abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207102254
Hallo,

Ik val oprecht bijna van mijn stoel als ik de prijzen zie van een weekje in een vakantiepark in de zomer van 2023.
Oké toegegeven, ik heb tot nu toe alleen gekeken bij roompot landal en center parcs.
En huisjes (geen campings).
Ben ik de enige die denkt dat het komend jaar veel duurder is dan anders?

En heeft iemand hier een oplossing voor?
We willen allemaal met ons gezinnetje op vakantie en bovengenoemde bedrijven zijn dan misschien wel makkelijk, maar toch denk ik dat het anders kan.
En daarnaast misschien ook nog wel veel rustiger dan op zulke parken.

Soms denk ik dat het wel eens de moeite waard is om te kijken wat een stacaravan kost of een camper.
En dan daar van (meerdere keren) per jaar op vakantie te gaan.
Maar goed daar zullen de prijzen ook wel de pan van uit rijzen. Nog niet eens durven kijken eerlijk gezegd.
En is ook geen optie voor 2023.

Maar misschien kijk ik ook wel helemaal verkeerd :)
Liefst wel in Nederland, of aangrenzend land.

[ Bericht 5% gewijzigd door stropdaz op 16-12-2022 13:11:52 ]
pi_207102337
Ja, je kijkt helemaal verkeerd.
pi_207102387
Inmiddels een soort saffraan. Zeker sinds corona achterlijk duur. Online zijn oude Landal boekjes te vinden, vaak 50-60% stijging tov 10 jaar terug.

Vervelende is ook dat het vaak aftandse parken waar je de hoofdprijs voor betaalt. Vennenbos is best leuk maar zelfs die gerenoveerde huisjes zijn behoorlijk gedateerd. Wil je luxer ga je naar de 5-6k voor twee weken. Dan sta ik toch liever in de rij op Schiphol richting de zon.

Alternatief zijn in Nederland nog aftandsere parken met amper voorzieningen.
pi_207102395
Zou lekker iets huren aan een meer en een berg in een nog relatief goedkoop land, Hongarije Tsjechië, Bulgarije @Dven even vragen voor tips.
3000 euro voor 14 dagen Landal Land van Bartje gaat nergens over. En dan komen je boodschappen en etentjes er nog bovenop. Zit je zo aan de 5000 euro :N
blablablabla
pi_207102442
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:02 schreef Ericr het volgende:
Inmiddels een soort saffraan. Zeker sinds corona achterlijk duur. Online zijn oude Landal boekjes te vinden, vaak 50-60% stijging tov 10 jaar terug.

Vervelende is ook dat het vaak aftandse parken waar je de hoofdprijs voor betaalt. Vennenbos is best leuk maar zelfs die gerenoveerde huisjes zijn behoorlijk gedateerd. Wil je luxer ga je naar de 5-6k voor twee weken. Dan sta ik toch liever in de rij op Schiphol richting de zon.

Alternatief zijn in Nederland nog aftandsere parken met amper voorzieningen.
Doe maar met 4 jaar geleden.
Wij betaalden 2019 voor een Comfort 6 persoonshuisje in een specifieke periode voor 14 dagen destijds 1200 euro. Dat is nu letterlijk 2800 euro voor exact dezelfde periode en exact hetzelfde huisje.
blablablabla
pi_207102532
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:59 schreef Socios het volgende:
Ja, je kijkt helemaal verkeerd.
Heb je tips waar ik dan kan kijken?

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:02 schreef Ericr het volgende:
nmiddels een soort saffraan. Zeker sinds corona achterlijk duur. Online zijn oude Landal boekjes te vinden, vaak 50-60% stijging tov 10 jaar terug.
Bizar he

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:06 schreef Elan het volgende:
Doe maar met 4 jaar geleden.
Wij betaalden 2019 voor een Comfort 6 persoonshuisje in een specifieke periode voor 14 dagen destijds 1200 euro. Dat is nu letterlijk 2800 euro voor exact dezelfde periode en exact hetzelfde huisje.
Dan ben ik niet de enige die van de stoel valt dus.
Is dat bv in Belgie ook zo?

Vrouwlief wilt graag in Nederland blijven dit jaar ivm zieke vader. Of aangrenzend land.
pi_207102586
Die prijsstijgingen zijn toch al jaren gaande? Zeker met Corona waren huisjes in NL erg populair.
En nu, met de oorlog en energiecrisis, als alles duurder wordt, zou het me eerder hebben verbaasd als die huisjes niet duurder waren geworden.

Voor mezelf is het een belachelijke hoop geld die ik daar nooit aan zou uitgeven. Maar mensen die prijs stellen op de luxe en veelheid aan voorzieningen die zo’n park biedt (met met kleine kinderen kan het een stuk idealer zijn dan een eenzaam huisje in het bos, bij wijze van spreken), daarvoor kan de huurprijs ook nu nog niet te hoog zijn.

Kennis van me werkt in zo’n park: de weekend boekingen laten ook in deze periode zien dat er best veel mensen nog ‘graag’ het geld aan uitgeven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207102673
Die huisjes in Nederland zijn toch altijd al best duur geweest? Het zal wel duurder worden natuurlijk. Alles wordt duurder, dus voor die parken stijgen de kosten ook.
pi_207102803
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:13 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Heb je tips waar ik dan kan kijken?
[..]
Bizar he
[..]
Dan ben ik niet de enige die van de stoel valt dus.
Is dat bv in Belgie ook zo?

Vrouwlief wilt graag in Nederland blijven dit jaar ivm zieke vader. Of aangrenzend land.
Weerterbergen van Roompot is wel redelijk goedkoop als je het vergelijkt met Landal en Centerparcs, 10 dagen voor 1100 euro of zo in het hoogseizoen.
Is wel wat minder premium maar je hebt gerystelde huisjes, er is vermaak en een overdekt zwembad met glijbanen. Meer hebben die gasten over het algemeen niet nodig . Er is ook genoeg te doen in de buurt wat niet al te duur is.
blablablabla
pi_207102924
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die prijsstijgingen zijn toch al jaren gaande? Zeker met Corona waren huisjes in NL erg populair.
En nu, met de oorlog en energiecrisis, als alles duurder wordt, zou het me eerder hebben verbaasd als die huisjes niet duurder waren geworden.

Voor mezelf is het een belachelijke hoop geld die ik daar nooit aan zou uitgeven. Maar mensen die prijs stellen op de luxe en veelheid aan voorzieningen die zo’n park biedt (met met kleine kinderen kan het een stuk idealer zijn dan een eenzaam huisje in het bos, bij wijze van spreken), daarvoor kan de huurprijs ook nu nog niet te hoog zijn.

Kennis van me werkt in zo’n park: de weekend boekingen laten ook in deze periode zien dat er best veel mensen nog ‘graag’ het geld aan uitgeven.
Precies wat je zegt.
Met kleine kinderen is een park ideaal.
Zelf gaf ik meer de voorkeur voor dat huisje in het bos. Maar kleine kinderen willen naar bollo, koos konijn erc
pi_207102973
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:44 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Precies wat je zegt.
Met kleine kinderen is een park ideaal.
Zelf gaf ik meer de voorkeur voor dat huisje in het bos. Maar kleine kinderen willen naar bollo, koos konijn erc
Je kunt toch ook gewoon af en toe ergens naar toe gaan en op sommige dagen gewoon niet al teveel doen? Of ergens naar het zwembad of zo.

Ja, zwembad erbij is fijn, maar aan de andere kant kost 'n buitenzwembad extern een paar euro entree. Daar hoef je het ook niet voor te laten.

Op zo'n park is wel het e.e.a. te doen, maar je betaalt er ook dubbel en dwars voor.
pi_207103098
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:51 schreef stropdaz het volgende:
Hallo,

Ik val oprecht bijna van mijn stoel als ik de prijzen zie van een weekje in een vakantiepark in de zomer van 2023.
Oké toegegeven, ik heb tot nu toe alleen gekeken bij roompot landal en center parcs.
En huisjes (geen campings).
Ben ik de enige die denkt dat het komend jaar veel duurder is dan anders?

En heeft iemand hier een oplossing voor?
We willen allemaal met ons gezinnetje op vakantie en bovengenoemde bedrijven zijn dan misschien wel makkelijk, maar toch denk ik dat het anders kan.
En daarnaast misschien ook nog wel veel rustiger dan op zulke parken.

Soms denk ik dat het wel eens de moeite waard is om te kijken wat een stacaravan kost of een camper.
En dan daar van (meerdere keren) per jaar op vakantie te gaan.
Maar goed daar zullen de prijzen ook wel de pan van uit rijzen. Nog niet eens durven kijken eerlijk gezegd.
En is ook geen optie voor 2023.

Maar misschien kijk ik ook wel helemaal verkeerd :)
Liefst wel in Nederland, of aangrenzend land.
Landal greenparcs...daar gaat het al fout natuurlijk...gewoon huisje huren in de ardennen of sauerland..die 2 uurtjes verder rijden boeit ook niet
Ik zwaai naar dieren.
pi_207103133
Een Safaritent met tv, zithoek, eigen sanitair etc. komt bij Hunzedal in Borger, Drenthe op 800 euro voor een week in juli. Veel geld, maar zou je kunnen overwegen als alternatief voor een huisje.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_207103240
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:00 schreef Knutknuttsson het volgende:
Een Safaritent met tv, zithoek, eigen sanitair etc. komt bij Hunzedal in Borger, Drenthe op 800 euro voor een week in juli. Veel geld, maar zou je kunnen overwegen als alternatief voor een huisje.
Zat ik ook te denken idd.
Glamping
  vrijdag 16 december 2022 @ 14:24:05 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207103407
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:44 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Precies wat je zegt.
Met kleine kinderen is een park ideaal.
Zelf gaf ik meer de voorkeur voor dat huisje in het bos. Maar kleine kinderen willen naar bollo, koos konijn erc
Als je kleine kinderen hebt zit je meestal ook niet vast aan de schoolvakanties, dus dan vooral niet in het hoogseizoen boeken.
Als een van beiden bijvoorbeeld in het onderwijs werkt ben je al gewend aan de hoogseizoenprijzen.

Meestal komt het "damn wat duur!!!" gevoel om de hoek als er ineens niet meer buiten het hoogseizoen geboekt kan worden omdat het oudste kind leerplichtig is.

De afgelopen jaren zijn daar de Corona prijsstijgingen bijgekomen en nu ook nog een keer de stijgingen door de oorlog.

Als ik een huisje verhuurde dat met gas verwarmd werd dan zou ik het nu ook niet verhuren, en voor de zomer van 2023 zou ik het nog niet weten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 16 december 2022 @ 15:04:48 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207103751
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 14:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je kleine kinderen hebt zit je meestal ook niet vast aan de schoolvakanties, dus dan vooral niet in het hoogseizoen boeken.
Als een van beiden bijvoorbeeld in het onderwijs werkt ben je al gewend aan de hoogseizoenprijzen.

Meestal komt het "damn wat duur!!!" gevoel om de hoek als er ineens niet meer buiten het hoogseizoen geboekt kan worden omdat het oudste kind leerplichtig is.

De afgelopen jaren zijn daar de Corona prijsstijgingen bijgekomen en nu ook nog een keer de stijgingen door de oorlog.

Als ik een huisje verhuurde dat met gas verwarmd werd dan zou ik het nu ook niet verhuren, en voor de zomer van 2023 zou ik het nog niet weten.
Wij hebben vorige week onze zomervakantie geboekt voor 2023 maar niet in het hoogseizoen, want dat was echt fórs duurder inderdaad.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 16 december 2022 @ 16:37:30 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_207104853
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 15:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wij hebben vorige week onze zomervakantie geboekt voor 2023 maar niet in het hoogseizoen, want dat was echt fórs duurder inderdaad.
Gaat de jouwe nog niet naar school dan?
disclaimer
  Moderator vrijdag 16 december 2022 @ 16:38:17 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207104860
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:37 schreef SQ het volgende:

[..]
Gaat de jouwe nog niet naar school dan?
Jawel, maar je bent pas vanaf 5 jaar schoolplichtig. Zij is nog 4 en dus kunnen we nog voor ze 5 wordt op vakantie gaan :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_207104861
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:37 schreef SQ het volgende:

[..]
Gaat de jouwe nog niet naar school dan?
Waarschijnlijk niet hè, anders zou hij niet zomaar buiten het hoogseizoen kunnen met z'n kind.
  vrijdag 16 december 2022 @ 16:39:34 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_207104872
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jawel, maar je bent pas vanaf 5 jaar schoolplichtig. Zij is nog 4 en dus kunnen we nog voor ze 5 wordt op vakantie gaan :P
Ah oké, ja dat is een keuze natuurlijk. Heb dat zelf opzettelijk nooit gedaan omdat ik het wel belangrijk vind dat ze het hele schooljaar gewoon meepakken.
disclaimer
  vrijdag 16 december 2022 @ 16:40:10 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_207104881
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarschijnlijk niet hè, anders zou hij niet zomaar buiten het hoogseizoen kunnen met z'n kind.
Jeetje wat een toon :P ik zeg het alleen maar omdat ik dacht dat zijn kind ongeveer net zo oud was als het mijne.
disclaimer
  vrijdag 16 december 2022 @ 16:42:21 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207104913
Wij zijn ook nog een weekje buiten de schoolvakanties weggeweest voor Soneal 5 werd, de juffen gaven ons groot gelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207104919
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:40 schreef SQ het volgende:

[..]
Jeetje wat een toon :P ik zeg het alleen maar omdat ik dacht dat zijn kind ongeveer net zo oud was als het mijne.
Ik bedoel het minder vervelend dan dat jij het oppakt. :)

In elk geval van profiteren als je nog niet vast zit aan de schoolvakanties.
  vrijdag 16 december 2022 @ 16:44:03 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207104935
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik bedoel het minder vervelend dan dat jij het oppakt. :)

In elk geval van profiteren als je nog niet vast zit aan de schoolvakanties.
Maar dat is dus het eerste jaar van de schoolperiode nog wel, omdat ze met 4 jaar naar school gaan maar pas met 5 jaar verplicht zijn de volledige lestijd te draaien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 16 december 2022 @ 16:48:55 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_207104986
Maar goed die parken zijn inderdaad taffes duur. Ik doe het niet meer, je loopt er finaal op leeg joh.
2 jaar geleden, 1 weekje Center parcs Zandvoort in de laatste week van augustus. Geboekt met 20% vroegboekkorting. 1900 euro :')!
En dan lig je dus op een kutmatras en zit je op een kutbank en heb je een tafel van rvs waarbij je elke keer als je je dobbelsteen rolt al je kinderen wakker maakt. Plus dat iedereen z'n hont daar lekker los liet lopen zodat je niet eens fatsoenlijk op je gammele terrasstoeltje kon zitten. Nee, ben daar wel van genezen :')
disclaimer
pi_207105374
Ik vond het vorig jaar al duur… maar wij boeken altijd met een goede aanbieding. Die zijn alleen steeds lastiger te vinden. Mijn streefbedrag is ¤1000 per week voor een huisje in de zomervakantie. 2 jaar geleden was dat gelukt, afgelopen jaar kwam ik uit op 2100 voor 2 weken. Voor nu zoek ik nog onder de ¤2000 voor twee weken, maar vooralsnog zonder succes (bij een park dat aan onze wensen voldoet). Voor de mensen die modaal verdienen wordt een vakantie wel steeds meer een luxe…
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Moderator vrijdag 16 december 2022 @ 17:48:50 #27
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207105649
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:48 schreef SQ het volgende:
Maar goed die parken zijn inderdaad taffes duur. Ik doe het niet meer, je loopt er finaal op leeg joh.
2 jaar geleden, 1 weekje Center parcs Zandvoort in de laatste week van augustus. Geboekt met 20% vroegboekkorting. 1900 euro :')!
En dan lig je dus op een kutmatras en zit je op een kutbank en heb je een tafel van rvs waarbij je elke keer als je je dobbelsteen rolt al je kinderen wakker maakt. Plus dat iedereen z'n hont daar lekker los liet lopen zodat je niet eens fatsoenlijk op je gammele terrasstoeltje kon zitten. Nee, ben daar wel van genezen :')
Ja maar no way dat ik in Nederland in een huisje ga. Ten eerste vind ik daar niks aan en ten tweede wil ik vrijwel verzekerd zijn van goed weer. Als laatste...wat het kost, dan leg ik liever geld erbij en ga ergens anders heen. :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_207105959
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jawel, maar je bent pas vanaf 5 jaar schoolplichtig. Zij is nog 4 en dus kunnen we nog voor ze 5 wordt op vakantie gaan :P
Pfff dat geluk hebben wij niet meer :N
  Moderator vrijdag 16 december 2022 @ 18:21:23 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207105994
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:17 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Pfff dat geluk hebben wij niet meer :N
Nee voor ons is dit ook het laatste jaar dat we dat kunnen. ;(
Breitling - Instruments for Professionals
pi_207106434
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Jawel, maar je bent pas vanaf 5 jaar schoolplichtig. Zij is nog 4 en dus kunnen we nog voor ze 5 wordt op vakantie gaan :P
Mazzelaar. Ik pis net 2 weken naast de pot.
Maar goed het is niet anders. Eerst maar eens definitieve goedkeuring krijgen op het werk en dan kijken wat te doen. Sowieso eerste stap heel goed orienteren.
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 16:48 schreef SQ het volgende:
Maar goed die parken zijn inderdaad taffes duur. Ik doe het niet meer, je loopt er finaal op leeg joh.
2 jaar geleden, 1 weekje Center parcs Zandvoort in de laatste week van augustus. Geboekt met 20% vroegboekkorting. 1900 euro :')!
En dan lig je dus op een kutmatras en zit je op een kutbank en heb je een tafel van rvs waarbij je elke keer als je je dobbelsteen rolt al je kinderen wakker maakt. Plus dat iedereen z'n hont daar lekker los liet lopen zodat je niet eens fatsoenlijk op je gammele terrasstoeltje kon zitten. Nee, ben daar wel van genezen :')
Waar ga jij nu heen? Er is denk ik inderdaad zoooooveel meer dan landal, cp, roompot.
Maar je moet het net vinden en weten.
  vrijdag 16 december 2022 @ 18:59:41 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_207106469
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 18:55 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Mazzelaar. Ik pis net 2 weken naast de pot.
Maar goed het is niet anders. Eerst maar eens definitieve goedkeuring krijgen op het werk en dan kijken wat te doen. Sowieso eerste stap heel goed orienteren.
[..]
Waar ga jij nu heen? Er is denk ik inderdaad zoooooveel meer dan landal, cp, roompot.
Maar je moet het net vinden en weten.
Ik denk weer naar de camping in Frankrijk net als vorig jaar :P
disclaimer
  vrijdag 16 december 2022 @ 19:00:53 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_207106484
Hoezo pis je 2 weken naast de pot trouwens :? Dan ga je toch gewoon in mei of juni? Of bedoel je dat je kind al 5 is geworden?
disclaimer
pi_207106576
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:00 schreef SQ het volgende:
Hoezo pis je 2 weken naast de pot trouwens :? Dan ga je toch gewoon in mei of juni? Of bedoel je dat je kind al 5 is geworden?
Inderdaad dat laatste
pi_207106610
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 13:02 schreef Ericr het volgende:
Inmiddels een soort saffraan. Zeker sinds corona achterlijk duur. Online zijn oude Landal boekjes te vinden, vaak 50-60% stijging tov 10 jaar terug.

Vervelende is ook dat het vaak aftandse parken waar je de hoofdprijs voor betaalt. Vennenbos is best leuk maar zelfs die gerenoveerde huisjes zijn behoorlijk gedateerd. Wil je luxer ga je naar de 5-6k voor twee weken. Dan sta ik toch liever in de rij op Schiphol richting de zon.

Alternatief zijn in Nederland nog aftandsere parken met amper voorzieningen.
Om dan voor tering veel geld ergens in een triest all in resort tussen de Hollanders te zitten?

Ik vind persoonlijk niks mis met vennebos. Zolang het maar schoon is vind ik het prima.
De gerenoveerde huisjes zijn ook prima.

Verder hebben wij het geluk dat we vakantie van onze (basisschool)kinderen zelf kunnen plannen en buiten het seizoen weg kunnen. Scheelt toch behoorlijk!
  vrijdag 16 december 2022 @ 19:12:46 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_207106616
Oh maar dan heb je er wel al 5 jaar van kunnen genieten toch :P
Maar ik zou dus een beetje van de gebaande paden gaan wat vakantie betreft.
disclaimer
  vrijdag 16 december 2022 @ 19:13:39 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_207106624
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:11 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Om dan voor tering veel geld ergens in een triest all in resort tussen de Hollanders te zitten?

Ik vind persoonlijk niks mis met vennebos. Zolang het maar schoon is vind ik het prima.
De gerenoveerde huisjes zijn ook prima.

Verder hebben wij het geluk dat we vakantie van onze (basisschool)kinderen zelf kunnen plannen en buiten het seizoen weg kunnen. Scheelt toch behoorlijk!
Hoezo dat dan? Heb je werk waarbij het absoluut noodzakelijk is dat je in de zomervakantie werkt?
disclaimer
pi_207106986
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:11 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Om dan voor tering veel geld ergens in een triest all in resort tussen de Hollanders te zitten?

Ik vind persoonlijk niks mis met vennebos. Zolang het maar schoon is vind ik het prima.
De gerenoveerde huisjes zijn ook prima.

Verder hebben wij het geluk dat we vakantie van onze (basisschool)kinderen zelf kunnen plannen en buiten het seizoen weg kunnen. Scheelt toch behoorlijk!
Hoe kun je dit plannen?
Schoolvakanties zijn toch gebonden?
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:12 schreef SQ het volgende:
Oh maar dan heb je er wel al 5 jaar van kunnen genieten toch :P
Maar ik zou dus een beetje van de gebaande paden gaan wat vakantie betreft.
Zeker waar.
Heb genoten van de rust en de beurs :)
pi_207107427
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:40 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Hoe kun je dit plannen?
Schoolvakanties zijn toch gebonden?
[..]
Zeker waar.
Heb genoten van de rust en de beurs :)
Nee, onze school doet mee aan een proef waarbij ouders de schoolvakanties zelf mogen plannen. En hoe dat werkt? Net zoals bij een werkgever. Kind heeft X verlofdagen en die kun je naar eigen inzicht plannen.

Echt ideaal!
pi_207107464
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:13 schreef SQ het volgende:

[..]
Hoezo dat dan? Heb je werk waarbij het absoluut noodzakelijk is dat je in de zomervakantie werkt?
Moet ik uitleggen waarom het ideaal is dat je buiten t hoogseizoen op vakantie kunt gaan?
pi_207107517
Wij slaan de zomer van 2023 over ivm de prijzen

We gaan straks 3 weken naar Curaçao
Later wintersport
En dan in de zomer niet weg, maar wel vakantie opnemen en dan uitjes met onze Rotterdam pas
  vrijdag 16 december 2022 @ 20:18:59 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_207107803
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 20:05 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Moet ik uitleggen waarom het ideaal is dat je buiten t hoogseizoen op vakantie kunt gaan?
Nee, je moet uitleggen waarom jij het wel kan en de rest van Nederland niet :') maar dat heb je net gedaan, dus bedankt.
disclaimer
pi_207108242
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 20:03 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Nee, onze school doet mee aan een proef waarbij ouders de schoolvakanties zelf mogen plannen. En hoe dat werkt? Net zoals bij een werkgever. Kind heeft X verlofdagen en die kun je naar eigen inzicht plannen.

Echt ideaal!
Dat is echt super
pi_207109798
Vakantieparken zijn achterlijk duur in het hoogseizoen, gelukkig hebben wij pas in 2025 dat dilemma. Zoonlief is eind juni jarig, kunnen we nog mooi net voor zijn 5e verjaardag in 2024 wat goedkoper op vakantie :+

Al schrok ik van een week all inclusive (2 volwassenen, 1 peuter en 1 baby) op Tenerife afgelopen september ook behoorlijk van de prijzen.
pi_207114587
Ik knijp 'm ook al... Dochter wordt in augustus 2 en ik werk in het onderwijs, dus we zitten vast aan het hoogseizoen... Afgelopen jaar zaten we 1,5 week in een AirBnb-huis in Limburg, dat was perfect. Aankomende zomer wil ze echt al meer buiten spelen en dan zal het een camping of vakantiepark moeten worden... Geen idee, man en ik gaan volgende week nadenken over een bestemming.

Net na de Kerst gaan we vier dagen / drie nachten naar de Beekse Bergen, in zo'n restylde jungalow. 520 euro. Niet goedkoop, maar goedkoper dan alles wat ik kon vinden bij CP / Roompot / Landal. Hof van Saksen was vorig jaar fantastisch, maar dat begon nu bij 960 euro voor drie nachten. :')
pi_207118244
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:11 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Om dan voor tering veel geld ergens in een triest all in resort tussen de Hollanders te zitten?

Ik vind persoonlijk niks mis met vennebos. Zolang het maar schoon is vind ik het prima.
De gerenoveerde huisjes zijn ook prima.

Verder hebben wij het geluk dat we vakantie van onze (basisschool)kinderen zelf kunnen plannen en buiten het seizoen weg kunnen. Scheelt toch behoorlijk!
Dit jaar met toenmalige vriendin en haar kinderen (en mijn kinderen) naar zo'n resort in Spanje geweest. Verschrikkelijk zeg.

Kost een bak geld en na 'n dag ben ik het echt kotsbeu.

Laatste keer. Dat geldt voor zowel het resort als voor op vakantie met andermans kinderen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Halcon op 17-12-2022 16:49:07 ]
  Spellchecker zaterdag 17 december 2022 @ 17:28:31 #46
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207118940
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 11:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik knijp 'm ook al... Dochter wordt in augustus 2 en ik werk in het onderwijs, dus we zitten vast aan het hoogseizoen... Afgelopen jaar zaten we 1,5 week in een AirBnb-huis in Limburg, dat was perfect. Aankomende zomer wil ze echt al meer buiten spelen en dan zal het een camping of vakantiepark moeten worden... Geen idee, man en ik gaan volgende week nadenken over een bestemming.

Net na de Kerst gaan we vier dagen / drie nachten naar de Beekse Bergen, in zo'n restylde jungalow. 520 euro. Niet goedkoop, maar goedkoper dan alles wat ik kon vinden bij CP / Roompot / Landal. Hof van Saksen was vorig jaar fantastisch, maar dat begon nu bij 960 euro voor drie nachten. :')
Een kind van 2 bepaalt jouw vakantie? Wtf ....
pi_207119132
https://www.anwbcamping.n(...)aterange[1]=20230821
Hier kan je ook altijd wel leuke vakanties mee vinden die niet meteen de hoofdprijs zijn

Edit: je wou dus geen camping, oeps :P
Twiddel
pi_207119568
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 17:28 schreef maily het volgende:

[..]
Een kind van 2 bepaalt jouw vakantie? Wtf ....
Dat wordt nog wel als dat kind straks ouder wordt. Zoals je ze opvoedt, zo heb je ze.

Het resultaat van zo'n opvoeding heb ik deze zomer mogen aanschouwen. Twee kinderen van mijn toenmalige vriendin, die blijkbaar altijd vooral hun zin hebben gekregen.

Kort gezegd: ellende. Twee kinderen die denken dat ze alles mogen bepalen en waarvan duidelijk is dat ze dat in grote mate altijd hebben gemogen.

Eten? Behalve fastfood wilden ze eigenlijk niks. Iets anders dan fastfood, dan zeuren dat ze dat niet lusten. Ergens op een terrasje zitten? Dan meteen zeiken dat ze naar hun kamer willen.
Hun zin niet krijgen met naar de kamer gaan of het eten, dan meteen heel demonstratief vervelend doen.
Eigenlijk altijd op hun telefoon aan het kloten, waar dan full volume onzinnige Tiktok-filmpjes e.d. afgespeeld worden.

Nooit meer dus.
pi_207119686
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 17:28 schreef maily het volgende:

[..]
Een kind van 2 bepaalt jouw vakantie? Wtf ....
Met een kind van 2 wat buitenruimte willen hebben is niet heel raar lijkt me. En ik betwijfel of dat kind tegen haar ouder heeft gezegd “ik wil meer buiten spelen, dus volgend jaar iets met buitenruimte, anders ga ik niet meer mee!”

Ik vind het niet meer dan logisch dat je je vakantie aanpast aan de kinderen. Wij gaan nu ook niet meer 3,5e week door Canada of Japan reizen maar kiezen voor een (enigszins) vaste verblijfplaats. En hotels zijn met jonge kinderen rot, dus die proberen we ook te vermijden. Qua bestemming hebben ze verder niets in te brengen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_207119732
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 18:13 schreef Halcon het volgende:
Dat wordt nog wel als dat kind straks ouder wordt. Zoals je ze opvoedt, zo heb je ze.

Het resultaat van zo'n opvoeding heb ik deze zomer mogen aanschouwen. Twee kinderen van mijn toenmalige vriendin, die blijkbaar altijd vooral hun zin hebben gekregen.

Kort gezegd: ellende. Twee kinderen die denken dat ze alles mogen bepalen en waarvan duidelijk is dat ze dat in grote mate altijd hebben gemogen.

Eten? Behalve fastfood wilden ze eigenlijk niks. Iets anders dan fastfood, dan zeuren dat ze dat niet lusten. Ergens op een terrasje zitten? Dan meteen zeiken dat ze naar hun kamer willen.
Hun zin niet krijgen met naar de kamer gaan of het eten, dan meteen heel demonstratief vervelend doen.
Eigenlijk altijd op hun telefoon aan het kloten, waar dan full volume onzinnige Tiktok-filmpjes e.d. afgespeeld worden.

Nooit meer dus.
Hoe oud zijn de kinderen?
Het moet in iedergeval een vreselijke vakantie voor je zijn geweest en je hebt denk ik vanaf dag 1 afgeteld naar de laatste dag ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')