Doe niks anders dan normaal, of dan met de andere auto'squote:Op zondag 11 december 2022 17:26 schreef -Sigaartje het volgende:
Waarschijnlijk niet geheel erin gestopt?
Ok, wel raar dat dit nu ineens gebeurt na een paar jaar.quote:Op zondag 11 december 2022 17:33 schreef Herkauwer het volgende:
Gevonden op internet, grotere auto kopen of minder hard knijpen
Vaak is de boosdoener gewoon brandstof die hard genoeg terug spat om het gat tijdelijk te blokkeren, waardoor de afsluitklep in actie komt. In het geval van kleinere auto's lijkt dit te komen door een relatief korte pijp tussen vulopening en tank. De oplossing is in dit geval: minder hard het vulpistool inknijpen.
Verschil in temperatuur.quote:Op zondag 11 december 2022 17:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ok, wel raar dat dit nu ineens gebeurt na een paar jaar.
Zoals DrDarwin zegt er is een verschil in temperatuur, maar anders zou ik het ook niet weten. Was het steeds bij dezelfde pomp? Wellicht draaien ze nu op een hogere druk?quote:Op zondag 11 december 2022 17:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ok, wel raar dat dit nu ineens gebeurt na een paar jaar.
Nee was beide keren bij een andere pomp. Verschil in buitentemperatuur bedoelen jullie?quote:Op zondag 11 december 2022 18:17 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Zoals DrDarwin zegt er is een verschil in temperatuur, maar anders zou ik het ook niet weten. Was het steeds bij dezelfde pomp? Wellicht draaien ze nu op een hogere druk?
Volgens mij geef je nu een oplossing voor het omgekeerde probleem; het te vroeg afslaan van de pomp.quote:Op zondag 11 december 2022 17:33 schreef Herkauwer het volgende:
Vaak is de boosdoener gewoon brandstof die hard genoeg terug spat om het gat tijdelijk te blokkeren, waardoor de afsluitklep in actie komt. In het geval van kleinere auto's lijkt dit te komen door een relatief korte pijp tussen vulopening en tank. De oplossing is in dit geval: minder hard het vulpistool inknijpen.
Verrek je hebt gelijkquote:Op zondag 11 december 2022 22:06 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Volgens mij geef je nu een oplossing voor het omgekeerde probleem; het te vroeg afslaan van de pomp.
@kwiwi is geen ‘gooltje, hoor.quote:Op zondag 11 december 2022 21:53 schreef derLudolf het volgende:
Sta je niet per ongeluk bij een pomp voor vrachtwagens? Daar is het debiet hoger.
Nee, gewoon bij die voor auto'squote:Op zondag 11 december 2022 21:53 schreef derLudolf het volgende:
Sta je niet per ongeluk bij een pomp voor vrachtwagens? Daar is het debiet hoger.
Mijn ervaring is dat die dan juist sneller afslaat omdat het vulgat 'verzuipt'.quote:Op zondag 11 december 2022 21:53 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga 'm naar de garage brengen en vragen of ze er naar kijken. Soms gaat het wel goed, soms nietquote:Op woensdag 21 december 2022 20:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ontluchting van de tank verstopt?
Ja dit had ik dus ook, lekker over m'n broek en schoenen.. en dan moet je nog in die stank in de auto zittenquote:Op woensdag 21 december 2022 20:32 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heb het ook gehad met een werkbus. Die spoot het er echt uit, meerdere keren over m’n kleding gehad. Was wel minder, als ik dan ver in Europa ergens was en geen schone broek meer had 😂
Dat is hier dus niet het geval.quote:Op zondag 11 december 2022 17:33 schreef Herkauwer het volgende:
En? Is er al een oorzaak gevonden?quote:Op woensdag 21 december 2022 20:27 schreef kwiwi het volgende:
Ik ga 'm naar de garage brengen en vragen of ze er naar kijken. Soms gaat het wel goed, soms niet
Nee, maar het probleem lijkt zich voor nu vanzelf opgelost te hebbenquote:Op woensdag 18 januari 2023 21:33 schreef Socios het volgende:
[..]
En? Is er al een oorzaak gevonden?
Lag het misschien aan de pomp en niet jouw automobiel, al zou dat wel erg toevallig zijn met twee verschillende.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, maar het probleem lijkt zich voor nu vanzelf opgelost te hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |