Deze vrouw is knettergek.quote:Op zaterdag 10 december 2022 21:01 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
En PvdA bestaat straks ook niet meer
Eensch.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
tis eigenlijk jammer dat we geen archief hebben hier
waar makkelijk in te zoeken is
dan kun je alles 1 op 1 tegen elkaar wegstrepen
en dan blijkt alles 1 grote leugen
Orwelliaans.quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Ze weten wel hoe ze sommige mensen kunnen vangen met mooie woorden
Ja, dat mag gewoon in een democratie.quote:Op zaterdag 10 december 2022 22:09 schreef Summers het volgende:
[..]
Welnee , er was al gedwongen een onderscheid tussen gevaccineerd of niet , leuk die vrijheid en democratie met krulletters geschreven op een wandtegeltje aan de muur terwijl je als een klein kind vanaf 8 uur sávonds met huisarrest thuis zit in de realiteit.
Eentje zonder constitutioneel hof met rechters die vrijheid waarderen klopt dat ja.quote:Op zondag 11 december 2022 07:08 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, dat mag gewoon in een democratie.
Vooruitgang is goed!quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
speciaal voor jou
denk aan je bloeddruk'
[ twitter ]
Rechters moeten de wet toetsen, niet vrijheid waarderen.quote:Op zondag 11 december 2022 10:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eentje zonder constitutioneel hof met rechters die vrijheid waarderen klopt dat ja.
Wanneer krijgen we nou eindelijk die beloofde chip implantaten? M'n hoofd stroomt over van ergernis aan de vloedgolf van vreselijk volk in onze politiek. Het zijn er teveel. Ik heb meer ruimte nodig.quote:Op zaterdag 10 december 2022 21:01 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
En PvdA bestaat straks ook niet meer
Constitutioneel hof toetst de grondwet.quote:Op zondag 11 december 2022 12:01 schreef The_End het volgende:
[..]
Rechters moeten de wet toetsen, niet vrijheid waarderen.
Niet helemaal eens.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:51 schreef The_End het volgende:
[..]
Klopt. Rutte kan dat niet alleen bepalen. Dat doet de tweede kamer. Door ons gekozen om ons te vertegenwoordigen.
Hoe denk jij dat onze democratie werkt?
Nederland heeft geen constitutioneel hof. Dat is onderdeel van de wetgeving. Dat kan gewijzigd worden, maar daar is geen meerderheid voor.quote:Op zondag 11 december 2022 12:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Constitutioneel hof toetst de grondwet.
NL rechter toetst de grondwet uitdrukkelijk niet.
Omtzicht heeft nog gepleit voor een grondwet toets bij het maken van nieuwe wetten. Die wordt daar dus ook al niet getoetst. Afgezien dat die op die plek natuurlijk veel afhankelijker is van politieke kleur qua interpretatie dan in een constitutioneel hof, waar rechters voor het leven zijn benoemd.
De wet wordt getoetst op allerhande juridische principes. Doelmatigheid, proportionaliteit etc etc.
Gezien vrijheid ook een schaars goed is wordt dat uiteraard ook meegenomen in een proportionaliteit / doelmatigheid afweging.
Dit slaat nergens op en heeft niks met democratie te maken.quote:Op zondag 11 december 2022 12:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niet helemaal eens.
Als het echt democratisch was, hadden de grootste partijen die tesamen als eerste 75 zetels zouden hebben, met elkaar noodgedwongen moeten regeren.
Nu is het 1 grote kleuterklas want die wil niet met die en die wil niet met zus. En krijg je een allegaartje die geforceerd met elkaar samen proberen te werken.
Dat is democratie.
Hoi trouwens![]()
Iedereen nog alive and kicking?
...quote:Op zondag 11 december 2022 13:21 schreef The_End het volgende:
[..]
Nederland heeft geen constitutioneel hof. Dat is onderdeel van de wetgeving. Dat kan gewijzigd worden, maar daar is geen meerderheid voor.
In mijn geval is dat dus nooit ipv 'niet altijd'. Ik wijk af van de massa blijkbaar.quote:Op zaterdag 10 december 2022 17:35 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik ben het ook met een heleboel niet eens, maar zo werkt een democratie. Je krijgt niet altijd je zin.
Gaat nog wel een keer gebeuren en al die anderen die hetzelfde handelden. Weet niet zo goed wat ik van Elon moet denken maar humor heeft ie wel.quote:
Ahh kijk .. dit was precies de reden dat ik gestopt ben met postenquote:Op zondag 11 december 2022 13:22 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op en heeft niks met democratie te maken.
Mja meerderheid is meerderheid toch. Maar de minderheid verdient bescherming en door die buiten te sluiten qua invloed... Maar dat is algehele kabinetsvorming in die zin.quote:Op zondag 11 december 2022 15:05 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ahh kijk .. dit was precies de reden dat ik gestopt ben met posten.
Ben alweer weg .. jouw feestje
En ook gezondheid is hierin een onderdeel.quote:Op zondag 11 december 2022 12:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Constitutioneel hof toetst de grondwet.
NL rechter toetst de grondwet uitdrukkelijk niet.
Omtzicht heeft nog gepleit voor een grondwet toets bij het maken van nieuwe wetten. Die wordt daar dus ook al niet getoetst. Afgezien dat die op die plek natuurlijk veel afhankelijker is van politieke kleur qua interpretatie dan in een constitutioneel hof, waar rechters voor het leven zijn benoemd.
De wet wordt getoetst op allerhande juridische principes. Doelmatigheid, proportionaliteit etc etc.
Gezien vrijheid ook een schaars goed is wordt dat uiteraard ook meegenomen in een proportionaliteit / doelmatigheid afweging.
Ja zou kunnen. Gebeurt meer dan genoeg waar ik het niet mee eens ben. Misschien heb jij dat gevoel gewoon meer?quote:Op zondag 11 december 2022 13:57 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
In mijn geval is dat dus nooit ipv 'niet altijd'. Ik wijk af van de massa blijkbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |