Ik zie je argument niet? Je kan al deze videos op youtube vinden.quote:Op zondag 18 december 2022 13:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mooie linkdump.
Maar goed, als je er kritisch naar kijkt...
Film:
Elan – For the Child’s Own Good
Children of Darkness
The Last Stop – Trailer
The Last Stop: The true story of the Elan School
“The Last Stop” on imdb
Filmmaker talks Elan School, documentary at Great Falls Forum
Bijzonder, dit zou dus neerkomen op letterlijk honderden slachtoffers als ik die lijst van Reddit zo zie. Nu betwijfel ik of een forum als Reddit een goede bron is, maar mocht dit allemaal kloppen is het bizar dat er hier niet veel meer aandacht voor is.quote:Op zondag 18 december 2022 13:53 schreef summer2bird het volgende:
Dr Phil's ranch
Trouble teen industry door vice
Door 60 minutes Australia
Wilderness camp
Een organisatie die ook bezig is met het sluiten van deze kampen
https://www.youthrights.o(...)ubled-teen-industry/
Nog een artikel over wat er in deze kampen gebeurd
https://www.refinery29.co(...)ams-industry-problem
Een link over de kinderen die in Utah in wilderness camps overleden zijn
https://archive.sltrib.com/story.php?ref=/news/ci_7139316
Een link met de tot nu toe bekende doden die er tot nu toe zijn gevallen
https://www.reddit.com/r/troubledteens/wiki/index/ttivictims/
Ik kan nog wel even doorgaan zo. Er is bewijs. Ik loop dit niet zomaar vanuit het niets te schreeuwen.
Omdat in het ene geval er een vrijwillige keuze is gemaakt (al dan niet door de ouders) en in het andere geval er sprake is van dwang door de overheid.quote:
Er staat dat de Amerikaanse regering deze kampen subsidieert, dus schone handen hebben zij ook niet in deze.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:46 schreef xpompompomx het volgende:
Er is verder wil een klein groot verschil tussen de Amerikaanse kampen en de Chinese kampen. De Amerikaanse variant zijn private ondernemingen terwijl de Chinese door de overheid gerunt worden.
Wat mij betreft blijft de kritiek op China dus gewoon staan.
Of de katholieke weeshuizen of internaten hier.quote:Op zaterdag 17 december 2022 23:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Het doet me heel erg denken aan hoe men omging met de inheemse kinderen. In bijv Canada.
Totaal ziek.
0 respect voor menselijke waarden en rechten.
Je bedoelt genocide kampen in China.quote:Op zaterdag 17 december 2022 19:54 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
De VS veroorzaakt de grootste ophef over de heropvoedingskampen in China,maar de kampen voor jongeren in de VS met zeer slechte leefomstandigheden is volledig oké.
[..]
Dat is de VS niet ongewoon want dat doen ze met Justitie ook, de gevangenissen zijn ook private ondernemingen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 22:28 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zo min mogelijk overheidsgeld naar social services and mental healthcare he en dat vervolgens lekker aan de (ongereguleerde) vrije markt overlaten. Dus nee, dat ligt niet aan jou
Ik heb zelfs de hele docu gepost.quote:Op zondag 18 december 2022 13:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik zie je argument niet? Je kan al deze videos op youtube vinden.
"strafbaar" is in de VS onderhevig aan de diepte van de zakken van je advocaat. Je kan prima onderhandelen dat je 'schuldig' pleit op papier maar er met een flutstraf vanaf komt.quote:Op zondag 18 december 2022 13:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kinderen eten, drinken en medische hulp weigeren is gewoon strafbaar, ook in de VS.
[..]
Kinderen onthouden van eten, drinken, slaap en onderwijs is strafbaar in de VS.
Onzin vergelijking. Slaat echt nergens op.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb de openingspost even in wat netter Nederlands herschreven.
De VS maakt de grootste ophef over de heropvoedingskampen in China, maar de kampen voor jongeren in de VS, met zeer slechte leefomstandigheden, zouden wel volledig oké zijn.
Ik vind het een nogal ruime uitleg van de term vrije keuze, op het moment dat het niet de persoon zelf is die ervoor kiest. Verder worden in de VS kinderen ook door rechters naar dit soort kampen gestuurd.quote:Op zondag 18 december 2022 15:06 schreef Shivo het volgende:
[..]
Omdat in het ene geval er een vrijwillige keuze is gemaakt (al dan niet door de ouders) en in het andere geval er sprake is van dwang door de overheid.
Die Oeigoeren daar dat zijn allahakbar terroristen die Chinese land opeisen omdat hun geloof dit zegt. Anders gaan ze door met brandbommen gooien naar chinese winkels en chinezen neersteken. Linkse mensen hier vinden dat natuurlijk allemaal prachtig. Owee als je zulke terroristen straft.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:46 schreef xpompompomx het volgende:
Er is verder wil een klein groot verschil tussen de Amerikaanse kampen en de Chinese kampen. De Amerikaanse variant zijn private ondernemingen terwijl de Chinese door de overheid gerunt worden.
Wat mij betreft blijft de kritiek op China dus gewoon staan.
Alle Oeigoeren? Ben ook geen Islamfan maar dit is gewoon propaganda. China wil homogeen zijn maar dat gaat lastig met zulk een landoppervlak.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:28 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Die Oeigoeren daar dat zijn allahakbar terroristen die Chinese land opeisen omdat hun geloof dit zegt. Anders gaan ze door met brandbommen gooien naar chinese winkels en chinezen neersteken. Linkse mensen hier vinden dat natuurlijk allemaal prachtig. Owee als je zulke terroristen straft.
Nee, het is andersom, het zijn de Han Chinezen (=van origine geen etnische groep in Centraal Azië, al proberen ze er al wel 150 jaar de dienst uit te maken) die daar, in Xinjang, alles en iedere opeisen. Ze hebben bij hun Tibetaanse buren al 70 jaar kunnen zien welke ellende deze Chinezen met zich meebrengen. Niet zo vreemd dat ze daar geen zin in hebben.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:28 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Die Oeigoeren daar dat zijn allahakbar terroristen die Chinese land opeisen omdat hun geloof dit zegt.
Deze mensen hebben niet de macht en kracht van het totalitaire apparaat uit Peking achter zich, dus een enkeling zal zich uit onmacht tot terrorisme wenden ja.quote:Anders gaan ze door met brandbommen gooien naar chinese winkels en chinezen neersteken.
Rechtse mensen vinden het weer prachtig als hele bevolkingsgroepen in concentratiekampen worden gestopt, zeker als het moslims zijn. Toch?quote:Linkse mensen hier vinden dat natuurlijk allemaal prachtig.
China krijgt geen straf toch?quote:Owee als je zulke terroristen straft.
Het systeem misschien niet, volgens mij waren de misstanden in dat systeem echter niet van deze aard en omvang. Blijft natuurlijk een groot risico om moeilijk opvoedbare kinderen te plaatsen in instituten waar ze eigenlijk geen rechten hebben, ver van hun ouders weg en de basis 'orde en tucht' is. Dat is gewoon vragen om dit soort misstanden als er geen hele strakke waarborgen zijn. En die zijn er natuurlijk niet als je ergens in de rimboe in Utah zit.quote:Op zondag 18 december 2022 08:04 schreef AchJa het volgende:
Soort Glen Mills school dus... Niet een heel nieuw iets...
tsja toch wel even wat anders dan de concentratiekampen in China als ik dit zo lees.quote:Op zaterdag 17 december 2022 22:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
De VS beschuldigt andere landen van iets, maar doet het zelf ook. Zoals zo vaak.
en nog eenquote:Zware straffen
Mensen die vastzitten in de heropvoedingskampen krijgen geen rechtszaak en hebben geen toegang tot een advocaat om hun gevangenschap aan te vechten. Ze zitten vaak maanden vast, zonder te weten wanneer ze voldoende ‘getransformeerd’ zijn. Gedetineerden die weerstand bieden of te weinig ‘vooruitgang’ boeken worden gestraft, onder andere door voedsel te onthouden, eenzame opsluiting of een pak slaag. Er zijn berichten van doden in de kampen, onder meer door zelfmoord omdat gevangenen de wrede behandeling niet aankonden.
en dan heb ik nog niet eens meegenomen dat vrouwen daar onvruchtbaar worden gemaakt.quote:"Mijn hele lichaam is bedekt met luizen. Het jeukt zo erg", schrijft hij. Door de muren heen zou Ghappar geschreeuw horen van andere gevangenen, die waarschijnlijk werden gemarteld. De gevangenen zouden een zak over hun hoofd moeten doen. "Ik tilde de zak op van mijn hoofd en vertelde de politieagent dat de handboeien zo strak waren dat ze mijn polsen pijn deden", schrijft hij in een van de sms-berichten. "Hij schreeuwde hard naar me en zei: 'Als je je zak weer afdoet, sla ik je dood.' Toen durfde ik niet meer te praten."
Ik weet zelf niet echt, ik vind dat je de VS hierin niet echt met China kan vergelijken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:26 schreef KingRoland het volgende:
[..]
tsja toch wel even wat anders dan de concentratiekampen in China als ik dit zo lees.
En met een uitstekend netwerk, een kring van mensen die ze kennen en zaken mee kunnen doen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:32 schreef Berkery het volgende:
Dat heeft Lubbers ook in Nederland geprobeerd: https://tvblik.nl/andere-tijden/het-lubbers-kampement
Het probleem met dit soort initiatieven is dat het ontbreekt aan de nazorg, zoals een van de experts in Andere Tijden zegt: 'Nu zit je opgescheept met criminelen die hard kunnen lopen en hard kunnen slaan'
Ik moet denken aan het verhaal van een jongen die bij de paters in een internaat werd gezet, en van voor tot achter verkracht werd door de paters. Hij ontsnapte en ging naar de politie, die hem terug brachten naar de paters.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:39 schreef ZarB het volgende:
Het lastige met Amerika is dat het kan kloppen dat die kampen niet deugen maar daar tegenover staat dat de tieners dit dit verspreiden via tiktok ook prima zwaar gestoord kunnen zijn en verhalen aandikken voor de clicks en de likes. Met dat bananenland blijft het gissen.
Oeigoeren zijn allemaal tieners met gedragsproblemen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:33 schreef Twiitch het volgende:
Ik ga dit niet allemaal lezen lol. Samenvatting?
In de docu kwam ook ter sprake dat rechters betaald werden om ze naar Elan te sturen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik vind het een nogal ruime uitleg van de term vrije keuze, op het moment dat het niet de persoon zelf is die ervoor kiest. Verder worden in de VS kinderen ook door rechters naar dit soort kampen gestuurd.
Het is juist problematisch dat de VS dit soort zaken slecht reguleert en daarmee een financieel belang creëert voor private organisaties om kinderen uit te buiten. Net zoals ze dat ook met hun gevangenissysteem doen.
na de docu gekeken te hebben kwam ik indd terecht bij linkjes van dr phil. dat bleken ook niet de lekkerste kampen te zijn. zag stukjes van zijn programma en als ik nu terugdenk aan hoe ik het vroeger bekeek en wat ik nu weet is die vent ook echt ziek.quote:Op dinsdag 20 december 2022 19:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
In de docu kwam ook ter sprake dat rechters betaald werden om ze naar Elan te sturen.
Moest trouwens bij dit topic ook gelijk denken aan Dr Phil die pubers naar kampen stuurde. Had ik ook zo mijn twijfels bij destijds.
Door ouders betaalde kindermishandeling onder de noemer “heropvoeding “. Soms jarenlang.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:33 schreef Twiitch het volgende:
Ik ga dit niet allemaal lezen lol. Samenvatting?
Ja, wij hadden de Glen Mills school in Wezep van 1999 tot 2010. In 2008 presenteerde de SP een Zwartboek over de instelling. Voor wie het interresant vind je kunt hem hier lezen. https://issuu.com/sp-rapp(...)ls_school._school_voquote:Op dinsdag 20 december 2022 21:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Door ouders betaalde kindermishandeling onder de noemer “heropvoeding “. Soms jarenlang.
Dieptreurig. Een jaar of 10/20 geleden hebben ze iets dergelijks in Nederland ook geprobeerd
Je hebt wel een beetje issues hè?quote:Op woensdag 21 december 2022 13:59 schreef SootSprite het volgende:
Maar eerlijk, waarom zou ik medelijden hebben met een psychopatenkind dat gewelddadig is, anderen pest en mishandeld en nu een koekje van eigen deeg krijgt?
Ben er klaar mee dat we iedereen maar zielig vinden ipv te accepteren dat psychopaten geboren wordenquote:Op woensdag 21 december 2022 14:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt wel een beetje issues hè?
Het aantal psychopaten dat een probleem vormt is zo klein dat het deze post eigenlijk amper waard maakt.quote:Op woensdag 21 december 2022 14:36 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Ben er klaar mee dat we iedereen maar zielig vinden ipv te accepteren dat psychopaten geboren worden
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.quote:Op woensdag 21 december 2022 13:59 schreef SootSprite het volgende:
Maar eerlijk, waarom zou ik medelijden hebben met een psychopatenkind dat gewelddadig is, anderen pest en mishandeld en nu een koekje van eigen deeg krijgt?
Ik heb als oud docent anders behoorlijk wat tuig meegemaakt dat zo'n kamp nodig hadquote:Op woensdag 21 december 2022 14:42 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.
Denk je dat het zou hebben geholpen? Of zijn het alleen maar wrokgevoelens die bij je oproepen dat ze maar eens hard moeten worden aangepaktquote:Op woensdag 21 december 2022 14:43 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Ik heb als oud docent anders behoorlijk wat tuig meegemaakt dat zo'n kamp nodig had
Ze zullen er vast tussen te vinden zijn, net zoals kinderen van ouders waar juist geen grenzen worden gesteld.quote:Op woensdag 21 december 2022 16:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Durf trouwens te wedden dat het gros van de kids die naar dit soort amerikaanse heropvoedingskampen werden ontvoerd gewoon rebelleerden tegen zwaar gristelijke en restrictieve ouders, anders waren, mogelijk zelfs homo.
Die zullen door hun ouders niet snel naar een heropvoedingsinstituut gestuurd worden.quote:Op woensdag 21 december 2022 17:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ze zullen er vast tussen te vinden zijn, net zoals kinderen van ouders waar juist geen grenzen worden gesteld.
Dat kinderen er onder andere genezen kunnen worden van homofilie en promiscuïteit is wel een teken aan de wand. Denk dat het ook niet heel toevallig is dat Utah er vol mee staat. Sterker nog, dit verhaal is niet nieuw en de BBC berichtte er al een tijd terug over:quote:Op woensdag 21 december 2022 16:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Durf trouwens te wedden dat het gros van de kids die naar dit soort amerikaanse heropvoedingskampen werden ontvoerd gewoon rebelleerden tegen zwaar gristelijke en restrictieve ouders, anders waren, mogelijk zelfs homo.
Het idee is leuk maar in de praktijk werkt het dus niet. Dat is dan ook de reden dat het in Nederland tot tweemaal toe is afgekapt. Het "ritme en regelmaat" wordt met harde hand opgelegd maar zodra die harde hand weg is, is de reden voor ritme en regelmaat ook weg. Dergelijke programma's zouden dan ook veel effectiever zijn als er paralelle ouder trainingskampen komen waarin de ouders getraind worden om met de zelfde vorm van geweld, intimidatie en onthouding van eten, nachtrust, sociale contacten en vrijetijd hun kroost onder de duim kunnen houden. Wonderbaarlijk dat er nog geen Amerikaan op dit idee is gekomen. Hiermee kun je wanhopige ouders die vrezen voor de toekomst van hun kinderen direct twee trajecten aan smeren. Dat is gewoon dubbel cashen voor slechts een paar extra geruineerde levensquote:Op woensdag 21 december 2022 18:25 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Opzich begrijp ik het idee van patroon doorbreking en privileges moeten verdienen. Gewoon aan het werk gezet worden, ritme en regelmaat.
Dat is niet leuk, maar kan wel werken.
Een probleem tiener die piept omdat ze geen mobieltje mag en stallen uit moet mesten heb ik weinig medelijden mee.
Maar niet slapen, niet eten en geweld hoort daar niet bij.
Een enkeling zeg je. Er wasquote:Op dinsdag 20 december 2022 14:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, het is andersom, het zijn de Han Chinezen (=van origine geen etnische groep in Centraal Azië, al proberen ze er al wel 150 jaar de dienst uit te maken) die daar, in Xinjang, alles en iedere opeisen. Ze hebben bij hun Tibetaanse buren al 70 jaar kunnen zien welke ellende deze Chinezen met zich meebrengen. Niet zo vreemd dat ze daar geen zin in hebben.
[..]
Deze mensen hebben niet de macht en kracht van het totalitaire apparaat uit Peking achter zich, dus een enkeling zal zich uit onmacht tot terrorisme wenden ja.
[..]
Rechtse mensen vinden het weer prachtig als hele bevolkingsgroepen in concentratiekampen worden gestopt, zeker als het moslims zijn. Toch?
[..]
China krijgt geen straf toch?
Nog meer domme opmerkingen of was het dit voor vandaag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |