abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207040163

Vervelende van veel Belgische zaken is dat je er amper wat over leest in de media. Ook hier zit het muurvast.

Van Belgian Federal Police

In de nacht van dinsdag 3 mei op woensdag 4 mei 2016 werd de 66-jarige Johan VERHAEGHE vermoord op de oprit van zijn woning gelegen in de Zeypestraat te Kampenhout. Hij werd met een nekschot om het leven gebracht terwijl hij nog in zijn auto zat.

Johan VERHAEGHE baatte een drogisterij uit in de Roodebeeklaan in Schaarbeek en is daar die bewuste dinsdag 3 mei 2016, rond 18u00, vertrokken. Rond 20u00 is Johan, samen met een vriendin, gaan eten in restaurant Il Barinetto op de Haachtsesteenweg in Diegem. Die avond zat er ook een man met een laptop in dat restaurant. Mogelijks heeft deze man iets te vertellen of zijn er andere klanten die op die avond iets verdacht opgemerkt hebben.

Nadat hij zijn vriendin heeft afgezet in Mechelen arriveert Johan VERHAEGHE rond 22u00 aan zijn sportclub Royal Sport Nautique op de Steenweg op Vilvoorde in Neder-Over-Heembeek. Deze club verlaat hij weer tussen 23u15 en 23u25 om zo naar zijn huis te rijden in de Zeypestraat in Kampenhout. Daar komt hij aan rond 23u45, parkeert zijn auto op de oprit voor de garagepoort en nog voor hij kan uitstappen vuurt iemand een kogel af door het raam aan de bestuurderszijde en treft Johan dodelijk in zijn nek.

Volgens getuigen werd er op het moment van de feiten een zwarte break, mogelijks een BMW, gezien aan de woning van het slachtoffer. Misschien heeft u die avond een verdacht voertuig van donkere kleur opgemerkt in de Zeypestraat in Kampenhout?

Enige tijd voor de moord had het slachtoffer nog een zeer grote hoeveelheid zuiver zwavelzuur van 96% aangekocht voor zijn drogisterij maar deze kon niet meer teruggevonden worden. De politie vraagt dan ook aan Iedereen die voor de periode van 3 mei 2016 zwavelzuur aangekocht heeft in drogisterij Verhaeghe te Schaarbeek dit zou melden.

Ook zou de politie graag willen spreken met een dame die vaak in de drogisterij van Johan op bezoek kwam en met wie hij een goed contact had. Deze dame is tot op heden nog niet geïdentificeerd kunnen worden.

Momenteel is er ook nog altijd onduidelijkheid over het feit of Johan al dan niet in het bezit was van een GSM-toestel.

Verdachten:
- criminele contacten uit de drogisterij, die mogelijk grondstoffen kochten bij Johan Verhaeghe. Kocht blijkbaar grote hoeveelheden in.
- vrouw van Verhaeghe. Mogelijk wilde zij van haar man af. Ontkent en niets wijst er ook op dat ze er iets mee te maken zou hebben.
- Thaise prostituee. Johan Verhaeghe sprak regelmatig met haar af. Thuis zei hij dan dat hij ging tafeltennissen. Haar motief ontgaat me.

Blijkbaar in elk geval iemand die wist dat hij weg was en hem daar op heeft gewacht. Volgens de Thaise dame met wie hij was eten, lette een man in het restaurant wel op Johan. Johan Verhaeghe zelf had onlangs zijn drogisterij en huis laten beveiligen, dus ergens bang voor?

[ Bericht 16% gewijzigd door Jippie op 12-12-2022 02:42:07 ]
pi_207045957
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 11:38 schreef Halcon het volgende:

Vervelende van veel Belgische zaken is dat je er amper wat over leest in de media. Ook hier zit het muurvast.

Verdachten:
- criminele contacten uit de drogisterij, die mogelijk grondstoffen kochten bij Johan Verhaeghe. Kocht blijkbaar grote hoeveelheden in.
- vrouw van Verhaeghe. Mogelijk wilde zij van haar man af. Ontkent en niets wijst er ook op dat ze er iets mee te maken zou hebben.
- Thaise prostituee. Johan Verhaeghe sprak regelmatig met haar af. Thuis zei hij dan dat hij ging tafeltennissen. Haar motief ontgaat me.

Blijkbaar in elk geval iemand die wist dat hij weg was en hem daar op heeft gewacht. Volgens de Thaise dame met wie hij was eten, lette een man in het restaurant wel op Johan. Johan Verhaeghe zelf had onlangs zijn drogisterij en huis laten beveiligen, dus ergens bang voor?
Was me ook al eens opgevallen, vreemd dat ze die koper van dat zwavel niet kunnen achterhalen.

Ook vreemd aan de uitzending, de onopgeloste moord zorgt voor familiediscussies maar daarover zeggen ze verder niets. Knip die zin dan ook uit de uitzending want ik als kijker krijg dan juist het idee dat er meer speelt binnen die familie.
pi_207046205
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Was me ook al eens opgevallen, vreemd dat ze die koper van dat zwavel niet kunnen achterhalen.

Ook vreemd aan de uitzending, de onopgeloste moord zorgt voor familiediscussies maar daarover zeggen ze verder niets. Knip die zin dan ook uit de uitzending want ik als kijker krijg dan juist het idee dat er meer speelt binnen die familie.
Dat speelde er ook wel. De dochters uit 'n eerder huwelijk voelden zich tekort gedaan ten opzichte van de kinderen uit zijn huidige relatie.

Deel van de familie zal misschien zich ook wel afvragen of zijn partner er niks mee te maken heeft. Vrouw is lange tijd verdachte geweest. Dan krijg je automatisch wel dat mensen denken van "waar rook is...".

Die zwavel zal toch ergens gekocht moeten zijn, afgeleverd zijn, betaald moeten zijn, etc. Grote kans natuurlijk dat dat wel gekocht is voor criminele doeleinden, dus een bonnetje zal er wel niet zijn. Hoeft ook niet in dat winkeltje te zijn verkocht.

Dat restaurant waar hij ging eten met die Thaise vrouw had ook een link me criminelen die andere criminelen in zwavelzuur opgelost zouden hebben. En die zwavelzuur zou ook aan die entourage verkocht zijn. Blijft wel de vraag waarom die dat in dat winkeltje kopen.

Zie o.a.: https://www.hln.be/binnen(...)onschuldig~a9b47228/ en https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170314_02780928
pi_207046882
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat speelde er ook wel. De dochters uit 'n eerder huwelijk voelden zich tekort gedaan ten opzichte van de kinderen uit zijn huidige relatie.

Deel van de familie zal misschien zich ook wel afvragen of zijn partner er niks mee te maken heeft. Vrouw is lange tijd verdachte geweest. Dan krijg je automatisch wel dat mensen denken van "waar rook is...".

Die zwavel zal toch ergens gekocht moeten zijn, afgeleverd zijn, betaald moeten zijn, etc. Grote kans natuurlijk dat dat wel gekocht is voor criminele doeleinden, dus een bonnetje zal er wel niet zijn. Hoeft ook niet in dat winkeltje te zijn verkocht.

Dat restaurant waar hij ging eten met die Thaise vrouw had ook een link me criminelen die andere criminelen in zwavelzuur opgelost zouden hebben. En die zwavelzuur zou ook aan die entourage verkocht zijn. Blijft wel de vraag waarom die dat in dat winkeltje kopen.

Zie o.a.: https://www.hln.be/binnen(...)onschuldig~a9b47228/ en https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170314_02780928
:X
pi_207046927
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
:X
Ja, je vraagt je af waarom ze zo door zijn blijven zagen op die vriendin van hem, terwijl er een veel voor de hand liggender scenario is.
pi_207048049
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
-Knip-
Blijkbaar ben je bezeten van een zaak als je er wat over opzoekt en leest, nadat ik het heb gezien bij het Belgische opsporingsprogramma Faroek.

Zoals ik dan van nog wel meer zaken bezeten ben die ik ooit heb gezien bij Faroek, Opsporing Verzocht, Aktenzeichen of wat voor programma dan ook. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 12-12-2022 02:34:56 ]
pi_207048690
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Blijkbaar ben je bezeten van een zaak als je er wat over opzoekt en leest, nadat ik het heb gezien bij het Belgische opsporingsprogramma Faroek.

Zoals ik dan van nog wel meer zaken bezeten ben die ik ooit heb gezien bij Faroek, Opsporing Verzocht, Aktenzeichen of wat voor programma dan ook. :)
Interessant! Laten we hier nog meer zaken bespreken.
pi_207048695
Die vrouw in de winkel is ook vreemd, zeker omdat ze zich blijkbaar nooit gemeld heeft. Zou ze ook dood zijn?
pi_207048985
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 12 december 2022 @ 02:37:22 #10
485843 crew  Jippie
pi_207049160
Nog even wat tekst van onder de YouTube toegevoegd aan de OP.
pi_207050210
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Die vrouw in de winkel is ook vreemd, zeker omdat ze zich blijkbaar nooit gemeld heeft. Zou ze ook dood zijn?
Wel apart dat ze haar gewoon vol in beeld laten zien bij dat programma, toch? Ze is geen verdachte. Misschien niet eens 'n getuige zelfs.

Het lijkt er meer op dat het gewoon iemand uit de buurt is geweest die daar regelmatig kwam 'ouwehoeren'.

Opsporing Verzocht zou zo iemand al niet vol in beeld brengen, toch? Enfin, met die beelden zou ze toch te herkennen moeten zijn. Ze zal daar ongetwijfeld ergens in de buurt wonen.
pi_207050986
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 09:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wel apart dat ze haar gewoon vol in beeld laten zien bij dat programma, toch? Ze is geen verdachte. Misschien niet eens 'n getuige zelfs.

Het lijkt er meer op dat het gewoon iemand uit de buurt is geweest die daar regelmatig kwam 'ouwehoeren'.

Opsporing Verzocht zou zo iemand al niet vol in beeld brengen, toch? Enfin, met die beelden zou ze toch te herkennen moeten zijn. Ze zal daar ongetwijfeld ergens in de buurt wonen.
Dat inderdaad een groot verschil tussen België en Nederland, hier hebben we een strenge AVG en daar niet.
Namen, rugnummer en foto’s van verdachten, nabestaanden en slachtoffers worden voluit getoond en genoemd. Zwarte balkjes hoeven ook niet.
pi_207051021
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 10:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat inderdaad een groot verschil tussen België en Nederland, hier hebben we een strenge AVG en daar niet.
Namen, rugnummer en foto’s van verdachten, nabestaanden en slachtoffers worden voluit getoond en genoemd. Zwarte balkjes hoeven ook niet.
Ik dacht dat het niet noemen van namen in Nederland een soort van herenakkoord van de media was en niet zo zeer 'n regel.

Voor opsporing vind ik het prima als alle registeren open worden getrokken. Maar van deze mevrouw is eigenlijk niks anders duidelijk dan dat ze daar weleens kwam praten. Ze is geen verdachte en geen ooggetuige. Ze heeft enkel mogelijk iets te horen gekregen tijdens die gesprekken.
pi_207051051
quote:
De Taghi’s van België
pi_207051055
Ik ga trouwens voor deze optie uit mijn eerder geposte link
quote:
Om een mogelijke link naar de daders van de zuurmoorden te verhullen wordt op 3 mei drogist Johan Verhaeghe doodgeschoten voor zijn woning in Kampenhout. De 66-jarige man heeft in zijn drogisterij in Schaarbeek 400 liter zuur verkocht aan Franse klanten. hiervoor zou hij een royale fooi hebben ontvangen
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_207057100
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 10:58 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ga trouwens voor deze optie uit mijn eerder geposte link
[..]

Die royale fooi was ¤400 trouwens
pi_215745491
De Opritmoord is wel een interessante Podcast over deze zaak.

Al jaren geen nieuws meer overigens. Politie lijkt er ook niet veel moeite meer voor te doen.
pi_215776823
Hoe
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:17 schreef Halcon het volgende:
De Opritmoord is wel een interessante Podcast over deze zaak.

Al jaren geen nieuws meer overigens. Politie lijkt er ook niet veel moeite meer voor te doen.
Heb je een link naar de podcast?
pi_215777147
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:57 schreef yessie234 het volgende:
Hoe
[..]
Heb je een link naar de podcast?
Jazeker: https://www.hln.be/podcasts/de-opritmoord-2799
pi_215782317
quote:
Mooi dat naar Faroek Özgünes een televisieprogramma is vernoemd.

Ik ben nog aan het zoeken naar deel 1. Op Spotify begint de reeks bij deel 2. Ik zoek door, maar kom hier op terug. Dit is zo bizar.
pi_215782454
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 02:36 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Mooi dat naar Faroek Özgünes een televisieprogramma is vernoemd.

Ik ben nog aan het zoeken naar deel 1. Op Spotify begint de reeks bij deel 2. Ik zoek door, maar kom hier op terug. Dit is zo bizar.
Ik heb geluisterd via de app Podcast op de iPhone, alle delen.

Bizarre zaak inderdaad. Lang is alle focus gelegd op de vrouw van Johan, terwijl die er waarschijnlijk niets mee te maken heeft.

Dan heb je nog die Thaise massagesalon, die er waarschijnlijk ook niet direct iets mee te maken heeft.
pi_215783829
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 06:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik heb geluisterd via de app Podcast op de iPhone, alle delen.

Bizarre zaak inderdaad. Lang is alle focus gelegd op de vrouw van Johan, terwijl die er waarschijnlijk niets mee te maken heeft.

Dan heb je nog die Thaise massagesalon, die er waarschijnlijk ook niet direct iets mee te maken heeft.
Ik zoek nog even door. Als je een link naar deel 1 hebt, heel hartelijk dank.

Nederlandse zoutzuurzaak 2009-11 in de grensstreek. Twee mannen worden vermoord door leden uit hetzelfde gezin en hun lichamen worden in Belgie door een afvoerputje gespoeld.
Als we het dan toch over zoutzuur hebben.

Interessant is de invalshoek op deze zaak in de podcast: de rechter in deze zaak laat zich interviewen.
https://www.bnr.nl/podcas(...)rgse-zoutzuurmoorden
pi_215822795
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:14 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ik zoek nog even door. Als je een link naar deel 1 hebt, heel hartelijk dank.

Nederlandse zoutzuurzaak 2009-11 in de grensstreek. Twee mannen worden vermoord door leden uit hetzelfde gezin en hun lichamen worden in Belgie door een afvoerputje gespoeld.
Als we het dan toch over zoutzuur hebben.

Interessant is de invalshoek op deze zaak in de podcast: de rechter in deze zaak laat zich interviewen.
https://www.bnr.nl/podcas(...)rgse-zoutzuurmoorden
https://www.hln.be/podcasts/de-opritmoord-2799
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')