Was me ook al eens opgevallen, vreemd dat ze die koper van dat zwavel niet kunnen achterhalen.quote:Op zondag 11 december 2022 11:38 schreef Halcon het volgende:
Vervelende van veel Belgische zaken is dat je er amper wat over leest in de media. Ook hier zit het muurvast.
Verdachten:
- criminele contacten uit de drogisterij, die mogelijk grondstoffen kochten bij Johan Verhaeghe. Kocht blijkbaar grote hoeveelheden in.
- vrouw van Verhaeghe. Mogelijk wilde zij van haar man af. Ontkent en niets wijst er ook op dat ze er iets mee te maken zou hebben.
- Thaise prostituee. Johan Verhaeghe sprak regelmatig met haar af. Thuis zei hij dan dat hij ging tafeltennissen. Haar motief ontgaat me.
Blijkbaar in elk geval iemand die wist dat hij weg was en hem daar op heeft gewacht. Volgens de Thaise dame met wie hij was eten, lette een man in het restaurant wel op Johan. Johan Verhaeghe zelf had onlangs zijn drogisterij en huis laten beveiligen, dus ergens bang voor?
Dat speelde er ook wel. De dochters uit 'n eerder huwelijk voelden zich tekort gedaan ten opzichte van de kinderen uit zijn huidige relatie.quote:Op zondag 11 december 2022 20:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Was me ook al eens opgevallen, vreemd dat ze die koper van dat zwavel niet kunnen achterhalen.
Ook vreemd aan de uitzending, de onopgeloste moord zorgt voor familiediscussies maar daarover zeggen ze verder niets. Knip die zin dan ook uit de uitzending want ik als kijker krijg dan juist het idee dat er meer speelt binnen die familie.
quote:Op zondag 11 december 2022 20:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat speelde er ook wel. De dochters uit 'n eerder huwelijk voelden zich tekort gedaan ten opzichte van de kinderen uit zijn huidige relatie.
Deel van de familie zal misschien zich ook wel afvragen of zijn partner er niks mee te maken heeft. Vrouw is lange tijd verdachte geweest. Dan krijg je automatisch wel dat mensen denken van "waar rook is...".
Die zwavel zal toch ergens gekocht moeten zijn, afgeleverd zijn, betaald moeten zijn, etc. Grote kans natuurlijk dat dat wel gekocht is voor criminele doeleinden, dus een bonnetje zal er wel niet zijn. Hoeft ook niet in dat winkeltje te zijn verkocht.
Dat restaurant waar hij ging eten met die Thaise vrouw had ook een link me criminelen die andere criminelen in zwavelzuur opgelost zouden hebben. En die zwavelzuur zou ook aan die entourage verkocht zijn. Blijft wel de vraag waarom die dat in dat winkeltje kopen.
Zie o.a.: https://www.hln.be/binnen(...)onschuldig~a9b47228/ en https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170314_02780928
Ja, je vraagt je af waarom ze zo door zijn blijven zagen op die vriendin van hem, terwijl er een veel voor de hand liggender scenario is.quote:
Blijkbaar ben je bezeten van een zaak als je er wat over opzoekt en leest, nadat ik het heb gezien bij het Belgische opsporingsprogramma Faroek.quote:
Interessant! Laten we hier nog meer zaken bespreken.quote:Op zondag 11 december 2022 22:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijkbaar ben je bezeten van een zaak als je er wat over opzoekt en leest, nadat ik het heb gezien bij het Belgische opsporingsprogramma Faroek.
Zoals ik dan van nog wel meer zaken bezeten ben die ik ooit heb gezien bij Faroek, Opsporing Verzocht, Aktenzeichen of wat voor programma dan ook.
Wel apart dat ze haar gewoon vol in beeld laten zien bij dat programma, toch? Ze is geen verdachte. Misschien niet eens 'n getuige zelfs.quote:Op maandag 12 december 2022 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Die vrouw in de winkel is ook vreemd, zeker omdat ze zich blijkbaar nooit gemeld heeft. Zou ze ook dood zijn?
Dat inderdaad een groot verschil tussen België en Nederland, hier hebben we een strenge AVG en daar niet.quote:Op maandag 12 december 2022 09:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wel apart dat ze haar gewoon vol in beeld laten zien bij dat programma, toch? Ze is geen verdachte. Misschien niet eens 'n getuige zelfs.
Het lijkt er meer op dat het gewoon iemand uit de buurt is geweest die daar regelmatig kwam 'ouwehoeren'.
Opsporing Verzocht zou zo iemand al niet vol in beeld brengen, toch? Enfin, met die beelden zou ze toch te herkennen moeten zijn. Ze zal daar ongetwijfeld ergens in de buurt wonen.
Ik dacht dat het niet noemen van namen in Nederland een soort van herenakkoord van de media was en niet zo zeer 'n regel.quote:Op maandag 12 december 2022 10:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat inderdaad een groot verschil tussen België en Nederland, hier hebben we een strenge AVG en daar niet.
Namen, rugnummer en foto’s van verdachten, nabestaanden en slachtoffers worden voluit getoond en genoemd. Zwarte balkjes hoeven ook niet.
De Taghi’s van Belgiëquote:Op maandag 12 december 2022 01:14 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een wespennest
https://www.boevennieuws.(...)orden-hilger-broers/
quote:Om een mogelijke link naar de daders van de zuurmoorden te verhullen wordt op 3 mei drogist Johan Verhaeghe doodgeschoten voor zijn woning in Kampenhout. De 66-jarige man heeft in zijn drogisterij in Schaarbeek 400 liter zuur verkocht aan Franse klanten. hiervoor zou hij een royale fooi hebben ontvangen
Die royale fooi was ¤400 trouwensquote:Op maandag 12 december 2022 10:58 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ga trouwens voor deze optie uit mijn eerder geposte link
[..]
Heb je een link naar de podcast?quote:Op maandag 2 december 2024 11:17 schreef Halcon het volgende:
De Opritmoord is wel een interessante Podcast over deze zaak.
Al jaren geen nieuws meer overigens. Politie lijkt er ook niet veel moeite meer voor te doen.
Jazeker: https://www.hln.be/podcasts/de-opritmoord-2799quote:Op donderdag 5 december 2024 14:57 schreef yessie234 het volgende:
Hoe
[..]
Heb je een link naar de podcast?
Mooi dat naar Faroek Özgünes een televisieprogramma is vernoemd.quote:Op donderdag 5 december 2024 15:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jazeker: https://www.hln.be/podcasts/de-opritmoord-2799
Ik heb geluisterd via de app Podcast op de iPhone, alle delen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 02:36 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Mooi dat naar Faroek Özgünes een televisieprogramma is vernoemd.
Ik ben nog aan het zoeken naar deel 1. Op Spotify begint de reeks bij deel 2. Ik zoek door, maar kom hier op terug. Dit is zo bizar.
Ik zoek nog even door. Als je een link naar deel 1 hebt, heel hartelijk dank.quote:Op vrijdag 6 december 2024 06:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb geluisterd via de app Podcast op de iPhone, alle delen.
Bizarre zaak inderdaad. Lang is alle focus gelegd op de vrouw van Johan, terwijl die er waarschijnlijk niets mee te maken heeft.
Dan heb je nog die Thaise massagesalon, die er waarschijnlijk ook niet direct iets mee te maken heeft.
https://www.hln.be/podcasts/de-opritmoord-2799quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:14 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik zoek nog even door. Als je een link naar deel 1 hebt, heel hartelijk dank.
Nederlandse zoutzuurzaak 2009-11 in de grensstreek. Twee mannen worden vermoord door leden uit hetzelfde gezin en hun lichamen worden in Belgie door een afvoerputje gespoeld.
Als we het dan toch over zoutzuur hebben.
Interessant is de invalshoek op deze zaak in de podcast: de rechter in deze zaak laat zich interviewen.
https://www.bnr.nl/podcas(...)rgse-zoutzuurmoorden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |