abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207195744
Let's go!

Actuele oorlogs map.
Deze map is samengesteld uit zowel Russische als Oekraïnse bronnen.

https://deepstatemap.live/en#8/49.424/37.776
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207195757
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:59 schreef Grems het volgende:

[..]
Wat is er mis met al dan niet gedwongen evacuaties tijdens een noodsituatie?
Ja [Z] heeft liever dat ze blijven natuurlijk, menselijk schild, drama in media enzo
Als je inzit met je bevolking probeer je de oorlog te stoppen of je mensen te beschermen.
Ik zie het tegendeel.
Maar hey we blijven supporteren...tot de dood ons scheidt...of we er allemaal aangaan als ie zn totale oorlog krijgt.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207195851
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:29 schreef Grems het volgende:

[..]
Klinkt een beetje als die gekke omvolkingstheorie, raar dat nu zich leent voor zulke complotpraat.
Wat een walgelijke post
  Forum Admin vrijdag 23 december 2022 @ 09:19:24 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207196395
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik bepaal mijn standpunt zelf wel dank u.

Ow en nu sturen die fijne buurlanden al hun wapens op terwijl de slachting onverminderd voort duurt. En ondertussen kelderen ze zichzelf economisch in de hoop de aanvaller te treffen...
Strategie is er nie echt op verbeterd...

En bevrijding van den duits...de late hollywood cavalerie van de VS had het niet gehaald hoor. Laat ons de immense opoffering van de rus niet vergeten aub.
En daarna is Europa tot een welvarende economie dankzij de goedkope russische energie. En toch altijd hen als vijand blijven bestempelen, in opdracht van en ten voordele van die aan de andere kant van de oceaan. En nog blijven we er slaafs achter lopen, ook al lopen we onze ondergang tegemoet.
[..]
En het zelenski Hollywood bezoekje vandaag is voor de russen bevestiging dat hij maar een puppet van de VS is.
+1 voor Putin...
Jouw zero sum game is dat jouw waarheid de enige waarheid is en daar zul je altijd naar toe redeneren. Je staat helemaal niet open voor discussie.

De rest van je post is een grote bende geschiedvervalsing. Het was voornamelijk de Marshall hulp die Europa er weer bovenop heeft geholpen en je zou eens moeten opzoeken hoeveel materieel, voedsel en geld er vanuit de VS naar de USSR is gegaan, zonder die hulp was het afgelopen voor de ussr.

Zoek "stalins missed chance" maar eens op, het was evident dat de unie namelijk het derde reik ging aanvallen. Alleen hadden ze niet gerekend op de move van Hitler.

Was het de geallieerden alleen gelukt? Dat denk wél, zeker nadat de VS zich er mee ging bemoeien. Dus ja, de ussr heeft ontzettend veel manschappen verloren, ook voor onze vrijheid, maar je moet dan wel het hele verhaal vertellen en niet, om in jouw woorden te blijven : een hollywood vertolking van het machtige rode leger. Want die deden toen al wat hun nazaten nu doen, plunderen verkrachten en vernielen en zonder geallieerde hulp was zelfs dat niet gelukt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207196425
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 07:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Putin wordt hierboven ergens "haatdwerg" genoemd, en daar reageer je niet op. Typisch...
Niet typisch, ik had het niet gelezen. Wat mij betreft zijn dat soort benamingen of iemand afrekenen op uiterlijkheden nooit oké. Ik vind ook Putler niet oké, bijvoorbeeld. En ik zal ook niet aan van Meijeren refereren als complotmarmot ofzo. Hun uiterlijk is op geen enkele manier van belang voor hun daden, of ze nou goed of slecht zijn. Ik vind mensen afrekenen op uiterlijkheden een zwaktebod.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Forum Admin vrijdag 23 december 2022 @ 09:28:40 #6
pi_207196470
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet typisch, ik had het niet gelezen. Wat mij betreft zijn dat soort benamingen of iemand afrekenen op uiterlijkheden nooit oké. Ik vind ook Putler niet oké, bijvoorbeeld. En ik zal ook niet aan van Meijeren refereren als complotmarmot ofzo. Hun uiterlijk is op geen enkele manier van belang voor hun daden, of ze nou goed of slecht zijn. Ik vind mensen afrekenen op uiterlijkheden een zwaktebod.
Dat is het ook. Geuzentermpjes voegen nooit wat toe en zullen een discussie zelden ten goede komen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207196497
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 19:07 schreef UncleScorp het volgende:

En daarna is Europa tot een welvarende economie dankzij de goedkope russische energie. En toch altijd hen als vijand blijven bestempelen, in opdracht van en ten voordele van die aan de andere kant van de oceaan. En nog blijven we er slaafs achter lopen, ook al lopen we onze ondergang tegemoet.
Rusland is helemaal niet altijd als viand bestempeld. Er is heel veel gedaan om te proberen de relatie te normaliseren. We handelden met elkaar, onder andere in gas en olie, waar ze dus goede inkomsten uit konden halen om in het land te stoppen en er een welvarend land van te maken. De Olympische Spelen, WK Voetbal, F1 race, werden er gehouden. Toerisme kwam op. Ze hebben er alleen niets mee gedaan. Al wat ze verdienden hebben ze in de zakken van een aantal rijke lui gestopt en niet hun land mee opgebouwd, de welvaart en het welzijn van het volk verbeterd. En landje-pik blijven spelen. Dat werkt bepaald niet vertrouwenwekkend.
  Forum Admin vrijdag 23 december 2022 @ 09:39:50 #8
pi_207196571
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Rusland is helemaal niet altijd als viand bestempeld. Er is heel veel gedaan om te proberen de relatie te normaliseren. We handelden met elkaar, onder andere in gas en olie, waar ze dus goede inkomsten uit konden halen om in het land te stoppen en er een welvarend land van te maken. De Olympische Spelen, WK Voetbal, F1 race, werden er gehouden. Toerisme kwam op. Ze hebben er alleen niets mee gedaan. Al wat ze verdienden hebben ze in de zakken van een aantal rijke lui gestopt en niet hun land mee opgebouwd, de welvaart en het welzijn van het volk verbeterd. En landje-pik blijven spelen. Dat werkt bepaald niet vertrouwenwekkend.
Waarbij de nuancering wel is dat dit de zelfverrijkende top is geweest. Ik heb altijd al moeite gehad "de Rus" er op af te rekenen. Niet in de laatste plaats omdat dat tientallen etniciteiten zijn, maar ook omdat "de Rus" (iig het overgrote deel ervan) bewust dom is gehouden en net als in andere autoritaire staten het extreem moeilijk is gemaakt om te rebelleren.

Maar goed er is jaren aan appeasement gedaan en dat heeft totaal niet gewerkt dus nu moet het wel over een andere boeg.
pi_207196625
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waarbij de nuancering wel is dat dit de zelfverrijkende top is geweest. Ik heb altijd al moeite gehad "de Rus" er op af te rekenen. Niet in de laatste plaats omdat dat tientallen etniciteiten zijn, maar ook omdat "de Rus" (iig het overgrote deel ervan) bewust dom is gehouden en net als in andere autoritaire staten het extreem moeilijk is gemaakt om te rebelleren.

Maar goed er is jaren aan appeasement gedaan en dat heeft totaal niet gewerkt dus nu moet het wel over een andere boeg.
Dat is ook wat ik bedoel. Er zijn best pogingen gedaan, middels die appeasement inderdaad, maar de hoge herern van Rusland zelf hebben verzuimd om daarmee een welvarender Rusland op te bouwen, en men heeft vooral een welvarender rijke top gesubsidieerd.
pi_207196665
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is ook wat ik bedoel. Er zijn best pogingen gedaan, middels die appeasement inderdaad, maar de hoge herern van Rusland zelf hebben verzuimd om daarmee een welvarender Rusland op te bouwen, en men heeft vooral een welvarender rijke top gesubsidieerd.
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens want de welvaart is zeker wel omhoog gegaan in Rusland.
Ook de infrastructuur is verbeterd.
Je kan nu naar Vladivostok rijden zonder het asfalt te hoeven verlaten.
pi_207196747
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens want de welvaart is zeker wel omhoog gegaan in Rusland.
Ook de infrastructuur is verbeterd.
Je kan nu naar Vladivostok rijden zonder het asfalt te hoeven verlaten.
Applaus hoor.

Rusland heeft zoveel natuurlijke voorraden dat ze het rijkste land van de wereld zijn, maar liever helpen ze zichzelf om zeep.
  vrijdag 23 december 2022 @ 10:00:42 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207196752
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 07:13 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja [Z] heeft liever dat ze blijven natuurlijk, menselijk schild, drama in media enzo
Als je inzit met je bevolking probeer je de oorlog te stoppen of je mensen te beschermen.
Ik zie het tegendeel.
Maar hey we blijven supporteren...tot de dood ons scheidt...of we er allemaal aangaan als ie zn totale oorlog krijgt.
En waarom gaat Rusland door?

Zoals je zelf al aan geeft is het alleen maar een waste van mensenlevens toch?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207196810
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Applaus hoor.

Rusland heeft zoveel natuurlijke voorraden dat ze het rijkste land van de wereld zijn, maar liever helpen ze zichzelf om zeep.
Dat klopt maar de USA probeert dat uit alle macht te vermijden.
Als Rusland rijk en machtig wordt gaat dat ten koste van de USA.
En Rusland maakt er zelf ook klerezooi van natuurlijk.
pi_207196911
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat klopt maar de USA probeert dat uit alle macht te vermijden.
Waar baseer je dat op?
pi_207197036
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:15 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op?
Vanwege de sancties die opleggen aan Rusland.
Dat is al jaren bezig.
Daarom proberen ze ook landen als Georgië en Oekraïne bij de NAVO te krijgen, om Rusland klein te houden.
Ze waren ook enorm tegen de nord stream leidingen, ze zijn bang dat wij meer met Rusland gaan samenwerken en dat gaat ten koste van de USA.
pi_207197072
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:00 schreef theguyver het volgende:

[..]
En waarom gaat Rusland door?

Zoals je zelf al aan geeft is het alleen maar een waste van mensenlevens toch?
Wsl demilitarisering, hoe meer wapens wij sturen hoe langer het duurt
Wsl zijn ze de hegemonie van de VS beu, ganse wereld wordt zo goed als herschikt momenteel.
pi_207197076
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is al jaren bezig.
Daarom proberen ze ook landen als Georgië en Oekraïne bij de NAVO te krijgen, om Rusland klein te houden.
Ze waren ook enorm tegen de nord stream leidingen, ze zijn bang dat wij meer met Rusland gaan samenwerken en dat gaat ten koste van de USA.
En waarom denk je dat die sancties er zijn?

Daarbij is jou en je mede-bnwers al honderd keer vertelt dat de NAVO niet werkt op basis van uitnodigingen, maar dat het initiatief altijd vanuit het land moet komen dat bij de NAVO wil.
pi_207197089
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is al jaren bezig.
Er zijn toch ook geruchten/plannen dat ze gans Rusland willen kelderen en opdelen in kleine stukken. Rara wie daarvan de vruchten zou willen plukken.
pi_207197129
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:33 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
En waarom denk je dat die sancties er zijn?

Daarbij is jou en je mede-bnwers al honderd keer vertelt dat de NAVO niet werkt op basis van uitnodigingen, maar dat het initiatief altijd vanuit het land moet komen dat bij de NAVO wil.
Als je mondiaal kijkt.
Welk land is er dan agressiever, Rusland of de USA?
Dat is dus de USA, niet dat Rusland onschuldig is maar de USA maakt er een grotere bende van.
Waarom dan wel sancties tegen Rusland en niet tegen Amerika?
pi_207197150
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Jouw zero sum game is dat jouw waarheid de enige waarheid is en daar zul je altijd naar toe redeneren. Je staat helemaal niet open voor discussie.

Geldt voor 99% van users hier :)
En voor de rest maakt iedereen fouten en is niemand alwetend, ook ik niet.
Ook geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaar.
pi_207197158
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:39 schreef Candymannetje het volgende:

Waarom dan wel sancties tegen Rusland en niet tegen Amerika?
Mijn hond plast ook niet tegen mijn been
pi_207197207
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:31 schreef miss_sly het volgende:

Rusland is helemaal niet altijd als viand bestempeld. Er is heel veel gedaan om te proberen de relatie te normaliseren.
Maar ondertussen wel een militaire alliantie blijven opzetten en zoveel mogelijk uitbreiden
  vrijdag 23 december 2022 @ 12:50:00 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207198867
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wsl demilitarisering, hoe meer wapens wij sturen hoe langer het duurt
Wsl zijn ze de hegemonie van de VS beu, ganse wereld wordt zo goed als herschikt momenteel.
Wat gek, Rusland kan gewoon ten allertijden terug trekken van andermans grondgebied.

Het is niet de keuze van Oekraïne maar van Rusland.
  vrijdag 23 december 2022 @ 12:52:35 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207198898
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Er zijn toch ook geruchten/plannen dat ze gans Rusland willen kelderen en opdelen in kleine stukken. Rara wie daarvan de vruchten zou willen plukken.
Eh newsflash val van Sovjet Unie was eind jaren 80 begin 90, dat Rusland een ander land binnen valt is hun keuze.
Niet die van VS of NATO als ze zich niet bemoeid hadden met hun buurland was er gewoon niks loos geweest en konden we vrolijk zaken doen met elkaar.
  vrijdag 23 december 2022 @ 12:54:00 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207198915
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:45 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Maar ondertussen wel een militaire alliantie blijven opzetten en zoveel mogelijk uitbreiden
Jah waarom zou men dat toch doen?

Waarom willen landen een alliantie vormen zodat ze niet door een groter land worden binnen gevallen..

Jah dat is inderdaad heul raar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')