Waarom zou de bodem voor Tesla op $10 liggen? Ik zie $65 tot $75 als mogelijke bodem.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Net als bitcoin. Maar Tesla overleeft wel. Bodem zal ook wel ergens liggen bij 10 dollar.
Omdat het dan dezelfde waardering zou hebben als andere autobouwers.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom zou de bodem voor Tesla op $10 liggen? Ik zie $65 tot $75 als mogelijke bodem.
Het is niet alsof het slecht gaat met Tesla.
Geen (noemenswaardige) schulden of verplichtingen, geen oude fabrieken, machines of research die versneld afgeschreven moeten worden.
Het enige is dat ze "slechts" 40% groei hebben behaald afgelopen jaar.
-----
Bitcoin zal waarschijnlijk ieder bedrijf overleven.
Dat staat los van de koers, bij iedere koers kan bitcoin overleven.
Zolang er op deze planeet nog iemand is die het wil minen en een node wil draaien, leeft het.
Hij is wel, ehm, bijzonder inderdaad.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:57 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zou mij niet branden aan Tesla persoonlijk.
Die Musk is toch wel een redelijk getikte megalomaan.
Dan zou het bedrijf eerst verlies moeten gaan draaien, lijkt me.quote:Ik zie het nog wel naar 0 gaan eerlijk gezegd.
Al zouden andere merken de kunstjes geheel kunnen nadoen, dat betekent niet dat er ineens geen plek meer zou zijn voor Tesla.quote:en tegelijkerheid andere traditionele autobouwers in staat blijken te zijn de EV-kunstjes na te doen.
Dat is meer een kwestie van smaak. Ruim 1,3 miljoen mensen dachten er vorig jaar anders over en dat zijn er 40% meer dan het jaar daarvoorquote:Het zijn ook best lelijke auto's imho (al ben ik uberhaupt geen autoliefhebber).
Dat kan ook natuurlijk.quote:Ik zet liever in op de grondstoffen voor de sector. Een aap kan die bedrijven runnen en nieuwe mijnen komen ongelofelijk langzaam van de grond.
Tesla doet meer dan "auto's bouwen".quote:Op dinsdag 3 januari 2023 19:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat het dan dezelfde waardering zou hebben als andere autobouwers.
dat feit op zichzelf, zorgt niet voor extra value.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tesla doet meer dan "auto's bouwen".
Koers gaat niet altijd gelijk op met "value" en hangt ook weer af van een beren- of stierenmarkt.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:10 schreef dop het volgende:
[..]
dat feit op zichzelf, zorgt niet voor extra value.
Een hoge waardering moet zich uiteindelijk vertalen naar een hoge winstgroei.
Dat doen praktisch alle autobouwers. Willekeurig voorbeeld: https://www.vwfs.com/en/i(...)wagen-bank-gmbh.htmlquote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij een hoge waardering, horen hoge verwachtingen, hoge groei, en hoge winsten.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Koers gaat niet altijd gelijk op met "value" en hangt ook weer af van een beren- of stierenmarkt.
Noem het "lucht", noem het "hoop" maar als we alle bedrijven en aandelen heel nuchter gingen beoordelen op "value" dan zouden de koersen aardig verder zakken
Het is een voorbeeld maar niet wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat doen praktisch alle autobouwers. Willekeurig voorbeeld: https://www.vwfs.com/en/i(...)wagen-bank-gmbh.html
Dat blijf je zeggen. Wat wil je, vergelijken met accuboeren?..quote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
bron: https://about.bnef.com/blog/global-energy-storage-market-to-grow-15-fold-by-2030quote:Op dinsdag 3 januari 2023 22:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat blijf je zeggen. Wat wil je, vergelijken met accuboeren?..
quote:New York, October 12, 2022 – Energy storage installations around the world are projected to reach a cumulative 411 gigawatts (or 1,194 gigawatt-hours) by the end of 2030, according to the latest forecast from research company BloombergNEF (BNEF). That is 15 times the 27GW/56GWh of storage that was online at the end of 2021.
BNEF’s 2H 2022 Energy Storage Market Outlook sees an additional 13% of capacity by 2030 than previously estimated, primarily driven by recent policy developments. This is equal to an extra 46GW/145GWh. The most notable new policies include the US Inflation Reduction Act, a landmark piece of legislation providing more than $369 billion in funding for clean technologies, and the European Union’s REPowerEU plan, which sets ambitious targets to reduce reliance on gas from Russia.
An estimated 387GW/1,143GWh of new energy storage capacity will be added globally from 2022 to 2030 – more than Japan’s entire power generation capacity in 2020. The US and China are set to remain the two largest markets, representing over half of global storage installations by the end of the decade. Europe, however, is catching up with a significant ramp-up in capacity fueled by the current energy crisis.
Ja same here.quote:Op woensdag 4 januari 2023 00:53 schreef einzeinz het volgende:
Van Tesla blijf ik nog even af. An de huidige $105 vind ik ze te hoog gewaardeerd
Als Q4 tegenvalt blijft daar weinig van over natuurlijk.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:10 schreef ludovico het volgende:
Er ligt bij PostNL een redelijke resistance lijn (Technische analyse) op 1.47 +- en net onder de 1.00.
Naar boven op 4.2 en 4.8 zo een beetje.
Duss, all in en alles verkopen op die niveaus.
quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als Q4 tegenvalt blijft daar weinig van over natuurlijk.
Koffiedik kijken is ongeveer net zo nuttig
Neuh, ik denk dat PostNL in redelijk stabiel vaarwater zit, enige echte concurrent is DHL... Naar mijn idee zit het normale resultaat in de 150-250 miljoen range, dat is met 500 miljoen uitstaande aandelen en een PE van 13 gerechtvaardigd op 25 cent * 13 = 3.25quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als Q4 tegenvalt blijft daar weinig van over natuurlijk.
Koffiedik kijken is ongeveer net zo nuttig
Duidelijk koopsignaal!quote:
Knoop doorgehakt en Tesla aangekocht op koers van 108 dollar. Heb er wel vertrouwen in op de langere termijn.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:00 schreef Heph844 het volgende:
Tesla begint best mooi aandeel te worden imo.
Is mogelijk bij nominatie in andere valuta.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Bij DeGiro gaat er iets mis bij het laten zien van de portefeuille; ik zie nu bij mijn twee ETFs bij dagresultaat een groen, positief bedrag met erachter een rood, negatief percentage
Kan met valutakoersen te maken hebben, die zitten wél in je absolute dagresultaat, maar niet in het %.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Bij DeGiro gaat er iets mis bij het laten zien van de portefeuille; ik zie nu bij mijn twee ETFs bij dagresultaat een groen, positief bedrag met erachter een rood, negatief percentage
Het bedrijf wel, beurskoers minder.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:28 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Knoop doorgehakt en Tesla aangekocht op koers van 108 dollar. Heb er wel vertrouwen in op de langere termijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |