Man strak in pak.......modern of verschrikkelijk ouderwets? Goed voor de uitstraling of ziet het er echt verschrikkelijk uit?
En als de man echt in pak MOET, welke kleur(combo) dan zeker niet (of juist wel)?
en JA......de mannen mogen ook reageren!
iig.. lichtgrijs met een heel lichtblauw overhemd eronder
met favo combi...zonder das
goed hoeft niet meteen een maatpak tezijn van duizenden euro's, maar gewoon goed aangekleed, met beleid. en tja kleurcombinaties. alles kan. zijn maar een paar no-go's : zwart hemd, witte das. bruin hemd, zwarte das. bij een goede zaak kunnen ze je altijd helpen.
quote:Ik zelf vind een zwart pak nog het beste staan. Met een wit overhemd en een felle stropdas of een roze overhemd met een wat donkerdere stropdas.
Op zaterdag 8 februari 2003 19:58 schreef postman het volgende:
ik als man, nee niet nicht ofzo, vind 't iets uitstralen. een GOED pak wel teverstaan.goed hoeft niet meteen een maatpak tezijn van duizenden euro's, maar gewoon goed aangekleed, met beleid. en tja kleurcombinaties. alles kan. zijn maar een paar no-go's : zwart hemd, witte das. bruin hemd, zwarte das. bij een goede zaak kunnen ze je altijd helpen.
quote:ze blijven populair
Op zaterdag 8 februari 2003 20:00 schreef Girly-Suus het volgende:
Zo'n krijtstreep pak bij mannen
frans molenaar for president
edit: kruitstrepen op een pak is not-done
[Dit bericht is gewijzigd door postman op 08-02-2003 20:08]
quote:KRUITstreep
Op zaterdag 8 februari 2003 20:05 schreef postman het volgende:
kruitstreep ook mijn favoriet ja.frans molenaar for president
quote:Ik studeer ook nog, dus ook voor mij is het geen dagelijkse kost (alleen voor speciale gelegenheden). Maar ik studeer accountancy en moet volgend jaar een half jaar stage lopen, dan wordt zeker van me verwacht dat ik een pak aan heb. Dus tegen die tijd moet ik toch even langs de kledingzaak
Op zaterdag 8 februari 2003 20:02 schreef Wimpeh het volgende:
Pak staat professioneel naar mijn mening, en het heeft uitstraling. alleen draag het niet iedere dag als student
En als ik ga werken moet m'n kast vol hangen (om niet steeds met dezelfde aan te komen)
quote:whoopsie, major typo alert
Op zaterdag 8 februari 2003 20:06 schreef Girly-Suus het volgende:[..]
KRUITstreep
![]()
quote:ga alvast beginnen met sparen
Op zaterdag 8 februari 2003 20:06 schreef LLCoolR het volgende:[..]
Ik studeer ook nog, dus ook voor mij is het geen dagelijkse kost (alleen voor speciale gelegenheden). Maar ik studeer accountancy en moet volgend jaar een half jaar stage lopen, dan wordt zeker van me verwacht dat ik een pak aan heb. Dus tegen die tijd moet ik toch even langs de kledingzaak
En als ik ga werken moet m'n kast vol hangen (om niet steeds met dezelfde aan te komen)
[Dit bericht is gewijzigd door postman op 08-02-2003 20:08]
quote:offtopic: je bent gelijk verdacht!
Op zaterdag 8 februari 2003 20:07 schreef postman het volgende:[..]
whoopsie, major typo alert
ontopic: krijtstreep.....ook maar eens proberen!
quote:FOTO!!!
Op zaterdag 8 februari 2003 20:13 schreef Arsenicem het volgende:
Kheb laatst nog een nieuw pak gekocht. Antraciet van kleur, dusuh, iets lichter zwart zeg maar, wit shirt eronder en een velle oranje stropdas met blauwe en zwarte stipjes erop... Staat echt te cool
ontopic:
klinkt ook goed! vooral die felle stropdas zal het goed doen!
quote:alles waar te voor staat is slecht behalve tevreden
Op zaterdag 8 februari 2003 20:13 schreef Arsenicem het volgende:
Kheb laatst nog een nieuw pak gekocht. Antraciet van kleur, dusuh, iets lichter zwart zeg maar, wit shirt eronder en een velle oranje stropdas met blauwe en zwarte stipjes erop... Staat echt te cool
quote:tering?
Op zaterdag 8 februari 2003 20:17 schreef hallo_mensen het volgende:[..]
alles waar te voor staat is slecht behalve tevreden
quote:Televisie??
Op zaterdag 8 februari 2003 20:17 schreef hallo_mensen het volgende:[..]
alles waar te voor staat is slecht behalve tevreden
quote:Blijf eens ontopic.
Op zaterdag 8 februari 2003 20:22 schreef Girly-Suus het volgende:[..]
Televisie??
Ik zou mezelf trouwens niet snel in een pak hijsen.
quote:Jij hebt ook geen lol in je leven
Op zaterdag 8 februari 2003 20:24 schreef irestmycase het volgende:[..]
Blijf eens ontopic.
quote:offtopic:
Op zaterdag 8 februari 2003 20:24 schreef irestmycase het volgende:[..]
Blijf eens ontopic.
ontopic:
Waarom niet? het heeft wel wat toch?
quote:idd. anders word het zo'n mafiosi pak.
Op zaterdag 8 februari 2003 20:24 schreef xf0rz het volgende:
een pak met krijtstreep motief is fout als de strepen te 'wit' van kleur worden, en het net een clownspak wordt. het moet subtiel zijn, anders overheersen de strepen. volgens mij had 'arrrrrrnie' bij de presentatie van Idols zo'n overdreven strepen pak aan.... bahbah
En ga naar Oger.
quote:als je maar niet je das zo achtelijk knoop als fortuyn deed.
Op zaterdag 8 februari 2003 23:31 schreef Vivi het volgende:
Neem gewoon Pim als voorbeeld, dan zit je goedEn ga naar Oger.
mannen in pak zijn mannen met smaak
liefst zie ik gewoon een zwart egaal pak, witte blouse eronder en een donkere stropdas. en in ut pak een lekkere vent.
je moet ook wel het postuur hebben om een pak te dragen, bij sommige staat ut wel en bij sommige helemaal niet.
ut staat gewoon heel mannelijk
Eerste wat ik 's avonds bij thuiskomst doe, is pak uit en verwisselen voor vrije-tijdskleding.
quote:Da's juist mooi, die Borelli-knoop.
Op zaterdag 8 februari 2003 23:36 schreef postman het volgende:[..]
als je maar niet je das zo achtelijk knoop als fortuyn deed.
quote:Precies.....vind het ook een mooie knoop! Enig idee hoe je 'm zo strikt?
Op zondag 9 februari 2003 00:11 schreef Vivi het volgende:[..]
Da's juist mooi, die Borelli-knoop.
quote:Kijk!! zo'n reactie had ik nou nodig!
Op zaterdag 8 februari 2003 23:54 schreef krissie het volgende:
mannen in pakhelemaal geweldig. Ut ziet er goed verzorgd uit
mannen in pak zijn mannen met smaak
liefst zie ik gewoon een zwart egaal pak, witte blouse eronder en een donkere stropdas. en in ut pak een lekkere vent.
je moet ook wel het postuur hebben om een pak te dragen, bij sommige staat ut wel en bij sommige helemaal niet.
ut staat gewoon heel mannelijk
Laatste pak dat ik gekocht he was een zwart Boss pak met een lichte (redelijk dunne) krijtstreep.
quote:Een baal geld...........vind je het gek met je BOSS pakken!
Op zondag 9 februari 2003 01:11 schreef Cheiron het volgende:
Loop op het werk meestal welin pak. Je moet je toch een beetje aanpassen aan je afdelingIk vind het ook niet erg, behalve het feit dat het me een baal geld kost ...
Laatste pak dat ik gekocht he was een zwart Boss pak met een lichte (redelijk dunne) krijtstreep.
quote:eigelijk is het geen knoop maar goed :
Op zondag 9 februari 2003 01:06 schreef LLCoolR het volgende:[..]
Precies.....vind het ook een mooie knoop! Enig idee hoe je 'm zo strikt?
gewoon 3 x rondom slaan en dan doorhalen. kan alleen met een beetje brede dassen.
Maar dan wel een beetje goedzittend pak alstublieft!
Dus geen oud pak van je vader of zo'n pak van een één of andere outlet dat je zelf kunt wassen...
Atraciet blijft mooi, krijtstreep (mits subtiel) ook.
Let u ook even opbijpassende schoenen en sokken?
Géén button-down overhemden eronder, géén double breasted en géén stripfiguren-stropdassen... dank u!
quote:Ik studeer dus accountancy en moet er dus ook aan geloven
Op zondag 9 februari 2003 12:21 schreef nostra het volgende:
Zelf heb ik er helaas het postuur niet voor, en dan draag ik het ook liever niet. Wel vrij lastig in de accountancy, maar ik houd het gelukkig al drie jaar vol.
Maar een mooi kostuum heeft wel wat. Dan moet het wel een mooi kostuum zijn uiteraard; als je er 1 van 99 euro bij de C&A haalt zie ik diegene liever in een spijkerbroek dan in zoiets. Vrij prijzige grap though, je zal er toch een aantal moeten hebben als je er eenmaal aan begint. Maar goed, dat hoort erbij.
er zijn ook nog mensen die maatpakken van duizenden euro's verkeerd aantrekken.
Heb er zelf drie. Eén samengestelde van een losse broek, colbert, gilet, overhemd en stropdas, één compleet driedelig, en een onlangs nog aangeschaft samengestelde set, broek, overhemd, twee stropdassen en een lichtbruin/beige (achtig) jasje.
De andere twee colberts zijn krijtstreep. Maar de complete set heeft een donkerdere krijtstreep.
En daarnaast draag ik de laatste tijd erg vaak een overhemd (zwart, bruin of groen) in combinatie met een zwarte stropdas. (en soms een bandolier) Maar dat is niet echt een pak.
Ieder z'n meug natuurlijk...
quote:En wat zou dan niet bij elkaar kunnen dan? Geef eens een voorbeeld
Op maandag 10 februari 2003 01:32 schreef Hik het volgende:
Ik ben by the way ook allergisch voor "combinaties": een jasje met een niet-bijbehorende broek...![]()
Ieder z'n meug natuurlijk...
quote:Nee, gaat niet om niet bij elkaar kúnnen. Ik houd van mannen in pák. Punt.
Op maandag 10 februari 2003 01:50 schreef Elegy het volgende:[..]
En wat zou dan niet bij elkaar kunnen dan? Geef eens een voorbeeld
Dus niet jasje A met broek B (dat heet een combinatie). Ook al is de kleurstelling prachtig, voor mij is het óf een compleet pak (dat je dus als "set" koopt) óf niet!
OK, niet echt een goed voorbeeld, want deze is wel érg smakeloos!
Maar ik persoonlijk vind eigenlijk geen enkele combinatie mooi....
Gewoon een compleet pak... en niets anders!
Tip:
Leer FFS dus een op een goede manier je das knopen, de dubbele windsor dus...en als je overhemd button-down heeft, gebruik het dan ook...en zeker je bovenste knoop dicht.
niet compleet is
quote:Ah, ok. Ikzelf vind het niet zo'n probleem. Heb ook een "samengesteld" iets, maar je zou het niet zeggen omdat álles bij elkaar past
Op maandag 10 februari 2003 02:06 schreef Hik het volgende:[..]
Nee, gaat niet om niet bij elkaar kúnnen. Ik houd van mannen in pák. Punt.
Dus niet jasje A met broek B (dat heet een combinatie). Ook al is de kleurstelling prachtig, voor mij is het óf een compleet pak (dat je dus als "set" koopt) óf niet!
Ik vind double breasted trouwens wel mooi. Maar driedelig double breasted, . Volgens mij zijn er niet zoveel die die combinatie ook leuk vinden, veel mensen vinden het te ouderwets, maar ik vind het wel gedistingeerd
Ohja, gewoon spijkerbroek, overhemd en jasje is ook wel leuk. Qua stropdassen, idd, geen stripfiguren en "grappige" dassen. De kleuren van de stropdas ook niet te fel, dat ziet er niet uit.
De dubbele windsor vind ik ook wel mooi, krijg je een mooie dikke knoop van
En hoe te knopen?
Kijk hier maar: http://webpact.nl/stropdas/?page=http%3A//webpact.nl/stropdas/hoe_een_stropdas_knopen.htm
quote:Gewoon géén button down onder je pak dragen!
Op maandag 10 februari 2003 02:31 schreef Fendy het volgende:
Tip:Leer FFS dus een op een goede manier je das knopen, de dubbele windsor dus...en als je overhemd button-down heeft, gebruik het dan ook...en zeker je bovenste knoop dicht.
Ik kan me nog herinneren dat ik een tijd geleden met vrienden uitging naar een bepaalde club in arnhem, waar je niet wordt toegelaten als je niet aan bepaalde kledingvoorschriften voldoet. Ik heb dus heel geen nette schoenen (gewoon normale skateschoentjes) en ik heb ook alleen maar een beetje wijdere broeken. Ze vonden dat ik toch mee moest en boden me wat kleren aan. Van de een kreeg ik een t-shirt en een broek, van de ander schoenen. Dus daar liep ik dan in een strak t-shirt met korte mouwen en ik was net terug van een zonnige vakantie waarbij ik een t-shirt met langere mouwen aanhad, waardoor je van die mooie balkjes onder de mouwen van dit shirt vandaan zag komen . En een strakke broek zit ook niet bepaald lekker in bepaalde streken waar men zich schaamt. En die schoenen... nou, laat ik maar zeggen dat dat de laatste keer is dat ik ooit zulke kleren heb gedragen
quote:Zelfverzekerde mannen hebben geen pak nodig.
Op maandag 10 februari 2003 11:29 schreef Vlitsie het volgende:
Mannen in pak whoehaaa!
Dan geen nerds in pak want dat is minder opwindend, maar een mooie zelefverzekerde man in een strak pak is echt helemaal geweldig
quote:Hmm, een button-down overhemd hoor je niet in combinatie te dragen met stropdas eigenlijk, dat is dus meer voor de casual look...
Op maandag 10 februari 2003 02:31 schreef Fendy het volgende:
...en als je overhemd button-down heeft, gebruik het dan ook...en zeker je bovenste knoop dicht.
Ikzelf heb maar 1 pak omdat ik het toch nog niet vaak zal aanhebben, driedelig soort van antraciet met fijne krijtstreep.
quote:Ik vind van wel, een beetje accentueren mag wel.
Op maandag 10 februari 2003 13:56 schreef Ixnay het volgende:[..]
Zelfverzekerde mannen hebben geen pak nodig.
quote:Nee, dit is geen combinatie. Dit is een student die een bras-jasje aan heeft omdat hij zometeen nog om een tafeltje moet vechten in de sociëteit.
Op maandag 10 februari 2003 02:18 schreef Hik het volgende:
Dit is dus een combinatie:OK, niet echt een goed voorbeeld, want deze is wel érg smakeloos!
Maar ik persoonlijk vind eigenlijk geen enkele combinatie mooi....
Gewoon een compleet pak... en niets anders!
been there, done that, wrote the book
Ik geef toe: soms zie je combinaties van een blauw jasje en een net niet helemaal hetzelfde blauwe broek. Dat kan inderdaad niet. Een donkerblauwe double brested blazer op een wollen grijze broek kan echter prima.
Nog een tip: Zorg te allen tijde dat je hemd lichter is dan je das of je jasje.
quote:is dat soms voor hele dikke mannen (double brested)
Op woensdag 12 februari 2003 13:05 schreef heijx het volgende:[..]
Een donkerblauwe double brested blazer
quote:Double brested is met een dubbele sluiting.
Op woensdag 12 februari 2003 13:09 schreef Goofup het volgende:[..]
is dat soms voor hele dikke mannen (double brested)
nee, ik heb dus geen flauw idee wat dat inhoudt, ben een leek in het vak(/pak).
Single brested vs double brested:
[Dit bericht is gewijzigd door heijx op 12-02-2003 13:16]
quote:Waarom denk ik nu gelijk aan een worstelpartij om een beha los te maken
Op woensdag 12 februari 2003 13:12 schreef heijx het volgende:[..]
Double brested is met een dubbele sluiting.
Zelf heb ik een paar donkere pakken, donkerblauw, antraciet, met en zonder (subtiele) krijtstreep.
Gelukkig hoef ik niet elke dag in pak, alleen als ik afspraken heb met een klant. Zo blijft het nog 'leuk' zegmaar. Soms heb ik echter 't gevoel dat je wat overdressed bent in donker pak, en dat je wordt gezien als de gladde verkoper. Daarom moet ik maar eigenlijk maar 's op zoek naar wat goeie 'combinaties'. Dat ziet er toch wat gewoner uit, en da's soms wel een voordeel.
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 12-02-2003 13:18]
quote:Misschien omdat je nog steeds aan heel dikke mannen denkt
Op woensdag 12 februari 2003 13:15 schreef Goofup het volgende:[..]
Waarom denk ik nu gelijk aan een worstelpartij om een beha los te maken
![]()
quote:Ze staan er ook als zoutzakken bij op die foto's...
Op woensdag 12 februari 2003 13:19 schreef Goofup het volgende:
ik vind die linker dan beter dan de rechter, maar vind ze allebei nog erg stijfjes. Nee, daar zul je mij niet in terugvinden.
quote:shit, daar gaat mijn goede gedachte weer
Op woensdag 12 februari 2003 13:18 schreef heijx het volgende:[..]
Misschien omdat je nog steeds aan heel dikke mannen denkt
quote:ja, beetje zouteloos
Op woensdag 12 februari 2003 13:20 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ze staan er ook als zoutzakken bij op die foto's...
quote:Nogmaals, ik had het niet over foute combi's, maar over het feit dat IK (persoonlijk) een combinatie echt niet mooi vind. Zoals jij zegt: een donkerblauwe blazer op een wollen broek kan wel, maar ik vind het zelf buitengewoon lelijk, ouderwets, stijlloos en net lijken of je hier en daar wat hebt geleend. Double brested al helemaal.... Brrrr....
Op woensdag 12 februari 2003 13:05 schreef heijx het volgende:Ik geef toe: soms zie je combinaties van een blauw jasje en een net niet helemaal hetzelfde blauwe broek. Dat kan inderdaad niet. Een donkerblauwe double brested blazer op een wollen grijze broek kan echter prima.
die waren cool
quote:Ben het met het meeste eens, behalve dat 3-delig; de meeste mensen schijnen niet te weten dat 3-delig voor officiële gelegenheden is. Dat draag je dus niet gewoon op je werk.
Op woensdag 12 februari 2003 13:16 schreef DennisMoore het volgende:
Geen double-breasted, geen button-down, geen das-speld, geen overdreven dikke dasknoop. Liefst wél 3-delig....
Daarom moet ik maar eigenlijk maar 's op zoek naar wat goeie 'combinaties'. Dat ziet er toch wat gewoner uit, en da's soms wel een voordeel.
Tja, en combinaties kunnen best... als je bij de Mengvoeders United werkt of zo . Ik hou er niet van. En let op bijpassende schoenen (geen gesp!!!!) en riem.
quote:Dat slaat ook als een lul in een bord pap.
Op woensdag 12 februari 2003 14:35 schreef 4br4x4s het volgende:[..]
Ben het met het meeste eens, behalve dat 3-delig; de meeste mensen schijnen niet te weten dat 3-delig voor officiële gelegenheden is. Dat draag je dus niet gewoon op je werk.
Definieer eerst maar eens "officieel". Dan kunnen we nog altijd bepalen of een rok, jacquet of tenue de ville gepast is.
Door de simpele kleedwijze van het grauw ben je de facto vrij snel overdressed helaas maar drogredenen als deze versterken dat beeld alleen maar.
quote:He, he... eindelijk iemand die het snapt!
Op woensdag 12 februari 2003 14:35 schreef 4br4x4s het volgende:
Tja, en combinaties kunnen best... als je bij de Mengvoeders United werkt of zo. Ik hou er niet van.
quote:Onzin. Een vest/gilet staat gewoon netter.
Op woensdag 12 februari 2003 14:35 schreef 4br4x4s het volgende:Ben het met het meeste eens, behalve dat 3-delig; de meeste mensen schijnen niet te weten dat 3-delig voor officiële gelegenheden is. Dat draag je dus niet gewoon op je werk.
quote:Schoenen, idd, goed punt. Uiteraard zwarte 'broques' (?). Zónder gaatjes. Bruine schoenen kan alleen als je rood/bruin-tinten in de rest van je outfit hebt, bv een rode das.
Tja, en combinaties kunnen best... als je bij de Mengvoeders United werkt of zo. Ik hou er niet van. En let op bijpassende schoenen (geen gesp!!!!) en riem.
Bij sommige klanten in 't (M)KB kun je beter een combinatie aantrekken dan een pak. Wanneer je tenminste niet wil overkomen als de gladde verkoper of dure consultant.
quote:OK, maar dan ook geen stropdas....
Op woensdag 12 februari 2003 15:14 schreef DennisMoore het volgende:
Bij sommige klanten in 't (M)KB kun je beter een combinatie aantrekken dan een pak. Wanneer je tenminste niet wil overkomen als de gladde verkoper of dure consultant.
quote:Mooi in het pak kan zeer zeker er mooi uitzien.
Op zaterdag 8 februari 2003 19:51 schreef LLCoolR het volgende:
Vraagje voor de vrouwen:Man strak in pak.......modern of verschrikkelijk ouderwets? Goed voor de uitstraling of ziet het er echt verschrikkelijk uit?
En als de man echt in pak MOET, welke kleur(combo) dan zeker niet (of juist wel)?
In en uit, boeit me niet zo, tegenwoordig kan haast alles.
quote:Dat dan weer wél natuurlijk.
Op woensdag 12 februari 2003 15:17 schreef Hik het volgende:OK, maar dan ook geen stropdas....
(Een gebreide )
quote:* LLCoolR is eens met
Op woensdag 12 februari 2003 15:14 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Onzin. Een vest/gilet staat gewoon netter.
Bovendien vind ik het persoonlijk wat voordelen hebben:
- het is warmer, 'k heb het met alleen een overhemd vaak wat koud
- het staat wat 'gevulder', als je zo'n mager iel ventje bent als ik
- ook zonder jasje staat het netjes, broek + vest
- de lengte van de das komt minder nauw, zit toch onder 't vest
[..]Schoenen, idd, goed punt. Uiteraard zwarte 'broques' (?). Zónder gaatjes. Bruine schoenen kan alleen als je rood/bruin-tinten in de rest van je outfit hebt, bv een rode das.
quote:Oeh! Houd me tegen!
Op woensdag 12 februari 2003 16:41 schreef DennisMoore het volgende:
Dat dan weer wél natuurlijk.(Een gebreide
)
... en grijze ecco-schoenen
quote:Yo, effe opletten: HET kenmerk van een brogue is nu juist de gaatjes. Een gladde schoen zonder gaatjes noemen we een PLAIN oxford (danwel derby).
Op woensdag 12 februari 2003 15:14 schreef DennisMoore het volgende:Schoenen, idd, goed punt. Uiteraard zwarte 'broques' (?). Zónder gaatjes. Bruine schoenen kan alleen als je rood/bruin-tinten in de rest van je outfit hebt, bv een rode das.
Zwarte broque is mi. een bastaardsschoen: de broque is een vrijetijdsschoen, die is dus bruin/roodbruin/suede o.i.d. De formele zwarte schoen is altijd glad/plain
Zo, weer wat geleerd!
Bruine schoenen kan prima als je je Italiaans kleed, bij Britse pakken zijn die taboe
quote:met witte tennis sokken
Op woensdag 12 februari 2003 18:34 schreef Hik het volgende:[..]
Oeh! Houd me tegen!
![]()
... en grijze ecco-schoenen
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |