Oh Stare. Stare Miasto werd oude binnenstad genoemd kon ik me nog herinneren toen ik daar wasquote:Op dinsdag 13 december 2022 18:44 schreef suzi1 het volgende:
dat zou oude betekenen. maar ze zee dont say that hihihi
https://www.geldwisselkantoor.nl/kantoor/ deze ookquote:Op dinsdag 13 december 2022 18:48 schreef suzi1 het volgende:
even vraagje, kan je dollars alleen maar bij GWK wisselen voor euries?
Woningbouwvereniging kwam er twee jaar geleden eentje afleveren, de centrale blokverwarming was kaput. Ze zijn daarna 1x langsgeweest om het ding op te halen, maar toen was ik niet thuis. Sindsdien heb ik een gratis straalkacheltjequote:Op dinsdag 13 december 2022 18:56 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
net als elektrische kachels
ben meer van de bitter- en gehaktbalquote:Op dinsdag 13 december 2022 19:29 schreef DeHovenier het volgende:
Vanavond weer foebel, kijken jullie?
Wat denk je dat de beste opstelling is?quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:42 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
ben meer van de bitter- en gehaktbal
zoveel mogelijk op een schaalquote:Op dinsdag 13 december 2022 19:43 schreef engine het volgende:
[..]
Wat denk je dat de beste opstelling is?
Pools?quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:10 schreef suzi1 het volgende:
zo wat een ellende, nie gospodyni domowa
erwtensoep en worst?quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:01 schreef Schakeltopia het volgende:
en soepie gemacht en roggebroodjes kaas
hier doet hij blijkbaar waar die zin in heeftquote:Op dinsdag 13 december 2022 21:00 schreef Schakeltopia het volgende:
hier ook maar ik heb net verwarming even aangezet genot
is nie goed nie!quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:04 schreef suzi1 het volgende:
[..]
hier doet hij blijkbaar waar die zin in heeft
heb vanalles nagekeken. denk ook al gas te ruiken
dus als ik niet meer reageer dan is dat vanwege ontploffing
kan je verhuurder niet naar laten kijken?quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:04 schreef suzi1 het volgende:
[..]
hier doet hij blijkbaar waar die zin in heeft
heb vanalles nagekeken. denk ook al gas te ruiken
dus als ik niet meer reageer dan is dat vanwege ontploffing
Is nog bezig zie ikquote:
Bob de bouwerquote:
quote:Verdeling maximaal gebruik voor en na energierekening
Het prijsplafond geldt van 1 januari tot en met 31 december 2023, maar veel huishoudens krijgen hun jaarlijkse energierekening in de loop van het jaar. Daarom is het maximale verbruik bij het prijsplafond (1.200 m3 gas en 2.900 kWh stroom) verdeeld in 2 delen. 1 deel vóór de jaarlijkse energierekening en 1 deel na de jaarlijkse energierekening.
In de winter wordt er meer energie gebruikt dan in de zomer. Daar is bij deze verdeling rekening mee gehouden.
Rekenvoorbeeld verdeling maximaal verbruik
Een huishouden krijgt op 13 april de jaarlijkse energierekening. Van 1 januari tot en met 12 april mag dit huishouden 610 m3 gas en 976 kWh stroom gebruiken tegen de maximale tarieven van het prijsplafond. Gebruiken zij meer? Dan betalen ze het tarief uit hun energiecontract.
Van 13 april tot en met 31 december mag dit huishouden nog 590 m3 gas en 1.924 kWh stroom gebruiken tegen de maximale tarieven van het prijsplafond. Het maakt niet uit hoe hoog hun verbruik was voordat zij op 13 april de jaarlijkse energierekening kregen. In totaal mogen zij door deze verdeling in 2023 1.200 m3 gas en 2.900 kWh stroom gebruiken tegen het maximale tarief van het prijsplafond.
Een tussenafrekening na 12 april lijkt me?quote:Op dinsdag 13 december 2022 23:02 schreef Schakeltopia het volgende:
mijn nota krijg ik in januarie. dus hoe is mijn verdeel sleutel dan
https://open.overheid.nl/(...)ijk-prijsplafond.pdfquote:Voor de volumegrens wordt daarom voorgesteld om het plafondvolume
over het kalenderjaar te verdelen over de maanden volgens een
gestandaardiseerd verbruiksprofiel (in de winter een hoger gebruik dan in de
zomer).
quote:Hoe gaat dit precies werken?
Je krijgt iedere maand een bepaalde hoeveelheid kilowattuur stroom en kuub gas die je kan gebruiken voor het prijsplafond. Dit wil zeggen: de 2.900 kWh en 1.200 m3 worden verdeeld over alle maanden van 2023.
Dit is zo beslist door de overheid. Je kan immers tussentijds overstappen naar een andere leverancier. Helaas mag je nieuwe leverancier niet je verbruik bij je vorige inzien. Er kan dus ook niet gecontroleerd worden hoeveel gebruik je al hebt gemaakt van het prijsplafond. Daarom heeft de regering gekozen voor een vaste verdeling per maand.
Maar de 2.900 kWh en 1.200 m3 worden niet zomaar door twaalf maanden gedeeld. Ze worden verdeeld in een iedere maand verschillend 'tegoed' op basis van een standaard verbruiksprofiel. Dit 'tegoed' is bepaald aan de hand van hoe het stroom- en gasverbruik van een normaal huishouden verloopt door het jaar.
Praktisch: je verbruikt (veel) meer elektriciteit en gas in de winter als het koud en donker is. Daarom ligt de hoeveelheid kWh en m3 die je kan gebruiken voor het prijsplafond in de winter (veel) hoger dan in de zomermaanden als het warm en lang licht is. We hopen de exacte 'tegoeden' voor stroom en gas per maand zo snel mogelijk hier te publiceren.
Ten overvloede: het 'tegoed' aan kWh stroom en m3 gas dat je per maand kan gebruiken voor het prijsplafond is voor iedereen en bij elke leverancier hetzelfde. Omdat de overheid heeft gekozen voor het hanteren van een standaard verbruiksprofiel krijg je dus bijvoorbeeld ook niet een hoger maandelijks 'tegoed' voor stroom als je verwarmt met elektriciteit en daartegenover geen gas gebruikt.
goed puntquote:Op woensdag 14 december 2022 00:05 schreef hemarookworst het volgende:
Ja moet nog goedgekeurd worden door Kamer he
iddquote:Op woensdag 14 december 2022 00:08 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
ze hebben tribune geloof ik, kun je dat bijwonen lekker warm!
poah slaapzakje mee genotquote:Op woensdag 14 december 2022 00:10 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
idd
warme lucht stijgt naar boven
Ook met krenten/rozijnen?quote:Op woensdag 14 december 2022 17:57 schreef Schakeltopia het volgende:
dus lekker 6 oliebollen gekocht!![]()
[ afbeelding ]
potverdikkiequote:Op woensdag 14 december 2022 17:58 schreef Loveable het volgende:
De oliebollenkraam waar ik ze altijd haalde, staat er niet meer
Ja zag dat er ineens een andere stond, vorig week een gekocht maar die was koud.. dus smaakt t toch iets minder lekkerquote:
even in de airfrayer doen!quote:Op woensdag 14 december 2022 17:59 schreef Loveable het volgende:
[..]
Ja zag dat er ineens een andere stond, vorig week een gekocht maar die was koud.. dus smaakt t toch iets minder lekker
Mwa had hem daar op gegeten.. volgende keer maar of ergens anders wat halenquote:
Zou ook thuis blijvenquote:Op woensdag 14 december 2022 20:36 schreef Schakeltopia het volgende:
fietsmeneer is nog thuis
[ afbeelding ]
Het likt wel alsof ze meelezen hier, deze al gelezen?quote:
die had ik niet gelezen maar dat is exact wat er speelt, en dus zeker iets om in de gaten te houdenquote:Op woensdag 14 december 2022 20:42 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Het likt wel alsof ze meelezen hier, deze al gelezen?
https://nos.nl/artikel/24(...)n-gedacht-zo-zit-het
quote:Op woensdag 14 december 2022 21:12 schreef Schakeltopia het volgende:
wanneer je koude oliebol heb gekocht bij de kraam @:loveable
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 december 2022 21:12 schreef Schakeltopia het volgende:
wanneer je koude oliebol heb gekocht bij de kraam @:loveable
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |