abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 juni 2024 @ 08:13:20 #101
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_213993633
Gister een rollenspel gespeeld wat me erg aan twin peaks deed denken:

Dat was zware kost :D :'(
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 09:25:37 #102
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213994185
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 07:13 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik heb het zelfs toen ik een tijd in Duitsland zat altijd gedaan. Wel met een goede VPN met killswitch enzo.
kost je tussen 300 en 3 000 euro per geval als je gepakt wordt en tot 3 jaar gevangenis. Verkoop je ook, dan kan de straf tot 5 jaar zijn. Het is verder een misdrijf, geen overtreding, dus heb je vervolgens ook een strafblad.

Dit is geen grap en het is al heel lang zo.

Een vriend van mij was als kind bezig met het ruilen van spelletjes op diskette voor de Commodore 64. Politie Razzia bij hem en zijn vriendjes en vriendjes van vriendjes. Tientallen kids opgepakt en verhoord. Hij is onder jeugdstrafrecht toen veroordeeld maar met een waarschuwing en proeftijd weggekomen
Jaren later was hij op een reünie. Hoorde vertellen dat op zijn school een superhacker had gezeten. Wilde verhalen. Hij dacht, maar, maar, die moet ik toch gekend hebben, dat was in mijn tijd, wie was dat dan? Tot hij zich realiseerde dat men over hem sprak
pi_213994360
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
kost je tussen 300 en 3 000 euro per geval als je gepakt wordt en tot 3 jaar gevangenis. Verkoop je ook, dan kan de straf tot 5 jaar zijn. Het is verder een misdrijf, geen overtreding, dus heb je vervolgens ook een strafblad.

Een vriend van mij was als kind bezig met het ruilen van spelletjes op diskette voor de Commodore 64. Politie Razzia bij hem en zijn vriendjes en vriendjes van vriendjes. Tientallen kids opgepakt en verhoord. Hij is onder jeugdstrafrecht toen veroordeeld maar met een waarschuwing en proeftijd weggekomen
Jaren later was hij op een reünie. Hoorde vertellen dat op zijn school een superhacker had gezeten. Wilde verhalen. Hij dacht, maar, maar, die moet ik toch gekend hebben, dat was in mijn tijd, wie was dat dan? Tot hij zich realiseerde dat men over hem sprak
_O-

Dat is hoe we bij mij thuis begonnen met gamen: m'n vader wisselde op diskettes en floppies spellen uit met een collega. We wisten niet beter. Later was er Napster voor muziek. Tegenwoordig koop ik alles, uit principe. Twin Peaks heb ik op dvd, alleen het derde seizoen niet. De dvd-set van seizoen 1 en 2 is sowieso de moeite waard vanwege de extra's.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 10:18:52 #104
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_213994597
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
_O-

Dat is hoe we bij mij thuis begonnen met gamen: m'n vader wisselde op diskettes en floppies spellen uit met een collega. We wisten niet beter. Later was er Napster voor muziek. Tegenwoordig koop ik alles, uit principe. Twin Peaks heb ik op dvd, alleen het derde seizoen niet. De dvd-set van seizoen 1 en 2 is sowieso de moeite waard vanwege de extra's.
Ik heb alleen moeite met series (zoals Interview with the vampire) die echt niet te streamen zijn in NL, zonder VPN gedoe. Dan neig ik naar... uh, andere middelen. Want inmiddels wel op bluray gevonden, maar dat was echt 1,5 jaar na uitkomen van de serie in de US.
L'Amour menaçant:
pi_213994656
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:18 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik heb alleen moeite met series (zoals Interview with the vampire) die echt niet te streamen zijn in NL, zonder VPN gedoe. Dan neig ik naar... uh, andere middelen. Want inmiddels wel op bluray gevonden, maar dat was echt 1,5 jaar na uitkomen van de serie in de US.
Ik kan Twin Peaks vooralsnog nergens online vinden om vanuit Nederland te bekijken. Dat is echt belachelijk.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 10:52:46 #106
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213994895
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
_O-

Dito, heb de serie destijds op de BBC gezien, en jaaaren later seizoen 1 en 2 op DVD gekocht.
pi_213997197
Gisteravond kreeg ik te horen dat we de Dvd's van Twin Peaks hier in huis hebben :') . Even gezocht, en het bleek gelukkig om seizoen 1 te gaan dat we al herbekeken hadden.

quote:
[
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 08:13 schreef Ang3l het volgende:
Gister een rollenspel gespeeld wat me erg aan twin peaks deed denken:

[ afbeelding ]

Dat was zware kost :D :'(
vrijdag 21 juni 2024 08:13[/url] schreef Ang3l het volgende:[/b]

Toch sterk. Ik zat er net aan te denken om eens iets te posten hier over Alan Wake 2 dat ik ook net aan het spelen was, en dat zonder Twin Peaks helemaal niet bestaan zou hebben.
Ik mis in het spel bepaalde elementen wel een beetje: het is voor het grootste deel bloedserieus bijvoorbeeld.
Verder: een klein Amerikaans plaatsje in een bosrijk gebied met prachtige duistere bossen waar zich iets kwaads schuilhoudt: een geheim genootschap, een sekte, geesten die bezit neemt van mensen en duistere, parallelle werkelijkheden (alleen de Finnen in het spel irriteren me mateloos)
Net even gegoogled en uiteraard was ik niet de eerste die het opgevallen was:

https://gamerant.com/alan(...)ster-eggs-explained/

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 22-06-2024 00:19:22 ]
anonieme razernist
pi_214008332
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 09:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Ik denk dat het in die tijd dat ik daar zat misschien 1000 euro was per geval. Maar als je gewoon een betrouwbare VPN hebt en die goed instelt zodat hij geen verbinding kan maken als de connectie met de VPN wegvalt, dan is er weinig aan de hand. Ik had ook een torrentprogramma waarmee ik alleen hoefde te downloaden en niet uploaden. Niet heel sociaal natuurlijk maar ja. Ik moet wel zeggen dat ik veel oudere films en series downloadde en wel iets beter oppaste met dingen die wat nieuwer waren.
Mja
  zondag 23 juni 2024 @ 12:16:44 #109
255640 Flitskikker
Forumkikker
pi_214020331
quote:
8s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik kan Twin Peaks vooralsnog nergens online vinden om vanuit Nederland te bekijken. Dat is echt belachelijk.
Staat die niet meer op SkyShowtime?

EDIT: Vorige pagina niet gelezen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Flitskikker op 23-06-2024 12:21:48 ]
pi_214031817
quote:
8s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 10:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Daar ben ik ook al een tijdje naar aan het zoeken. Zou alles van begin af aan nog eens willen kijken, inclusief film en dan afsluiten met het laatste seizoen dat ik nog niet heb gezien.
pi_214230417
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 09:38 schreef NoCigar het volgende:
Ik was dus weer eens opnieuw begonnen naar zeer lange tijd omdat alles op SkyShowtime staat. Tijdens seizoen drie was ik afgehaakt, maar wilde het na deze kijkbeurt, FWWM en misschien dat vier uur durende YT- filmpje weer opnieuw proberen.
Inmiddels na de eerst twee seizoenen Fire walk with me, en de fantastische deleted scenes 'Twin.peaks.fire.walk.with.me.the.missing.pieces' bekeken en het eerste half uurtje van de Youtube-video. Die kerel ratelt lekker door, ik vermoed niet dat ik alles mee ga krijgen maar we zijn mooi op weg.
FWWM is Twin peaks op zijn grimmigst, zonder de knullige soap-elementen.
anonieme razernist
pi_214614966
https://www.rtl.nl/boulev(...)raak-ik-ga-nooit-met

David Lynch in goede conditie ondanks longemfyseem: 'Ik ga nooit met pensioen'
Door ANP/RTL Boulevard·Gisteren·Aangepast: Gisteren
© ANPDavid Lynch in goede conditie ondanks longemfyseem: 'Ik ga nooit met pensioen'

David Lynch (78) is teruggekomen op een uitspraak die hij onlangs deed in een interview. De filmmaker zei in het tijdschrift 'Sight & Sound' dat hij om gezondheidsredenen niet weet of hij ooit nog zal regisseren. Na teleurgestelde reacties, stelt David zijn fans op X gerust. 'Ik ga nooit met pensioen en ik wil dat jullie weten dat ik jullie zorgen erg waardeer', schrijft hij.

"En het goede nieuws is dat ik, op mijn emfyseem na, in uitstekende conditie ben"
In het interview vertelde de regisseur dat hij longemfyseem heeft en daardoor aan huis gekluisterd is. Het zou gevaarlijk zijn als hij ziek wordt en hij is snel buiten adem. Daarom leek het hem niet waarschijnlijk dat hij ooit nog zal regisseren, omdat hij dat niet 'op afstand' zou willen doen.

David geeft nu aan dat hij onlangs veel tests heeft gehad. "En het goede nieuws is dat ik, op mijn emfyseem na, in uitstekende conditie ben."
David is bekend van films als Blue Velvet, Eraserhead en Mulholland Drive. Ook maakte hij de serie Twin Peaks.

De meesten hier zullen dit nieuws al hebben meegekregen, maar ik post het toch nog even.
Het lijkt me niet logisch dat we nog een grote productie van Lynch kunnen verwachten, alleen al vanwege zijn leeftijd zou dat minder waarschijnlijk zijn, maar zijn longemfyseem helpt niet natuurlijk. En hoewel ie genoeg gedaan heeft is dat toch wel erg jammer.
Ik zou sws Laura Palmer nog wel eens ergens willen zien verschijnen.

[ Bericht 15% gewijzigd door NoCigar op 07-08-2024 21:52:59 ]
anonieme razernist
  woensdag 7 augustus 2024 @ 19:31:59 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214615653
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:48 schreef NoCigar het volgende:
films als Blue Velvet
Dennis Hopper was daarin the scariest fuck in movies tot Hopkins Hannibal Lector speelde. Hoewel, Kathy Bates in Misery was ook gruwelijk
pi_214617044
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:48 schreef NoCigar het volgende:

Ik zou sws Laura Palmer nog wel eens ergens willen zien verschijnen.
Ik zie het niet gebeuren. Wat mij betreft is Twin Peaks met The Return klaar.
pi_214619499
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zie het niet gebeuren. Wat mij betreft is Twin Peaks met The Return klaar.
Ja, ik ben wat laat, en pas bij afl. 7
anonieme razernist
pi_214619565
quote:
9s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 23:16 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Kom binnenkort even vertellen wat je er tot nog toe van vindt.
pi_214812206
quote:
9s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 23:16 schreef NoCigar het volgende:

[..]
vertel...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_214885377
Twin Peaks: The Return ended 7 years ago today

Damn ik ben dit al 7 jaar aan het uitstellen :')
pi_214912972
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 23:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kom binnenkort even vertellen wat je er tot nog toe van vindt.
Geen lopend verhaal:

Ik heb er erg van genoten. Vanaf eind mei drie seizoenen, twee versies van FWWM en de twee Youtube-video's van in totaal vijf uur gekeken.We hebben ons ondergedompeld, met wat pauzes tussendoor, in Twin Peaks
Ik snap ook waarom ik destijds met seizoen drie ben opgehouden: het was echt al zo lang geleden dat ik 1 & 2 zag, dat ik me b.v. amper nog kon herinneren wie Ben Horne was, en zijn broer al helemaal niet, terwijl het op zichzelf natuurlijk al vrij ondoorgrondelijk is.

Nu keek ik seizoen drie met hier en daar tussendoor een stuk van de Twin Perfect video: het liep niet synchroon of zo, maar het gaf wel wat meer houvast.En geeft onder andere een goede verklaring waarom Lynch het verhaal van de Dougie zo lang liet duren. Het geeft toch interpretaties en verbanden die ik zelf niet zou zien

Ik mistte de mist en de bossen wel zo meteen na seizoen 1 en 2, maar zo hoort het ook. De sfeer in drie is eigenlijk totaal anders. 1&2 komen nooit meer terug. (Arme Audrey.) En ik vroeg me wel af waarom Harry S. Truman niet van de partij was. (Weet iemand de reden? Was hij echt ziek?)

Verder vond ik seizoen drie visueel prachtig: uiteraard ademloos gekeken naar aflevering 8. Hier geen nerderig gejammer over slechte effecten hier. En soms was het echt bizar spannend en onaangenaam, vergelijkbaar met sommige Black Lodge-scenes uit 1 & 2, de scenes met de Woodsmen b.v.
Matthew Lillard deed me aan Bill Pullman in Lost Highway denken.

Minder vind ik dat Michael J. Anderson/the Arm niet meedeed en vervangen was door een oude kerstboom. Dat zag er soms wel iets te potsierlijk uit.

Het idee om met Laura en Cooper naar haar oude huis in 'Twin Peaks' te gaan en daar de echte daadwerkelijke bewoner de deur laten openen en een rolletje te geven vind ik ontzettend mooi. Alsof de tv-serie het echte leven binnenkomt (of andersom?)

Al met al nu in mijn persoonlijke top drie van tv-series denk ik, (met, laten we zeggen, the Wire en Deadwood), maar dit is aan verandering onderhevig.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 07-09-2024 09:29:37 ]
anonieme razernist
pi_214913924
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:52 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Geen lopend verhaal:

Ik heb er erg van genoten. Vanaf eind mei drie seizoenen, twee versies van FWWM en de twee Youtube-vodeo's van in totaal vijf uur gekeken.We hebben ons ondergedompeld, met wat pauzes tussendoor, in Twin Peaks
Ik snap ook waarom ik destijds met seizoen drie ben opgehouden: het was echt al zo lang gelden dat ik 1 & 2 zag, dat ik me b.v. amper nog kon herinneren wie Ben Horne was, en zijn broer al helemaal niet, terwijl het op zichzelf natuurlijk al vrij ondoorgrondelijk is.

Nu keek ik seizoen drie met hier en daar tussendoor een stuk van de Twin Perfect video: het liep niet synchroon of zo, maar het gaf wel wat meer houvast.En geeft onder andere een goede verklaring waarom Lynch het verhaal van de Dougie zo lang liet duren. Het geeft toch interpretaties en verbanden die ik zelf niet zou zien

Ik mistte de mist en de bossen wel zo meteen na seizoen 1 en 2, maar zo hoort het ook. De sfeer in drie is eigenlijk totaal anders. 1&2 komen nooit meer terug. (Arme Audrey.) En ik vroege me wel af waarom Harry S. Truman niet van de partij was. (Weet iemand de reden? Was hij echt ziek?)

Verder vond ik seizoen drie visueel prachtig: uiteraard ademloos gekeken naar aflevering 8. Hier geen nerderig gejammer over slechte effecten hier. En soms was het echt bizar spannend en onaangenaam, vergelijkbaar met sommige Black Lodge-scenes uit 1 & 2, de scenes met de Woodsmen b.v.

Minder vind ik dat Michael J. Anderson/the Arm niet meedeed en vervangen was door een oude kerstboom. Dat zag er soms wel iets te potsierlijk uit.

Het idee om met Laura en Copper naar haar oude huis in 'Twin Peaks' te gaan en daar de echte daadwerkelijke bewoner de deur laten openen en een rolletje te geven vind ik ontzettend mooi. Alsof de tv-serie het echte leven binnenkomt (of andersom?)

Al met al nu in mijn persoonlijke top drie van tv-series denk ik, (met, laten we zeggen, the Wire en Deadwood), maar dit is aan verandering onderhevig.
^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb zelf een andere kijkervaring. Voor het uitkomen van The Return heb ik alles nog eens bekeken. En ik heb elke aflevering van The Return gezien toen die uitkwam, dus ik moest tussendoor telkens een week wachten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tussendoor luisterde ik naar een podcast, The Gifted and the Damned. Ik kan dat een ieder die het seizoen nog moet zien aanbevelen. Ik heb er veel aandachtiger door gekeken en was de hele week met een aflevering bezig. Ik heb warme herinneringen aan die zomer.

Ik miste verschillende personages uit de eerste seizoenen en ik miste Badalamenti, maar ik ben blij dat het iets anders is geworden. Ik heb niet eerder zoiets op tv gezien en denk dat ik nooit meer iets soortgelijks ga zien. De serie is zo onvergelijkbaar met al het andere dat een ranglijst ongepast voelt; Twin Peaks komt uit een parallel universum.

De serie is niet zonder fouten en het is niet altijd eenvoudig om te kijken. Op Fargo bijvoorbeeld heb ik minder aan te merken. Misschien maakt dat Twin Peaks wel zo goed, dat het zo'n bijzondere kijkervaring is dat je de fouten voor lief neemt. Ze horen erbij, zou je kunnen zeggen.
  Moderator zaterdag 7 september 2024 @ 08:56:44 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214914125
'de fouten' zijn essentieel inderdaad, zou het dan ook geen fouten noemen. Het is zoiets als chaos en ontregeling bij Wim t schippers, of dat de zanger van the fall zijn bandleden afleidt. Het is de combinatie van de dingen die het maken wat het is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 september 2024 @ 11:47:11 #122
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_214940537
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 september 2024 00:52 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Geen lopend verhaal:

Ik heb er erg van genoten. Vanaf eind mei drie seizoenen, twee versies van FWWM en de twee Youtube-video's van in totaal vijf uur gekeken.We hebben ons ondergedompeld, met wat pauzes tussendoor, in Twin Peaks
Ik snap ook waarom ik destijds met seizoen drie ben opgehouden: het was echt al zo lang geleden dat ik 1 & 2 zag, dat ik me b.v. amper nog kon herinneren wie Ben Horne was, en zijn broer al helemaal niet, terwijl het op zichzelf natuurlijk al vrij ondoorgrondelijk is.

Ik mistte de mist en de bossen wel zo meteen na seizoen 1 en 2, maar zo hoort het ook. De sfeer in drie is eigenlijk totaal anders. 1&2 komen nooit meer terug. (Arme Audrey.) En ik vroeg me wel af waarom Harry S. Truman niet van de partij was. (Weet iemand de reden? Was hij echt ziek?)

Het idee om met Laura en Cooper naar haar oude huis in 'Twin Peaks' te gaan en daar de echte daadwerkelijke bewoner de deur laten openen en een rolletje te geven vind ik ontzettend mooi. Alsof de tv-serie het echte leven binnenkomt (of andersom?)

Ik krijg bijna zin seizoen 3 te herkijken. Bijna.

Ik de secret history en final dossier boeken die zijn uitgekomen trouwens ook wel een aanrader voor de fan.
L'Amour menaçant:
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 11:49:19 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214940543
Ja toffe boeken zijn dat :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_214940672
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:47 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik krijg bijna zin seizoen 3 te herkijken. Bijna.

Ik de secret history en final dossier boeken die zijn uitgekomen trouwens ook wel een aanrader voor de fan.
Ik zal het ook niet heel snel van A tot Z herkijken denk ik, maar fragmenten zeker wel. Die boeken wil ik ook nog eens bekijken.
anonieme razernist
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 september 2024 @ 13:12:16 #125
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_214941190
Mijn kinderen zijn helemaal verknocht aan de Disney animatieserie Gravity Falls, en ik kijk soms half mee.
Nou, de inspiratiebron en verwijzingen zijn duidelijk hoor. De setting (noordwest USA), de naam van het dorp, de quirks van alle bewoners, iemand die achterstevoren praat, ondertussen is er veel bovennatuurlijks gaande, wat stukje bij beetje duidelijk wordt. Niets is wat het lijkt. Toen er een scene was in een ruimte met rode gordijnen en een vloer met een haaks patroon schoot ik hardop in de lach.

Van wat ik er van zag is de serie voor Twin Peaks liefhebbers best de moeite waard. Beetje Twin Peaks for kids
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')