Nou bij mij ging het er best heftig aan toe, maar van haren trekken krijg je geen blauwe plekken en klappen op.het hoofd zie je ook.niet.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:05 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Niet een klap met de platte hand natuurlijk
Hm wat dan wel vraag ik me af, praten helpt ook nietquote:Op vrijdag 23 december 2022 17:09 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Veel hangjongeren en tuig van de richel komt uit gezinnen die niet vies zijn van een corrigerend tikje op zijn tijd.
Blijkt dus niet echt de oplossing te zijn.
Ze wisten niet hoe ze met een ongediagnosticeerde autist moesten omgaan. Ik heb een grotere wrok tegen de kinderpsycholoog eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:11 schreef Seven. het volgende:
De corrigerende tik is pure onmacht en pure onkunde. Als je het nodig hebt, dan moet je je afvragen waar je als ouder mee bezig bent.
Het begint al bij luisteren.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:11 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Hm wat dan wel vraag ik me af, praten helpt ook niet
Gewoon echt opvoeden?quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:11 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Hm wat dan wel vraag ik me af, praten helpt ook niet
Uni gedaan, hele familie heeft universiteit en toch geslagen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:16 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Gewoon echt opvoeden?
Werkt vrij prima om eerlijk te zijn.
Nogmaals, het meeste jonge tuig komt uit nesten waar de opvoeding vooral bestaat uit 'corrigerende tikken'. Ruim onderzoek heeft laten zien dat het eerder ellende oplevert dan wat oplost.
Denk je echt dat Roderick die hard studeert om open hart chirurg te worden met tikken is opgevoed?
Dan heb je de GGZ nodig.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:17 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Wat nou als het kind een psychopaat is?
Politie doet dat bijv in Marokko wel. Daarom gedragen ze zich daar en lachen ze ons uit.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:17 schreef Leandra het volgende:
Je stelt voor kinderen die niet eens je eigen kinderen zijn een "corrigerende tik" te (laten) geven?
Door wie dan precies? Want als de politie het doet is het politiegeweld, en als omwonenden of andere omstanders het doen is het gewoon mishandeling.
Dus wat verwacht je nou precies? Dat de ouders van die jongeren hun kinderen een tik gaan verkopen omdat ze hangjongeren zijn?
Kans is groot dat ze hangjongeren zijn om thuis tikken te ontlopen omdan hun ouders het niet zonder die "corrigerende tik" kunnen oplossen.
Dat is sowieso een blijk van onvermogen.
Dat is top, maar je weet prima dat dat vaker niet zo is.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:17 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Uni gedaan, hele familie heeft universiteit en toch geslagen.
Ja, laten we een voorbeeld aan Marokko nemen, daar is het zo geweldig...quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:19 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Politie doet dat bijv in Marokko wel. Daarom gedragen ze zich daar en lachen ze ons uit.
En verder lineaal over de vingers, ik noem maar wat op school
Hoezo hoort dat bij een gezonde opvoeding?quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:20 schreef Viesdik het volgende:
een draai om de oren, een tik op de vingers, of een enkele pets op de billen hoort bij een gezonde opvoeding..
maar met riem en vuist ben je een kindermishandelaar. En dan eerder bij jongens dan bij meisjes.
Het belangrijkste is dat kinderen zich veilig en beschermd bij je voelen. En misschien nog wel het belangrijkste.. je moet altijd je kind begrijpen.. hoe moeilijk zij ook uit hun woorden komen.
Het gevoel van recht en onrecht is cruciaal in de emotionele ontwikkeling van een kind. Vooral als een kind het gevoel van recht ervaart, maar niet gesteund wordt door ouders, is schadelijk voor een kind. Dat is mijn overtuiging.
Die draai om de oren en tik op de billen heb je ook niet nodig als je een beetje fatsoenlijk opvoedt.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:20 schreef Viesdik het volgende:
een draai om de oren, een tik op de vingers, of een enkele pets op de billen hoort bij een gezonde opvoeding..
maar met riem en vuist ben je een kindermishandelaar. En dan eerder bij jongens dan bij meisjes.
Het belangrijkste is dat kinderen zich veilig en beschermd bij je voelen. En misschien nog wel het belangrijkste.. je moet altijd je kind begrijpen.. hoe moeilijk zij ook uit hun woorden komen.
Het gevoel van recht en onrecht is cruciaal in de emotionele ontwikkeling van een kind. Vooral als een kind het gevoel van recht ervaart, maar niet gesteund wordt door ouders, is schadelijk voor een kind. Dat is mijn overtuiging.
Ik ben zelfs van mening dat het een doel op zich zou moeten zijn. Het gaat niet om het kind pijn doen, maar om hen voor te bereiden op het echte leven. Je moet een kind niet conserveren in een fantasiewereld. Maar confronteer hen met alle facetten in het leven. Daar zitten positieve elementen bij en minder positieve.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Hoezo hoort dat bij een gezonde opvoeding?
Wat een onzin.
Met het laatste stuk het wel eens. Dat is waar het om draait.
Vroegah had de leraar een lineaal klaarliggen voor kinderen die niet goed luisterden. Dan was het PATS op je vingersquote:
Dit is typisch de reactie van een vrouw (no offence)quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die draai om de oren en tik op de billen heb je ook niet nodig als je een beetje fatsoenlijk opvoedt.
99 van de 100 keer is het gewoon een blijk van onvermogen. En dan ook nog eens geen weloverwogen tik maar een reactie uit woede.
Je weet dat er een enorme wereld zit tussen tikken geven en pamperen?quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:31 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik ben zelfs van mening dat het een doel op zich zou moeten zijn. Het gaat niet om het kind pijn doen, maar om hen voor te bereiden op het echte leven. Je moet een kind niet conserveren in een fantasiewereld. Maar confronteer hen met alle facetten in het leven. Daar zitten positieve elementen bij en minder positieve.
Aan het lot overlaten of de gevolgen van wat je gedaan hebt ondergaan is nogal een verschil.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:23 schreef Viesdik het volgende:
Ik denk dat je met een goede opvoeding, later veel steviger in je schoenen staat dan wanneer je een liberale opvoeding krijgt, waarin ouders hun kinderen aan het lot overlaten.
Ik heb ook een hekel aan ouders die hun kinderen te beschermd opvoeden.
Dat bij elk niesje de dokter wordt gebeld.. en dat bij elke huilbui de ouders naar huis gaan
Hou op man. Ik ben het met haar eens. Ik heb mijn kinderen nog nooit geslagen en ze zijn toch echt wel strontvervelend gewest.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:37 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dit is typisch de reactie van een vrouw (no offence)
Vrouwen voeden een kind anders op dan mannen. Daarom ben ik ook tegen een gezin met 2 moeders of 2 vaders. Een kind heeft het recht op een gezonde gezinssituatie met een moeder en een vader.
Een kind heeft in meerdere mate de liefde van een vrouw (moeder) nodig en de confrontatie van de man. Die zijn niet altijd fijn en leuk, maar het zorgt wel dat ze later stevig op eigen schoenen kunnen staan.
Een tik in deze situatie is bescherming van je kind, iets compleet anders. Ik zal mijn kind ook duwen of een tik als ik een hand de grasmaaier in zie verdwijnen. Compleet niet de situatie die hier bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Nuance.
Ik denk dat bij hoge uitzondering een tikje binnen de grenzen niet gelijk kwaad kan.
De schrik van de betreffende ouder die een tikje geeft omdat het kind zich bv bijna heel lelijk verbrande is waarschijnlijk opvoedkundig meer waard dan het tikje zelf.
Maar je hangende en klotende puber wat opdonders geven is op geen enkel moment helpend, maakt de problemen enkel groter.
Al met al heeft de tik zelf weinig waarde. En wat over een uitzonderingstik heen gaat is kwalijk.
Nou ik als vrouw sta er hetzelfde in als jij. Maar ik vind dat je als moeder ook best een draai om de oren kunt geven als kind je uitscheldt.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:37 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Vrouwen voeden een kind anders op dan mannen. Daarom ben ik ook tegen een gezin met 2 moeders of 2 vaders. Een kind heeft het recht op een gezonde gezinssituatie met een moeder en een vader.
Een kind heeft in meerdere mate de liefde van een vrouw (moeder) nodig en de confrontatie van de man. Die zijn niet altijd fijn en leuk, maar het zorgt wel dat ze later stevig op eigen schoenen kunnen staan.
ik heb het niet over slaanquote:Op vrijdag 23 december 2022 17:40 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Je weet dat er een enorme wereld zit tussen tikken geven en pamperen?
Niet slaan is wat anders dan geen consequenties.
Oneens, als kinderen iets uitvreten dat absoluut niet door de beugel kan dan is een corrigerende tik prima geoorloofd.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:11 schreef Seven. het volgende:
De corrigerende tik is pure onmacht en pure onkunde. Als je het nodig hebt, dan moet je je afvragen waar je als ouder mee bezig bent.
Niet slaan is liberaal? Er is genoeg onderzoek gedaan naar de schadelijke invloed van een corrigerende tik op kinderen. Helemaal niet zo onschuldig.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:23 schreef Viesdik het volgende:
Ik denk dat je met een goede opvoeding, later veel steviger in je schoenen staat dan wanneer je een liberale opvoeding krijgt, waarin ouders hun kinderen aan het lot overlaten.
Ik heb ook een hekel aan ouders die hun kinderen te beschermd opvoeden.
Dat bij elk niesje de dokter wordt gebeld.. en dat bij elke huilbui de ouders naar huis gaan
quote:Geen verschil in stressreactie
De uitkomst? De kinderen die weleens een corrigerende tik krijgen, reageerden velen malen sterker op de foto’s van de mensen met angstige gezichten, dan kinderen die niet fysiek worden bestraft. Ook loopt een kind dat weleens een tik krijgt meer kans op het ontwikkelen van angst, depressie, gedragsproblemen en andere psychische problemen op latere leeftijd volgens de onderzoekers.
Daarnaast werd er ontdekt – tot verbazing van de onderzoekers – dat er géén verschil is in stressreactie tussen kinderen die daadwerkelijk fysiek mishandeld worden en kinderen die af en toe een corrigerende tik krijgen. De stressreactie van al deze kinderen was even groot.
Harvard hoopt met deze studie duidelijk te maken dat wat mensen beschouwen als een onschuldige tik, wel degelijk onder de noemer ‘geweld’ valt en een grote impact heeft op een kind. Zowel nu als ook later in het leven.
quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Oneens, als kinderen iets uitvreten dat absoluut niet door de beugel kan dan is een corrigerende tik prima geoorloofd.
Nee, het is zelfs wettelijk verboden. Het is niet prima. Wat is voor jou de grens dat een kind kan uitvreten voordat jij zou uithalen?quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Oneens, als kinderen iets uitvreten dat absoluut niet door de beugel kan dan is een corrigerende tik prima geoorloofd.
Vrouwen hebben bepaalde universele positieve eigenschappen die de man niet heeft en vice versa.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:44 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Nou ik als vrouw sta er hetzelfde in als jij. Maar ik vind dat je als moeder ook best een draai om de oren kunt geven als kind je uitscheldt.
Mijn vader was ronduit tegen corrigende tikken. Mijn ex was er ook ronduit op tegen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:37 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar ik ben van mening dat niet alles op te lossen is met de fluwelen handschoenen. Sommige kinderen willen nu eenmaal slecht luisteren dus die zul je het op een andere manier duidelijk moeten maken.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:49 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
[..]
Nee, het is zelfs wettelijk verboden. Het is niet prima. Wat is voor jou de grens dat een kind kan uitvreten voordat jij zou uithalen?
Nee.. je kind aan je lot overlaten is liberaal.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:47 schreef Herkauwer het volgende:
Niet slaan is liberaal? Er is genoeg onderzoek gedaan naar de schadelijke invloed van een corrigerende tik op kinderen. Helemaal niet zo onschuldig.
Niet slaan is niet direct een fluwelen handschoen. Genoeg straffen te bedenken die hard binnenkomen zonder geweld te gebruiken. Praten en consequenties zijn nog steeds effectief.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar ik ben van mening dat niet alles op te lossen is met de fluwelen handschoenen. Sommige kinderen willen nu eenmaal slecht luisteren dus die zul je het op een andere manier duidelijk moeten maken.
Ja ik heb door het geweld een angststoornis gekregen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:47 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Niet slaan is liberaal? Er is genoeg onderzoek gedaan naar de schadelijke invloed van een corrigerende tik op kinderen. Helemaal niet zo onschuldig.
[..]
Dan blijf jij toch lekker je kinderen opvoeden door het deugoog van de overheid?quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:49 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
[..]
Nee, het is zelfs wettelijk verboden. Het is niet prima. Wat is voor jou de grens dat een kind kan uitvreten voordat jij zou uithalen?
Ik geloof dat jij een geweldige fantasie hebt als je denkt dat wat jij beschrijft de norm is.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:52 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee.. je kind aan je lot overlaten is liberaal.
onder het mom van.. ze vinden alles maar lekker zelf uit.
Ken genoeg gezinnen. Meisjes in de eerste klas die hun kont nog laten afvegen door single mom en zusjes/broertjes bij mekaar in bed liggen en aan elkaar zitten te friemelen.
Ouders doen geen fuck.. laten alles op zijn beloop.
In elke kringen begeef jij je in godsnaam?!quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:52 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee.. je kind aan je lot overlaten is liberaal.
onder het mom van.. ze vinden alles maar lekker zelf uit.
Ken genoeg gezinnen. Meisjes in de eerste klas die hun kont nog laten afvegen door single mom en zusjes/broertjes bij mekaar in bed liggen en aan elkaar zitten te friemelen.
Ouders doen geen fuck.. laten alles op zijn beloop.
Nogmaals, geen consequenties of tikken zijn niet de enige keuzes.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar ik ben van mening dat niet alles op te lossen is met de fluwelen handschoenen. Sommige kinderen willen nu eenmaal slecht luisteren dus die zul je het op een andere manier duidelijk moeten maken.
Goeie onderbouwingquote:Op vrijdag 23 december 2022 17:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
ik zal niet zeggen dat ik de waarheid in pacht heb..quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:54 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij een geweldige fantasie hebt als je denkt dat wat jij beschrijft de norm is.
Deugoog van de overheid? Wat een gelul, ik kan zelf heel goed nadenken en begrijpen wat ik wel en niet goed vindt. Dat jij er anders overdenkt moet jij weten, maar weet dat het kindermishandeling is en dat er consequenties aanzitten als instanties er achterkomen. Plus dat je een groter risico loopt op het ontvreemden van je kind.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:54 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dan blijf jij toch lekker je kinderen opvoeden door het deugoog van de overheid?
Ik bepaal lekker zelf hoe ik mijn kinderen opvoed.
En als jouw kind vervelend doet naar mij, ga ik wel slaan
Als het zover komt zijn er al fikse problemen, die je niet oplost met nog meer slaan.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:53 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Ja ik heb door het geweld een angststoornis gekregen.
Maar ik was al een braaf kind en bij mij was het niet nodig. Ik haalde een soms een 5 en dan kreeg ik klappen, maar heb makkelijk mijn vwo gehaald.
Een kind dat anderen bedreigt, pest etc verdient een koekje van eigen deeg.
Nu jij het over schreeuwen hebt, kom ik op het volgende.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:55 schreef Emptystreet het volgende:
Mijn vader was vooral van het schreeuwen en als ik mij écht misdroeg dan kreeg ik wel klappen op m'n blote reet.
Mijn ma is nu vooral van het schelden en het kleineren. En het -al dan niet onbedoeld- opmerkingen plaatsen over bijvoorbeeld het feit dat ik geen fantastisch figuur heb of dat soort zaken.
Helpt allemaal niet mee waardoor ik punt een tot vorig jaar altijd maar met iedereen mee praatte en nooit een eigen mening kreeg (Want een vader die scheldde als je tegengas gaf) en ik doe nu zelfs op mijn eigen vejraardag liever niet met drinken lopen tussen veel mensen door uit angst dat ik mors of in de weg loop (Want moeder die mij altijd klein/dom hield door te zeggen dat ik iets niet kan of te zwaar ben etc)
via via.. kijk genoeg trieste verhalenquote:Op vrijdag 23 december 2022 17:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
In elke kringen begeef jij je in godsnaam?!
En hoe is jouw relatie nu met je ouders?quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:55 schreef Emptystreet het volgende:
Mijn vader was vooral van het schreeuwen en als ik mij écht misdroeg dan kreeg ik wel klappen op m'n blote reet.
Mijn ma is nu vooral van het schelden en het kleineren. En het -al dan niet onbedoeld- opmerkingen plaatsen over bijvoorbeeld het feit dat ik geen fantastisch figuur heb of dat soort zaken. Zoals een tijdje terug toen ik mij ergens tussen aan 't wurmen was tegen de hond "Ja, baasje is een dikzakje he. Daardoor past hij eigenlijk niet"
Helpt allemaal niet mee waardoor ik punt een tot vorig jaar altijd maar met iedereen mee praatte en nooit een eigen mening kreeg (Want een vader die scheldde als je tegengas gaf) en ik doe nu zelfs op mijn eigen vejraardag liever niet met drinken lopen tussen veel mensen door uit angst dat ik mors of in de weg loop (Want moeder die mij altijd klein/dom hield door te zeggen dat ik iets niet kan of te zwaar ben etc)
Dat vind ik tot een bepaalde leeftijd wel echt onnodig.quote:
Minn broer zus en ik doen het prima. Mijn zoon van ruim in de 20 gaat als een tierelier.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:56 schreef Viesdik het volgende:
[..]
ik zal niet zeggen dat ik de waarheid in pacht heb..
maar een ding weet ik wel.. de wijze waarop kinderen nu worden opgevoed.. die bellen over 15 jaar massaal aan bij de psycholoog.
Lekker trots achteraf zeggen dat je iig je kinderen geen corrigerende tik hebt gegeven. Dus aan jou lag het niet.
Ik heb 2 kinderen die 19 jaar met elkaar schelen, dat de oudste wel af en toe een "opvoedkundigr tik" kreeg hangt samen met het gegeven dat men destijds idd nog dacht dat het erbij hoorde, en dat ik niet beter wist.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:37 schreef Viesdik het volgende:
[..]
definities worden elk jaar bijgesteld, sinds 2007 is de tik ook verboden.. dat kloptquote:Op vrijdag 23 december 2022 17:57 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Deugoog van de overheid? Wat een gelul, ik kan zelf heel goed nadenken en begrijpen wat ik wel en niet goed vindt. Dat jij er anders overdenkt moet jij weten, maar weet dat het kindermishandeling is en dat er consequenties aanzitten als instanties er achterkomen. Plus dat je een groter risico loopt op het ontvreemden van je kind.
Vervelend doen en dan gaan slaan? Pardon, wat zie jij als vervelend, want dit klinkt bijna alsof je er vaak op losslaat. Ik mag hopen dat jou drempel hoger ligt dan vervelend doen. Overigens als iemand mijn kind zou slaan, dat is voor een grens om geweld te gaan gebruiken.
En een 8-jarige die zijn ouders een grote mond geeft?quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat vind ik tot een bepaalde leeftijd wel echt onnodig.
Als je een zestienjarige hebt die de politie lastigvalt met vuurwerk of zo mag je die wmb best een oplawaai geven.
prima doen is relatiefquote:Op vrijdag 23 december 2022 18:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Minn broer zus en ik doen het prima. Mijn zoon van ruim in de 20 gaat als een tierelier.
En Merel die volgens jou zo verwend wordt is straks de leiding gevende van jouw kroost.
Echt serieus. Vraag je eens af waarom het zo is dat kinderen die kader doen veel vaker uit gezinnen komen met de corrigende tik. En waarom dat bij de vwo kinderen eerder uitzondering dan regel is.
Waar denk je dat jong tuig geleerd heeft dat slaan enzo werkt?
zegt allemaal niks.. tegenwoordig ben je al leidinggevende als je zo labiel als de pest bentquote:Op vrijdag 23 december 2022 18:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Minn broer zus en ik doen het prima. Mijn zoon van ruim in de 20 gaat als een tierelier.
En Merel die volgens jou zo verwend wordt is straks de leiding gevende van jouw kroost.
Echt serieus. Vraag je eens af waarom het zo is dat kinderen die kader doen veel vaker uit gezinnen komen met de corrigende tik. En waarom dat bij de vwo kinderen eerder uitzondering dan regel is.
Nee ik vind scheiden prima zolang dat respectvol gaat. Waarom zou je je kind leren dat vreemdgaan of mishandeling ok is?quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:49 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Vrouwen hebben bepaalde universele positieve eigenschappen die de man niet heeft en vice versa.
Die moet je optimaal inzetten.
Wat ik misschien nog wel het aller belangrijkste vind voor een kind. Is dat je als ouders bij elkaar blijft.
Ik begin echt een grafhekel te krijgen aan alle mannen en vrouwen die de verantwoordelijkheid niet nemen.
ik zou afrekenen nog voordat ik mijn drankje op hebquote:Op vrijdag 23 december 2022 18:06 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Nee ik vind scheiden prima zolang dat respectvol gaat. Waarom zou je je kind leren dat vreemdgaan of mishandeling ok is?
Blijkbaar is het verbieden nodig om de menselijke maat te creëren. Zo ongelooflijk dat het überhaupt een discussie is of je kinderen wel of niet mag slaan.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:04 schreef Viesdik het volgende:
[..]
definities worden elk jaar bijgesteld, sinds 2007 is de tik ook verboden.. dat klopt
er is zoveel verboden.
de wetboek dient bijna als eenzijdig opvoedbeleid
Triest eigenlijk.. de menselijke maat wordt met bruut psychologisch geweld onmogelijk gemaakt.
Wij mogen blijkbaar niet meer een eigen verantwoordelijkheid nemen.
Nou ik ken bijna alleen mensen met uni en bijna iedereem kreeg tikken in de jaren 90. Niet zo heftig als ik maar toch wel met de vlakke hand.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Serieus?quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:06 schreef Viesdik het volgende:
[..]
zegt allemaal niks.. tegenwoordig ben je al leidinggevende als je zo labiel als de pest bent
een of andere deugstichting van de gemeente Amsterdam.. en je mag blij zijn om feitelijk niks
Het punt is dat normale kinderen nu in klassen zitten met ZMOKtuig, waardoor geweld en pesten nu de norm is. Als pesters sneller naar speciaal onderwijs zouden gaan zou de sfeer in de klas beter wordenquote:Op vrijdag 23 december 2022 18:08 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Blijkbaar is het verbieden nodig om de menselijke maat te creëren. Zo ongelooflijk dat het überhaupt een discussie is of je kinderen wel of niet mag slaan.
Laten we de oertijd achter ons laten en meer kijken naar gelijkwaardigheid en niet op basis van onderdrukking een samenleving voortzetten. En misschien vooral leren communiceren op scholen gaan leren. Maar dat zal wel te liberaal zijn
Maar komt dat tuig uit gezinnen die anti corrigende tik zijn?quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:11 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Het punt is dat normale kinderen nu in klassen zitten met ZMOKtuig, waardoor geweld en pesten nu de norm is. Als pesters sneller naar speciaal onderwijs zouden gaan zou de sfeer in de klas beter worden
Nee zeer zeker niet.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:05 schreef Biest. het volgende:
[..]
En een 8-jarige die zijn ouders een grote mond geeft?
Nou ik ben flink geslagen en ik ben geen tuig. Ik denk dat tuig uit gezinnen komt waar de ouders zelf tuig zijn of totaal geen eisen stellen aan school en gedragquote:Op vrijdag 23 december 2022 18:16 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Maar komt dat tuig uit gezinnen die anti corrigende tik zijn?
Mijn persoonlijke kijk is dat dat tuig meestal uit nesten komt waar tikken en zelfs erger vaker gangbaar zijn dan niet.
Kinderen zijn een weerspiegeling van hun ouders. Als er met enige regelmaat tegen een kind geschreeuwd wordt kun je donder op zeggen dat dat kind dat ook tegen de ouders gaat doen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:05 schreef Biest. het volgende:
[..]
Geen van beide.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nu jij het over schreeuwen hebt, kom ik op het volgende.
Wat is dan beter? Schreeuwen naar je kind (wat iedere ouder weleens doet) of een tik en het is klaar?
Relatie met mijn vader is beter dan 'ie was. Maar nog re-de-lijk moeizaam. Als ik langsga voelt het vaak als een "moetje" en voelt het regelmatig ongemakkelijk omdat ik nog steeds moeite heb om tegen 'm in te gaan.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:00 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
En hoe is jouw relatie nu met je ouders?
Probleem is dat die jongeren de hele dag buiten zijn en die ouders geen idee hebben wat ze uitspoken. Als ze er ooit toch achter komen dan is het inderdaad meteen flinke stokslaag.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:09 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Veel hangjongeren en tuig van de richel komt uit gezinnen die niet vies zijn van een corrigerend tikje op zijn tijd.
Blijkt dus niet echt de oplossing te zijn.
Ik denk niet dat dit klopt. Kinderen kunnen het ook van anderen buiten hun ouders hebben gezien.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kinderen zijn een weerspiegeling van hun ouders. Als er met enige regelmaat tegen een kind geschreeuwd wordt kun je donder op zeggen dat dat kind dat ook tegen de ouders gaat doen.
Wat ik ook vind is dat schreeuwen veel erger is dan een tikje geven.quote:Daarom vind ik het wat apart dat tegen je kinderen schreeuwen wel maatschappelijk correct bevonden lijkt te worden. Het effect van schreeuwen tegen je kinderen lijkt me ook niet echt positief, maar ondertussen doet elke ouder het (regelmatig).
Waarom ben je eerder een mishandelaar als je jongens mishandelt dan als je dat bij meisjes doet?quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:20 schreef Viesdik het volgende:
Hoe werkt die voorbereiding op alle facetten van het leven dan? Ik snap niet hoe slaan helpt. Verkracht je je kind ook? Ga je het aanrijden? Steken met een mes? Gooi je het van een brug?quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:31 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik ben zelfs van mening dat het een doel op zich zou moeten zijn. Het gaat niet om het kind pijn doen, maar om hen voor te bereiden op het echte leven. Je moet een kind niet conserveren in een fantasiewereld. Maar confronteer hen met alle facetten in het leven. Daar zitten positieve elementen bij en minder positieve.
Ja, als het ene kind het andere kind slaat en dan het kind een tik geven terwijl je "NIET SLAAN!!!!" roept is een geweldig voorbeeld en daarvan leert een kleuter vast wat je bedoeltquote:Op vrijdag 23 december 2022 17:44 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Nou ik als vrouw sta er hetzelfde in als jij. Maar ik vind dat je als moeder ook best een draai om de oren kunt geven als kind je uitscheldt.
Je hebt een "corrigerende tik" nodig om een 8-jarige met een grote mond terecht te wijzen?quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:05 schreef Biest. het volgende:
[..]
Wie, ik?quote:Op vrijdag 23 december 2022 19:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt een "corrigerende tik" nodig om een 8-jarige met een grote mond terecht te wijzen?
Heb je zelf niet genoeg verbale vaardigheden om de grote mond zonder fysiek geweld te corrigeren?
Ik vind het gepaster om zijn lippen tussen mijn duim en wijsvinger te draaien. Geen adem verspillen aan verbaalquote:Op vrijdag 23 december 2022 20:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Degene die überhaupt overweegt of een "corrigerende tik" een gepaste reactie is op een grote mond.
In het land der blinden is eenoog koning natuurlijk, dus allerhande prestaties uit die tijd afzetten tegen andere prestaties uit die tijd zegt niets.quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:36 schreef Godshand het volgende:
Toch blijft het wel een interessante discussie.
Tegenwoordig is men tegen een corrigerende tik.
Vroeger was het ingeburgerd. In Engeland in het Victoriaanse tijdperk waren lijfstraffen nog in geburgerd, ook bij kinderen. Zeker in de kost scholen waarbij de leraar een latje had liggen.
Maar om nu te zeggen dat mensen uit die tijd allemaal massaal depressief en/of agressief waren is ook niet aan te tonen. Genoeg mensen uit die tijd die het wel ver hebben geschopt.
Begrijp mij goed, ik ben niet voor lijfstraffen, maar observeer wel dat oude maatschappijen waar fysieke correcties werden gegeven nu ook niet compleet op hun gat lagen.
Dus ik denk ook dat er iets over de onderzoeksopzet af te dingen valt en niet duidelijk weer geeft hoe het precies zit.
Ik zie het als ontwikkeling...Vroeger was het percentage gelovige (zonder vragen stellen) ook veel hoger... Als jij het niet normaal vind om je vrouw/man/vriendin/opa/oma/collega/baas/bakker/slager een klap te geven wanneer iets je niet aanstaat, dan geldt hetzelfde ook voor je kind....quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:36 schreef Godshand het volgende:
Toch blijft het wel een interessante discussie.
Tegenwoordig is men tegen een corrigerende tik.
Vroeger was het ingeburgerd. In Engeland in het Victoriaanse tijdperk waren lijfstraffen nog in geburgerd, ook bij kinderen. Zeker in de kost scholen waarbij de leraar een latje had liggen.
Maar om nu te zeggen dat mensen uit die tijd allemaal massaal depressief en/of agressief waren is ook niet aan te tonen. Genoeg mensen uit die tijd die het wel ver hebben geschopt.
Begrijp mij goed, ik ben niet voor lijfstraffen, maar observeer wel dat oude maatschappijen waar fysieke correcties werden gegeven nu ook niet compleet op hun gat lagen.
Dus ik denk ook dat er iets over de onderzoeksopzet af te dingen valt en niet duidelijk weer geeft hoe het precies zit.
Dan hoop ik voor jou dat ik niet zie dat je kinderen slaat, want als dat wel zo is dan kan het zomaar gebeuren dat je je ineens aan de ontvangende kant van de klappen bevindt.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:54 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dan blijf jij toch lekker je kinderen opvoeden door het deugoog van de overheid?
Ik bepaal lekker zelf hoe ik mijn kinderen opvoed.
En als jouw kind vervelend doet naar mij, ga ik wel slaan
Mwa, ken ook mensen die als kind af en toe een tik kregen maar dat zelf bij hun eigen kinderen nooit hebben gedaan.quote:Op zaterdag 24 december 2022 00:34 schreef cosmosis het volgende:
Wel interessant dat de volwassene die een corrigerende tik wel acceptable vindt..tijdens hun jeugd zelf ook wel eens een klap ontvangen heeft... Is het dan echt wat ik heb ervaren is wat telt? Was het echt nuttig dat je geslagen werd, of betreft het een soort van....het is toch normaal dat ouders hun kinderen corrigerend slaan? (Boy i got news for you...)
quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:56 schreef Aiciu het volgende:
Geweld is altijd een effectieve oplossing. Je gaat toch ook geen klemmend deurtje lief vragen om open of dicht te gaan, zo werkt het met kinderen en dieren ook.
Kinderen en dieren slaan, dan ben je echt serieus laag.quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:56 schreef Aiciu het volgende:
Geweld is altijd een effectieve oplossing. Je gaat toch ook geen klemmend deurtje lief vragen om open of dicht te gaan, zo werkt het met kinderen en dieren ook.
Het gaat over een tijd dat het ook prima was je vrouw een "corrigerende tik" te geven, als ze ook maar een beetje zelfstandig was of een eigen mening had en die ook uitte.quote:Op zaterdag 24 december 2022 00:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In het land der blinden is eenoog koning natuurlijk, dus allerhande prestaties uit die tijd afzetten tegen andere prestaties uit die tijd zegt niets.
Daarnaast was de levensverwachting toen natuurlijk wel fors lager, dat een bepaalde mate van acceptatie van geweld in de samenleving daar een factor in is vind ik helemaal niet zo’n vergezochte hypothese.
Natuurlijk zijn dit ook maar hersenspinsels, maar het is voldoende om maar even aan te geven dat jouw eveneens van enige onderbouwing gespeende stellingen ook een ander kant hebben. Om op basis daar van maar even de hele wetenschappelijke kennis op dit dossier in twijfel te trekken vind ik echt wel heel grotesk. Om maar niet te zeggen volslagen mataglap.
Het mag gewoon niet, hoezo "tot hoe oud mag dat niet"?quote:Op zaterdag 24 december 2022 08:24 schreef Biest. het volgende:
Is een corrigerende tik en slaan in jullie ogen hetzelfde?
Ik heb gegoogled en zag dat zo'n tikje verboden is. Mag je je kind zelfs niet een oorvijg geven? En tot hoe oud mag dat niet?
Ouders geven hun 20-jarige zoon soms ook weleens een oorvijgje.. Ik zou eerder pleiten dat er niet naar kinderen geschreeuwd mag worden.quote:Op zaterdag 24 december 2022 08:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het mag gewoon niet, hoezo "tot hoe oud mag dat niet"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |