Zie ook: WKN / Winter in noord Amerika 2022/2023quote:A powerful snowstorm could grind holiday travel to a halt in the coming days, and in Chicago, it has the potential to evolve into an all-out blizzard that is expected to become one of the worst in recent memory for the Windy City, even if snowfall totals end up well short of giant snowstorms of the past.
The January 1967 blizzard is regarded as the worst snowstorm on record in Chicago. A whopping 23 inches of snow fell from Jan. 26-27, breaking the previous snow record for the city of 19 inches on March 25-26, 1930, according to data compiled by the National Weather Service (NWS).
During the event, snow fell at a rate of 2 inches per hour at times with wind gusts to 53 mph at Midway Airport, located 8 miles southwest of downtown Chicago. The wind-swept snow led to drifts as high as 6 feet. The storm brought the typically bustling city to a standstill as 20,000 cars and more than 1,000 buses were stranded in the snow, and 60 people tragically lost their lives.
https://www.accuweather.c(...)-of-emotions/1387737
quote:Hundreds of flights canceled as winter storm gets underway
By Allison Finch, AccuWeather digital journalist
A major winter storm is already impacting travel plans across the country. As of Thursday morning, at least 1,540 flights had been canceled within, into or out of the U.S., according to FlightAware. The majority of flight cancellations are from Chicago O’Hare International Airport and Denver International Airport, with 215 and 119 canceled flights, respectively, as of 10 a.m. EST Thursday. Southwest Airlines has the most of canceled flights, with more than 570 flights canceled and nearly 320 delayed flights.
“Weather conditions caused by winter storms are resulting in multiple disruptions across the country,” Southwest Airlines wrote in a travel advisory update. American Airlines also wrote in a travel alert that winter weather will impact operations across the Midwest, Northeast and East Coast airports. In preparation for the winter storm, major airlines, such as United, American and Southwest offered a variety of weather-related waivers earlier this week.
https://www.accuweather.c(...)of-christmas/1426762
En nog steeds zware wagens met achterwiel aandrijving op gladden zomerbanden.quote:Op donderdag 22 december 2022 22:25 schreef Dutch_view het volgende:
Lekker nu in een huisje wonen van spaanplaten zonder isolatie.
Genot
Ik denk dat in sommige staten niet eens winterbanden te krijgen zijnquote:Op donderdag 22 december 2022 22:36 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
En nog steeds zware wagens met achterwiel aandrijving op gladden zomerbanden.
Jip genoeg YouTube filmpje van gecrasht wagens gaan weer komen.
Kan niet wachten
Tja je zal wel verwachten dat ze weten wat sneeuw kettingen zijn ?quote:Op donderdag 22 december 2022 23:05 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik denk dat in sommige staten niet eens winterbanden te krijgen zijn![]()
Als je in Florida woont en om winterbanden vraagt, zullen ze je normaal gesproken raar aankijken
Ik hoop het voor ze. Ze moeten aan een hoop denken, leidingen die kunnen bevriezen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 december 2022 23:19 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Tja je zal wel verwachten dat ze weten wat sneeuw kettingen zijn ?
Dapper. Ziet er wel heftig uitquote:
Duurt 2 dagen meen ik. Vanaf zondag worden de condities beter.quote:Op vrijdag 23 december 2022 20:20 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Dapper. Ziet er wel heftig uittot wanneer is die storm?
En dan nu al zoquote:Op vrijdag 23 december 2022 20:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Duurt 2 dagen meen ik. Vanaf zondag worden de condities beter.
Natuurgeweld pur sangquote:Op vrijdag 23 december 2022 20:35 schreef aloa het volgende:
[..]
1979 tafarelen![]()
Helaas al wel 8 doden
Gaan nog meer doden vallen denk ik.quote:Op vrijdag 23 december 2022 20:37 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Natuurgeweld pur sang![]()
mooi om te zien van een afstand maar ja idd liever geen dode mensen
Ben ook benieuwd of ze in New York last gaan krijgen m.b.t. hoogwater.quote:Op vrijdag 23 december 2022 20:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Gaan nog meer doden vallen denk ik.![]()
Maar weertechnisch gezien is dit
Valt in New York wel mee volgens mij, omdat de wind aflandig is.quote:Op vrijdag 23 december 2022 20:42 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd of ze in New York last gaan krijgen m.b.t. hoogwater.
Positiefquote:Op vrijdag 23 december 2022 20:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Valt in New York wel mee volgens mij, omdat de wind aflandig is.
Erg mooiquote:Op vrijdag 23 december 2022 20:52 schreef Zipportal het volgende:
12-22-2022 New Underwood, SD - Blizzard conditions close I-90, abandoned cars/semis all over ditches
https://www.youtube.com/@:LiveStormsMedia/videos
Goed kanaaltje.
@:PowerLoungen Boh
En daar is er niks aan de hand, of wat is het punt precies? Ik kan me indenken dat dit in Nederland voor minder doden zou zorgen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 21:45 schreef Metalfrost het volgende:
Als dat ooit hier zou komen, in deze omstandigheid, dan sterft het halve land af.
Huh?quote:Op vrijdag 23 december 2022 23:51 schreef quirina het volgende:
Lekkere asmr white noise om bij te slapen
Waren 50 auto's bij betrokken.quote:Op zaterdag 24 december 2022 12:38 schreef Frutsel het volgende:
Sowieso vier doden bij die kettingbotsing las ik
-40 = -40quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:15 schreef Dutch_view het volgende:
Vervelend dat de kanalen in de USA alles in Fahrenheit vermelden![]()
Celcius rules
Ja echtquote:Op zaterdag 24 december 2022 14:15 schreef Dutch_view het volgende:
Celcius rules
Begrijp ik ook niet , helemaal als je bedenkt dat Fahrenheit door een Nederlander is bedacht.quote:Op zaterdag 24 december 2022 14:15 schreef Dutch_view het volgende:
Celcius rules
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |