abonnement Unibet Coolblue
pi_207024554
Hallo,

Ik heb een wifi antenne in de USB poort. Eigenlijk heb ik deze alleen maar op zolder nodig.
Als ik met de laptop o de BG of 1ste verdieping zit is het niet nodig dat de antenne van en paar cm hoog ingestoken blijft.

Hoe kun je deze veilig verwijderen in windows 10?
Ik zie nergens de optie "usb/hardware veilig verwijderen" op de taakbalk of onder het driehoekje wat verborgen pictogrammen weergeeft.

Waarom de vraag:
Ik heb een eerdere wifi antenne gehad. Die heb ik toen eens in vrij korte tijd in/uit de usb poort gedaan, en daarna deed hij het niet meer. Apparaat werd niet meer herkent ofzo was toen de melding.
Ik weet niet of dat toen te maken had met vaker achter elkaar in/uit of dat het komt omdat ik betreffende stick had verwijderd zonder de optie veilig hardware verwijderen.
pi_207024572
LOL gewoon eruit trekken die rotzooi, zo doe ik het altijd al (ook onder Windows Xp) en ik leef nog steeds.
  zaterdag 10 december 2022 @ 09:38:24 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_207024573
Sinds Windows XP al geen USB meer veilig verwijderd :')
pi_207024590
Hmm oké. En wat is dan de oorzaak dat mijn oude antenne het niet meer deed:
te vaak in en uit in te korte tijd?
pi_207024721
De reden waarom je USB-sticks veilig moet verwijderen is de manier waarop er data wordt weggeschreven. Om zeker te zijn dat alle data correct is weggeschreven en er dus geen gegevensverlies, is de optie veiliger verwijderen er.

Bij een wifi-antenna is er niets om kwijt te raken, er wordt geen data weggeschreven op het apparaat zelf. Dus je kunt je wifi-antenne er gewoon uitpluggen.
pi_207024730
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:41 schreef stropdaz het volgende:
Hmm oké. En wat is dan de oorzaak dat mijn oude antenne het niet meer deed:
te vaak in en uit in te korte tijd?
Soms doet Windows raar, soms is er een issue met de USB-poort en soms ligt het aan het apparaat.

Valt achteraf moeilijk te zeggen. Soms lost herstarten van Windows het probleem op, soms hrt installeren van drivers, en soms inpluggen in een andere USB-poort.
pi_207024738
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:41 schreef stropdaz het volgende:
Hmm oké. En wat is dan de oorzaak dat mijn oude antenne het niet meer deed:
te vaak in en uit in te korte tijd?
dat zal niet aan de antenne hebben gelegen waarschijnlijk maar aan windows die weer eens over de zeik raakt,dan moet je hem helemaal verwijderen (drivers ed) en opnieuw installeren
pi_207024792
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:03 schreef mschol het volgende:

[..]
dat zal niet aan de antenne hebben gelegen waarschijnlijk maar aan windows die weer eens over de zeik raakt,dan moet je hem helemaal verwijderen (drivers ed) en opnieuw installeren
Ik wist niet hoe het moest.
Ik had zoeken naar nieuwe drivers gedaan en toen zei die dat hij 100% was.

Was een rolio.
Die wat ik nu heb ook trouwens. Alleen dan de hogere antenne versie.
  zaterdag 10 december 2022 @ 10:25:23 #9
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_207024944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 09:41 schreef stropdaz het volgende:
Hmm oké. En wat is dan de oorzaak dat mijn oude antenne het niet meer deed:
te vaak in en uit in te korte tijd?
waarschijnlijk zit het probleem tussen toetsenbord en stoel.
pi_207025345
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:25 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
waarschijnlijk zit het probleem tussen toetsenbord en stoel.
pas op hoor, voor je het weet sta je op een lijstje van TS met een TR :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207025666
https://support.microsoft(...)59-efca-fd44b9cec369

In 1sec gevonden op google.
Met mijn amazing Google kunsten.
pi_207025797
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:25 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
waarschijnlijk zit het probleem tussen toetsenbord en stoel.
PEBKAC confirmed
pi_207025832
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 12:07 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
PEBKAC confirmed
Niet alleen BKAC gok ik :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207026209
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 10:09 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Ik wist niet hoe het moest.
Ik had zoeken naar nieuwe drivers gedaan en toen zei die dat hij 100% was.

Vaak is het probleem één of andere foute setting, een parameter in een file of in het geheugen die de verkeerde waarde heeft gekregen. De makkelijkste (en in de praktijk vaak enige) manier om dat te verhelpen is een uninstall van de hardware en drivers. Dan worden (meestal) ook al de settings, config files, registry entries etc. verwijderd. Daarna de computer opnieuw opstarten (is niet altiijd nodig, maar je weet niet wanneer het wel nodig is, dus doe je het best altijd. Ik heb ooit urenlang tevergeefs installs en uninstalls uitgevoerd voordat ik er toevallig achter kwam dat een reboot na de uninstall nodig was), en dan de hardware en drivers opnieuw installeren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_207027880
Ok duidelijk.

Conclusie:
usb / wifi antenne kan er probleemloos uitgehaald worden.
Mijn crash van rolio antenne eerder stond los van uithalen.

Is het wel zo dat er iets mis gaat in de usb poort of op een stick als je ze kort achter elkaar vaak in/uit doet?
pi_207028092
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 16:04 schreef stropdaz het volgende:

Is het wel zo dat er iets mis gaat in de usb poort of op een stick als je ze kort achter elkaar vaak in/uit doet?
Nee, afgezien van mechanische slijtage, maar als je t device netjes recht in de usb-poort frot, maakt het niet uit hoe vaak je m plugt/unplugt. (bij een data-drager dus niet doen ivm datacorruptie, maar een usb-poort kan daar best tegen)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207030316
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 16:22 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nee, afgezien van mechanische slijtage, maar als je t device netjes recht in de usb-poort frot, maakt het niet uit hoe vaak je m plugt/unplugt. (bij een data-drager dus niet doen ivm datacorruptie, maar een usb-poort kan daar best tegen)
Thanks Bokkie, mogelijk is er doen toch wat met die oude wifi antenne geweest.
De nieuwe is er nu uit en ligt op zolder. We gaan het zien als hij wordt ingeplugd of hij weer beet pakt
pi_207030677
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 18:16 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Thanks Bokkie, mogelijk is er doen toch wat met die oude wifi antenne geweest.
De nieuwe is er nu uit en ligt op zolder. We gaan het zien als hij wordt ingeplugd of hij weer beet pakt
Die nieuwe usb-antenne zal best wel werken. Welke heb je gekocht? Dan kan ik me alvast inlezen >:)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207031505
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 18:44 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Die nieuwe usb-antenne zal best wel werken. Welke heb je gekocht? Dan kan ik me alvast inlezen >:)
https://www.bol.com/nl/nl(...)C3M-9300000091864323

Hij werkte ook.
Ik heb hem er nu alleen even uitgehaald. Laptop heb ik naar onder gepalaatst ipv zolder. Als hij nar de zolder gaat plug ik die lange antenne er weer in ;)
pi_207031534
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 19:49 schreef stropdaz het volgende:

[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)C3M-9300000091864323

Hij werkte ook.
Ik heb hem er nu alleen even uitgehaald. Laptop heb ik naar onder gepalaatst ipv zolder. Als hij nar de zolder gaat plug ik die lange antenne er weer in ;)
jezus christus, dan kun je net zo goed een lange Netwerkkabel gebruiken op zolder. (oh nee, je zal wel 'te lui' zijn om een netwerkkabeltje te trekken) :D (oh, 17 euro, valt mee)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207031759
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 19:52 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
jezus christus, dan kun je net zo goed een lange Netwerkkabel gebruiken op zolder. (oh nee, je zal wel 'te lui' zijn om een netwerkkabeltje te trekken) :D (oh, 17 euro, valt mee)
Netwerkkabel zou ik liefste hebben, maar dat lukt niet netjes.
De aansluiting voor glasvezel en modem zit in de woonkamer.
Als ik vanuit daar naar boven ga loopt de kabelgoot over de woonkamermuur, moet hij door de slaapkamer (en da dek is dik) en dan van de zolder van de ene naar de andere kant.

Of kan het makkelijker?
pi_207031940
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 20:05 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Netwerkkabel zou ik liefste hebben, maar dat lukt niet netjes.
De aansluiting voor glasvezel en modem zit in de woonkamer.
Als ik vanuit daar naar boven ga loopt de kabelgoot over de woonkamermuur, moet hij door de slaapkamer (en da dek is dik) en dan van de zolder van de ene naar de andere kant.

Of kan het makkelijker?
Nee, da's allemaal kut inderdaad. Als je niet via een bestaande leiding iets kan trekken, dan houdt het op. En als het goed werkt, ,prima toch? je hebt al 17 euro uitgegeven.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')