De eerste topics in deze reeks stonden in een ander subforum en zijn volgens mij door een modje verplaatst. Maar daar merken de deelnemers niks van in hun lijst behalve dan dat de ticker links van de topictitel is veranderd.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:15 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Nee, dit is een ander topic, in NWS gaat het over NWS. Hier gaat het over TRU zaken....
Waarom is het complexer dan dat? Er zijn Unidentified Anomalous Phenomena, fact.
Het is ook niet eens een nieuw idee. De oudheid kende hem ook al, al noemde ze hem geen simulatie, want computers waren er uiteraard niet. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk Plato's grot, waarin onze wereld niets meer is dan een schaduw van de werkelijke wereld.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 09:16 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Kort samengevat, zie the Matrix
https://en.wikipedia.org/wiki/Simulation_hypothesis
Er is ook een onderzoek geweest over bijna doodervaringen, geesten, de menselijke ziel, etc. waar Leslie Kean een boek over heeft geschreven :https://www.bol.com/nl/nl/f/surviving-death/9200000059344476/quote:Op donderdag 10 augustus 2023 12:52 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Het is ook niet eens een nieuw idee. De oudheid kende hem ook al, al noemde ze hem geen simulatie, want computers waren er uiteraard niet. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk Plato's grot, waarin onze wereld niets meer is dan een schaduw van de werkelijke wereld.
Persoonlijk ben ik enorm geïnteresseerd in de christelijke gnostiek, welke de materiële schepping als een lagere illusie beschouwt, gecreëerd en onderhouden door kwaadaardige machten. De door ons waarneembare wereld is een gevangenis. Ontsnappen is alleen mogelijk op spiritueel gebied: de herkenning en erkenning dat de wereld illusionair is. Het is een vrij complex geloof, maar wel indrukwekkend hoe het aansluit bij de simulatietheorie.
Wellicht bestaan de 'aliens' in de spirituele, 'echte' wereld en hebben zij manieren om naar de onze over te steken. Op dat vlak zouden ze van hetzelfde slag zijn als djinns of feeën.
Bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:22 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Er is ook een onderzoek geweest over bijna doodervaringen, geesten, de menselijke ziel, etc. waar Leslie Kean een boek over heeft geschreven :https://www.bol.com/nl/nl/f/surviving-death/9200000059344476/
Nu is mevr. Kean toevallig ook de author van het inmiddels beroemde New York Times artikel, de eerste publicatie over Grusch én auteur van het boek Ufos -Generals, Pilots, and Government Officials Go on the Record.
Ik heb een podcast met haar gehoord, waar ze over de overlap tussen de twee phenomena spreekt en waar er meer verband tussen lijkt te zitten dan we op het eerste oog vaak bekijken. Ik weet niet meer of het bij that UFO Podcast was, of bij Somewhere in the Skies.
Gaaf, die ken ik niet, zal er eens naar zoeken!quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 16:32 schreef denattedweil het volgende:
Ik vind/vond Secureteam10 op Youtube altijd toffe video's maken. Vaak zijn het ingestuurde beelden van random mensen die uap's zien of mensen die de ISS nauwlettend volgend en niet-verklaarbare objecten zien op de camera. Het gaat er mij ook niet zozeer om of ik alles geloof wat Tyler zegt en schrijft maar sommige beelden zijn gewoon fascinerend en niet te verklaren. Ook de reacties van de inzenders zijn vaak ook mooi om te zien dat het om legit beeldmateriaal gaat.
Aanvulling, ook nieuwsgierig naar jullie aanraders qua boeken over dit onderwerp! Wat zijn de must-reads?quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:38 schreef NoFoksGiven het volgende:
Welke bronnen gebruikt een ieder om op de hoogte te blijven van alles rondom UAP/UFO?
Ik wil een overzicht maken van betrouwbare bronnen (voor zover deze bestaan in dit topic), interesante bronnen, bronnen die wat verder gaan dan 'mainstraim UAP/UFO'?
Alvast dank voor jullie hulp!
Inderdaad!quote:Op vrijdag 29 september 2023 20:32 schreef HappyCharly het volgende:
Geen boek maar wel n docu serie op Netflix: encounters.
Geen idee of t wat is.
Tof!quote:Op maandag 2 oktober 2023 09:35 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Inderdaad!
Dit weekend de eerste aflevering gezien, en een stuk van de 2e!
Zeker een aanrader zover, bekende en minder bekende cases worden hierbij in beeld gebracht.
Ga ik doen!quote:Op maandag 2 oktober 2023 11:10 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
De moeite waard, laat je weten wat je er van vindt?
r/UFOsquote:Op vrijdag 8 september 2023 08:38 schreef NoFoksGiven het volgende:
Welke bronnen gebruikt een ieder om op de hoogte te blijven van alles rondom UAP/UFO?
Ik wil een overzicht maken van betrouwbare bronnen (voor zover deze bestaan in dit topic), interesante bronnen, bronnen die wat verder gaan dan 'mainstream' UAP/UFO'?
Alvast dank voor jullie hulp!
Ik gebruik echt nooit Reddit, toch maar eens kijken hoe dat werkt. Is het handig inkomen voor iemand die het nooit heeft gebruikt?quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
r/UFOs
Betrouwbaarheid ligt aan de posts. 95% is onzin of wazige filmpjes waar je niks aan hebt maar het is wel heel actief met 1.8 miljoen leden en momenteel 5000 mensen online. De belangrijke evenementen en nieuws komt daar ook altijd wel langs je moet het alleen eruit filteren.
Ik gebruik het wel veel.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:19 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Ik gebruik echt nooit Reddit, toch maar eens kijken hoe dat werkt. Is het handig inkomen voor iemand die het nooit heeft gebruikt?
Dank u! Ik ga er eens induiken op een vrij moment. Wordt vervolgd!quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:38 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik gebruik het wel veel.
Je hebt bijna overal wel een community voor. Als je een aantal communities joined dan wordt je timeline vooral daarmee gevuld ipv random of de meest populaire posts.
Wat wel handig om te weten is dat je de threads of reacties kan sorteren. Standaard staat dat op "hot". Dat betekend dat de threads en reacties met de meeste likes als eerste worden weergegeven. Maar je kan het ook op "new" zetten dan staan de nieuwste threads en reacties bovenaan. En zo heb je nog een paar opties om te sorteren.
Heb alle 4 de afleveringen nu gezien. Interessante cases, en mooi dat het ook de impact op de personen betrokken meeneemt als soort 'verhaallijn'. Zeker een aanrader, maar misschien niet de meest aansprekende cases als het gaat om in het onderwerp te komen.quote:
Ah dus geen aanrader voor een newbie (ik) dus?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 21:22 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Heb alle 4 de afleveringen nu gezien. Interessante cases, en mooi dat het ook de impact op de personen betrokken meeneemt als soort 'verhaallijn'. Zeker een aanrader, maar misschien niet de meest aansprekende cases als het gaat om in het onderwerp te komen.
Wel een aanrader, maar er zijn series die wat aansprekender zijn als het gaat om the phenomenon, cases, geschiedenis, sprekers.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 21:49 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Ah dus geen aanrader voor een newbie (ik) dus?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |