abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207145892
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 13:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat zal wel. Gezichtsverlies.

Maar ze zijn ook van zero covid naar 'laat maar uit de klauwen lopen' nu gegaan.
Verdubbelingstijd van enkele uren lees ik in Beijing. En al die doden in de gangen van de ziekenhuizen. :{
Beelden die me aan Bergamo doen denken. :X
Dit had niet zo gehoeven.
Ik kom hier ook weer even kijken. De berichten uit China zijn een dejavu. Daarmee zeg ik niet dat we weer dezelfde kant op gaan, maar laten we voorzichtig zijn. De situatie is daar natuurlijk anders qua (natuurlijke) immuniteit etc, anders was het alarmfase 1.
  Moderator maandag 19 december 2022 @ 14:05:17 #202
236264 crew  capricia
pi_207145904
https://www.npr.org/secti(...)-coronavirus-outbrea

quote:
China is now facing what is likely the world's largest COVID surge of the pandemic. China's public health officials say that possibly 800 million people could be infected with the coronavirus over the next few months. And several models predict that a half million people could die, possibly more.
quote:
Cowling says the virus is spreading faster in China than it's spread ever before anywhere during the pandemic. It also looks to be especially contagious in the Chinese population.

To estimate a virus's transmissibility, scientists often use a parameter called the reproductive number, or R number. Basically, the R number tells you on average how many people one sick person infects. So for instance, at the beginning of the COVID pandemic, in early 2020, the R number was about 2 or 3, Cowling says. At that time, each person spread the virus to 2 to 3 people on average. During the omicron surge here in the U.S. last winter, the R number had jumped up to about 10 or 11, studies have found.

Scientists at the China National Health Commission estimate the R number is currently a whopping 16 in China durng this surge. "This is a really high level of transmissibility," Cowling says. "That's why China couldn't keep their zero-COVID policy going. The virus is just too transmissible even for them."

Why China's 'zero COVID' policy is finally faltering

Why China's 'zero COVID' policy is finally faltering
On top of that, the virus appears to be spreading faster in China than omicron spread in surges elsewhere, Cowling adds. Last winter, cases doubled in the U.S. every three days or so. "Now in China, the doubling time is like hours," Cowling says. "Even if you manage to slow it down a bit, it's still going to be doubling very, very quickly. And so the hospitals are going to come under pressure possibly by the end of this month."
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207145927
Toch die China vakantie maar even verplaatsen misschien :+
pi_207145957
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 10:29 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Omicron is gewoon milder, staat zelf in een van je artikelen.

You can have a disease that is for any particular person less deadly than another, like Omicron, but if it is more infectious and reaches more people, then you’re more likely to have a lot of deaths

Enige verschil is het aantal mensen dat tegelijkertijd wordt besmet.
Ik had het iets beter moeten verwoorden, maar in absolute getallen is omikron veel dodelijker dan de vorige varianten.

Procentueel minder, maar we hebben ook weer veel meer besmettingen en minder maatregelen.
pi_207145970
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 13:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Begrijp niet waarom ze niet massaal gaan vaccineren met een vaccin wat wel werkt.
Bestaan die dan?
  maandag 19 december 2022 @ 14:12:19 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207145972
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2022 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
Toch die China vakantie maar even verplaatsen misschien :+
Ze zijn nu ruimte aan het maken.
pi_207145995
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:12 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Bestaan die dan?
Het is niet met zekerheid te zeggen, maar het heeft er toch alle schijn van dat men in china nu problemen heeft door een gebrek aan immuniteit. Of dat door een gebrek aa vaccinatie is of door natuurlijke immuniteit weten we ook niet.

Maar het ziet er daar in iedergeval niet goed uit.
pi_207146010
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:10 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ik had het iets beter moeten verwoorden, maar in absolute getallen is omikron veel dodelijker dan de vorige varianten.

Procentueel minder, maar we hebben ook weer veel meer besmettingen en minder maatregelen.
Precies, het milde karakter rechtvaardigt het ontbreken van wat voor maatregel dan ook.

En dat er dan pechvogels tussen zitten die in het ziekenhuis belanden of wat langer last van een besmetting hebben, het zij zo.
pi_207146044
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:15 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Precies, het milde karakter rechtvaardigt het ontbreken van wat voor maatregel dan ook.

En dat er dan pechvogels tussen zitten die in het ziekenhuis belanden of wat langer last van een besmetting hebben, het zij zo.
Totdat er zoveel mensen in het ziekenhuis komen dat er heel wat mensen niet meer gered kunnen worden door een gebrek aan zorg. En dan komt de discussie weer van de afgelopen jaren.

Maar goed, laten we eerst maar verder onderzoek afwachten waarom het in China zo verkeerd lijkt te gaan.
  maandag 19 december 2022 @ 14:20:40 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207146106
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:17 schreef aartstyle het volgende:
Maar goed, laten we eerst maar verder onderzoek afwachten waarom het in China zo verkeerd lijkt te gaan.
Vaccinatiegraad bij de oudjes schijnt nogal laag te liggen en dan heb je ook nog eens dat hun eigen vaccins minder goed werken
pi_207146132
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:17 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Totdat er zoveel mensen in het ziekenhuis komen dat er heel wat mensen niet meer gered kunnen worden door een gebrek aan zorg. En dan komt de discussie weer van de afgelopen jaren.

Dat zien we wel als het ooit zover komt.

Vooralsnog is er niets aan de hand, mocht het wel weer spelen moeten ze maar eens wat gerichter te werk gaan in plaats van de jongere groepen weer de kastanjes uit het vuur te laten halen.
pi_207146154
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat zien we wel als het ooit zover komt.

Vooralsnog is er niets aan de hand, mocht het wel weer spelen moeten ze maar eens wat gerichter te werk gaan in plaats van de jongere groepen weer de kastanjes uit het vuur te laten halen.
Helemaal mee eens hoor. De grens moet een stuk verder liggen dan de vorige keer wat dat betreft.
pi_207146159
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:20 schreef Tarado het volgende:

[..]
Vaccinatiegraad bij de oudjes schijnt nogal laag te liggen en dan heb je ook nog eens dat hun eigen vaccins minder goed werken
Dat zou je denken idd. En daar moeten we ook maar op hopen lijkt me.
  maandag 19 december 2022 @ 14:29:09 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207146206
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:24 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dat zou je denken idd. En daar moeten we ook maar op hopen lijkt me.
Hoe lullig ook voor de slachtoffers maar ik begrijp wel dat ze nu eindelijk naar het volk luisteren, dat heeft veel te lang geduurd.
pi_207146218
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
Hoe lullig ook voor de slachtoffers maar ik begrijp wel dat ze nu eindelijk naar het volk luisteren, dat heeft veel te lang geduurd.
Zeker mee eens. Ze moeten nu door de zure appel heen, de maatregelen zorgden alleen maar voor uitstel zo lijkt het. Wellicht gaat het nu iets te snel waardoor er onnodig veel doden vallen.

Het heeft er alle schijn van dat we het hier nog niet zo slecht gedaan hebben. Maar dat zullen we snel merken als deze golf in china dus niet voor problemen bij ons zorgt.
pi_207146693
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:30 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Zeker mee eens. Ze moeten nu door de zure appel heen, de maatregelen zorgden alleen maar voor uitstel zo lijkt het. Wellicht gaat het nu iets te snel waardoor er onnodig veel doden vallen.

Het heeft er alle schijn van dat we het hier nog niet zo slecht gedaan hebben. Maar dat zullen we snel merken als deze golf in china dus niet voor problemen bij ons zorgt.
Daar geloof ik niks van, dat getwijfel of slag om de arm houden om varianten moeten we ook nog vanaf.

Het gaat hier lekker rond en een nieuwe variant gaat ook niet voor problemen zorgen.
  maandag 19 december 2022 @ 15:33:00 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_207147094
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 13:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat zal wel. Gezichtsverlies.

Maar ze zijn ook van zero covid naar 'laat maar uit de klauwen lopen' nu gegaan.
Verdubbelingstijd van enkele uren lees ik in Beijing. En al die doden in de gangen van de ziekenhuizen. :{
Beelden die me aan Bergamo doen denken. :X
Dit had niet zo gehoeven.
Op zich had China ook best voor een gefaseerd plan kunnen gaan in plaats van harde lockdown naar alle remmen los…
pi_207147220
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:42 schreef dick_laurent het volgende:
Vrouwlief voor de 2e keer binnen twee maanden Corred? :{ Geen idee want we hebben hier nog geen test kunnen doen, maar ze ligt hoestend en snotterend op bed momenteel. Terwijl ze letterlijk begin november ook positief testte en mij daarna aanstak.

Of het is gewone verkoudheid/griep, dat kan natuurlijk ook. Maar wel bizar, zo snel achter elkaar. Hoop dat ik gespaard blijf dit keer. :{
Waarom niet ff een sneltest?
pi_207147246
quote:
15s.gif Op maandag 19 december 2022 13:31 schreef Perrin het volgende:
Gaat hard in China nu, zo te lezen.
Uit betrouwbare bron?
pi_207147333
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:41 schreef Za het volgende:

[..]
Waarom niet ff een sneltest?
Waarom wel? Gaat wel weer over toch. Of het nou een gewone verkoudheid, griep of corona is. Who cares.
pi_207147370
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 14:05 schreef capricia het volgende:

likely, could be, models predict, appears to be.

Allemaal speculatie dus.
pi_207147383
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:49 schreef bloodymary1 het volgende:

Waarom wel? Gaat wel weer over toch. Of het nou een gewone verkoudheid, griep of corona is. Who cares.
Wat heb jij ermee te maken, ben jij user dick_laurent?
pi_207147448
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:53 schreef Za het volgende:

[..]
Wat heb jij ermee te maken, ben jij user dick_laurent?
Ja.
pi_207147471
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja.
Waarom zie ik dan geen foto's van taart?
pi_207147534
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 14:14 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Het is niet met zekerheid te zeggen, maar het heeft er toch alle schijn van dat men in china nu problemen heeft door een gebrek aan immuniteit. Of dat door een gebrek aa vaccinatie is of door natuurlijke immuniteit weten we ook niet.

Maar het ziet er daar in iedergeval niet goed uit.
Beide waarschijnlijk.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')