Gisteravond een ietwat te gezellige kerstborrel op het werk gehad waarbij ik door overvloedig drankgebruik het kostuum en schoenen van de baas heb ondergekotst. Gisteren heb ik er weinig meer van mee gekregen omdat ze me in een wagen hebben getakeld en naar huis hebben gebracht. Vanmorgen moest ik echter op het matje komen bij de assistent manager vanwege mijn gedrag en werd mij medegedeeld dat er nog een sanctie volgde plus dat ik de schade aan het kostuum en schoenen van de baas moet vergoeden. E.e.a. zal worden ingehouden op de salarisstrook van januari 2023.
Bedrag was nog niet bekend, maar de assistent gaf aan dat de schade in de honderden euro’s kon lopen omdat het van Floris van Bommel’s (?!? nooit van gehoord) betrof en het pak ook net nieuw was en uitgebeten door het zuur van de spuug.
Probleem is echter dat ik een tophypotheek heb en pasgeleden een private lease auto op mijn naam heb laten zetten. Ik kom net rond en kan dit soort onzin niet hebben.
Wat zou de beste taktiek zijn in deze, ontkennen? Ik wil namelijk onder een schadeclaim uitkomen.
UNOX