Deze thumbnail zit ook dat beeld in van die man zonder gezicht (dat je de schedel ziet), dat is wel een echt beeld maar van een paar maanden geleden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:09 schreef Perox het volgende:
Deep dive met een Amerikaan die bekend is met het gebied en de taal etc.
Het heeft wel wat... 1 miljard jaar voorsprong hebben op mensen... die pleurisafstand afleggen door koude lege ruimte naar de aarde... en dan daar.. ondanks je miljard-jaar oude tech klunzig neerstorten.. in Amerika natuurlijk. Dat is de traditie.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:42 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Kwam deze tegen op Twitter. Ook al hecht ik er geen waarde aan, vind dit toch intrigerende verhalen. Stel dat..
[ twitter ]
Geen idee, Inca, Maya, veel culturen met lange lange historie. Met name brazilie kent een lange traditie (en open cultuur) waar het gaat om UFO/UAP en buitenaardse wezens/ NHI/entiteiten/ etc.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 21:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Iets met de Inca's misschien?
Hoe veel jaar voorsprong ze hebben is onbekend. Wat voor afstand ze afleggen net zo min. Misschien is het geen ruimtelijke afstand binnen onze kaders van wat bekend is. Mogelijk reizen ze van de ene ruimte naar de ander, bestaan ze vlak naast ons, als extra laag over onze realiteit en doorbreken ze de waarnemings- of interactiebarrière met hun technologie.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het heeft wel wat... 1 miljard jaar voorsprong hebben op mensen... die pleurisafstand afleggen door koude lege ruimte naar de aarde... en dan daar.. ondanks je miljard-jaar oude tech klunzig neerstorten.. in Amerika natuurlijk. Dat is de traditie.
En dat zo'n redneck je voor een "ugly little creature" uit maakt.
Ik zou pissed zijn als ik zo'n alien was. Was ik maar thuis gebleven
Doe geen moeite met SpecialK.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 09:27 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Hoe veel jaar voorsprong ze hebben is onbekend. Wat voor afstand ze afleggen net zo min. Misschien is het geen ruimtelijke afstand binnen onze kaders van wat bekend is. Mogelijk reizen ze van de ene ruimte naar de ander, bestaan ze vlak naast ons, als extra laag over onze realiteit en doorbreken ze de waarnemings- of interactiebarrière met hun technologie.
Dat ongelukken niet zouden kunnen gebeuren ondanks geavanceerde technologie is een ongegronde aanname. We lopen ook miljarden jaren voor op vissen en toch kan een onderzeeër imploderen.
De eerste UFO-crash zou trouwens in Italië hebben plaatsgevonden, niet in de VS.
goh ook toevallig, zeg. vlak naast ons met een gehele dimensie. heb je bewijs voor deze multi-dimensionale claim of zijn we eventjes van de grote duim.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 09:27 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Hoe veel jaar voorsprong ze hebben is onbekend. Wat voor afstand ze afleggen net zo min. Misschien is het geen ruimtelijke afstand binnen onze kaders van wat bekend is. Mogelijk reizen ze van de ene ruimte naar de ander, bestaan ze vlak naast ons, als extra laag over onze realiteit en doorbreken ze de waarnemings- of interactiebarrière met hun technologie.
jij denkt dat vissen een technologie zijn? interessant.quote:Dat ongelukken niet zouden kunnen gebeuren ondanks geavanceerde technologie is een ongegronde aanname. We lopen ook miljarden jaren voor op vissen en toch kan een onderzeeër imploderen.
De eerste UFO-crash zou trouwens in Italië hebben plaatsgevonden, niet in de VS.
ik vind vooral interessant hoe mensen elkaar met gebakken lucht bezig kunnen houden en ik hoop dat er ergens een moment komt dat de zeepbel barst. want als dat niet gebeurt dan heb ik weinig hoop dat we andere idioterie dan dit (en vertrouw mij maar, er is genoeg) ooit kunnen beslechten. dan zijn we dus als menselijke soort gedoemd om elke generatie weer 50% van de tijd die we konden stoppen in vooruitgang te verspillen aan de claims van aandachtzoekers en scam artists.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:32 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Doe geen moeite met SpecialK.
Die vind het UFO onderwerp zodanig oninteressant dat hij de topics erover langsgaat om te vertellen hoe oninteressant het is.
Nee, ik heb geen bewijs. Ik vind het leuk om hierover te fantaseren.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
goh ook toevallig, zeg. vlak naast ons met een gehele dimensie. heb je bewijs voor deze multi-dimensionale claim of zijn we eventjes van de grote duim.
Nee, vissen zijn een diersoort zonder enige vorm van technologie. Wij hebben wel technologie. Vanuit het perspectief van de vissen zijn wij hypergeavanceerd of een soort goden. Dat maakt ons niet perfect.quote:[..]
jij denkt dat vissen een technologie zijn? interessant.
Precies! Mensen hebben iemand met ballen nodig die je vooruit kan helpen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
ik vind vooral interessant hoe mensen elkaar met gebakken lucht bezig kunnen houden en ik hoop dat er ergens een moment komt dat de zeepbel barst. want als dat niet gebeurt dan heb ik weinig hoop dat we andere idioterie dan dit (en vertrouw mij maar, er is genoeg) ooit kunnen beslechten. dan zijn we dus als menselijke soort gedoemd om elke generatie weer 50% van de tijd die we konden stoppen in vooruitgang te verspillen aan de claims van aandachtzoekers en scam artists.
vandaar mijn interesse. de keizer heeft geen kleding aan en ik kijk rond om te zien hoe snel mensen het door hebben.
moet zeggen. het duurt vrij lang
quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:50 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Precies! Mensen hebben iemand met ballen nodig die je vooruit kan helpen.
Iemand die je dingen echt kan laten inzien als geen ander.
Iemand als Hugo de Jonge als "Minister van UAP".
Interviewer: "Wie zitten er in godsnaam in die UAP's Hugo"?
Hugo: "Tja beste mensen je vraagt je toch ook niet af wat er in een frikandel zit"
Ik ben eruit: Hugo met doventolk. Dan pas komt de massa in beweging
Vanuit het perspectief van vissen zijn we gewoon roofdieren. En vissen hebben verder geen historisch besef zoals wij dat wel hebben. Het is niet alsof vissen hun kinderen vertellen over de vissen-holocaust die aan de gang is in de atlantische oceaan oid.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:39 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen bewijs. Ik vind het leuk om hierover te fantaseren.
[..]
Nee, vissen zijn een diersoort zonder enige vorm van technologie. Wij hebben wel technologie. Vanuit het perspectief van de vissen zijn wij hypergeavanceerd of een soort goden. Dat maakt ons niet perfect.
Je hebt geen idee wat hun maatschappelijke context is, dus je kunt weinig zeggen over hoe zij hun technologie (kunnen) inzetten. Wellicht is het gestolen technologie en hebben we te maken met ruimtepiraten die geen idee hebben hoe ze die dingen precies moeten besturen binnen onze atmosfeer. Wellicht is reizen door een bijna-vacuüm makkelijker dan door een wisselvallige atmosfeer waar veel meer onvoorspelbaar is. Misschien crashen ze hun schepen bewust en hebben we te maken met biologische robots die men opoffert, puur als experiment om te kijken hoe wij daar mee omgaan. Of het zijn veroordeelden die in een portaal naar onze dimensie geduwd worden in een vaartuig zonder enige instructie of doel; misschien als soort religieus ritueel, als offer. Of ze hebben een heel ander motief dat wij ons niet eens voor kunnen stellen, omdat we geneigd zijn ze te relateren aan menselijke eigenschappen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 14:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van vissen zijn we gewoon roofdieren. En vissen hebben verder geen historisch besef zoals wij dat wel hebben. Het is niet alsof vissen hun kinderen vertellen over de vissen-holocaust die aan de gang is in de atlantische oceaan oid.
Dus ik vind die vergelijking een beetje vreemd. Technologie is vrij uniek op onze wereld dus je kan het beste technologie vergelijken met andere technologie. En ik garandeer je dat als het ons nu al met ons stagiair-niveau gestuntel lukt om een helikopter op mars te laten vliegen zonder dat het ding neer stort... dat een geavanceerd buitenaards volk wat nog eens wellicht 1000 of zelfs een miljoen jaar voorsprong op ons heeft echt geen moeite heeft met in de lucht blijven.
Ook lijkt het mij dat ze wel interesse hebben in zorgen dat hun tech niet in de handen valt van zoogdierlijk tuig zoals wij. Self destruct knop? Nee? Vergeten er in te programmeren?
Slordig, zeg, die aliens. Is dat de intergelactische club waar we straks lid van moeten worden? Wat een prutsers.
Tijd om science fiction schrijver te worden.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 14:44 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Je hebt geen idee wat hun maatschappelijke context is, dus je kunt weinig zeggen over hoe zij hun technologie (kunnen) inzetten. Wellicht is het gestolen technologie en hebben we te maken met ruimtepiraten die geen idee hebben hoe ze die dingen precies moeten besturen binnen onze atmosfeer. Wellicht is reizen door een bijna-vacuüm makkelijker dan door een wisselvallige atmosfeer waar veel meer onvoorspelbaar is. Misschien crashen ze hun schepen bewust en hebben we te maken met biologische robots die men opoffert, puur als experiment om te kijken hoe wij daar mee omgaan. Of het zijn veroordeelden die in een portaal naar onze dimensie geduwd worden in een vaartuig zonder enige instructie of doel; misschien als soort religieus ritueel, als offer. Of ze hebben een heel ander motief dat wij ons niet eens voor kunnen stellen, omdat we geneigd zijn ze te relateren aan menselijke eigenschappen.
Komt hier op neer. De tijd om in iets te geloven is nadat je bewijs hebt. Niet voor.quote:Of zoals je al impliceert: vergelijk vissen niet met mensen. Dus vergelijk mensen ook niet met NHI.
Ok. Wat ik niet begrijp is hoe je het anders kunt uitleggen of interpreteren dan dat wat steeds aan buitengewone beweringen (die buitengewone verklaringen eisen) naar boven komt.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 14:30 schreef SpecialK het volgende:
[..] Technologie is vrij uniek op onze wereld dus je kan het beste technologie vergelijken met andere technologie.
Ik geloof nog helemaal niks.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 15:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Tijd om science fiction schrijver te worden.
[..]
Komt hier op neer. De tijd om in iets te geloven is nadat je bewijs hebt. Niet voor.
En wat er tot zo ver op tafel ligt is... geen bewijs wat zich heeft aangekleed als wel bewijs.
Ik denk dat er meerdere dynamieken aan de hand zijn hier. Wat ik in vorige topics al heb aangegeven. Maar... ik zal de arbeid verrichten om het nogmaals uit te leggen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 15:24 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ok. Wat ik niet begrijp is hoe je het anders kunt uitleggen of interpreteren dan dat wat steeds aan buitengewone beweringen (die buitengewone verklaringen eisen) naar boven komt.
Waar denk jij dat dit hele georganiseer rond UAP van de afgelopen 6 jaar toe moet gaan leiden?
Wordt ons hier iets wijsgemaakt? En waartoe moet dat dan leiden?
Volgens jou.
Zo open minded dat je hersenen er uit vallenquote:Op woensdag 9 augustus 2023 15:25 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Ik geloof nog helemaal niks.
Mijn punt is dat jij spreekt vanuit aannames, ik niet. Jij streept allerlei mogelijkheden weg, zonder enig bewijs, om tot de conclusie te komen dat iets niet kan, omdat je alleen de menselijke maatstaf aanhoudt. Zo lang er niks bewezen is, hou ik alle mogelijkheden open.
Gegeven wat we weten over het universum is dat de laatste conclusie die je zou moeten trekken. Er zijn 1000-den andere conclusies die waarschijnlijker zijn dan buitenaards leven.quote:Wat er tot nu toe op tafel ligt zijn sowieso talloze getuigenverklaringen, waarmee we kunnen vaststellen dat UAP's überhaupt echt bestaan. Wat het zijn, dat weten we (nog) niet, maar er vliegen dingen rond die we niet kennen. Totdat er sterkere bewijzen zijn, zullen we op de vermeende crashes ervan Ockhams scheermes loslaten en het afdoen als leugens of desnoods geheime menselijke technologie. Mogelijk heeft het fenomeen van de crashes en de vliegende UAP's niks met elkaar te maken.
Maar er vanuit gaan dat we niet met NHI te maken kunnen hebben, omdat je je niet kan voorstellen dat er crashes kunnen gebeuren met hoog geavanceerde technologie is natuurlijk lulkoek.
Dat is precies waar dit TRU topic voor is, bespreken welke bizarre opties er bestaan...is het interdimensionaal,intradimensionaal, buitenaards, tijdsreizigers,....het feit dat UAP/UFO bestaan, is precies dat...een feit. Zelfs het Pentagon geeft dit toe. Er zijn onverklaarbare zaken waargenomen én als zodanig toegegeven, in ruimte, luchtruim en water...UAP dus.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 15:30 schreef SpecialK het volgende:
Gegeven wat we weten over het universum is dat de laatste conclusie die je zou moeten trekken. Er zijn 1000-den andere conclusies die waarschijnlijker zijn dan buitenaards leven.
Nee hoor, die worden stevig op hun plek gehouden door een aluminium hoedje.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 15:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zo open minded dat je hersenen er uit vallen
Laat mensen lekker dromen. Mensen hebben behoefte aan hopen op iets dat groter is dan het alledaagse bestaan. Ik vind het ook prettig om bij weg te dromen, mogelijkheden te verkennen die het mundane overstijgen. Het houdt m'n denken actief, m'n sleur wat verdraagzamer, m'n creativiteit op peil. Het is ontzettend saai om alleen het meest voor de hand liggende vast te grijpen.quote:[..]
Gegeven wat we weten over het universum is dat de laatste conclusie die je zou moeten trekken. Er zijn 1000-den andere conclusies die waarschijnlijker zijn dan buitenaards leven.
En dat is waar overheen gestapt wordt in dit topic. Consistent en ook door mensen die claimen "nog niks te hebben geconcludeerd"
Dat is wel heel erg kort door de bocht al maakt een tic tac die naar zeggen, haaks.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 15:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat er meerdere dynamieken aan de hand zijn hier. Wat ik in vorige topics al heb aangegeven. Maar... ik zal de arbeid verrichten om het nogmaals uit te leggen.
1. Er zijn redenen voor mensen om deze aandacht te genereren voor geld. Boek verkoop, interviews, etc...
2. Er zijn redenen dat politici die eerst oprecht dachten dat ze wat geils in handen hadden zich genoodzaakt voelen om de hete aardappel elders neer te leggen. Daar moet je de illusie voor hooghouden dus daarom gaat het door allerhande processen.
Dit topicreeks begon volgens mij in NWS. Daar ben ik aangehaakt. Geen idee sinds wanneer het in TRU staat.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 15:35 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Dat is precies waar dit TRU topic voor is, bespreken welke bizarre opties er bestaan...is het interdimensionaal,intradimensionaal, buitenaards, tijdsreizigers,....het feit dat UAP/UFO bestaan, is precies dat...een feit.
Het is complexer dan dit.quote:Zelfs het Pentagon geeft dit toe. Er zijn onverklaarbare zaken waargenomen én als zodanig toegegeven, in ruimte, luchtruim en water...UAP dus.
Dit is hoe ik het ziequote:Op woensdag 9 augustus 2023 15:54 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg kort door de bocht al maakt een tic tac die naar zeggen, haaks.![]()
Er zit natuurlijk veel meer massa aan dit verhaal dan goedkope misleiding.
Uiteraard heb je altijd meellifters die boekjes of zichzelf willen verkopen.
Maar nu weet ik dus nog steeds niet welk soort misleidend scenario jij voor je ziet.
Dit zou kunnen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 16:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit is hoe ik het zie
1. Er worden door piloten soms met normale videoapperatuur filmpjes gemaakt van dingen die niet sluitend te verklaren zijn
2. Er worden door piloten soms met nieuwe experimentele videoaperatuur filmpjes gemaakt van dingen die niet sluitend te verklaren zijn
3. Er wordt door marinepersoneel soms radarmetingen gedaan die niet sluitend te verklaren zijn.
En de sleutelterminologie hier is "sluitend". Want alle filmpjes die genoemd zijn hebben een shortlist met mogelijke verklaringen die gewoon aards en normaal zijn maar die verklaring wordt of tactisch genegeerd in de berichtgeving of wordt afgedaan als over-scepticisme (<-- een hele cynische term trouwens) of.. de beeldkwaliteit is niet goed genoeg om 100% zeker vast te stellen welke van de aardse verklaringen het zijn.
Al deze verwarring bij elkaar is koren op de molen van de mensen die ik in de 2 punten aanstipte want die gebruiken de onzekerheid in berichtgeving als een soort bewijs dat er zogenaamd meer aan de hand is.
Als jij dan een amerikaanse politicus bent die er in trapt en meneertje "gettin' it done" wil worden dan grijp je dit aan als kans. En vervolgens hebben we al bijna jaren lang wielen die in de modder vast zitten met deze hele discussie
Nee, dit is een ander topic, in NWS gaat het over NWS. Hier gaat het over TRU zaken....quote:Op woensdag 9 augustus 2023 16:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit topicreeks begon volgens mij in NWS. Daar ben ik aangehaakt. Geen idee sinds wanneer het in TRU staat.
[..]
Het is complexer dan dit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |