https://www.linkedin.com/feed/update/activity:7021215663767650304quote:Een nieuwe fase
Het dringt zich aan me op: een nieuwe en uitdagende fase in mijn leiderschap. Mijn organisatie De School voor Transitie - waar ik met Marnix en Klaartje leiding aan geef - groeit hard. Dat uit zich primair in de grote impact die we maken in onze opleidingen, trainingen en coachings. Dat is iets om dankbaar voor te zijn, te koesteren en niet als vanzelfsprekend te ervaren en aan te nemen. Ik ben reuze nieuwsgierig wat de komende jaren ons brengen zullen!
Met die groei komen ook andere, stevige vragen. Hoe help ik andere mensen nog veel meer in de de lift te komen, hoe bevorder ik hun groei en wat is de aard en de kwaliteit van de aanwezigheid die daarin van mij gevraagd wordt?
Het is een grote paradox. Meer dan ooit doet ‘de buitenwereld’ een appèl op me. Dat resulteert in een volle agenda met louter prachtige en vervullende, betekenisvolle vragen en opdrachten. Tegelijkertijd roept de Herberg. Wordt mijn aanwezigheid juist meer thuis en ‘op de zaak’ gevraagd.
Het brengt me - meer dan ik had voorzien en toch zo welkom - geregeld in de woestijn. Ik ben aan het herijken rond vragen van mijn eigen professionele en persoonlijke groei. Wat is voor mij belangrijk in mijn reis van een grotere dienstbaarheid aan mijn roeping, die steeds bij mezelf begint maar telkens bij de ander uitkomt? Wat zijn op dit moment rolmodellen voor me, aan welke secure bases verbind ik me dieper en voor welke nieuwe schep ik ruimte?
Volgend jaar word ik - zo God het wil - vijftig. Ik vind dat machtig mooi, een uiterst aanlokkelijk perspectief. Ik bewandel en beklim de tweede berg, ik leef mijn roeping ten volle, en volg met vreugde mijn hart.
De woestijn roept dus. Ze vertelt me om nog meer plezier te maken in alle rollen van mijn leven. Om contexten te creëren én op te zoeken waar gespeeld mag worden, waar avonturen beleefd worden en steeds meer risico’s worden opgezocht en genomen. De belangrijkste daarvan: zeggen wat je te zeggen hebt, vragen wat je te vragen hebt, doen wat je te doen hebt en je in toenemende mate laten vasthouden en liefhebben. Opdat je kunt vasthouden en liefhebben.
Ik ben een vriend en vader die roeping helpt te vinden en leven op weg naar heling.
Wat een hoop gelul en gezever zonder betekenis om te melden dat ie 50 wordtquote:Op zondag 29 januari 2023 17:33 schreef Viv het volgende:
What the fuck did I just read?
[..]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:7021215663767650304
En die comments zijn vervolgens haast uitsluitend van anderen die in hetzelfde Jim Jones-achtige zalvende taaltje brabbelen en functies beoefenen als "inspirator", "systemisch relatie coach", "secure base coach" en "lerend leiderschap".quote:Op zondag 29 januari 2023 17:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Kan er geen touw aan vastknopen. Werkt hij nu in een herberg in de woestijn?quote:Op zondag 29 januari 2023 17:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik ook niet.quote:Op zondag 29 januari 2023 19:10 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Kan er geen touw aan vastknopen. Werkt hij nu in een herberg in de woestijn?
Ah, hij woont dus in een kroeg of een hotel? Vage vent.quote:Op zondag 29 januari 2023 19:12 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik ook niet.Misschien is hij een roepende in de woestijn?
De Herberg is zijn thuisfront. Denk ik.
Hij is ook ons aller Vader, blijkbaar.quote:Op zondag 29 januari 2023 19:13 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ah, hij woont dus in een kroeg of een hotel? Vage vent.
quote:I know we all have a unique calling. I believe leadership is about living that calling in all the roles we have in our lives.
I am a friend and a father who helps people and organizations find and live their calling. I work with leaders in learning to connect the past, the present, and the future in order to achieve sustainable results. This is what I call transition.
| Own Your Past |
In my life and work I discovered – first as a growing man, as a teacher of international law and as a lawyer in family cases – the incredible power and necessity of dialogue in small and big changes. In what way did the beautiful and painful experiences of life shape you? Are you living your life without resentment, regret for missed opportunities, pain for what was lost?
| Embrace the Present |
The complex and rapidly changing world we live and work in requires us to focus on what is really important. It also invites us to discover what our secure bases are and how we connect to them. Not as some kind of trick, but authentically. In doing so, do you take sufficient (emotional) risks to get the best out of yourself and others? Do you allow yourself enough curiosity and are your choices aimed at learning and developing?
| Create Your Future |
If you do not know where you come from, you cannot determine your course either. Not everything in your life can be manipulated and controlled. Except for one thing: the choice you make in how you want to respond to what is happening within yourself and around you.
I can give you examples from my own life of how this has worked and I would like to share examples of inspiring thinkers and leaders with whom I was privileged to work and learn. Where is your focus, what is your vision, by what or whom do you allow yourself to be called upon to make your own unique contribution to the world?
I would like to meet you to discover, together, how we can take your personal and your organisation’s potential to the next level: the most beautiful, most challenging, and most adventurous journey you will ever embark on in your life.
Nee, ik denk een metaforische herberg en woestijn. Maar een vage vent is het absoluut.quote:Op zondag 29 januari 2023 19:13 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ah, hij woont dus in een kroeg of een hotel? Vage vent.
Vind het maar een lul.quote:Op zondag 29 januari 2023 19:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hij is ook ons aller Vader, blijkbaar.
[..]
Ik mag hem nu al niet.quote:Op zondag 29 januari 2023 19:22 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, ik denk een metaforische herberg en woestijn. Maar een vage vent is het absoluut.
Dit soort mensen. Om te kotsen. Die lullen maar wat en mensen zijn het er dan maar mee eens 'want ze hebben geen benul wat er gezegd wordt' maar willen niet afgaan, omdat ze bang zijn dat ze dan dom overkomen. Ook veel "guru's" en "waarheidspredikers" die zo spreken. Praat zo vaag mogelijk, om wijs te lijken. En wie kan zeggen dat je er naast zit, niemand snapt er een reet van!quote:Op zondag 29 januari 2023 17:33 schreef Viv het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 januari 2023 17:33 schreef Viv het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_androidquote:Op zondag 18 december begon de wintervakantie feestelijk; voor iedere Weekendschool Eindhoven leerling een warme Weekendschool sweater. Vooral nu we de verwarming allemaal wat lager zetten, een leuk maar ook praktisch cadeau. Een prachtig beeld, ruim 100 leerlingen in onze college trui! Een groot dankjewel voor het sponsoren van de sweaters Esro Food Group
#weekendschooleindhoven #educatie #motivatie #kinderen #eindhoven #dankbaar
Godver, en dan 12.000 likes binnen harken met zo'n stom gejat plaatje.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:37 schreef Viv het volgende:
Op basis van deze post uit 2019:
[ afbeelding ]
Zijn verschillende posts viral gegaan op social media:
[ afbeelding ]
En nu heeft iemand met "transformateur" (?) als ondertitel deze tenenkrommende "inspiratie" geschreven op LinkedIn:
[..]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:7024639412948856833
Het is een hele merkwaardige schrijfstijl inderdaad. Ik moet soms een alinea echt 3 keer lezen voor ik snap wie 'ze' of 'hij' is.quote:Op maandag 30 januari 2023 10:46 schreef Duiveltja het volgende:
Het is en blijft een heel vreemd fenomeen die "verhaaltjes" op LinkedIn, want het is ook een internationaal een trend om op die manier "verhaaltjes" te verzinnen.
En in precies dezelfde stijl. Hoe komt het toch dat dit soort onzin ook massaal geliked wordt. Ik denk dat het toch de wokeisme is van deze tijd. Je moet dit soort verhaaltjes liken want zo laat je aan je netwerk zien dat je deugt" (volgens de mongooltjes die dit soort verhalen liken dan)
Het liefst zet ik overal een reactie bij wat ik van dit soort kkr mongolen vind. Maar dan ben ik volgens hun de gestoordequote:Op maandag 30 januari 2023 10:46 schreef Duiveltja het volgende:
Het is en blijft een heel vreemd fenomeen die "verhaaltjes" op LinkedIn, want het is ook een internationaal een trend om op die manier "verhaaltjes" te verzinnen.
En in precies dezelfde stijl. Hoe komt het toch dat dit soort onzin ook massaal geliked wordt. Ik denk dat het toch de wokeisme is van deze tijd. Je moet dit soort verhaaltjes liken want zo laat je aan je netwerk zien dat je deugt" (volgens de mongooltjes die dit soort verhalen liken dan)
quote:"Passion knows no bounds, especially when it comes to the young ones. Ik had de eer om een jong talent te ontmoeten die, hoewel niet sterk in rekenen, uitzonderlijk begaafd is in knutselen. Dit kind heeft een unieke visie en creatieve aanpak die echt indruk maakt.
Wat mij het meest opviel, was de manier waarop dit kind zijn knutselprojecten aanpakte. Met grote concentratie en precisie werkte het aan elk project, altijd geïnspireerd door de schoonheid en complexiteit van de natuur.
Dit kind laat ons zien dat er meer dan één manier is om de wereld te begrijpen en te waarderen. Het bewijst ook dat talent niet beperkt is tot één specifiek vakgebied, maar dat het in vele vormen en verschijningsvormen aanwezig kan zijn.
Laten we onze kinderen aanmoedigen om hun unieke talenten te ontwikkelen en te ondersteunen, ongeacht hun academische prestaties. Want als we hen de ruimte geven om te groeien en te bloeien in hun passies, zullen we ongetwijfeld de wereld verrijken met hun bijzondere bijdragen.
Wie weet wat het volgende project van dit knutseltalent zal zijn! Ik kijk ernaar uit om te zien hoe dit kind zijn creativiteit en passie verder zal ontwikkelen en delen met de wereld. #Talentontwikkeling #Creativiteit #Jeugdontwikkeling".
Mensen willen leuk gevonden worden. Kritisch zijn kan niet.quote:Op maandag 30 januari 2023 10:46 schreef Duiveltja het volgende:
Hij reageert niet. Maar de comments sectie zit wel vol met mongooltjes die reageren dat ze het willen zien. Want zo'n magic pill is toch wel heel interessant.quote:Dylan Berkemeier
• 2e
Software & Tech | Bewegen voor iedereen
25 januari om 11:49. Zenuwachtig keek ik op de klok.
Nog 11 minuten. Dan begint het...
Het webinar 'Kandidaten werven met Chat GPT'.
De onderwerpen:
+ Vacatures schrijven met Chat GPT
+ Meer kandidaten vinden met Chat GPT
+ Kant-en-klare commando's voor Chat GPT
+ 4 stappen proces personal branding met Chat GPT
Nog één keer keek ik naar de aanmeldingen.
884 Recruiters, Hiring Managers en Founders😲
Woww, dat had ik niet verwacht.
Wil je het webinar terugzien? Laat het weten in de comments.
En ik stuur je de link👊
Deze sukkel die interessant komt doen. Alsof jij AI door gaat hebben.quote:Joris van der Heijden
Mendix, Quality and Tooling Consultant
Nice, nóg meer onpersoonlijke recruitment... Krijg ik nu naast berichten waar 'Beste Erik' boven staat, of berichten die totaal niet aansluiten bij mijn profiel, nu ook nog door AI gegenereerde berichten? De eerste de beste recruiter die ik hierop betrap gaat bij mij op de blacklist.
https://www.linkedin.com/(...)7026859347439677440/quote:Ik heb eigenlijk nooit advocaat willen worden.
Ik weet wel dat ik mijn ouders trots wilde maken. En dat ik net als mijn vrienden een goede baan wilde.
Mét aanzien en een goed salaris. En het liefst op de Zuidas.
Dat klinkt oppervlakkig, misschien was dat het ook wel. Op dat moment wist ik niet beter.
Ik wist wel dat toen ik eenmaal advocaat was, het nooit goed heeft gevoeld.
Ik zie op die foto iemand die een rol heeft aangenomen die totaal niet bij haar past.
Pas na een burn-out en een andere baan als consultant leerde ik mezelf kennen.
Hoe? Door weer bijna gek te worden van de stress omdat ik zo ongelukkig was in mijn nieuwe baan.
Ik kon niet anders dan veranderen.
Het moest anders.
Verandering komt pas als de noodzaak zo hoog is dat je niet anders kan.
Doordat ik vast zat en zo klaar was met banen waar ik iedere dag tegenop zag, ging ik zelf veranderen.
Langzaam kwam ik erachter wat mijn waardes waren, wie ik diep van binnen was, waar mijn talenten lagen.
Dat deed ik niet alleen.
Ik had een geweldige coach.
En door wat zij met mij deed, wist ik: dít is wat ik ook wil doen.
Ik wil anderen coachen. Anderen hun echte waarde laten inzien. Hun kracht terug laten vinden.
En dat is waar ik mijn werk van heb gemaakt.
Met mijn werk wil ik een blijvende impact hebben op het leven van anderen door middel van bewezen en effectieve tools.
Ik begeleid je om jouw ware potentie en geluk te ontdekken door naar binnen te kijken.
Ben je nieuwsgierig?
Laten we kennismaken!
#loopbaancoaching #persoonlijkeontwikkeling
Stiekem hoop je ergens dat de bom gaat vallen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 03:14 schreef Viv het volgende:
Advocaat kreeg een burn-out.
En je raadt nooit wat ze toen deed:
Ze werd coach!
En ze schrijft dus ontzettend irritant:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)7026859347439677440/
Maar dat is nog niet alles!
Coach en krijg kleur in je leven.
Zonneschijn op je wangen.
En wind in je haren.
Kijk en vergelijk:
[ afbeelding ]
De fuck is provocatief coachen, dat je halverwege het gesprek de client uitscheldt voor paupermongool en dan over hem heen plast ofzo? Klinkt als een soort trollen tegen betaling, dit.quote:7. Geef absurde verklaringen
Soms vraagt de coachee naar een verklaring. De provocatieve coach weet dat verklaringen geen enkele garantie bieden dat de coachee gaat veranderen. Erger nog: het zoeken naar verklaringen betekent meestal uitstel van executie. Daarom geeft de provocatieve coach enkel en alleen maar absurde verklaringen!
8. Bied de vreemdste oplossingen
Soms vragen coachees ook naar oplossingen. Net als de oplossingsgerichte coach weet de provocatieve coach dat oplossingen waar de coachee zelf mee komt véél meer waard zijn. Daarom geldt hier ook: oplossingen kan je krijgen, maar alleen de vreemdste en de gekste!
Het gebeurt wel eens dat de coachee dankzij deze interventie van de coach een sublieme, creatieve of briljante oplossing naar voor schuift.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |