Top4000quote:Op woensdag 7 december 2022 18:51 schreef NaarMensje het volgende:
Wij zijn gelukkig net op tijd geswitched naar Radio 10.
De Top 2000 is nooit veranderd. Daar kan ík dan weer niet mee omgaan, want het was destijds 2000 vanwege het jaar 2000, dus dan zou er ieder jaar een nummer bij moeten komen.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:51 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik kan er niet mee omgaan dat die lijsten steeds langer worden.
omg hou op ik zit al helemaal te hyperventileren hierquote:Op woensdag 7 december 2022 20:38 schreef Viv het volgende:
[..]
De Top 2000 is nooit veranderd. Daar kan ík dan weer niet mee omgaan, want het was destijds 2000 vanwege het jaar 2000, dus dan zou er ieder jaar een nummer bij moeten komen.
Iron maiden man?quote:Op woensdag 7 december 2022 21:42 schreef Näsenbar het volgende:
Niet tussen kerst en oudejaarsavond elke avond stomdronken in het top 2000 café zitten
rare naam wel voor die lijst dan klaploperquote:Op woensdag 7 december 2022 20:13 schreef Cockwhale het volgende:
Niet meedoen aan de Top 8.000.000.000 en 800.000.000 liedjes in een lijst zetten
Sonic Youth, Dinosaur jr, Hüsker Dü of The Nozemsquote:Op woensdag 7 december 2022 22:10 schreef Het_Bokje het volgende:
Je hebt ieder nummer letterlijk in handbereik. (zelfs die boomertroep van @:tong80 ! )
Verbondenheid, aapjes kijken voor de televisie, herkenbaarheid. Lekker, die aaneenschakeling van bijna enkel muziek die je al kent --> in de ogen van anderen dan. Ik kan er zelf muzikaal wat minder uit halen sinds ik ook de oudere/iets minder voor de hand liggende noteringen ken.quote:Op donderdag 8 december 2022 05:41 schreef ytram het volgende:
In december zijn alleen FunX en Kink een beetje te handle'n als je dan toch normale radio moet luisteren.
Ik snap de fun van de top2000 niet zo, wel fijn dat die Mathijs eindelijk van de buis is.
Ja, als het zo stelt. En omdat veel mensen ermee bezig zijn, is het actueel. Ik ga er alsnog niet naar luisteren, maar snap je punt. Denk dat het meer aan mijzelf ligt, december is altijd een extreem drukke maand en ik heb nooit de behoefte aan dit soort vermaak gehad. Ik roep nu wat over de top2000 maar gun iedereen z’n pleziertje. Ik hoef er niet naar te kijken/luisteren.quote:Op donderdag 8 december 2022 06:00 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Verbondenheid, aapjes kijken voor de televisie, herkenbaarheid. Lekker, die aaneenschakeling van bijna enkel muziek die je al kent --> in de ogen van anderen dan. Ik kan er zelf muzikaal wat minder uit halen sinds ik ook de oudere/iets minder voor de hand liggende noteringen ken.
De afgelopen keren stond het wat minder op, ging de radio vaak over naar de Snob-versie.
Wat mij betreft zou er een soort afkoelperiode van bijvoorbeeld 5 of 10 jaar moeten zijn tussen het verschijnen van nieuwe muziek en de toelating tot de lijst. Want nu staan er altijd nummers in die nu wel populair zijn, maar over een paar jaar alweer vergeten zijn. En die verdringen dan (of staan hoger in de lijst dan) nummers die zich wél bewezen hebben.quote:Op donderdag 8 december 2022 06:17 schreef Eightyone het volgende:
Een nadeel van de recente edities is ook de toename van nummers vanaf de mid 00's, waarvan ik de mainstream-kant niet zo prikkelend vind. Tussen de oudere mainstream zit wmb meer boeiends.
(Semi-)recente muziek staat hier ook gewoon op, alleen is er meestal niet zo'n groot publiek voor. Dat geldt ook voor nummers die best toegankelijk klinken.
Nee, want dan trekt het geen 'nieuwe luisteraars'.quote:Op donderdag 8 december 2022 06:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou er een soort afkoelperiode van bijvoorbeeld 5 of 10 jaar moeten zijn tussen het verschijnen van nieuwe muziek en de toelating tot de lijst. Want nu staan er altijd nummers in die nu wel populair zijn, maar over een paar jaar alweer vergeten zijn. En die verdringen dan (of staan hoger in de lijst dan) nummers die zich wél bewezen hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |