Zon in huis, laat de temperatuur oplopenquote:Op dinsdag 13 december 2022 12:27 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Het is wel koud
maar zonnig. Maakt het een stuk dragelijker![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Zon in huis, laat de temperatuur oplopen
Jij krijgt wel regen deze week. Wij niet :pquote:Op dinsdag 13 december 2022 08:41 schreef dick_laurent het volgende:
Hier momenteel al +19 door diep zuidelijke wind. Wordt 23 vandaag. Gewoon een verschil van bijna 30 graden met jullie. Bizar.
@Haags is het zonnetje in huisquote:Op dinsdag 13 december 2022 12:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Zon in huis, laat de temperatuur oplopen
Ja, dat voorspellen de Spaanse weerdiensten idd ook de hele tijd... Bak-ken met regen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 12:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jij krijgt wel regen deze week. Wij niet :p
Ik heb liever dit dan grijs en regen, maar ik hoop tegen beter weten in op wat dynamiek. Ik weet niet meer welk jaar het was, volgens mij 2015. Bulderende wc die volgens mij ook erg zuidelijk lag, dus je zag best veel blauwe lucht, veel heel erg snel overtrekkende buien/wolken. Zelfs wat onweer.quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:54 schreef INViCTuS het volgende:
Classic Nederland, klein weekje beetje winters en daarna weer verder met de herfst.
Dooi-aanval in zicht
Komend weekend krijgt vanuit het zuidwesten een heuse dooi-aanval gestalte en die vindt ergens tussen zondagmiddag en maandagmiddag plaats. Aan de voorzijde bevindt zich onderin de atmosfeer nog koude lucht, maar hogerop stroomt al snel zachtere lucht over onze omgeving. Eventuele neerslag op zondag zal naar alle waarschijnlijkheid dan ook niet meer als sneeuw beginnen, maar direct in vloeibare vorm. Door een naar zuidwest draaiende wind loopt de temperatuur daarbij ook vrij snel op tot boven het vriespunt.
Volgende week tapt het weer vervolgens uit een ander vaatje. Met een stevige zuidwestenwind wordt zachte lucht naar onze omgeving geblazen en dat zorgt ineens voor temperaturen (ruim) boven gemiddeld. Wellicht tikken we in het zuiden rond dinsdag 20 december zelfs wel de dubbele cijfers aan. Daarbij valt van tijd tot tijd regen. Die omslag zien we ook duidelijk terug in de kaarten voor de verwachte temperatuurafwijking:
buien met blauwe lucht en 10-12 graden is helemaal prima. Hele dagen grijs hoeft niet. Zoals vandaag was ook goed te doen. Ik moet wel bezig blijven, maar heb het buiten niet koud gehadquote:Op dinsdag 13 december 2022 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb liever dit dan grijs en regen, maar ik hoop tegen beter weten in op wat dynamiek. Ik weet niet meer welk jaar het was, volgens mij 2015. Bulderende wc die volgens mij ook erg zuidelijk lag, dus je zag best veel blauwe lucht, veel heel erg snel overtrekkende buien/wolken. Zelfs wat onweer.
Als het dan moet, dan maar zo. Al was het wel bizar zacht voor de tijd van het jaar.
Daarom, dat was echt een uitzondering. Wc is altijd grijs ohne ende. Dan heb ik liever wat we afgelopen dagen hebben gehad.quote:Op dinsdag 13 december 2022 20:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
buien met blauwe lucht en 10-12 graden is helemaal prima. Hele dagen grijs hoeft niet. Zoals vandaag was ook goed te doen. Ik moet wel bezig blijven, maar heb het buiten niet koud gehad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |