Dit is typisch de reactie van een vrouw (no offence)quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die draai om de oren en tik op de billen heb je ook niet nodig als je een beetje fatsoenlijk opvoedt.
99 van de 100 keer is het gewoon een blijk van onvermogen. En dan ook nog eens geen weloverwogen tik maar een reactie uit woede.
Je weet dat er een enorme wereld zit tussen tikken geven en pamperen?quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:31 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik ben zelfs van mening dat het een doel op zich zou moeten zijn. Het gaat niet om het kind pijn doen, maar om hen voor te bereiden op het echte leven. Je moet een kind niet conserveren in een fantasiewereld. Maar confronteer hen met alle facetten in het leven. Daar zitten positieve elementen bij en minder positieve.
Aan het lot overlaten of de gevolgen van wat je gedaan hebt ondergaan is nogal een verschil.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:23 schreef Viesdik het volgende:
Ik denk dat je met een goede opvoeding, later veel steviger in je schoenen staat dan wanneer je een liberale opvoeding krijgt, waarin ouders hun kinderen aan het lot overlaten.
Ik heb ook een hekel aan ouders die hun kinderen te beschermd opvoeden.
Dat bij elk niesje de dokter wordt gebeld.. en dat bij elke huilbui de ouders naar huis gaan
Hou op man. Ik ben het met haar eens. Ik heb mijn kinderen nog nooit geslagen en ze zijn toch echt wel strontvervelend gewest.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:37 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dit is typisch de reactie van een vrouw (no offence)
Vrouwen voeden een kind anders op dan mannen. Daarom ben ik ook tegen een gezin met 2 moeders of 2 vaders. Een kind heeft het recht op een gezonde gezinssituatie met een moeder en een vader.
Een kind heeft in meerdere mate de liefde van een vrouw (moeder) nodig en de confrontatie van de man. Die zijn niet altijd fijn en leuk, maar het zorgt wel dat ze later stevig op eigen schoenen kunnen staan.
Een tik in deze situatie is bescherming van je kind, iets compleet anders. Ik zal mijn kind ook duwen of een tik als ik een hand de grasmaaier in zie verdwijnen. Compleet niet de situatie die hier bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Nuance.
Ik denk dat bij hoge uitzondering een tikje binnen de grenzen niet gelijk kwaad kan.
De schrik van de betreffende ouder die een tikje geeft omdat het kind zich bv bijna heel lelijk verbrande is waarschijnlijk opvoedkundig meer waard dan het tikje zelf.
Maar je hangende en klotende puber wat opdonders geven is op geen enkel moment helpend, maakt de problemen enkel groter.
Al met al heeft de tik zelf weinig waarde. En wat over een uitzonderingstik heen gaat is kwalijk.
Nou ik als vrouw sta er hetzelfde in als jij. Maar ik vind dat je als moeder ook best een draai om de oren kunt geven als kind je uitscheldt.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:37 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Vrouwen voeden een kind anders op dan mannen. Daarom ben ik ook tegen een gezin met 2 moeders of 2 vaders. Een kind heeft het recht op een gezonde gezinssituatie met een moeder en een vader.
Een kind heeft in meerdere mate de liefde van een vrouw (moeder) nodig en de confrontatie van de man. Die zijn niet altijd fijn en leuk, maar het zorgt wel dat ze later stevig op eigen schoenen kunnen staan.
ik heb het niet over slaanquote:Op vrijdag 23 december 2022 17:40 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Je weet dat er een enorme wereld zit tussen tikken geven en pamperen?
Niet slaan is wat anders dan geen consequenties.
Oneens, als kinderen iets uitvreten dat absoluut niet door de beugel kan dan is een corrigerende tik prima geoorloofd.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:11 schreef Seven. het volgende:
De corrigerende tik is pure onmacht en pure onkunde. Als je het nodig hebt, dan moet je je afvragen waar je als ouder mee bezig bent.
Niet slaan is liberaal? Er is genoeg onderzoek gedaan naar de schadelijke invloed van een corrigerende tik op kinderen. Helemaal niet zo onschuldig.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:23 schreef Viesdik het volgende:
Ik denk dat je met een goede opvoeding, later veel steviger in je schoenen staat dan wanneer je een liberale opvoeding krijgt, waarin ouders hun kinderen aan het lot overlaten.
Ik heb ook een hekel aan ouders die hun kinderen te beschermd opvoeden.
Dat bij elk niesje de dokter wordt gebeld.. en dat bij elke huilbui de ouders naar huis gaan
quote:Geen verschil in stressreactie
De uitkomst? De kinderen die weleens een corrigerende tik krijgen, reageerden velen malen sterker op de foto’s van de mensen met angstige gezichten, dan kinderen die niet fysiek worden bestraft. Ook loopt een kind dat weleens een tik krijgt meer kans op het ontwikkelen van angst, depressie, gedragsproblemen en andere psychische problemen op latere leeftijd volgens de onderzoekers.
Daarnaast werd er ontdekt – tot verbazing van de onderzoekers – dat er géén verschil is in stressreactie tussen kinderen die daadwerkelijk fysiek mishandeld worden en kinderen die af en toe een corrigerende tik krijgen. De stressreactie van al deze kinderen was even groot.
Harvard hoopt met deze studie duidelijk te maken dat wat mensen beschouwen als een onschuldige tik, wel degelijk onder de noemer ‘geweld’ valt en een grote impact heeft op een kind. Zowel nu als ook later in het leven.
quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Oneens, als kinderen iets uitvreten dat absoluut niet door de beugel kan dan is een corrigerende tik prima geoorloofd.
Nee, het is zelfs wettelijk verboden. Het is niet prima. Wat is voor jou de grens dat een kind kan uitvreten voordat jij zou uithalen?quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Oneens, als kinderen iets uitvreten dat absoluut niet door de beugel kan dan is een corrigerende tik prima geoorloofd.
Vrouwen hebben bepaalde universele positieve eigenschappen die de man niet heeft en vice versa.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:44 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Nou ik als vrouw sta er hetzelfde in als jij. Maar ik vind dat je als moeder ook best een draai om de oren kunt geven als kind je uitscheldt.
Mijn vader was ronduit tegen corrigende tikken. Mijn ex was er ook ronduit op tegen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:37 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar ik ben van mening dat niet alles op te lossen is met de fluwelen handschoenen. Sommige kinderen willen nu eenmaal slecht luisteren dus die zul je het op een andere manier duidelijk moeten maken.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:49 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
[..]
Nee, het is zelfs wettelijk verboden. Het is niet prima. Wat is voor jou de grens dat een kind kan uitvreten voordat jij zou uithalen?
Nee.. je kind aan je lot overlaten is liberaal.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:47 schreef Herkauwer het volgende:
Niet slaan is liberaal? Er is genoeg onderzoek gedaan naar de schadelijke invloed van een corrigerende tik op kinderen. Helemaal niet zo onschuldig.
Niet slaan is niet direct een fluwelen handschoen. Genoeg straffen te bedenken die hard binnenkomen zonder geweld te gebruiken. Praten en consequenties zijn nog steeds effectief.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar ik ben van mening dat niet alles op te lossen is met de fluwelen handschoenen. Sommige kinderen willen nu eenmaal slecht luisteren dus die zul je het op een andere manier duidelijk moeten maken.
Ja ik heb door het geweld een angststoornis gekregen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:47 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Niet slaan is liberaal? Er is genoeg onderzoek gedaan naar de schadelijke invloed van een corrigerende tik op kinderen. Helemaal niet zo onschuldig.
[..]
Dan blijf jij toch lekker je kinderen opvoeden door het deugoog van de overheid?quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:49 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
[..]
Nee, het is zelfs wettelijk verboden. Het is niet prima. Wat is voor jou de grens dat een kind kan uitvreten voordat jij zou uithalen?
Ik geloof dat jij een geweldige fantasie hebt als je denkt dat wat jij beschrijft de norm is.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:52 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee.. je kind aan je lot overlaten is liberaal.
onder het mom van.. ze vinden alles maar lekker zelf uit.
Ken genoeg gezinnen. Meisjes in de eerste klas die hun kont nog laten afvegen door single mom en zusjes/broertjes bij mekaar in bed liggen en aan elkaar zitten te friemelen.
Ouders doen geen fuck.. laten alles op zijn beloop.
In elke kringen begeef jij je in godsnaam?!quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:52 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee.. je kind aan je lot overlaten is liberaal.
onder het mom van.. ze vinden alles maar lekker zelf uit.
Ken genoeg gezinnen. Meisjes in de eerste klas die hun kont nog laten afvegen door single mom en zusjes/broertjes bij mekaar in bed liggen en aan elkaar zitten te friemelen.
Ouders doen geen fuck.. laten alles op zijn beloop.
Nogmaals, geen consequenties of tikken zijn niet de enige keuzes.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar ik ben van mening dat niet alles op te lossen is met de fluwelen handschoenen. Sommige kinderen willen nu eenmaal slecht luisteren dus die zul je het op een andere manier duidelijk moeten maken.
Goeie onderbouwingquote:Op vrijdag 23 december 2022 17:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
ik zal niet zeggen dat ik de waarheid in pacht heb..quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:54 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij een geweldige fantasie hebt als je denkt dat wat jij beschrijft de norm is.
Deugoog van de overheid? Wat een gelul, ik kan zelf heel goed nadenken en begrijpen wat ik wel en niet goed vindt. Dat jij er anders overdenkt moet jij weten, maar weet dat het kindermishandeling is en dat er consequenties aanzitten als instanties er achterkomen. Plus dat je een groter risico loopt op het ontvreemden van je kind.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:54 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dan blijf jij toch lekker je kinderen opvoeden door het deugoog van de overheid?
Ik bepaal lekker zelf hoe ik mijn kinderen opvoed.
En als jouw kind vervelend doet naar mij, ga ik wel slaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |