Zeg maar bevlekt on-ontvangen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 22:11 schreef Tokay het volgende:
Dat lijkt me sterk, mevrouw was dan wel getrouwd maar bleef kinderloos.
Ik zie de gelijkenis echter wel, een beetje.
quote:Op vrijdag 23 december 2022 09:25 schreef pyl het volgende:
Is het wellicht een jeugdige Johanna Westerdijk?
Plaats ik eindelijk eens een mycologe, krijg je dit gepruttel.quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:13 schreef Z het volgende:
Ah. Mycoloog. Fungi zijn niet mijn sterkste kant.
Nou goed dan. Beatrix Potter?quote:Op vrijdag 23 december 2022 18:53 schreef Tokay het volgende:
[..]
Plaats ik eindelijk eens een mycologe, krijg je dit gepruttel.
Mevrouw werd wereldberoemd, maar niet in de hoedanigheid van mycologe. Haar kennis en liefde van/voor de natuur en de dierenwereld, gaven haar inspiratie voor haar werk.
Spot on!quote:
Voor de helft goed!quote:
Nancy Pelosi, de Speaker of the House of Representatives, is inderdaad het juiste antwoord. Goed gezien. En daarmee heeft u een joker verdiend.quote:Op dinsdag 27 december 2022 17:06 schreef Treinhomo het volgende:
Waar ik 'Audrey Hepburn' zei moet het 'Nancy Pelosi' zijn.
Stop de tijd, ik zet geen jokers in.
Dit was een heel klein kwartje, maar het viel wel: Rolf Falk-Larssen!quote:Op vrijdag 13 januari 2023 13:50 schreef Gellius het volgende:
Geen wielrenner, maar we komen dichterbij. Ik zal je verbazen, Z.
Kos?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 17:26 schreef Gellius het volgende:
Goed zo pyl, de Noorse angstgegner van de lange baan. Zou thans zeker niet misstaan of opvallen in Amstelveen, ik geef het toe.
[ afbeelding ]
Hoi @Melting, nee we kijken hier niet naar Johann Olav Koss, dit is een oude actiefoto van de schaatser Rolf Falk-Larssen. Zie het raadplaatje van @Gellius in post 24, reeds door @pyl opgelost.quote:
Och, wat mij betreft mag je dat gerust denken hoor! Je zit er alleen faliekant naast.quote:Op donderdag 2 februari 2023 19:17 schreef NoCigar het volgende:
Het is vast bedenkelijk als ik in hem een tech-miljonair zie.
Het spijt me pyl, al je boude aannames kunnen - húp - de prullenbak in. Ook jij zit er faliekant naast.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:19 schreef pyl het volgende:
Toch zie ik hetzelfde als NoCigar. Dit is toch in alles het geveinsde geluk, compleet met pet, hoody en veel te modieuze jaren-zestig montuur, van de omhoog gevallen Silicon Valley entrepreneur? En dan ook nog achteloos-laatdunkend, lichtjes naar beneden wegkijkend. Ik weet het niet hoor. Als dat een faliekant foute interpretatie is, dan weet meneer wel de schijn op te houden. Hij vond toch wel iets uit, als spijbelende scholier, knutselend in de garage van zijn uit Noord-Korea gevluchte tante, neem ik aan? Iets in de cryptovaluta dan?
Nee, dat is hij niet - ik weet zeker dat hij geen innemer is, eerder geheelonthouder.quote:
Nee joh rare, waarom denk je dát nou weer?quote:
Hè hè!quote:Dan zal het wel een sporter zijn?
quote:Oudste profvoetballer ter wereld Miura (55) gaat Portugees avontuur aan
Zijn 56ste verjaardag staat voor de deur, maar de Japanse spits Kazuyoshi Miura is nog niet van plan met voetbalpensioen te gaan.
Miura begint aan een nieuw avontuur in Portugal, waar hij wordt uitgeleend aan de Portugese tweedeklasser Oliveirense. Eerder al zei hij door te willen gaan tot hij 60 is.
Naast Japan en nu dus Portugal, speelde Miura in Brazilië, Italië, Kroatië en Australië. Oliveirense wordt z'n vijftiende club.
"Ook al is dit een nieuwe plek voor mij, ik zal hard werken om iedereen het soort spel te laten zien waar ik om bekend sta", zei de routinier, die op 26 februari zijn verjaardag viert.
Miura werd vorig seizoen door zijn club Yokohama FC al uitgeleend aan Suzuka Point Getters. En nu dus aan Oliveirense, waar Yokohama in november een meerderheidsbelang in verwierf.
Oudste prof ooit
Zes jaar geleden vestigde 'King Kazu', zoals zijn bijnaam luidt, zich definitief in de geschiedenisboeken. Op 7 maart 2017, op zijn vijftigste, werd hij de oudste profvoetballer ooit door het record van de Engelse legende Sir Stanley Matthews te verbreken. Vijf dagen later scherpte hij zijn record als oudste doelpuntenmaker in het profvoetbal aan.
Miura krijgt bij Oliveirense teamgenoten die nog niet geboren waren toen hij in 1993 werd uitgeroepen tot Aziatisch voetballer van het jaar.
Hij maakte 55 doelpunten in 89 wedstrijden voor Japan.
Belgische premier ?quote:
Jan Hanlo ?quote:
Frequine ?quote:
Bedoelde Franquine. Van Guust Flater.quote:
Hoeba? Franquin..?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bedoelde Franquine. Van Guust Flater.
Soort Piet Dankert ?quote:
Ik brand er m'n vingers niet aan. En nu ?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:25 schreef Gellius het volgende:
Nu hebben we tenminste een voorzichtig vuurtje om de verkleumde handen aan te warmen.
(kinderen)boekenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 15:44 schreef Tokay het volgende:
Die olijke oogopslag verraadt een zekere lichtvoetigheid, schreef hij luchtige, vrolijke (kinder)boeken?
Was dat wellicht een heel beroemde/belangrijke Fransman?quote:Op maandag 13 maart 2023 16:22 schreef Z het volgende:
Een tijdgenote van Lord Byron. Niet Duits. En ze had wel iets met een zekere Fransman.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Fransman en een zekere Fransman?quote:Op maandag 13 maart 2023 16:22 schreef Z het volgende:
Een tijdgenote van Lord Byron. Niet Duits. En ze had wel iets met een zekere Fransman.
Deze zekere Fransman was nogal overtuigd van zijn zaak.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 02:01 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Fransman en een zekere Fransman?
Mevrouw heeft haar roem te danken aan een (zekere) beroemde/belangrijke Fransman. Maar van trouwen was geen sprake.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:54 schreef Tokay het volgende:
[..]
Was dat wellicht een heel beroemde/belangrijke Fransman?
Dankte mevrouw haar bekendheid aan het feit dat ze ‘de echtgenote van’ was?
Ze was zijn maîtresse?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 09:43 schreef Z het volgende:
Mevrouw heeft haar roem te danken aan een (zekere) beroemde/belangrijke Fransman. Maar van trouwen was geen sprake.
En zij keek letterlijk en figuurlijk op hem neer?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 09:42 schreef Z het volgende:
[..]
Deze zekere Fransman was nogal overtuigd van zijn zaak.
O, aha. En er is natuurlijk niet bevestigd dat ze zelf Française was.quote:Op zondag 19 maart 2023 19:07 schreef Z het volgende:
Maîtresses waren niet aan meneer besteed. Maar haar jeugdige enthousiasme charmeerde deze (zekere) meneer. Die zich, dient gezegd te worden, enigszins verveelde.
Correct.quote:Op zondag 19 maart 2023 19:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
O, aha. En er is natuurlijk niet bevestigd dat ze zelf Française was.
Iets met Oblomow ?quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:35 schreef Z het volgende:
Haar intelligentie en jeugdige brutaalheid sprak meneer zeer aan. Als jullie de (zekere) Fransman (die zich verveelde) eerst nu eens raden.
Da's niet veel. Dat zou zij beter doen.quote:Op donderdag 13 april 2023 13:12 schreef Tokay het volgende:
‘t Is ook wel een messcherpe foto, hè?![]()
![]()
Afijn, deze persoon met een Nederlands paspoort, is een innovatieve agrariër óf een bejubelde landschapsarchitect.
Meer kan ik er op dit moment niet van maken.
Ik in het geheel niet. Volgens mij doelt OllieA op (types à la) Heleen van Rooyen. (Verdween zij maar eens achter haar werk.)quote:Op dinsdag 18 april 2023 07:45 schreef pyl het volgende:
Kijk, dat zijn de betere antwoorden - hulde Ollie! Het betreft inderdaad de Groninger schrijfster Anjet Daanje, auteur van Het lied van ooievaar en dromedaris, een wel heel bijzonder boek over een niet-alledaags onderwerp en met een wel heel bijzondere structuur. En ook nog eens in een beklemmende stijl geschreven. Kortom, niet verwonderlijk dat zij ermee in de prijzen valt en grossiert in nominaties. Intrigerend boek; ik ben zo'n beetje halverwege (het is nogal een pil), maar het laat me niet los.
Afijn, een aanrader dus - en daarom leek het me wel gepast haar hier te plaatsen. Bovendien, geheel achter haar werk willen verdwijnen - een uiterst sympathiek streven, dat meer auteurs zouden moeten aanhangen - is er voor mevrouw niet bij, gelet op haar publiciteitsfoto's en haar eigen website (https://www.anjetdaanje.nl/).
Overigens ben ik wel nieuwsgierig geraakt naar de mevrouw met de poedel.
Ik dacht het alleen maar, bij wijze van ambulante, maar verwerpbare hypothese. Oh wee.quote:Op donderdag 20 april 2023 17:04 schreef pyl het volgende:
Tsssskkkk: denken over cultural appropriation in termen van "met goede bedoelingen" kan echt niet meer hoor, Gellius. Je geeft hier toch wel blijk van een haarzuiver staaltje white male privilige.
Nou ja zeg, Gwaen.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:15 schreef Gellius het volgende:
Ik durf eigenlijk niks te zeggen tot Ollie zijn haarscherpe persoonlijkheidskenschets ten beste heeft gegeven.
Heer OllieA, dankjewel voor je epistel. Ik heb het met genoegen gelezen, maar er klopt weinig van.quote:Op woensdag 26 april 2023 17:20 schreef OllieA het volgende:
Goed. Oké dan, een heer moet alles alleen doen.
Het is overduidelijk dat het hier gaat om een wereldberoemde mimespeler, die in een ragfijn spel een Amstelveense wethouder neerzet!
We zien dat aan de intense blik: enkel op de zeer nabije toekomst gericht; de daadkrachtige 'handen uit de mouwen' pose, en niet in het laatste in de eenvoudige doch smaakvolle kleding (een mimespeler heeft aandacht voor het detail, lieve lezertjes): werkkleding die verwijst naar het frituurvet dat alweer klaar staat om de kroketten in het Cultureel Centrum Amstelveen te bereiden. Voor de educatieve en kunstzinnige beameravond. Want een wethouder heeft heel wat taken en vermoeienissen!
Ach, Amstelveen, waar ik mijn Doddel voor het eerst ontmoette. Waar mijn vrijershart zijn eerste ritmestoornissen ondervond, waar… maar ach, er zijn kinderen bij, dus ik zal niet in detail treden.
Amstelveen, dorp der dorpen! Amstelveen, met z'n Amsterdamse Bos en z'n Amsterdamse weg, en nog veel meer pleinen en straten en stegen en struweel. Eerbiedwaardig dorp der notabelen. Waar de studentjes elkander koesteren in de stede van de Uyl van Minerva, gelegen onder de Bulderbaan. Vrijplaats en rustoord onder de poel van links verderf die wel Amsterdam wordt genoemd.
En daar dan een wethouder van.
Uitgebeeld door die mimespeler, je weet wel...
Ik kan even niet op de naam komen.
Aber nein, Herr Iblardi!quote:Op woensdag 26 april 2023 18:28 schreef Iblardi het volgende:
Praw, dit is doch alles gans onwetenschapelijk. Het handelt zich hier twijfelloos om ene artstin; der smetteloze omgeving stelt ja duidelijk een krankenhuis daar!
De Gerrit Rietveld Academie.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 07:42 schreef pyl het volgende:
Bezocht zij wellicht de filmacademie? Of toch eentje van beeldende kunst?
Dat telt niet. Toen was het weekend.quote:Op maandag 22 mei 2023 21:07 schreef Gellius het volgende:
Dat geeft niet, Tong. Dat kan de beste gebeuren. Neem nou gisteren: toen was ik ook niet dood.
Bij kunst op het strand denk ik toch vooral aan strandbeesten.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:54 schreef Tokay het volgende:
@:Z, nee die is het niet.
Mevrouw op het plaatje blinkt uit in een andere kunstvorm, en dat deed zij bijvoorbeeld met groot succes op het strand.
Zonder achternaam ?quote:Op maandag 29 mei 2023 09:09 schreef pyl het volgende:
Ik dacht nog even aan Greet, maar het blijkt Rineke te zijn.
Steve Jobs ? Günter Walraff ?quote:
Volker Schlöndorf ?quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:33 schreef pyl het volgende:
Niet Günter Wallraff. Maar dat was wel een betere gok dan Steve Jobs.
Hintje ?quote:Op donderdag 8 juni 2023 07:42 schreef pyl het volgende:
Nee, ook niet. Maar ze vertonen wel opvallende gelijkenissen inderdaad.
Ik hield er al rekening mee dat ik hintsgewijs óók nog portretjes van Erik en Sjoukje moest plaatsen, maar gelukkig … Rineke it is.quote:Op maandag 29 mei 2023 09:09 schreef pyl het volgende:
Ik dacht nog even aan Greet, maar het blijkt Rineke te zijn.
quote:Rineke Dijkstra is een Nederlandse fotograaf. Dijkstra werd geboren op 2 juni 1959 in Sittard, Nederland en studeerde aan de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam. Ze woont en werkt in Amsterdam. Dijkstra heeft een Honorary Fellowship van de Royal Photographic Society, de Citibank Private Bank Photography Prize 1999 (nu Deutsche Börse Photography Prize) en de Hasselblad Award 2017 gewonnen.
Ze staat bekend om haar enkele portretten, meestal in serie werkend, ze richt zich vaak op bepaalde groepen en gemeenschappen van mensen, zoals: moeders, adolescente en tienerjongens en -meisjes en soldaten. De nadruk ligt op het vangen van de kwetsbare kant van haar onderwerpen. "Bij jonge mensen is alles veel meer aan de oppervlakte - alle emoties," merkte de kunstenaar op. "Als je ouder wordt, weet je hoe je dingen moet verbergen."
De baanbrekende serie Beach Portraits (1992–1994) van Dijkstra bestaat uit levensgrote kleurenfoto's van jonge tieners in badpakken op zowel Amerikaanse als Europese stranden. Het project werd in 1997 getoond in het Museum of Modern Art in New York in New Photography 13 en bracht de kunstenaar brede aandacht en lovende kritieken. Dijkstra is verder gaan werken in video, zoals te zien in haar gefilmde portretten van dansende tieners, The Buzzclub, Liverpool, UK / Mysteryworld, Zaandam, NL (1996–1997).
Ze is het onderwerp geweest van talloze solotentoonstellingen, waaronder 'Rineke Dijkstra: A Retrospective', die zowel in het San Francisco Museum of Modern Art als in het Solomon R. Guggenheim Museum in 2012 te zien was. Tegenwoordig zijn haar werken onder meer te vinden in de collecties van de Tate Gallery in Londen, de National Gallery of Art in Washington, D.C., de Goetz-collectie in München en het Walker Art Center in Minneapolis.
Ik zie boeken op de achtergrond, meneer is (was?) een schrijver?quote:
Nee. Hij heeft wel het nodige gepubliceerd, maar dat was/is niet zijn Kerngeschäft. 😊quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:07 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ik zie boeken op de achtergrond, meneer is (was?) een schrijver?
Is meneer vielleicht ein vakbroeder von Rineke Dijkstra?quote:Op zondag 18 juni 2023 19:28 schreef pyl het volgende:
Nee. Hij heeft wel het nodige gepubliceerd, maar dat was/is niet zijn Kerngeschäft. 😊
Hmm, maar hij is dus niet bekend geworden als fotograaf? Is hij beeldhouwer?quote:Op maandag 19 juni 2023 07:53 schreef pyl het volgende:
In zeker opzicht kan hij inderdaad een vakbroeder van Rineke Dijkstra worden genoemd (een van zijn eerste projecten behelsde fotografie), hoewel ze zelden in één adem zullen worden genoemd, vermoed ik.
Helaas gaat er nu nog geen belletje branden noch lichtje rinkelen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:04 schreef pyl het volgende:
Hij is er 'zo eentje' inderdaad. Niet steeds overigens.
Hij doet van alles, waaronder beeldhouwen en fotograferen.
Die hebben deze zooi allang verlaten.quote:
Nou, nou, nou Tong, moet dat nu zo? 'Zooi'? Voor dit eerbiedwaardige, traditierijke langzaamaan topic? De 'anderen' genieten denkelijk van een welverdiend sabbatical (ze zitten nog in de jonge kinderen) en keren heus weer terug op het oude nest- ik vermoed zo tegen de kerstdagen, maar dat is wellicht al te vlot gedacht.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die hebben deze zooi allang verlaten.
Dat is correct. Anselm Kiefer. Ik wilde er nog een heleboel over vertellen, maar ja.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een kunstenmaker, meneer Kiefer
Vertel rustig meer, een heel interessante meneer.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:03 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat is correct. Anselm Kiefer. Ik wilde er nog een heleboel over vertellen, maar ja.
Gruwelijk mooi bij de ingang van het Rijks.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vertel rustig meer, een heel interessante meneer.
Of vlot getrokken.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:02 schreef pyl het volgende:
[..]
Nou, nou, nou Tong, moet dat nu zo? 'Zooi'? Voor dit eerbiedwaardige, traditierijke langzaamaan topic? De 'anderen' genieten denkelijk van een welverdiend sabbatical (ze zitten nog in de jonge kinderen) en keren heus weer terug op het oude nest- ik vermoed zo tegen de kerstdagen, maar dat is wellicht al te vlot gedacht.
Rechts lijkt me Willie Brand.quote:Op maandag 26 juni 2023 11:06 schreef Tokay het volgende:
[ link | afbeelding ]
De meneer links, wie is dat?
(Een bonusduimpje omhoog, indien je meneer rechts meteen al herkent.)
Voormalig bondskanselier Willy Brandt inderdaad, Tong!quote:Op maandag 26 juni 2023 12:37 schreef tong80 het volgende:
Rechts lijkt me Willie Brand.
Of het meteen is.
Destijds, begin jaren 70, het hoogtepunt van chique en en vogue. Hoe modieuzer iets is, hoe sneller het dateert, dat heb je ook met SF films, hoe meer men probeert futuristisch er uit te zien hoe sneller het dateert.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:32 schreef Gellius het volgende:
En Willie heeft weer een vreselijk colbertje uitgekozen.
Ik vind zoveel van kunst, beste Gwaenlios!quote:Op woensdag 28 juni 2023 20:49 schreef Gellius het volgende:
Wat vind jij nou eigenlijk van kunst, Tokay? In z'n algemeenheid.
Dank u wel voorzitter.quote:Op woensdag 28 juni 2023 23:07 schreef pyl het volgende:
Even tussendoor en voor de goede orde: mijnheer was geen kunstenaar en Max Ernst heeft hij vermoedelijk nooit ontmoet.
Het woord is weer aan Tokay.
Er school een briljante schrijver en/of dichter in hem?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:12 schreef pyl het volgende:
Nee en nee. Maar ik wil je toch wel enigszins tegemoetkomen: mijnheer studeerde natuurwetenschappen, werkte als ingenieur, maar gaf die carrière op voor iets heel anders, iets waarmee hij wereldwijd beroemd zou worden. Hij had een sterke politieke overtuiging, die overigens gaandeweg begon te wankelen.(Gellius had dat van die politieke overtuiging al direct doorzien.)
Deze meneer - ik vermoed een Italiaan, was een succesvolle romanschrijver?quote:
O, dat is wel apart. Zelf niet meer meemaken dat je geesteskind een bestseller blijkt te zijn …quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:22 schreef pyl het volgende:
Dat was hij bij leven ook al, zeker. Zijn veruit bekendste boek echter verscheen pas decennia na zijn dood.
Geen Italiaan overigens.
Door een samenspel van redenen. Mijnheer overleed tamelijk jong en - belangrijker - zijn opvattingen waren in zijn vaderland ongewenst. Pas dertig jaar na zijn dood werd zijn hoofdwerk in zijn moerstaal uitgegeven, nadat het zo'n tien jaar eerder al in vertaling in het buitenland was verschenen. Het is een prachtig boek, mijnheer was een weergaloos goede schrijver met een kien oog voor de kleinste menselijke zwakheden, zelfs in de meest verschrikkelijke omstandigheden.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:51 schreef Tokay het volgende:
[..]
O, dat is wel apart. Zelf niet meer meemaken dat je geesteskind een bestseller blijkt te zijn …![]()
Hoe kwam dat zo?
Het is Vasili Semjonovitsj Grossman, schrijver van Leven en Lot.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:05 schreef pyl het volgende:
Door een samenspel van redenen. Mijnheer overleed tamelijk jong en - belangrijker - zijn opvattingen waren in zijn vaderland ongewenst. Pas dertig jaar na zijn dood werd zijn hoofdwerk in zijn moerstaal uitgegeven, nadat het zo'n tien jaar eerder al in vertaling in het buitenland was verschenen. Het is een prachtig boek, mijnheer was een weergaloos goede schrijver met een kien oog voor de kleinste menselijke zwakheden, zelfs in de meest verschrikkelijke omstandigheden.
quote:Leven en lot is een meesterlijk, breed opgezet epos over de verschrikkingen van de Russische Tweede Wereldoorlog en de slag om Stalingrad, naar het voorbeeld van Tolstojs Oorlog en vrede. Vasili Grossman is een schrijver die in geen enkele ideologie meer gelooft, maar elk van zijn hopeloos in het leven verstrikte personages het voordeel van de twijfel geeft.
De lezer leeft mee met Mostovskoj, de bejaarde bolsjewiek van het eerste uur die in Duitse krijgsgevangenschap even hard vasthoudt aan zijn onbuigzame overtuigingen als aan zijn leven; met Ljoedmila, de vitterige echtgenote van hoofdpersoon Viktor Strum, die nadat haar zoon gestorven is haar man, dochter en moeder verwaarloost; en met Nikolaj Krymov, de doorgewinterde partijfunctionaris die de hypocrisie en de terreur van de partij pas begint te doorzien als hij er zelf het slachtoffer van wordt.
Grossman beschrijft op onvergetelijke wijze het leven van gewone, bange mensen die door de staat en hun tijd – het ‘lot’ – verleid worden tot allerlei kleine, banale vormen van verraad.
Bijna een halve eeuw na Grossmans dood werd Leven en lot eindelijk internationaal ontdekt, en unaniem onthaald als een meesterwerk.
Hulde, Tokay!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:12 schreef Tokay het volgende:
[..]
Het is Vasili Semjonovitsj Grossman, schrijver van Leven en Lot.
[..]
En ? Inmiddels uit ?quote:
Jeetje! Ik keur het goed hoor, Tommy Hilfiger it is.quote:
Ik schat zo in dat meneer geen keiharde zakenman is en dus ook niet in dezelfde branche verkeert als Hilfiger.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:31 schreef Z het volgende:
Wel eens wat over hem gelezen denk ik.
[ afbeelding ]
Paulie Zink, martial arts en yogaquote:Op zaterdag 22 juli 2023 18:31 schreef Z het volgende:
Wel eens wat over hem gelezen denk ik.
[ afbeelding ]
Atypisch menneke inderdaad. Doe jij aan Paulie Zink-yoga, Z?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 18:53 schreef Z het volgende:
Ik vertel graag aan Yin-yogaënde Oosterse filosofie aanhangende millennials dat de oefeningen die ze doen redelijk recent bedacht zijn door een Californische man met een snor die Paulie heet.
Niet Ger Harmsen, zelfs niet uit dezelfde hoek.quote:Op maandag 7 augustus 2023 23:00 schreef pyl het volgende:
Hulde voor dit initiatief, Scrutinizer!
Over geestelijke onanie gesproken: is het Ger Harmsen?
Of iemand uit diezelfde hoek?
Dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 07:39 schreef pyl het volgende:
Zijn werk was (is?) toch wel ideologisch geladen, mag ik hopen?
Veel verder kon je er niet vanaf zitten, denk ik.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:18 schreef Tokay het volgende:
Ik krijg Lyle Lovett-vibes van dit plaatje. Derhalve vermoed ik dat we hier een Amerikaanse muziekmeneer aan het raden zijn.
Hmmm, vanuit frenologisch oogpunt zou je daar zeker gelijk in kunnen hebben pyl! Ik ga met je mee.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 14:17 schreef pyl het volgende:
Brede kaken, diepliggende ogen, hoge jukbeenderen, vlezige lippen, dikke oorlellen - gokje op een crimineel.
Alhoewel ...quote:Op woensdag 9 augustus 2023 00:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Veel verder kon je er niet vanaf zitten, denk ik.
quote:Op woensdag 9 augustus 2023 14:17 schreef pyl het volgende:
Brede kaken, diepliggende ogen, hoge jukbeenderen, vlezige lippen, dikke oorlellen - gokje op een crimineel.
Jullie doen je bestquote:Op woensdag 9 augustus 2023 15:51 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hmmm, vanuit frenologisch oogpunt zou je daar zeker gelijk in kunnen hebben pyl! Ik ga met je mee.
En ik weet al in welke richting we meneers criminele activiteiten moeten zoeken.
Brilmontuur = vastgoedsector.
Vond hij iets uit, wellicht?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 20:30 schreef Scrutinizer het volgende:
Mijnheer werkte tot aan zijn pensioen bij de PTT. Dat is echter niet waarom hij bekend is geworden.
Zijn kop zou zo uit de great dust bowl tijd kunnen stammen, maar de kleding past niet daarbij.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:18 schreef Tokay het volgende:
Ik krijg Lyle Lovett-vibes van dit plaatje. Derhalve vermoed ik dat we hier een Amerikaanse muziekmeneer aan het raden zijn.
Hij werkte op kantoor bij de gebouwendienst van de PTT. Waarmee hij beroemd is geworden zou ik niet zijn hobby noemen. Hoewel de werkzaamheden daarvoor in de avonduren en de weekenden plaats hadden was dat een serieuze bezigheid waarvoor hij ook een assistent in dienst had. De baan bij de PTT had hij nodig voor regelmaat en gaf hem in het begin van zijn andere carriere de zekerheid van een vast inkomen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 12:21 schreef pyl het volgende:
Werd hij beroemd dankzij een hobby (naast het brievenbestellen)?
Nee, hij maakte iets.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 19:49 schreef Z het volgende:
Speurde hij in zn vrije tijd naar exoplaneten?
Nee, slechts met de esthetiek.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:05 schreef Treinhomo het volgende:
Meneer hield zich bezig met akoestiek ?
Inderdaad! En dat voor iemand met zulke dikke oorlellen!quote:
quote:Op woensdag 16 augustus 2023 15:55 schreef pyl het volgende:
Inderdaad! En dat voor iemand met zulke dikke oorlellen!
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 08:31 schreef pyl het volgende:
Laat eens zien, wilde ik maar zeggen ...
SPOILER: mijn Schoonhoven met eigen waakhondOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is wel moderne kunst hoor, Tokay ....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |