SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronSPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tja, dat valt onder verbanden zien die er niet per se zijn. Volgens je link wordt gordelroos veroorzaakt door reactivatie van een virus, dat in je lichaam achterblijft na een waterpokken infectie. Je zou dus kunnen bepleiten dat we moeten vaccineren tegen waterpokken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:43 schreef Wouter2006 het volgende: [..] Vandaar ook mijn reactie in eerdere post: Okay het is niet allemaal 'officieel' vastgesteld maar het is wel allemaal kort na vaccinatie gekomen, ik vind dat geen toeval.
![]()
Het is ook onbekend of het vaccin aardbevingen veroorzaakt.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:46 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Dus de mogelijkheid is er dat het wel kan.
Dus de mogelijkheid is er dat het wel kan.![]()
Het ging om de laatste alinea op die pagina (over coronavaccinatie):quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dat valt onder verbanden zien die er niet per se zijn. Volgens je link wordt gordelroos veroorzaakt door reactivatie van een virus, dat in je lichaam achterblijft na een waterpokken infectie. Je zou dus kunnen bepleiten dat we moeten vaccineren tegen waterpokken.quote:Er zijn enkele gevallen in de literatuur beschreven van gordelroos na coronavaccinatie
Het ging hierbij om mannen en vrouwen van verschillende leeftijden [1-6, 9, 13-29]. De meeste mensen waren ouder dan 40 jaar. Sommige mensen hadden ook een andere aandoening zoals hoge bloeddruk of reuma. Ook zaten er mensen tussen die al eerder gordelroos hebben gehad. In de meeste gevallen was gordelroos mild en ging het vanzelf over. Klachten ontstonden meestal binnen twee weken en kwamen voor na de eerste of tweede coronavaccinaties van Pfizer/BioNTech, Moderna of AstraZeneca. Het is niet duidelijk of de vaccins de aandoening veroorzaakt hebben [7, 8, 10, 11].![]()
Er zijn enkele gevallen in de literatuur beschreven van gordelroos na coronavaccinatiequote:Op dinsdag 20 december 2022 16:51 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Het ging om de laatste alinea op die pagina (over coronavaccinatie):
[..]
Het ging hierbij om mannen en vrouwen van verschillende leeftijden [1-6, 9, 13-29]. De meeste mensen waren ouder dan 40 jaar. Sommige mensen hadden ook een andere aandoening zoals hoge bloeddruk of reuma. Ook zaten er mensen tussen die al eerder gordelroos hebben gehad. In de meeste gevallen was gordelroos mild en ging het vanzelf over. Klachten ontstonden meestal binnen twee weken en kwamen voor na de eerste of tweede coronavaccinaties van Pfizer/BioNTech, Moderna of AstraZeneca. Het is niet duidelijk of de vaccins de aandoening veroorzaakt hebben [7, 8, 10, 11].![]()
Niet duidelijk, dus het kan wel of niet de oorzaak zijn, meer onderzoek nodig, bla bla..quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er zijn enkele gevallen in de literatuur beschreven van gordelroos na coronavaccinatie
Het ging hierbij om mannen en vrouwen van verschillende leeftijden [1-6, 9, 13-29]. De meeste mensen waren ouder dan 40 jaar. Sommige mensen hadden ook een andere aandoening zoals hoge bloeddruk of reuma. Ook zaten er mensen tussen die al eerder gordelroos hebben gehad. In de meeste gevallen was gordelroos mild en ging het vanzelf over. Klachten ontstonden meestal binnen twee weken en kwamen voor na de eerste of tweede coronavaccinaties van Pfizer/BioNTech, Moderna of AstraZeneca. Het is niet duidelijk of de vaccins de aandoening veroorzaakt hebben [7, 8, 10, 11].
Mijn gevoel zegt de oorzaak dus let's agree to disagree.![]()
Het is natuurlijk helemaal prima dat jij je eigen mening daarover op nahoudt, maar dat jouw gevoel iets zegt, betekent niet dat de rest van de wereld daarin mee moet gaan.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:06 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Niet duidelijk, dus het kan wel of niet de oorzaak zijn, meer onderzoek nodig, bla bla..
Mijn gevoel zegt de oorzaak dus let's agree to disagree.
Bij Lareb wordt alles gemeld waarvan mensen zouden kunnen denken dat het eventueel iets van een bijwerking zou kunnen zijn van een medicijn. Het feit dat het daar vermeld wordt, zegt dus niet per se iets. Daarna komt eventueel onderzoek, als men daar aanleiding toe ziet. En dan kan blijken dat het inderdaad een bijwerking was.
Of gewoon toeval.
Agree to disagree is prima, maar je kunt dan dus niet met jouw gevoel bediscussieren dat de vaccins onveilig zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ik vraag ook niet de rest van de wereld om daarin mee te gaan, hoe je daar weer nu bij komt..quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is natuurlijk helemaal prima dat jij je eigen mening daarover op nahoudt, maar dat jouw gevoel iets zegt, betekent niet dat de rest van de wereld daarin mee moet gaan.
Bij Lareb wordt alles gemeld waarvan mensen zouden kunnen denken dat het eventueel iets van een bijwerking zou kunnen zijn van een medicijn. Het feit dat het daar vermeld wordt, zegt dus niet per se iets. Daarna komt eventueel onderzoek, als men daar aanleiding toe ziet. En dan kan blijken dat het inderdaad een bijwerking was.
Of gewoon toeval.
Agree to disagree is prima, maar je kunt dan dus niet met jouw gevoel bediscussieren dat de vaccins onveilig zijn.
Ik geef alleen aan hoe ik eraan sta.
Maar ik snap dat dat hier niet op prijs wordt gesteld (eigenlijk alleen pro-covid-vaccinatie), dus laat ik mezelf wel uit.![]()
Het levert iig weinig interessante discussies op als het enkel om feitenvrije gevoelens gaat.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:19 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik vraag ook niet de rest van de wereld om daarin mee te gaan, hoe je daar weer nu bij komt..
Maar ik snap dat dat hier niet op prijs wordt gesteld (eigenlijk alleen pro-covid-vaccinatie), dus laat ik mezelf wel uit.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Klopt, daarom is er BNW.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het levert iig weinig interessante discussies op als het enkel om feitenvrije gevoelens gaat.![]()
En toch zitten we hier al in topic nummer 2714. Genoeg feitenvrije gevoelens discussies voorbij gekomen hier.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het levert iig weinig interessante discussies op als het enkel om feitenvrije gevoelens gaat.![]()
Mijn gevoel zegt dat je gelijk hebt. Maar af en toe komt er gelukkig wel een (nieuws)feitje langs.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch zitten we hier al in topic nummer 2714. Genoeg feitenvrije gevoelens discussies voorbij gekomen hier.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Nee hoor, helemaal niet alleen pro-vaccinatie. Wel pro-wetenschap en pro-argumenten die verder gaan dan "ik heb het gevoel dat". We doen het hier vrij aardig op feiten. Als je daarmee komt, is een gesprek zeker mogelijk.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:19 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Ik vraag ook niet de rest van de wereld om daarin mee te gaan, hoe je daar weer nu bij komt..
Maar ik snap dat dat hier niet op prijs wordt gesteld (eigenlijk alleen pro-covid-vaccinatie), dus laat ik mezelf wel uit.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Klopt, het onderscheid met dezelfde topic op BNW was soms erg klein.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch zitten we hier al in topic nummer 2714. Genoeg feitenvrije gevoelens discussies voorbij gekomen hier.![]()
De oorzaak van gordelroos is bekend, dat is het herpes virus dat waterpokken veroorzaakt en daarna in je lichaam sluimert.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:06 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Niet duidelijk, dus het kan wel of niet de oorzaak zijn, meer onderzoek nodig, bla bla..
Mijn gevoel zegt de oorzaak dus let's agree to disagree.
Die kan op latere leeftijd van tijd tot tijd opvlammen, en dan heb je gordelroos.![]()
Nou ja, feit is dat mijn vrouw zieker was van Covid met vaccinaties dan ik zonder vaccinaties.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor, helemaal niet alleen pro-vaccinatie. Wel pro-wetenschap en pro-argumenten die verder gaan dan "ik heb het gevoel dat". We doen het hier vrij aardig op feiten. Als je daarmee komt, is een gesprek zeker mogelijk.
Dus ja, waarom zou ik vertrouwen hebben in dit vaccin?![]()
Omdat het op zichzelf niet zoveel zegt, jouw observatie van twee mensen die covid hebben doorgemaakt.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:06 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Nou ja, feit is dat mijn vrouw zieker was van Covid met vaccinaties dan ik zonder vaccinaties.
Dus ja, waarom zou ik vertrouwen hebben in dit vaccin?
En je mag er best niet zoveel vertrouwen in hebben, maar zeggen dat ze niets doen en onveilig zijn en op vaccinatieschade hameren is dan weer vers twee.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Als je naar de cijfers kijkt, dan blijkt onder de ernstig zieken het percentage ongevaccineerden het hoogste te zijn, terwijl ze sterk in de minderheid zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:06 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Nou ja, feit is dat mijn vrouw zieker was van Covid met vaccinaties dan ik zonder vaccinaties.
Dus ja, waarom zou ik vertrouwen hebben in dit vaccin?![]()
Nou, laten we idd eens eerlijk zijn.quote:En laten we eerlijk wezen; 5 vaccinaties in 19 maanden kan toch niet heel gezond zijn?
Dat kan prima gezond zijn, afhankelijk van vaccinatie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:46 schreef miss_sly het volgende:
Jij VINDT dat geen toeval, maar dat betekent niet zo heel veel.
Er zijn ook mensen die kort na vaccinatie een auto-ongeluk hebben gehad of in hun vinger hebben gesneden tijdens het koken. Er is gewoon 'een leven' na vaccinatie, en daarin kan gewoon weer van alles gebeuren, net als voor vaccinatie.Misschien kun je je denigrerende uitingen beperken voor de eigen kring, want jouw mening betekent voor mij nl totaal niets.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:14 schreef miss_sly het volgende:
Het is natuurlijk helemaal prima dat jij je eigen mening daarover op nahoudt, maar dat jouw gevoel iets zegt, betekent niet dat de rest van de wereld daarin mee moet gaan.
We zijn hier op een forum weet je nog, waar ieder vrijelijk zijn mening geeft en ervaringen deelt, en het geen pas geeft wanneer iemand als jij komt vertellen dat de mening van deze persoon niet veel betekent, niemand daar in mee hoeft te gaan, en met een belachelijke vergelijking komt.
Je valt hier een user aan die nav een vraagstelling, gewoon heel rustig wat voorbeelden geeft uit de eigen omgeving, zonder daarbij naargeestig te zijn of opruiiend.
Je moest eens weten wat er zoal geschreven wordt online vwb vaccinschade, en ik heb totaal niet de behoefte om ook maar iets daarvan hierheen te halen en mensen daarmee misschien onnodig te kwetsen of angst aan te jagen.
Sterker nog, ik vind die hele hunt op vaccinschade door bepaalde groepen ongevaccineerden walgelijk.
Maar hoe jij je hier gedraagt is echt volkomen ongepast. Wie denk je dat je bent zeg.![]()
Je verzint echt dingen die er niet zijn. Iets met een pot en een ketel hierzo hoorquote:Op dinsdag 20 december 2022 20:04 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Misschien kun je je denigrerende uitingen beperken voor de eigen kring, want jouw mening betekent voor mij nl totaal niets.
We zijn hier op een forum weet je nog, waar ieder vrijelijk zijn mening geeft en ervaringen deelt, en het geen pas geeft wanneer iemand als jij komt vertellen dat de mening van deze persoon niet veel betekent, niemand daar in mee hoeft te gaan, en met een belachelijke vergelijking komt.
Je valt hier een user aan die nav een vraagstelling, gewoon heel rustig wat voorbeelden geeft uit de eigen omgeving, zonder daarbij naargeestig te zijn of opruiiend.
Je moest eens weten wat er zoal geschreven wordt online vwb vaccinschade, en ik heb totaal niet de behoefte om ook maar iets daarvan hierheen te halen en mensen daarmee misschien onnodig te kwetsen of angst aan te jagen.
Sterker nog, ik vind die hele hunt op vaccinschade door bepaalde groepen ongevaccineerden walgelijk.
Maar hoe jij je hier gedraagt is echt volkomen ongepast. Wie denk je dat je bent zeg.![]()
![]()
Ik ben hier mod, en in COR is het de bedoeling zaken wel te onderbouwen met feiten en niet met gevoel.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:04 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Misschien kun je je denigrerende uitingen beperken voor de eigen kring, want jouw mening betekent voor mij nl totaal niets.
Maar hoe jij je hier gedraagt is echt volkomen ongepast. Wie denk je dat je bent zeg.
Verder ga ik hier geen woorden aan vuil maken. Zoek maar iemand anders die zin heeft om op deze manier met je in gesprek te gaan.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De ernstig zieken zijn de kwetsbaren; de moddervette mensen, de mensen met achterliggende kwalen, gevaccineerd of ongevaccineerd.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je naar de cijfers kijkt, dan blijkt onder de ernstig zieken het percentage ongevaccineerden het hoogste te zijn, terwijl ze sterk in de minderheid zijn.
In ieder geval trappen steeds minder mensen in deze vaccinaties. De grote vaccinatie locatie is hier zelfs gesloten, omdat er geen animo meer voor is.
Een ieder moet lekker zelf weten wat die doet en waar die zich goed bij voelt maar waar sommige mensen nog steeds doodsbang zijn voor Covid en eventuele nieuwe varianten maak ik me meer zorgen voor wat al die vaccinaties (uiteindelijk) met de gezondheid doen. Dat is waar ik me zorgen over maak, omdat de meeste van mijn naasten gevaccineerd zijn.
Uiteindelijk vinden jullie het allemaal maar onzin dus laat ik het hier bij.
Ik hoop dat iedereen hier gezond is/blijft op welke manier dan ook.![]()
Als je niet weet wat vaccins zijn en doen kun je je beter goed informeren dan lukraak de angst in schieten en je druk maken eromquote:Op dinsdag 20 december 2022 20:45 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
De ernstig zieken zijn de kwetsbaren; de moddervette mensen, de mensen met achterliggende kwalen, gevaccineerd of ongevaccineerd.
In ieder geval trappen steeds minder mensen in deze vaccinaties. De grote vaccinatie locatie is hier zelfs gesloten, omdat er geen animo meer voor is.
Een ieder moet lekker zelf weten wat die doet en waar die zich goed bij voelt maar waar sommige mensen nog steeds doodsbang zijn voor Covid en eventuele nieuwe varianten maak ik me meer zorgen voor wat al die vaccinaties (uiteindelijk) met de gezondheid doen. Dat is waar ik me zorgen over maak, omdat de meeste van mijn naasten gevaccineerd zijn.
Uiteindelijk vinden jullie het allemaal maar onzin dus laat ik het hier bij.
Ik hoop dat iedereen hier gezond is/blijft op welke manier dan ook.
Neem jij in de tussentijd lekker geen vaccinaties, boeiendOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En wie ben jij om zo fel te reageren?quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je niet weet wat vaccins zijn en doen kun je je beter goed informeren dan lukraak de angst in schieten en je druk maken erom
Neem jij in de tussentijd lekker geen vaccinaties, boeiend
Dat is niet druk maken, dat is zorgen maken om mensen, dat ken jij misschien niet.
[ Bericht 4% gewijzigd door Wouter2006 op 20-12-2022 21:10:10 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: