Wel reguliere media idd, maar met zgn anonieme bronnen, onbevestigde berichten, en geen bevestiging vanuit de overheid bij navraag.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:33 schreef Malavita het volgende:
het zijn anders geen onduidelijke bronnen danwel vage websites.
...quote:Genoeg bevestiging dat er wat speelt.
quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:56 schreef Za het volgende:
Wel reguliere media idd, maar met zgn anonieme bronnen, onbevestigde berichten, en geen bevestiging vanuit de overheid bij navraag.
Misschien een link naar de reguliere updates van de afgelopen weken van voor ze ermee stopten? BVDquote:
En heden 250 miljoen besmettingen volgens anonieme bronnen, doch geen enkele restrictie NL binnen te vliegen. KLM kondigd verheugd 3 extra wekelijkse vluchten vanuit China aan.quote:Op zaterdag 24 december 2022 19:09 schreef Tarado het volgende:
je weet wel dat diezelfde Chinese overheid de verspreiding van dit virus heeft laten ontsporen tot ze niet meer konden ontkennen dat het bestond?
van buiten de eu heb je gewoon nog een vaccinatiebewijs nodig danwel een negatieve test. Ook als je daarnaartoe wilt reizen.quote:Op zondag 25 december 2022 07:21 schreef Za het volgende:
[..]
En heden 250 miljoen besmettingen volgens anonieme bronnen, doch geen enkele restrictie NL binnen te vliegen. KLM kondigd verheugd 3 extra wekelijkse vluchten vanuit China aan.
Ik vraag me af hoe users die de situatie daar als rampzalig beschouwen hierover denken.
KLopt, maar er is dan wel een bepaalde immuniteit tegen Covid.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:21 schreef Za het volgende:
[..]
Klopt, die hoorde onderdeel van mijn rijtje te zijn.
Er heerst echter geen Delta in China.
India heeft de nodige dosis vaccins ook gegeven en heeft een vanuit Delta de nodige immuniteit.quote:In India was er ook geen immuniteit tegen Omicron, noch massavaccinaties, noch goede gezondheidszorg en voor velen geen mogelijkheid tot social distancing adequate hygiëne wegens extreme armoede.
Terwijl er ondertussen al voldoende bewijs is, wat jouw tegendeel bewijs.quote:Toch heeft de Omicron uitbraak daar geen ramp teweeg gebracht en zal dat in China ook niet doen.
Bronquote:Op zaterdag 24 december 2022 17:28 schreef Za het volgende:
[..]
Het betreft hier geen feiten of aannemelijke voorspellingen.
Recentelijk verzinnen mensen gewoon rampen en vermissingen of het niets is.
Is daar dan nu ook de griep? Ik zou daar graag een bron van willen zien, mensen claimen rampen namelijk zomaar tegenwoordig. Heb ik uit betrouwbare bron vernomen.quote:Op zaterdag 24 december 2022 17:31 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk svp waar deze berichten vandaan komen, wat er precies in staat.
Het betreft ook telkens Beijing, waar het nu winter is en griep heerst.
Dan kun je er wel een covid event van maken of zeggen dat reeds 250 miljoen Chinezen besmet zijn, maar dat is allemaal flauwekul.
Inreisrestricties hebben enkel zin wanneer het aantal besmettingen hier erg laag ligt, of om de verspreiding van een nieuwe variant te voorkomen.quote:Op zondag 25 december 2022 07:21 schreef Za het volgende:
[..]
En heden 250 miljoen besmettingen volgens anonieme bronnen, doch geen enkele restrictie NL binnen te vliegen. KLM kondigd verheugd 3 extra wekelijkse vluchten vanuit China aan.
Ik vraag me af hoe users die de situatie daar als rampzalig beschouwen hierover denken.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dental-immuunsysteemquote:Op zaterdag 24 december 2022 17:44 schreef Za het volgende:
[..]
MAW, slechte hygiëne en smerige microben beschermen tegen covid?
[..]
...
Er wordt beweerd dat de overmatige westerse hygiëne geen goed doet bv bij kinderen, toch ben ik blij dat ze het in de ziekenhuizen wel toepassen en de smerig microben en slechte hygiëne achterwege laten.
Het zijn met name ouderen met onderliggende aandoeningen voor wie covid altijd een gevaar is geweest, ik geloof werkelijk op geen enkele manier dat slechte hygiene eea positief zou beïnvloeden.
Je lijkt gewoon met minachting over Chinezen te spreken, het is wel het land waar onze medicijnen en/of de grondstoffen daarvan geproduceerd worden en veel van ons voedsel verwerkt, wees maar blij dat dat niet in India plaatsvindt.
Als je naar China wilt reizen moet je idd 48 uur van tevoren een pcr test doen een gezondheidscontrole en covid test bij aanvang gevolg door 8 dagen quarantaine.quote:Op zondag 25 december 2022 07:41 schreef Malavita het volgende:
van buiten de eu heb je gewoon nog een vaccinatiebewijs nodig danwel een negatieve test. Ook als je daarnaartoe wilt reizen.
Daarnaast hebben wij hier al aardig wat immuniteit opgebouwd door besmettingen en prima vaccins.
Vorige varianten of vaccins beschermen niet tegen Omicron.quote:Op zondag 25 december 2022 09:32 schreef Rolfieo het volgende:
KLopt, maar er is dan wel een bepaalde immuniteit tegen Covid.
India heeft de nodige dosis vaccins ook gegeven en heeft een vanuit Delta de nodige immuniteit.
Welk bewijs bedoel je?quote:Terwijl er ondertussen al voldoende bewijs is, wat jouw tegendeel bewijs.
Het is heden griepseizoen in het noordelijk deel van China, waarvan ook Beijing onderdeel uitmaakt.quote:Is daar dan nu ook de griep? Ik zou daar graag een bron van willen zien, mensen claimen rampen namelijk zomaar tegenwoordig. Heb ik uit betrouwbare bron vernomen.
Wanneer je naar deze bronnen gaat kijken zie je dat het onbevestigde berichten betreft, anonieme bronnen, Britse schattingen, data die niet beschikbaar is etc.quote:https://www.bbc.com/news/world-asia-china-64056549
https://nos.nl/artikel/24(...)en-artsen-overbelast
Maar ondertussen is het eigenlijk wel overduidelijk, Covid-19 is flink bezig in China.
Leaked notes from Chinese health officials estimate 250 million Covid-19 infections in December: reports
China stops publishing daily Covid figures amid reports of explosion in cases
China Estimates Covid Surge Is Infecting 37 Million People a Day
Coronavirus: China's hospitals seem to be filling up - WHO
COVID-19 wave rolls through China, overwhelming hospitals outside Beijing
China's Zhejiang has 1 mln daily COVID cases, expected to double
In alle eerlijkheid vrees ik niet voor de talloze Chinezen die zonder enige vorm van controle kunnen binnenreizen.quote:Op zondag 25 december 2022 09:47 schreef crystal_meth het volgende:
Inreisrestricties hebben enkel zin wanneer het aantal besmettingen hier erg laag ligt, of om de verspreiding van een nieuwe variant te voorkomen.
Wat het eerste betreft: het officiële aantal besmettingen is niet erg hoog, maar in werkelijkheid zullen veel meer mensen het virus hebben (met geen of nauwelijks symptomen, omdat ze reeds immuniteit hebben opgebouwd).
Een nieuwe variant: die kans bestaat.
Ik denk niet in die richting.quote:De vraag is hoe China zou reageren op een inreisverbod.
Als Europeaan kom je China niet binnen zonder PCR test 48 uur voor vertrek, een gezondheidsonderzoek en covid test na aankomst en 8 dagen quarantaine. Ik denk dat indien er 250 miljoen besmette Chinezen zouden zijn, en ook met oog op 2020, zij begrip zouden hebben indien Europa tijdelijk dezelfde maatregelen zou hanteren.quote:We hebben China nu meer dan ooit nodig
quote:Op maandag 26 december 2022 05:00 schreef Za het volgende:
[..]
Vorige varianten of vaccins beschermen niet tegen Omicron.
[..]
Welk bewijs bedoel je?
[..]
Het is heden griepseizoen in het noordelijk deel van China, waarvan ook Beijing onderdeel uitmaakt.
[..]
Wanneer je naar deze bronnen gaat kijken zie je dat het onbevestigde berichten betreft, anonieme bronnen, Britse schattingen, data die niet beschikbaar is etc.
Kortom, speculatie.
Double blind zou toch niet meer gedaan worden!?quote:Op maandag 26 december 2022 11:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En weer een studie die laat zien dat Ivermectine niet werkt tegen Covid.
[ twitter ]
Na 14 dagen was er geen verschil tussen metformin, ivermectine, fluvomaxine en placebo, na 28 dagen wel met metformin, en Long Covid alleen minder met metformin en als men gevaccineerd was.
Long-Covid.quote:Op maandag 26 december 2022 11:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En weer een studie die laat zien dat Ivermectine niet werkt tegen Covid.
[ twitter ]
Na 14 dagen was er geen verschil tussen metformin, ivermectine, fluvomaxine en placebo, na 28 dagen wel met metformin, en Long Covid alleen minder met metformin en als men gevaccineerd was.
Voor de primary outcome na 14 dagen waren er geen verschillen, dus ook daar hielp ivermectine niet.quote:Op maandag 26 december 2022 12:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Long-Covid.
Maar prima toch, long-covid is sowieso wetenschappelijk een heel wazig fenomeen.
Hoezo niet? Waarom zou je je beste onderzoeksmethode niet meer gebruiken? Omdat hij niet perfect is?quote:Op maandag 26 december 2022 12:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Double blind zou toch niet meer gedaan worden!?
Ja dat longcovid praatje begint grijs te worden. Mijn inziens ook raadselachtig waarom gesuggereerd wordt dat het massaal onder jongeren zou zijn.quote:Op maandag 26 december 2022 13:25 schreef MaxC het volgende:
Weer een zielig long COVID verhaal op NOS
Denk toch dat het psychosomatisch is, in het rijtje chronische vermoeidheidsyndroom en fybromyalgie. Je kan onderzoek doen wat je wilt maar behalve wat inconsistente en vage bevindingen die niet goed te duiden is ga je niks vinden.
Verdwijnt vanzelf weer over een paar jaar als er geen aandacht meer is voor COVID.
Je kunt beter teveel maatregelen hebben dan te weinig. Hoe erg is het nou, even wat minder dingen kunnen, als je daarmee onherstelbaar leed, invaliditeit en dood bij velen voorkomt.quote:Op maandag 26 december 2022 16:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat longcovid praatje begint grijs te worden. Mijn inziens ook raadselachtig waarom gesuggereerd wordt dat het massaal onder jongeren zou zijn.
Beetje ijveren voor maatregelen.
Gewoon de nieuwste hype voor mensen die "oververmoeid" zijn. In dat nos stukje ook toevallig moeder en dochter die long covid hebben. Het is een bepaald type dat hier last van heeftquote:Op maandag 26 december 2022 16:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat longcovid praatje begint grijs te worden. Mijn inziens ook raadselachtig waarom gesuggereerd wordt dat het massaal onder jongeren zou zijn.
Beetje ijveren voor maatregelen.
Vind dat wel een wat te makkelijke conclusie, wat ik wel een probleem vind is dat long covid zo'n groot begrip is geworden dat bij het minste of geringste pijntje of ander ongemak het meteen op die long covid hoop gegooid wordt.quote:Op maandag 26 december 2022 16:22 schreef Mortaxx het volgende:
Het is een bepaald type dat hier last van heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |