Ik heb ook alles zelf moeten betalen, maar een rijbewijs had toch fijn geweest en mijn inboedel van mijn woning.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:28 schreef SQ het volgende:
Sowieso is "genoeg" een gek begrip. Genoeg waarvoor? Voor een studie? Een auto? Een huis?
Mijn ouders spaarden niet voor mij, ik heb altijd overal zelf voor gewerkt en ik heb altijd genoeg gehad.
Niks mis met werken voor je geld.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:33 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik heb ook alles zelf moeten betalen, maar een rijbewijs had toch fijn geweest en mijn inboedel van mijn woning.
Of een bedrag in een deposito stoppen.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:26 schreef SQ het volgende:
Je kunt beter beleggen, dan stijgt de waarde met de tijd mee.
Alsof beleggen zonder risico isquote:Op woensdag 14 december 2022 19:26 schreef SQ het volgende:
Je kunt beter beleggen, dan stijgt de waarde met de tijd mee.
Geen spaardoel hier, onze kinderen hebben 3 gelijke portefeuilles en we leggen per kind 75 euro per maand in. En af en toe krijgen ze dan weer een nieuw aandeel
Nee, dat zeg ik niet, maar er zijn zelden mensen die met een laag risico profiel lange termijn beleggen geld inleveren. Als je al je geld op crypto gokt is het wellicht een ander verhaal ja.quote:
Zeker fijn. Noodzakelijk? Mwah.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:33 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik heb ook alles zelf moeten betalen, maar een rijbewijs had toch fijn geweest en mijn inboedel van mijn woning.
En je moeder.quote:Op woensdag 14 december 2022 19:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jij doet zeker alleen je boterham beleggen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Laat dat duivelsgebroed een krantenwijk nemen!quote:Op woensdag 14 december 2022 18:53 schreef britneycheers het volgende:
Goedenavond,
Ik heb twee jonge kinderen die ik alleen opvoed tot nu toe. Ik wil graag voor ze sparen om ze later te kunnen helpen met hun rijbewijs/studie of inboedel voor eerste woning.
Ik zat te denken aan 15.000 per kind. Ik heb tot nu toe voor ieder 2500 euro gespaard. Ik had eerst meer maar ivm met een grote reperatie van mijn auto moest ik er wat vanaf halen.
De laatste tijd merk ik dat sparen wat lastiger gaat door de inflatie en vraag ik mij af of 15.000 wel genoeg is met de stijgende prijzen.
Hoeveel sparen jullie per kind?
En wat zouden jullie willen sparen?
Hier sponseren grootouders en tante's ook nog wat. Wij doen zelf 25 euro.quote:Op donderdag 15 december 2022 09:32 schreef DjVero het volgende:
Wat een bedragen. Hier een tientje per maand.
Het is ook een beetje mijn back up. Ik spaar zelf ook wat voor bijvoorbeeld vakanties, maar in het geval van nood kan ik het altijd aanbreken.quote:Op donderdag 15 december 2022 09:32 schreef DjVero het volgende:
Het is ook maar net wat je kan missen toch?quote:Op donderdag 15 december 2022 09:32 schreef DjVero het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |