abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 december 2022 @ 12:40:31 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_207224918
Begin deze maand werd het ineens wel heel erg warm in huis terwijl de thermostaat ingesteld stond (door mij) op 19 graden. Een blik vertelde mij dat het inmiddels 21 graden was en hij ingesteld stond op 35 graden! En niemand had er aan gezeten!

Vanmorgen zelfde verhaal, op 18 graden gezet, bloedgeslagen warm in huis. 21,5 graden en weer stond ie op 35 graden!

Nu zit ik er niet op te wachten dat ie dat snachts als ik slaap ook gaat doen, maar om nu op 1e kerstdag de storingsdienst hiervoor te bellen vind ik ook weer overdreven.

Wij hebben géén app om op afstand te bedienen, dus daar zit de oorzaak niet in.

Maar wat betekenen die symbolen? Mijn man vermoedt dat het wel op afstand ingesteld wordt. Kunnen we hier zelf iets mee? Of toch dinsdag of eerder bellen?

pi_207225066
Deze heeft geen app. Dus dat op afstand denk ik niet.
pi_207225067
Dat wireless zal wel slaan op dat de thermostaat geen draadje nodig heeft om met de kachel te praten.

Begin eens met de batterij te vervangen dan. Altijd een goed begin bij onverwachte dingen. Wat hoort er in de vierkantje rechtsboven te staan?

Eneh, storingsdienst met kerst bellen kost je veel meer dan een dagje te warm stoken.
  zondag 25 december 2022 @ 12:53:55 #4
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_207225130
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:50 schreef qajariaq het volgende:
Dat wireless zal wel slaan op dat de thermostaat geen draadje nodig heeft om met de kachel te praten.

Begin eens met de batterij te vervangen dan. Altijd een goed begin bij onverwachte dingen. Wat hoort er in de vierkantje rechtsboven te staan?

Eneh, storingsdienst met kerst bellen kost je veel meer dan een dagje te warm stoken.
Huurwoning incl abbo dus die kosten zijn er niet, maar vind dit gewoon geen prioriteit om op 1e kerstdag te bellen.

En ja, geen idee wat daar hoort te staan? Dat vierkant was er dus alleen tijdens de "op hol" geslagen momenten? Bij normaal gebruik dus niet?
pi_207225148
Oh, dit hebben wij ook gehad :D Verwarming aan op de gekste tijden terwijl niemand er aan had gezeten. Er was iets mis in de ketel, monteur heeft dat iets vervangen en toen hield het op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207225183
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:53 schreef Ireth het volgende:

[..]
Huurwoning incl abbo dus die kosten zijn er niet, maar vind dit gewoon geen prioriteit om op 1e kerstdag te bellen.

En ja, geen idee wat daar hoort te staan? Dat vierkant was er dus alleen tijdens de "op hol" geslagen momenten? Bij normaal gebruik dus niet?
Je kan iig makkelijk de batterij even verwisselen.

Die witte, buitenste ring kan je er zo op- en afklikken, dan van onderaf zit er een lipje wat je kan indrukken en dan komt hij los van de grondplaat en kan je bij de batterij.
Vrij simpel.

Overigens vond ik over het naar 35 graden Celsius vliegen dit:

https://www.handleidi.ng/honeywell/round-wireless/handleiding

quote:
Annemiek • 1-5-2021

Mijn thermostaat gaat uit zichzelf naar 35c! Ik gebruik hem niet online, alleen via de draaiknop stel ik de temperatuur in. Het WiFi teken staat ook aan, terwijl ik dit dus niet gebruik. Enig idee waarom mijn thermostaat soms op 35c (!) staat?

Marianna • 21-11-2022

Wij hadden hier ook last van en de fabrikant geeft aan dat het om een softwarefout gaat. Om dit te verhelpen moet zowel de thermostaat als de ontvanger op de ketel vervangen worden.

pi_207225295
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Die witte, buitenste ring kan je er zo op- en afklikken, dan van onderaf zit er een lipje wat je kan indrukken en dan komt hij los van de grondplaat en kan je bij de batterij.
Vrij simpel.

[..]

Hardware vervangen vanwege een software fout? :')
  zondag 25 december 2022 @ 13:07:04 #8
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_207225307
quote:

[..]

Vrij simpel.

[..]

Thanks! ^O^ Hier kan ik wel wat mee! Sowieso dinsdag gaan bellen hierover!
pi_207226625
quote:
Die witte, buitenste ring kan je er zo op- en afklikken,
De mijne van dezelfde meter zit wat scheef.
Kun je die gewoon vastpakken en dan eraf trekken? En opnieuw plaatsen?

@TS: Ik had dit ook. Bij ons was er een communicatie probleem tussen de thermostaat en ketel. Monteur heeft het opgelost. Hoe weet ik niet. Was in de zomer 2021 toen het buiten al warm was. Sloeg de verwarming continue aan terwijl niemand eraan kwam
pi_207226675
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 14:39 schreef stropdaz het volgende:

De mijne van dezelfde meter zit wat scheef.
Kun je die gewoon vastpakken en dan eraf trekken? En opnieuw plaatsen?

@:TS: Ik had dit ook. Bij ons was er een communicatie probleem tussen de thermostaat en ketel. Monteur heeft het opgelost. Hoe weet ik niet. Was in de zomer 2021 toen het buiten al warm was. Sloeg de verwarming continue aan terwijl niemand eraan kwam
Bij ons ook toen het buiten al warm was :Y 'Waarom heb je de verwarming aan gezet?!" reacties kreeg je dan.
Vroeger...toen het gas nog bijna gratis was en we er om konden lachen O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207226712
Heb je een huurketel?
Dan zou ik het wel even melden. Niet dat er persé een monteur moet komen.
Maar ik heb wel eens iets aan de ketel gehad paar jaar geleden en toen ook gedacht: "wacht wel tot paasweekend voorbij is". Erna was er meer kapot gegaan, door dat ik te lang had gedacht. Dat heeft me niks gekost maar ik kreeg wel op de kop. Gewoon altijd melden zeiden ze toen.
pi_207228084
Ff Googlen

Annemiek • 1-5-2021
1 reactie
1
Mijn thermostaat gaat uit zichzelf naar 35c! Ik gebruik hem niet online, alleen via de draaiknop stel ik de temperatuur in. Het WiFi teken staat ook aan, terwijl ik dit dus niet gebruik. Enig idee waarom mijn thermostaat soms op 35c (!) staat?

Mijn thermostaat gaat uit zichzelf naar 35c! Ik gebruik hem niet online, alleen via de draaiknop stel ik de temperatuur in. H...
Bekijk foto
Marianna • 21-11-2022
0
Wij hadden hier ook last van en de fabrikant geeft aan dat het om een softwarefout gaat. Om dit te verhelpen moet zowel de thermostaat als de ontvanger op de ketel vervangen worden.
  zondag 25 december 2022 @ 17:56:28 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207228119
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 13:06 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Hardware vervangen vanwege een software fout? :')
Want dat kan niet?
Komt vaak zat voor hoor.
Met een Nest loop je het risico dat het ding gebricked wordt omdat de software van de wifimodule vast kan lopen. Zodanig dat herstarten niet meer werkt. Probeer dan maar je thermostaat te updaten met werkende firmware.
  dinsdag 27 december 2022 @ 19:31:18 #14
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_207263647
UPDATE: Inmiddels contact gehad met de storingsdienst. Mocht het weer gebeuren stekker van de ketel er uit voor 15 tot 30 minuten. Dan zou de boel gereset moeten worden. Indien het dan toch nogmaals gebeurt, weer de storingsdienst bellen, dan komen ze langs.

Inmiddels wel, just in case, de batterij vervangen.
pi_207264352
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:31 schreef Ireth het volgende:
UPDATE: Inmiddels contact gehad met de storingsdienst. Mocht het weer gebeuren stekker van de ketel er uit voor 15 tot 30 minuten. Dan zou de boel gereset moeten worden. Indien het dan toch nogmaals gebeurt, weer de storingsdienst bellen, dan komen ze langs.

Inmiddels wel, just in case, de batterij vervangen.
Lijkt me een vreemd verhaa van de storingsdienstl, aangezien de storing in de draadloze thermostaat zit en niet in de ketel.
De ketel kan de thermostaat niet omhoog zetten.
  dinsdag 27 december 2022 @ 20:05:59 #16
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_207264581
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Lijkt me een vreemd verhaa van de storingsdienstl, aangezien de storing in de draadloze thermostaat zit en niet in de ketel.
Op het moment dat de ketel uit is kan de thermostaat geen verbinding maken en zal die zich resetten en opnieuw verbinden na herstarten was de uitleg :@ Ik weet het ook niet, ben allang blij dat ik koffie kan zetten met mijn senseo _O-
pi_207264652
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 20:05 schreef Ireth het volgende:

[..]
Op het moment dat de ketel uit is kan de thermostaat geen verbinding maken en zal die zich resetten en opnieuw verbinden na herstarten was de uitleg :@ Ik weet het ook niet, ben allang blij dat ik koffie kan zetten met mijn senseo _O-
Als je de batterij uit je thermostaat haalt herstart hij sowieso natuurlijk.

Naja, maar een schietgebedje doen dat het blijft werken dan :+
  zaterdag 31 december 2022 @ 08:58:20 #18
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_207353135
Welkom bij Sauna Ireth, waar u gewekt wordt met de tropische temperatuur van 27 graden Celsius }:|

* Ireth heeft de storingsdienst gebeld

Nu komen ze maar gewoon eens kijken, heb er nu genoeg van :(
pi_207354623
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 19:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De ontvanger zit wel aan de ketel en op deze manier willen ze waarschijnlijk ook de ontvanger resetten. Lijkt me een redelijk heilloze weg want ik kan me niet voorstellen dat zowel de zender als de ontvanger (communicatie) instellingen niet vast houden. Gaat gezellig worden dan als de buren de zelfde thermostaat hebben.
  maandag 2 januari 2023 @ 19:20:18 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_207393790
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 08:58 schreef Ireth het volgende:
Welkom bij Sauna Ireth, waar u gewekt wordt met de tropische temperatuur van 27 graden Celsius }:|

* Ireth heeft de storingsdienst gebeld

Nu komen ze maar gewoon eens kijken, heb er nu genoeg van :(
En, wat was de oorzaak?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 2 januari 2023 @ 19:34:20 #21
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_207394014
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 19:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En, wat was de oorzaak?
Geen flauw benul. Zowel de thermostaat als dat ontvangstkastjeding bij de ketel zijn vervangen en so far so good...
  maandag 2 januari 2023 @ 19:41:47 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_207394116
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 19:34 schreef Ireth het volgende:

[..]
Geen flauw benul. Zowel de thermostaat als dat ontvangstkastjeding bij de ketel zijn vervangen en so far so good...
^O^ en 🤞
  zondag 8 januari 2023 @ 20:15:54 #23
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_207474703
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2023 19:34 schreef Ireth het volgende:

[..]
Het was van korte duur }:| zojuist stond ie weer op 35 graden en het was al 24 graden in huis toen we het ontdekten! :X

Morgen maar weer bellen }:|
  zondag 8 januari 2023 @ 21:33:57 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_207475678
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 20:15 schreef Ireth het volgende:

[..]
Het was van korte duur }:| zojuist stond ie weer op 35 graden en het was al 24 graden in huis toen we het ontdekten! :X

Morgen maar weer bellen }:|
Hopelijk wordt het snel opgelost!
  maandag 9 januari 2023 @ 10:43:08 #25
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_207479834
- Goedemorgen, de ketelboer, wat kan ik voor u doen?
- blabla storing 4 december 1e kerstdag oudejaarsavond blabla monteur geweest blabla onderdelen vervangen blabla gisteren weer 35 graden!
- ow, en wat veroorzaakt het probleem dan?

:o :X |:(

- eehhmm... dat wil ik graag van jullie weten?!?!?! :?
- eind deze maand hebben we een plekje in de agenda! *)

:X }:| :(

Ben maar even naar het kantoor van de renovatie gelopen, die hebben tenslotte afgelopen september de ketel vervangen. Tussen 11 en 12 komt de monteur langs....
  maandag 9 januari 2023 @ 12:06:12 #26
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_207480685
De monteur! *)

Dezelfde die in september ook mijn huidige ketel heeft gemonteerd!
Dezelfde die tóen ook een "ontvangkastjeding" onder de ketel had aangesloten.
Waarvan diezelfde monteur nu zegt dat die er heel niet op hoeft, want de ketel heeft zelf al een rf-module (??) en dat kastje is heel niet nodig!
Datzelfde kastje wat de monteur van oudejaarsdag nog had vervangen.

:?

Dát kastje moest er dus niet tussen! De ketel had nu namelijk 1 verzender (de thermostaat) maar 2 ontvangers (dat kastje én de rf-module) en een driehoeksrelatie werkt meestal niet...

:X

Als het goed is, is het opgelost :')
pi_207482219
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:06 schreef Ireth het volgende:
De monteur! *)

Waarvan diezelfde monteur nu zegt dat die er heel niet op hoeft, want de ketel heeft zelf al een rf-module (??) en dat kastje is heel niet nodig!

Dát kastje moest er dus niet tussen! De ketel had nu namelijk 1 verzender (de thermostaat) maar 2 ontvangers (dat kastje én de rf-module) en een driehoeksrelatie werkt meestal niet...

Nou jaaa
pi_207483181
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:06 schreef Ireth het volgende:
De monteur! *)

Heeft ie toch ervaring opgedaan in de tussenliggende tijd.

Het had alleen netter geweest als ze na het ontdekken van die fout over even langs waren geweest m die kastjes weer los te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')