALpVprTPdsVo/
pi_207232928
quote:
10s.gif Op zondag 25 december 2022 15:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Jouw UI icm je naam _O-
Ja leuk he
pi_207233887
Als ik de tijd had, ging ik hem opzoeken en met wat hulp hem gevangen nemen. Vervolgens hem onder druk zetten wat zijn agenda is. nou ja, niet zijn agenda, hij mag/moet het uitvoeren..hij is niet slim genoeg om onafhankelijk te zijn...tis gewoon een slaafje van duistere lui die ook weer iets duisters boven zich hebben.Dus laat maar zitten dan, zinloos...

Dat starlink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is de grote truc straks. Ze gaan een showtje geven schat ik zo in.\Trap er niet in, het is fake...niets is wat het lijkt
pi_207233920
knetter gek is ie.
pi_207357370
Musk is een hele intelligente man, heeft veel bewonderenswaardige dingen weten te verrichten. Maar zoals met elk mens, zijn er ook genoeg minder positieve dingen die over hem kunnen worden gezegd. Ik moet ook zeggen dat ondanks dat ik de overname van Twitter fantastisch vind, hij soms onhandige of rare beslissing neemt. En ook dat hele idee dat hij dan met Neurolink heeft om chips te implementeren in te hersensen van mensen, ben ik (uitzonderingen daargelaten) echt geen voorstander van.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 31 december 2022 @ 13:14:12 #22
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_207357632
Hij is een echte visionair, hij voorziet ontwikkelingen in de samenleving en weet daar practische ontwikkelingen voor te creeeren. Hij is ook een gigantische megalomaan, die een behoorlijke afstand heeft tot de realiteit, en denkt dat zijn ongeevenaarde succes op bepaalde terreinen hem onfeilbaar maakt op alle andere terreinen, waardoor hij totaal niet in staat is te luisteren naar anderen.

Zijn succes met Tesla, waar hij inderdaad de unieke stuwende kracht was, leidde hem ertoe te denken dat hij Twitter op eenzelfde manier leiding kon geven, zonder zich te realiseren dat Twitter afhankelijk is van de ideeen en concepten die op de werkvloer ontwikkeld zijn, en van de gebruikers, het soort normale mensen waar hij niets van snapt.

Wat mij verbaasde was dat hij met al zijn geroeptoeter over zijn toekomstvisie over Twitter uiteindelijk geen samenhangend plan had wat hij wilde doen en bereiken, en alleen wat losse flodders afvuurde op beleidsniveau die hij steeds weer moest intrekken. Samen met het wild om zich heen slaan met massaontslagen en zijn verdere personeelsbeleid (thuiswerken verbieden en een absurde prestatie-verklaring) die Twitter technisch vleugellam hebben gemaakt zal dit grote gevolgen hebben, omdat investeerders in Twitter, en in toekomstige projecten, geen vertrouwen meer zullen hebben zijn kwaliteiten als leider.

Of hij moet toch bereid zijn geweest die 44 miljard te investeren alleen om @elonjet de mond te snoeren. Hij is daar wel gek genoeg voor. Hij zal dat niet alleen gezien hebben als veiligheid (meer schijnveiligheid omdat alle aandacht daarvoor ervoor gezorgd heeft dat iedereen weet dat vluchtgevens publiek zijn, ook als @#elonjet niet meer kan twitteren), maar vooral als een deuk in zijn ego (omdat @elonjet niet voor een paarduizend dollar te koop was en aan hem eisen ging stellen).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 31 december 2022 @ 14:13:40 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207358685
Goed zakenman fortuin is alleen beetje naar zijn hoofd gestegen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 31 december 2022 @ 14:50:28 #24
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_207359472
Ik vind het prachtig te zien hoe erg Musk voorheen opgehemeld werd door de hele wereld en vooral het linkse deel. Mede doordat hij elektrische auto's populair maakt. Maar om nu te zien hoe verschrikkelijk die wereld hem nu opeens vind. Net op BNR radio was een groep van hun journalisten een half uur aan het circle jerken hoe verschrikkelijk dom Musk wel niet is en dat al zijn succes pure mazzel was.

Heel gek te zien hoe dit mechanisme werkt. Maar kennelijk doet Musk nu dingen die linkse mensen haten. En dat is tegen censuur zijn. Facsinerend.
pi_207386814
Wat hij nu doet met Twitter is prima natuurlijk.
Mooi dat de leugens en manipulatie naar boven komen.
Maar ik vertrouw hem voor geen meter.
pi_207411347
Elon Musk lijkt met zijn bedrijven jarenlang de Schwab agenda te hebben gediend dus veel mensen zullen nu argwanend staan tegenover zijn plotselinge exposure van de elite. Toch heeft hij zijn freedom of speech op Twitter wel aardig waargemaakt. Hij heeft de ban van 1000en onderzoekers en artsen opgeheven en ze kunnen nu posten wat ze willen. Met de twitterfiles heeft hij ook veel exposed, zoals vergaande invloed van de Amerikaanse overheid en FBI op het covidnarratief en de verkiezingen.

Ik wacht dus nog even met mijn oordeel. Sowieso interessant om bij te houden wat hij allemaal tweet de laatste tijd, das allemaal wel aardig BNW waardig:

twitter


twitter


twitter
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 22:20:19 #27
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207412014
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 21:54 schreef Bananenbennie het volgende:
Elon Musk lijkt met zijn bedrijven jarenlang de Schwab agenda te hebben gediend dus veel mensen zullen nu argwanend staan tegenover zijn plotselinge exposure van de elite. Toch heeft hij zijn freedom of speech op Twitter wel aardig waargemaakt. Hij heeft de ban van 1000en onderzoekers en artsen opgeheven en ze kunnen nu posten wat ze willen. Met de twitterfiles heeft hij ook veel exposed, zoals vergaande invloed van de Amerikaanse overheid en FBI op het covidnarratief en de verkiezingen.

Ik wacht dus nog even met mijn oordeel. Sowieso interessant om bij te houden wat hij allemaal tweet de laatste tijd, das allemaal wel aardig BNW waardig:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Bennie! Waar was je? Rapporteer eerst eens even want je was afwezig zo lang :)
Lach met een schone bips
pi_207412874
een genie, maar blijkt toch steeds meer behoorlijk gestoord te zijn.complete wappie.
pi_207420136
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:20 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Bennie! Waar was je? Rapporteer eerst eens even want je was afwezig zo lang :)
Ergens buiten de grenzen van ruimte en tijd. :P

pi_207420199
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 22:53 schreef pokkerdepok het volgende:
een genie, maar blijkt toch steeds meer behoorlijk gestoord te zijn.complete wappie.
Kritische mensen domweg wegzetten als wappie is echt zooooo 2020.

Verdiep je eens in de twitterfiles en vraag je vervolgens af waarom de media hem opeens probeert te framen en shamen als een doorgedraaide gek.
pi_207420393
Al die mensen die beweren dat die vermeende 'twitter files' zulke enorme 'openbaringen' bevatten... op welke exacte openbaringen doelen ze dan?

al sinds enige tijd merk je dat het een desinformatie-trucje geworden is om een grote batch aan vermeende ''geheime' documenten, al dan niet via klokkenluiders of hackers aangeleverd..
en daarmheen dan een hele hoop memes, ophef, beweringen van 'boehoe, censuur' en behoorlijk verragaande beschuldigingen te kopelen

de desinformatietechniek heeft al een naam gekregen: “tainted leaks”
in 2017 werd een exact geval hiervan beschreven, waarbij een bepaalde kritische journalist zo aangevallen werd..
in dit geval een journalist die kritisch schreef over bepaalde Russische belangen

https://citizenlab.ca/2017/05/tainted-leaks-disinformation-phish/

andere voorbeelden zijn een hack van email communicatie van en amerikaanse militair, die vervolgens gebruikt werden om claims te verspreiden dat de amerikanen daar als 'False Flag'checmische aanvallen uitvoerden (die in werkelijk door soldaten van Bashar Al-Assad gedaan waren)
https://swampland.time.co(...)ical-weapons-attack/

Of Files die van een britse defensie bedrijf afkwamen Britam Defence en veel gegevens bevatten over syrische militaire akties
https://www.databreaches.(...)nce-data-leak-files/

ook de laatste bleken enorm veel 'tainted'informatie te bevatten, bewuste desinformatie of vervormingen van juist bekende gegevens om als een 'rookscherm' te functioneren.
makkelijk te verhulen als je grote pakketten informatie zomaar vrijgeeft en het verder aan anderen overlaat om allerhande 'wenselijke' conclusies daaruit te trekken, met een gratis snufje 'automatische geloofwaardigheid'

Het is doodleuk een al langer zeer wijdverbreide desinformatie-taktiek om zulke 'files'bred en publiekelijk uit te geven..
Musk, als iemand die ook zo zijn connecties met bepaalde twijfelachtige informatiediensten heeft vanuit zijn verleden in zuid-afrika, heeft hier vermoedelijk ook best genoeg kenis van om te weten dat je dit zeer goed kunt gebruiken in en vorm van 'informatie-oorlogsvoering''

(Overigens meen ikzelf dat de twitter-files zelf niet bewust vervalst zijn.. maar wel vervormd door ook bepaalde communicatie uit hun context te rukken, delen eruit weg te laten en te selecteren wat er geopenbaard werd)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_207420663
Het publieke debat is gewoon zwaar beïnvloed dmv systematisch bannen en shadowbannen in opdracht van het Witte Huis en de FBI. Die vermoedens waren er natuurlijk al maar zijn nu dankzij Musk heel goed gedocumenteerd. Ik zie geen enkele reden waarom je dit soort manipulaties door overheden zou moeten downplayen.
pi_207421486
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 17:11 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Kritische mensen domweg wegzetten als wappie is echt zooooo 2020.
eh nee lol.. waarom, omdat jij dat zegt
quote:
Verdiep je eens in de twitterfiles en vraag je vervolgens af waarom de media hem opeens probeert te framen en shamen als een doorgedraaide gek.
hij was al een doorgedraaide gek. anti vaccin, anti beleid. want dat hadimpact op zn productielijnen. verdiep je eens echt in de man, en wat ie allemaal heeft gezegd en gedaan.
pi_207422540
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 19:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
eh nee lol.. waarom, omdat jij dat zegt
[..]
hij was al een doorgedraaide gek. anti vaccin, anti beleid. want dat hadimpact op zn productielijnen. verdiep je eens echt in de man, en wat ie allemaal heeft gezegd en gedaan.
Nog niet zo lang geleden werd ie overal geroemd als zijnde een visionair en werd zelfs uitgeroepen tot Person of the Year.

https://time.com/person-of-the-year-2021-elon-musk/

Maar sinds hij het voorgeschreven narratief niet meer volgt, shit expoded en er een eigengereide mening op nahoudt krijgt ie door de media de inmiddels welbekende extreemrechts framing behandeling. En Twitter zou opeens slechts nog een poel van desinformatie zijn. Einde twitter en einde carrière van de enorm niet deugende Musk. Het is allemaal zo doorzichtig.

Even ter verduidelijking, ik ben geen fan van de man. Het is een opportunist, een schaker. Maar mensen die niet door de voorgeschreven deugmening heen prikken en die hele voorgekauwde stront constant maar blijven slikken en reproduceren.. ik kan er echt niet bij. |:(
pi_207422912
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:38 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Nog niet zo lang geleden werd ie overal geroemd als zijnde een visionair en werd zelfs uitgeroepen tot Person of the Year.

https://time.com/person-of-the-year-2021-elon-musk/

Maar sinds hij het voorgeschreven narratief niet meer volgt, shit expoded en er een eigengereide mening op nahoudt krijgt ie door de media de inmiddels welbekende extreemrechts framing behandeling. En Twitter zou opeens slechts nog een poel van desinformatie zijn. Einde twitter en einde carrière van de enorm niet deugende Musk. Het is allemaal zo doorzichtig.

Even ter verduidelijking, ik ben geen fan van de man. Het is een opportunist, een schaker. Maar mensen die niet door de voorgeschreven deugmening heen prikken en die hele voorgekauwde stront constant maar blijven slikken en reproduceren.. ik kan er echt niet bij. |:(

https://www.nytimes.com/2(...)ory-coronavirus.html

dat dus. dat was ook in 2021. wie time selecteert, dat zegt op zich niets over of iemand gek is of niet. ze kiezen de belangrijkste persoon van het jaar. niet de beste.
en hoe hij twitter doet, is ook behoorlijk gestoord. het enige wat ik erachter kan zien, is een gedachte dat alle ophef meer mensen naar twitter toe trekt, en dus is het zakelijk gezien slim.

maar kom op zeg.. allerlei gebande nepnieuws accounts zijn weer terug, of trump terug mocht komen, daar maakte hij een poll voor. en of hij weer moest aftreden, dar ook een poll voor. echt niveautje kleuterschool.
en als mensen dan tegen hem ageren, gooit ie ze eraf. een trieste gek is het. en was het altijd al, waarschijnlijk.

hij is druk bezig zijn eigen carriere te beeindigen, met al deze onzin.
pi_207423050
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:55 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
hij is druk bezig zijn eigen carriere te beeindigen, met al deze onzin.
Redden eerder. Het hele kaartenhuis valt in elkaar en hij wil graag aan de goede kant staan, is dat ook nog een optie?
pi_207425106
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:02 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Redden eerder. Het hele kaartenhuis valt in elkaar en hij wil graag aan de goede kant staan, is dat ook nog een optie?
ja zijn idee daarover is vast anders dan de werkelijkheid.
pi_207425558
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja zijn idee daarover is vast anders dan de werkelijkheid.
Je bedoelt anders dan jouw werkelijkheid :')
pi_207425728
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:26 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Je bedoelt anders dan jouw werkelijkheid :')
nee, er is werkelijkheid, en de vele lagen van waanzin van de -weg- je hoeft geen genie te zijn om te zien dat musk nogal is ondergedompeld in al die onzin.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveyoulongtime op 04-01-2023 23:57:37 ]
  donderdag 5 januari 2023 @ 00:44:50 #40
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207426023
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 23:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
nee, er is werkelijkheid, en de vele lagen van waanzin van de -weg- je hoeft geen genie te zijn om te zien dat musk nogal is ondergedompeld in al die onzin.
Dit dus..
Probleem van internet tegenwoordig is dat iedereen van alles kan vermelden en mensen nemen het voor waar als zoete koek.

Hoe denk je dat bijvoorbeeld een flat earth zo populair heeft kunnen worden.

Ik vraag me af of hij alsnog zoveel supporters heeft als hij iets soortgelijks uit gaat kramen.

Zou helemaal geniaal zijn de directeur van space-x die gelooft in een platte aarde.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207426147
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 00:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dit dus..
Probleem van internet tegenwoordig is dat iedereen van alles kan vermelden en mensen nemen het voor waar als zoete koek.

Hoe denk je dat bijvoorbeeld een flat earth zo populair heeft kunnen worden.

Ik vraag me af of hij alsnog zoveel supporters heeft als hij iets soortgelijks uit gaat kramen.

Zou helemaal geniaal zijn de directeur van space-x die gelooft in een platte aarde.
De twitter files kun je zelf lezen en beoordelen wat er aan klopt, maar bijna niemand neemt de moeite zich er in te verdiepen omdat de gevestigde media er niet over bericht. Die maken liever de boodschapper zwart. Dagbladen als Trouw en Volkskrant ontstijgen het niveautje van een gemiddeld roddelblad tegenwoordig nauwelijks meer. Heel bedroevend maar dat zijn de feiten. Geen idee waarom je dan de platte aarde nonsense erbij moet halen om je punt te maken.

Ben wel klaar met deze discussie. Alleen het lachwekkende factcheck artikeltje ontbreekt nog, met daarin opblazen wat uitkomt, verzwijgen wat niet in het narratief past en framen wat niet te verzwijgen valt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bananenbennie op 05-01-2023 01:39:04 ]
  donderdag 5 januari 2023 @ 04:51:09 #42
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_207426424
Reptilian, maar mijn Tesla rijdt heerlijk dus ik neem het hem niet kwalijk.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  donderdag 5 januari 2023 @ 06:17:12 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207426493
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 01:27 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
De twitter files kun je zelf lezen en beoordelen wat er aan klopt, maar bijna niemand neemt de moeite zich er in te verdiepen omdat de gevestigde media er niet over bericht. Die maken liever de boodschapper zwart. Dagbladen als Trouw en Volkskrant ontstijgen het niveautje van een gemiddeld roddelblad tegenwoordig nauwelijks meer. Heel bedroevend maar dat zijn de feiten. Geen idee waarom je dan de platte aarde nonsense erbij moet halen om je punt te maken.

Ben wel klaar met deze discussie. Alleen het lachwekkende factcheck artikeltje ontbreekt nog, met daarin opblazen wat uitkomt, verzwijgen wat niet in het narratief past en framen wat niet te verzwijgen valt.
Dat zeg ik niet.
Ik geef aan hoe serieus je iemand zou moeten nemen als die op een gegeven moment alleen maar poep praat.

En let op ik zeg ALS.

Als ik verder even terug kijk wat die gepresenteerd heeft en wat voor projecten hij runt neem ik daar voor mijn pet af voor voorgaande successen, Tesla space x, nice!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207426627
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 01:27 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
De twitter files kun je zelf lezen en beoordelen wat er aan klopt, maar bijna niemand neemt de moeite zich er in te verdiepen omdat de gevestigde media er niet over bericht.
Allereerst, betekent het gegeven dat een 'File dump' publiek toegankelijk is, ook dat jij als lezer vervolgens kunt beoordelen of de geopenbaarde gegevens wérkelijk 'echt' zijn? Of bepaalde redactie erop toegepast is of er een verdere context verdwenenen is of dat de private communicatie in deze emails tussen werknemers werkelijk de invloed had die mensen van buitenaf claimen?


Ten tweede.. Is het de 'schuld' van media dat er zoveel ongeredigeerde informatie beschikbaar is dat het gros der mensen gewoon de tijd niet heeft alles te lezen, en veelal zijn mening baseert op een Opinie die een Medium hem aangeeft (wat verder veel alternatieve media net zo goed of soms nog sterker doen)?

Zeker Twitter zelf bv is vooral een opeenvolging van allerhande 'meningen' waar door een AI en door bepaalde wegingen (blauwe haakjes, mensen met veel volgers of veel likes/retweets) al redactie op toegepast wordt..
Waarbij mensen veelal meningen te zien krijgen die bevestigen waar ze al eerder op gereageerd hebben.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_207429281
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 01:27 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
De twitter files kun je zelf lezen en beoordelen wat er aan klopt, maar bijna niemand neemt de moeite zich er in te verdiepen omdat de gevestigde media er niet over bericht. Die maken liever de boodschapper zwart. Dagbladen als Trouw en Volkskrant ontstijgen het niveautje van een gemiddeld roddelblad tegenwoordig nauwelijks meer. Heel bedroevend maar dat zijn de feiten. Geen idee waarom je dan de platte aarde nonsense erbij moet halen om je punt te maken.

Ben wel klaar met deze discussie. Alleen het lachwekkende factcheck artikeltje ontbreekt nog, met daarin opblazen wat uitkomt, verzwijgen wat niet in het narratief past en framen wat niet te verzwijgen valt.
Uitstekende post. De mainstream media (en veel van diens goedgelovige adepten) negeren de 'Twitter Files' (of proberen deze in diskrediet te brengen) omdat men de getrokken conclusies niet bevalt.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 07:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Allereerst, betekent het gegeven dat een 'File dump' publiek toegankelijk is, ook dat jij als lezer vervolgens kunt beoordelen of de geopenbaarde gegevens wérkelijk 'echt' zijn? Of bepaalde redactie erop toegepast is of er een verdere context verdwenenen is of dat de private communicatie in deze emails tussen werknemers werkelijk de invloed had die mensen van buitenaf claimen?
Waarom zouden de geopenbaarde gegevens niet echt zijn? Het is natuurlijk valt natuurlijk te begrijpen dat allerlei bestanden met verscheidene privé -gegevens niet zomaar openbaar worden gemaakt aan het publiek. Daarom zijn er een aantal onafhankelijke journalisten gekozen die de gegevens mogen publiceren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_207429368
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zouden de geopenbaarde gegevens niet echt zijn? Het is natuurlijk vrij logisch dat allerlei bestanden met verscheidene privé -gegevens niet zomaar openbaar worden gemaakt aan het publiek. Daarom zijn er een aantal onafhankelijke journalisten gekozen die de gegevens mogen publiceren.
Punt is gewoon dat het eigenlijk niet te controleren is...
Grappig ok dat nu je het opeens hebt over ónafhankelijke jorunalisten'als je kennelijk ergens het mee eens wil zijn, en als je dat niet bent, roep je snel van alles over 'manipulerende Mainstream-media'... grappig genoeg is daartussen objectief gezien weinig verschil..
Jouw 'onafhankelijke journalisten'_zijn_ zelf gewoon ook actief voor uitgaves die je evengoed Mainstream-media kunt noemen. Tevens zijn het zelf ook opinierende politieke activisten.
In het geval van de Twitter publicaties hebben ze aangegeven dat ze een contract met geheime beloftes aan Musk moesten ondertekenen, maar ze mochten niet zeggen welke voorwaarden Musk gesteld had.... dus zo enorm 'onafhankelijk' kun je dat niet noemen, het is zeer bewust gestuurd door een direkte belanghebbende , in dit geval Musk zelf.

het vrijgeven van grote aantallen besloten communicatie is al ruim 10 jaar een beproefde politieke-spin en publieke opinie-beinvloedende methode..
het vervult vooral een bepaald bewust doel.

Het is helemaal niet zo dat deze gegevens vervolgens door mensen uit het publiek zelf gelezen worden, maar het overgrote deel en ik vermoed ook jijzelf krijgt er enkel van te horen van 'geselecteerde journalisten'die precies dat schrijven wat iemand anders _wil_ dat jij gelooft.

Alles leuk en aardig, maar dat hele riedeltje van het ónafhankelijk denken' is hooguit een facade voor het lukraak geloven van het ene narratief dat je opgelepeld wordt door een bepaald Medium en dan roepen dat _dat_ onaafhenkelijk en veelzeggend is.....
en tegelijkertijd klagen over berichtgeving waarvan het narratief je je niet bevalt omdat je een andere mening erover wil hebben.

De Twitter files bevatten overigens niet veel anders dan interne communicatie over bedrijfsmaatregelen binnen een social-media-platform...

Veroedelijk is het geen groot verschil met hoe in Crew-fora over modbeleid en omgang met bepaalde users gesproken wordt, en nee, dat zeg ik niet omdat ik van mening ben dat op FOK! zelf aktief aan censuur gedaan wordt.... maar moderatiebeleid zal altijd bepaalde afwegingen kennen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_207430189
dit is wel ongeveer het beste stukje dat ik over de twitter files heb gelezen. https://www.theatlantic.c(...)transparency/672468/
pi_207431714
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:12 schreef pokkerdepok het volgende:
dit is wel ongeveer het beste stukje dat ik over de twitter files heb gelezen. https://www.theatlantic.c(...)transparency/672468/
Hmm, er wordt onder andere gesteld dat de Twitter Files geen inzage geven in hoe belangrijke beslissingen tot stand komen, dit is juist wat ze wél doen. Ook is er een terugkerende roep om academici toegang te geven tot de allerlei informatie, maar waarom? Dat wordt vervolgens niet uitgelegd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_207433311
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2023 16:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, er wordt onder andere gesteld dat de Twitter Files geen inzage geven in hoe belangrijke beslissingen tot stand komen, dit is juist wat ze wél doen. Ook is er een terugkerende roep om academici toegang te geven tot de allerlei informatie, maar waarom? Dat wordt vervolgens niet uitgelegd.
dat laatste, zodat het onderzocht kan worden, lijkt me.
en dat eerste, ook hierboven zegt @RM-rf hetzelfde, en ik heb het al vaker gelezen. ik heb die files zelf niet gelezen.
pi_207433592
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:48 schreef JediMasterLucia het volgende:
Jippie zei dat dit een goed idee is voor een topic, Dus bij deze. :Y

Hij heeft Twitter gekocht, een boel mensen ontslagen en hij trekt de beerput genaamd Twitter open, waar nu een hoop dingen naar boven komt, dat censuur een grote rol speelde. Dat regeringen (vooral de Amerikaanse regering) daar een vinger in de pap hadden want onwelgevallige meningen moet niet door veel mensen gelezen worden. Ik weet niet of de NLse regering daar ook aan meededen op Twitter.

Dat van alles nu naar buiten komt is goed, maar ik heb toch mijn bedenkingen bij deze man. Omdat hij bezig is met hesenchips te ontwikkelen.

[ afbeelding ]
He talks without saying anything.

De gast gewoon een acteur/smerige,media karakter/neppe CEO hoofdpersoon van BS duistere praktijken en bedrijven, verzonnen door 'the powers that should not be' is.
Ik snap echt niet hoe mensen zulke ratten kunnen serieus nemen.
'Maverick genius'

Just my two cents. :)

En hier een leuke nummer:


Written by the wonderful Imani Coppola

[ Bericht 7% gewijzigd door SuperHartje op 07-01-2023 18:45:32 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')