Ik zit totaal op 36 kwh per dag.quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
@:fukushima:
Hier lust de warmtepomp deze dagen zo'n 40kwh per dag voor verwarming.
Met huishoudelijk elektriciteitsverbruik en ongeveer 2kWh voor warm water zitten we aan 50kWh per dag verbruik. En helaas doen de zonnepanelen deze tijd van het jaar niet zoveel.
Gelukkig kost dat 'maar' 25 euro per dag.
Ja, kou = duur.
Je mag zelf een eigen modem gebruiken die je zelf koopt tegenwoordig.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:30 schreef alpeko het volgende:
Ik heb in juni al onze Ziggo Horizon XL box op de eco stand gezet. Dat scheelt me op jaarbasis puur op de standby 300 kWhReken ook nog even mee dat dat ding vaak 's nachts ging updaten en zeker een paar uur aan stond. Ik verwacht dat het ca. 500 kWh gaat schelen op basis van wat ik nu op mijn dagelijks verbruik zie.
Wat een kutding is dat zeg. Schande eigenlijk dat Ziggo deze niet pro-actief terughaalt. Inmiddels hebben we een Next gratis gekregen die in gebruik minder verbruikt dan de oude in de niet eco-stand. Plus in de eco-stand maar 10s nodig heeft om op te starten ipv 1 minuut,
Dus een tip voor eenieder die nog een Horizon XL box heeft staan. Weg er mee.
Is geen modem. Tv ontvanger.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je mag zelf een eigen modem gebruiken die je zelf koopt tegenwoordig.
Ah waar dient die voor?quote:
Dat is idd een alternatief. Dat kastje is de interactieve tv oplossing van Ziggo. Terugkijken, pauzeren, apps. In theorie kan dat tegenwoordig ook met de Ziggo app (icm met Chromecast bijv).quote:Op woensdag 14 december 2022 13:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah waar dient die voor?
Ik heb al zolang nlziet waar alleen een wifi op je scherm voor nodig is, dat ik het kwijt ben waar dat ding voor nodig is.
Dat is dan 500 eur + abbo kosten ipv een tientje per maand.
Kweet niet hoe het bij anderen is maar stilzittend met kou werken achter een scherm, maakt mij serieus minder productief omdat het afleidt en ronduit onaangenaam is. Best bizar dat ik m'n PC heb omgedraaid zodat de ventilator wat warmte kan blazen (wat dan helpt is dat ding op 100% load zettenquote:Op maandag 19 december 2022 11:22 schreef Gunner het volgende:
Adviezen zijn alleen voor de ander natuurlijk
Den Haag zit er zelf warmpjes bij ondanks 19 graden-advies: in Tweede Kamer en ministerie 21 graden
Telegraaf Premium maar de titel dekt de lading aardig.
Artikel over hetzelfde: https://www.metronieuws.nl/televisie/2022/12/hlf8-tafel-vol-ongeloof-hoge-temperatuur-tweede-kamer/quote:Op maandag 19 december 2022 11:22 schreef Gunner het volgende:
Adviezen zijn alleen voor de ander natuurlijk
Den Haag zit er zelf warmpjes bij ondanks 19 graden-advies: in Tweede Kamer en ministerie 21 graden
Telegraaf Premium maar de titel dekt de lading aardig.
het klinkt als ambtenaren die een voorstel niet willen uitvoeren maar het niet willen zeggen dat ze het niet willen uitvoeren.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Artikel over hetzelfde: https://www.metronieuws.nl/televisie/2022/12/hlf8-tafel-vol-ongeloof-hoge-temperatuur-tweede-kamer/
Het is schijnbaar zo ingewikkeld om de temperatuur in dat gebouw 1 graad omlaag te brengen dat er al meer dan een half jaar 'alles aan doen' maar het nog steeds niet gelukt is, en ze ook nog steeds niet goed uit kunnen leggen waarom het niet kan, alleen dat het ingewikkeld is. Klinkt als ambtenaren die liever problemen vinden dan oplossingen bedenken.
Wat een onzin. Natuurlijk kan het een paar graden lager. Ze willen gewoon niet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Artikel over hetzelfde: https://www.metronieuws.nl/televisie/2022/12/hlf8-tafel-vol-ongeloof-hoge-temperatuur-tweede-kamer/
Het is schijnbaar zo ingewikkeld om de temperatuur in dat gebouw 1 graad omlaag te brengen dat er al meer dan een half jaar 'alles aan doen' maar het nog steeds niet gelukt is, en ze ook nog steeds niet goed uit kunnen leggen waarom het niet kan, alleen dat het ingewikkeld is. Klinkt als ambtenaren die liever problemen vinden dan oplossingen bedenken.
Die man heeft 40 jaar geleden een villa in Bilthoven gekocht. Verkoop dat ding en hij kan tot zijn dood in een royaal en goed verwarmd appartement zitten. Of sluit desnoods een verzilverhypotheek af en hij kan tot zijn dood in een goed verwarmde villa zitten.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:23 schreef Zonnestraaltjes het volgende:
https://www.tubantia.nl/g(...)et-betalen~aa6ddca5/
Zag in een artikel laatst ook Laren genoemd worden als een van de gemeentes waar de meeste huizen geisoleerd moeten worden komende jaren, hoop niet dat ze daar subsidies voor geven in Laren!quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:23 schreef Zonnestraaltjes het volgende:
https://www.tubantia.nl/g(...)et-betalen~aa6ddca5/
Inderdaad, wat is er mis met een verzilverhypotheek. Waarom wordt dat niet veel meer als pensioen gezien en gebruikt?quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:33 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Die man heeft 40 jaar geleden een villa in Bilthoven gekocht. Verkoop dat ding en hij kan tot zijn dood in een royaal en goed verwarmd appartement zitten. Of sluit desnoods een verzilverhypotheek af en hij kan tot zijn dood in een goed verwarmde villa zitten.
Beide opties gaan wel af van de erfenis van de klagende dochter in het artikel.
Waarschijnlijk een ex-ondernemer die nooit een significant deel van zijn inkomen opzij gelegd heeft voor zijn oude dag.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:33 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Die man heeft 40 jaar geleden een villa in Bilthoven gekocht. Verkoop dat ding en hij kan tot zijn dood in een royaal en goed verwarmd appartement zitten. Of sluit desnoods een verzilverhypotheek af en hij kan tot zijn dood in een goed verwarmde villa zitten.
Beide opties gaan wel af van de erfenis van de klagende dochter in het artikel.
Dat wordt lachen strak komt de installateur vanzelf met een “ja hoor dat kan wel heel simpel gewoon aan de knop draaien.” bericht. Want de telegraaf of RTL gaat natuurlijk zoeken wie dat regelt in dat gebouw en dat bedrijf vragen of het echt zo moeilijk is.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Mwoah ik heb een soort gelijk gebouw, die hadden we gebouwd op zulke strikte waarden in het bestek dat de temp altijd een strakke 21,5 -22c was, zomer en winter. Hoge isolatie waarden.quote:Op woensdag 21 december 2022 06:15 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat wordt lachen strak komt de installateur vanzelf met een “ja hoor dat kan wel heel simpel gewoon aan de knop draaien.” bericht. Want de telegraaf of RTL gaat natuurlijk zoeken wie dat regelt in dat gebouw en dat bedrijf vragen of het echt zo moeilijk is.
Godver. Vandaag iemand aan de deur gekregen om de meterstanden op te nemen. 3 weken vroeger dan normaal. Hij zei dat hij er niets aan kon doen, en dat veel mensen erover geklaagd hadden.quote:Op donderdag 15 december 2022 15:02 schreef crystal_meth het volgende:
Oeps, merk net dat m'n jaarverbruik op - 900 kWh staat voor dagtarief, +400 kWh voor 's nachts/weekend, en 1100 m³ voor gas. Normaal wordt de meterstand rond 15 januari opgenomen.
Heb meteen de CV uitgezet en een elektrisch vuurtje geplaatst. Want die 900 kWh wordt niet uitbetaald, dus kan ik het beter opgebruiken en gas besparen.
(ik weet dat dubbeltarief onzinnig is wanneer je zonnepanelen hebt, maar als ik had overgestapt op 1 tarief zouden ze waarschijnlijk een slimme meter geplaatst hebben, wat nog nadeliger had kunnen zijn. De Vlaamse regering wilde saldering ook met een slimme meter toelaten, maar de Raad van State heeft dat besluit vernietigd).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |