abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207090310
Hallo!

Een vrij specifieke vraag... Komende kerstmiddag/avond breng ik met 3 collega's door in een hotel in Duitsland.
Er is daar eigenlijk niks meer te reserveren qua diner voor een normale prijs en ook de hotelkeuken is gesloten vanwege de feestdagen.

Geen ramp, we gaan het gezellig op de kamer vieren met versiering, kadootjes, fles rood, etc.

Ik probeer alles een beetje te organiseren en het enige waar ik nog niet uit ben is het eten. Makkelijkst is denk ik losse hapjes etc, maar het moet enigszins makkelijk vervoerbaar zijn in een koffer en geen bereiding ter plekke nodig hebben (hooguit opwarmen met een magnetron). Uiteraard kan ik wel thuis al dingen klaarmaken de dag ervoor!

Wat zouden jullie ideeën zijn in zo een situatie? :Y)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_207090334
gewoon een bakplaat mee _O_
pi_207090351
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:07 schreef Dries4Ever het volgende:
gewoon een bakplaat mee _O_
Hier zat ik serieus aan te denken, misschien dat ik het hotel bel of ze ergens een lokatie hebben waar we dat ding kunnen gebruiken. Anders gewoon bij een collega op de kamer in de badkamer oid _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 15 december 2022 @ 13:11:13 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207090369
Heb je wel een koelkast?
The love you take is equal to the love you make.
pi_207090374
En dan maar wachten op het moment dat de brandmelder op de hotelkamer afgaat. >:)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207090384
Losse koude hapjes (kaasjes, salade, vleeswaren) toastjes en iets warms uit de magnetron (stoofvlees, gehaktballetjes of iets dergelijks). Een salade of carpaccio misschien nog. Lijkt me dat het lastig is om veel tegelijk op te warmen (tenzij elk een kamer heeft en met elk een magnetron) dus daarom zou ik kiezen voor 1 of twee warme items waar je met meerderen van kan eten.
pi_207090441
Verschillende kleine wraps
Breekbrood of stokbrood met luxe smeersels
Lekkere salade
Verschillende hapjes gemaakt met bladerdeeg or croissantdeeg die je thuis al gebakken hebt (zijn er legio te vinden met Google)

Sowieso als je zoekt op borrelhapjes kom je veel tegen. Zou ik wat lekkere dingen uit kiezen en ieder wat laten voorbereiden thuis.

En natuurlijk het toetje niet vergeten (tegen kerst staan er altijd heerlijke en kerstige toetjes in de koeling bij de supermarkt.
pi_207090501
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Heb je wel een koelkast?
Ja, er is een minibar, maar we beginnen gewoon gelijk zodra we in het hotel aankomen rond 2u. Heb wel een goede koeltas voor het vervoer in het vliegtuig!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_207090522
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:12 schreef foodlover het volgende:
Losse koude hapjes (kaasjes, salade, vleeswaren) toastjes en iets warms uit de magnetron (stoofvlees, gehaktballetjes of iets dergelijks). Een salade of carpaccio misschien nog. Lijkt me dat het lastig is om veel tegelijk op te warmen (tenzij elk een kamer heeft en met elk een magnetron) dus daarom zou ik kiezen voor 1 of twee warme items waar je met meerderen van kan eten.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:17 schreef hilliebillie het volgende:
Verschillende kleine wraps
Breekbrood of stokbrood met luxe smeersels
Lekkere salade
Verschillende hapjes gemaakt met bladerdeeg or croissantdeeg die je thuis al gebakken hebt (zijn er legio te vinden met Google)

Sowieso als je zoekt op borrelhapjes kom je veel tegen. Zou ik wat lekkere dingen uit kiezen en ieder wat laten voorbereiden thuis.

En natuurlijk het toetje niet vergeten (tegen kerst staan er altijd heerlijke en kerstige toetjes in de koeling bij de supermarkt.
Ja, dit is misschien wel het slimst. Een assortiment aan kleine (koude) hapjes. Zat veel te groot te denken, en dit is misschien nog een stuk gezelliger ook!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 15 december 2022 @ 13:31:14 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207090618
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
[..]
Ja, dit is misschien wel het slimst. Een assortiment aan kleine (koude) hapjes. Zat veel te groot te denken, en dit is misschien nog een stuk gezelliger ook!
Ik vind zelf bijv. koude zelfgebakken prei-kaasquiche erg lekker. Hebben we ook wel eens meegenomen (in de koelbox) als alternatief diner dat we makkelijk konden eten op een hotelkamer, voorafgaand aan concertbezoek.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207090949
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja, er is een minibar, maar we beginnen gewoon gelijk zodra we in het hotel aankomen rond 2u. Heb wel een goede koeltas voor het vervoer in het vliegtuig!
Weet je zeker dat je etenswaren mag invoeren waar je heen gaat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207091021
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Weet je zeker dat je etenswaren mag invoeren waar je heen gaat?
Jep, Duitsland :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_207091035
Gewoon ff kijken of de Admiraal bezorgd !!
Ik zwaai naar dieren.
pi_207091039
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 14:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Jep, Duitsland :Y
Mooi, zou zo jammer zijn dat je met je fijne koeltas arriveert en het dan wordt ingenomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 15 december 2022 @ 14:30:02 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207091325
quote:
12s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:11 schreef golfer het volgende:
En dan maar wachten op het moment dat de brandmelder op de hotelkamer afgaat. >:)
Ik moet aan Keith Floyd denken die omdat het buiten noodweer was een kookopname deed in zijn kamer in het Harbourside Hotel in Hobart. Veel te veel rook, brandalarm ging af, deur werd ingetrapt door hotelpersoneel en brandweer
https://www.dailymail.co.(...)napalm-lot-them.html
  donderdag 15 december 2022 @ 14:33:52 #16
338319 ZarB
Piña colada
pi_207091359
Supermarkten zijn daar nog open tot 14.00 en er is https://www.lieferando.de/nl/eten-bestellen
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Spellchecker donderdag 15 december 2022 @ 14:36:01 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207091385
Gewoon je airfryer mee en kaassoufflé's ^O^ :Y)
  donderdag 15 december 2022 @ 14:48:11 #18
338319 ZarB
Piña colada
pi_207091482
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 14:36 schreef maily het volgende:
Gewoon je airfryer mee en kaassoufflé's ^O^ :Y)
Was ook mijn eerste gedachte ja _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Manager PR/Moderator donderdag 15 december 2022 @ 15:15:37 #19
269689 crew  Viv
pi_207091686
Misschien gerookte zalm en roomkaas mee? Op broodjes of toastjes. :9
pi_207091727
zou het niet te moeilijk maken worst, kaas stokbrood, zoutjes. misschien nog een stripper uitnodigen om gesmolten chocola van haar borsten te likken
  donderdag 15 december 2022 @ 15:22:55 #21
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_207091745
Zijn jullie die ochtend ook in die hotelkamer?
zo ja, slowcooker mee, 's ochtends alles erin gooien, en je kan 's avonds lekker eten ^O^
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_207091958
quote:
15s.gif Op donderdag 15 december 2022 15:22 schreef junkiesietze het volgende:
Zijn jullie die ochtend ook in die hotelkamer?
zo ja, slowcooker mee, 's ochtends alles erin gooien, en je kan 's avonds lekker eten ^O^
In veel hotelkamers gaat de stroom er af als je de kamer uit gaat (en als je een ander pasje gebruikt om te overbruggen dan heb je kans dat housekeeping die er uit haalt), dus dat zou ik toch wel een risico vinden om te doen
  donderdag 15 december 2022 @ 15:55:57 #23
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_207092013
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 15:50 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
In veel hotelkamers gaat de stroom er af als je de kamer uit gaat (en als je een ander pasje gebruikt om te overbruggen dan heb je kans dat housekeeping die er uit haalt), dus dat zou ik toch wel een risico vinden om te doen
hele dikke powerbank mee ;)
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 15 december 2022 @ 16:01:05 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207092050
Airfryer meenemen natuurlijk ^O^
Glühwein fixen of sangria
Stoofvlees en aardappelpuree/gekookte krieltjes reeds klaar en gevacumeerd meenemen en in een heet bad opwarmen
Een British pudding voorbereid meenemen en kijken of het lukt om (melig als je er van wordt) deze gaar te krijgen, stomend of kokend, met de tools die je hebt in je hotelkamer zoals waterkoker :+

En een lange lijst aan kerstmuziek voor de achtergrondmuziek en sfeer O+

Veel plezier, tof dat je er wat leuks van maakt _O_ >:O ~:)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207092096
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hier zat ik serieus aan te denken, misschien dat ik het hotel bel of ze ergens een lokatie hebben waar we dat ding kunnen gebruiken. Anders gewoon bij een collega op de kamer in de badkamer oid _O-
ik zou ze gewoon even bellen en vragen of dit mogelijk is, uitleggen dat je voor het werk daar moet zijn met de kerst en dat jullie uiteraard alles netjes opruimt en schoonmaakt.

je kan wel toastjes met zalm of bladerdeeg hapjes doen, maar mijn inziens is dat allemaal wel een beetje karig en het allemaal net niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')