abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 december 2022 @ 16:03:11 #76
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206967520
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 15:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Gewoon dat Anne Frank meer was dan enkel de holocaust. Het was een pubermeisje. Die heeft ook gelachen.
Natuurlijk, maar dat is allemaal nogal een open deur en weet iedereen. Ze staat ook lachend op de cover van het dagboek, een beroemde foto. Het punt is dat ze wereldwijd symbool staat voor de verschrikkingen van de Holocaust.

Het past gewoon totaal niet binnen het thema "Hollands glorie" naast een vlavlip en een molen. Niet omdat ze zelf geen vrolijk lachend meisje was of omdat het 'respectloos' is, maar ze is daar gewoon in de verste verte geen geschikt symbool voor.
pi_206967576
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:03 schreef Repentless het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar dat is allemaal nogal een open deur en weet iedereen. Ze staat ook lachend op de cover van het dagboek, een beroemde foto. Het punt is dat ze wereldwijd symbool staat voor de verschrikkingen van de Holocaust.

Het past gewoon totaal niet binnen het thema "Hollands glorie" naast een vlavlip en een molen. Niet omdat ze zelf geen vrolijk lachend meisje was of omdat het 'respectloos' is, maar ze is daar gewoon in de verste verte geen geschikt symbool voor.
Omdat het CIDI dat zegt?
  dinsdag 6 december 2022 @ 16:11:31 #78
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206967650
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 15:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Gewoon dat Anne Frank meer was dan enkel de holocaust. Het was een pubermeisje. Die heeft ook gelachen.
Ja tuurlijk. Maar is het dan een soort statement om dat op een ontbijtschaaltje te zetten? "Ja ze was ook heel gewoon hoor! Enjoy!".

Ik vind dat geen argument om haar met al de context waarin de wereld haar ziet op een stuk positiviteitsserviesgoed te zetten. Zet dan een gemiddeld lachend pubermeisje op die schaal.
pi_206967688
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja tuurlijk. Maar is het dan een soort statement om dat op een ontbijtschaaltje te zetten? "Ja ze was ook heel gewoon hoor! Enjoy!".

Ik vind dat geen argument om haar met al de context waarin de wereld haar ziet op een stuk positiviteitsserviesgoed te zetten. Zet dan een gemiddeld lachend pubermeisje op die schaal.
Misschien. Het is niet helemaal gepast. Maar wat mij betreft altijd nog veel respectvoller dan hoe CIDI haar het liefst ziet. Enkel als slachtoffer. Geen pubermeisje. Maar een meisje dat ondergedoken zat en werd verraden. Meer niet.

Dat is pas dehumaniseren.
pi_206967970
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
Omdat het voor een deel gecensureerd is, de spannende en controversiële zaken zijn er uitgelaten.
Wat is er dan weggelaten?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  dinsdag 6 december 2022 @ 16:37:39 #81
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206968094
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat het CIDI dat zegt?
Nee, omdat ik dat vind. Maar laten we het eens omdraaien: ik heb aangegeven waarom ik het niet binnen het thema "Hollands glorie" naast een molen en een vlaflip vind passen. Kun jij aangeven waarom jij het wel bij dat thema vindt passen?
pi_206968169
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, omdat ik dat vind. Maar laten we het eens omdraaien: ik heb aangegeven waarom ik het niet binnen het thema "Hollands glorie" naast een molen en een vlaflip vind passen. Kun jij aangeven waarom jij het wel bij dat thema vindt passen?
Daarmee impliceer je dat ik er bijna bij sta te juichen. Ik heb meer een neutrale houding. Best samen te vatten als: ik had het zelf niet gedaan, maar vindt het de ophef niet waardig.

En walg ik gewoon van organisaties als het CIDI. Zij bestaan niet zonder dit soort fophefjes he. Mogen we best soms is over nadenken.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 17:02:49 #83
236264 crew  capricia
pi_206968455
Kan dat merk niet gewoon een Hollandse 'Alle 10 even fout' servies uitbrengen?

Met gezellige afbeeldingen van een lachende Anne Frank, en ook die afbeeldingen waardoor de gouden koets niet meer mag rijden ('Hulde aan de koloniën'), J.P. Coen die wat inlanders onthoofd, en de intocht van Sinterklaas met echte zwarte pieten.
Dat soort tafereeltjes. Misschien nog iets van Suriname erbij, wat lachende slaven die naar hun blanke meester knikken.
Oh en zoals dat Verzetsmuseum ook deed, Gerard Mooyman mag zeker niet ontbreken. Zoveel Nederlandse SSers zijn er niet onderscheiden met het Duitse Ridderkruis van het IJzeren Kruis.

Zo'n servies zal best wel eens een hit kunnen worden. Ware het niet dat het ook nog ontzettend slecht getekend is allemaal.

'Goedemorgen schat, wie heb jij op je kopje thee staan deze morgen?'
'Ik kijk nu naar een alleraardigst tafereeltje hoe ons koningshuis richting Engeland vaart in 1940'

Succes gegarandeerd w/
Definitely not CIA
pi_206968471
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:06 schreef Cupfighter het volgende:
Anne Frank mag dus niet lachen, wat een trieste bedoeling zeg
Dat lachen is niet het probleem, of denk jij dat een droevig kijkende Anna Frank op deze serviesset wel gepast zou zijn?

het is trouwens 'bedoening' geen 'bedoeling'
  dinsdag 6 december 2022 @ 17:14:39 #85
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206968597
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Daarmee impliceer je dat ik er bijna bij sta te juichen. Ik heb meer een neutrale houding. Best samen te vatten als: ik had het zelf niet gedaan, maar vindt het de ophef niet waardig.

En walg ik gewoon van organisaties als het CIDI. Zij bestaan niet zonder dit soort fophefjes he. Mogen we best soms is over nadenken.
Nee hoor, dat impliceer ik niet. Dat komt dan wellicht verkeerd over. :) Ik zie hier slechts het ontwerp van het servies en geef daar mijn mening over. Dan vraag jij "omdat het CIDI dat zegt?" Maar wat het CIDI ervan vindt, interesseert me geen reet. Dat speelt helemaal geen rol in wat ik er zelf van vind.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 17:16:18 #86
236264 crew  capricia
pi_206968617
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:03 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat lachen is niet het probleem, of denk jij dat een droevig kijkende Anna Frank op deze serviesset wel gepast zou zijn?

het is trouwens 'bedoening' geen 'bedoeling'
Ach. Er zijn ook best bijzondere toneelstukken opgevoerd:
Waarin het hele achterhuis in seksuele context geplaatst werd. Waarbij Margot Frank verkracht wordt door Fritz Pfeffer (de tandarts die daar ook ondergedoken zat). "Achter het Huis” 2018. Waarin men elkaar uitscheldt voor 'Schele loopse teef!” enzo.
Ook is Anne Frank als toneelstuk in de Palestijnse gebieden opgevoerd waarbij zij als Palestijnse neergezet werd.

Kennelijk is ze van alle markten thuis en mag iedereen haar verhaal gebruiken. Maar een afbeelding op een kopje gaat dan opeens te ver. :')
Definitely not CIA
pi_206968996
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee hoor, dat impliceer ik niet. Dat komt dan wellicht verkeerd over. :) Ik zie hier slechts het ontwerp van het servies en geef daar mijn mening over. Dan vraag jij "omdat het CIDI dat zegt?" Maar wat het CIDI ervan vindt, interesseert me geen reet. Dat speelt helemaal geen rol in wat ik er zelf van vind.
Oke. Ik dacht dat je het als een soort intersubjectief gegeven bracht. Dat vrijwel 'iedereen' dit uitermate ongepast vindt. Wat ik betwijfel. Volgens mij is dit gewoon weer het zoveelste fophefje van een subsidie-clubje.
pi_206969564
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Ach. Er zijn ook best bijzondere toneelstukken opgevoerd:
Waarin het hele achterhuis in seksuele context geplaatst werd. Waarbij Margot Frank verkracht wordt door Fritz Pfeffer (de tandarts die daar ook ondergedoken zat). "Achter het Huis” 2018. Waarin men elkaar uitscheldt voor 'Schele loopse teef!” enzo.
Ook is Anne Frank als toneelstuk in de Palestijnse gebieden opgevoerd waarbij zij als Palestijnse neergezet werd.

Kennelijk is ze van alle markten thuis en mag iedereen haar verhaal gebruiken. Maar een afbeelding op een kopje gaat dan opeens te ver. :')
Vonden mensen die toneelstukken niet te ver gaan dan?
  dinsdag 6 december 2022 @ 18:01:07 #89
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206969621
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oke. Ik dacht dat je het als een soort intersubjectief gegeven bracht. Dat vrijwel 'iedereen' dit uitermate ongepast vindt. Wat ik betwijfel. Volgens mij is dit gewoon weer het zoveelste fophefje van een subsidie-clubje.
Ik snap dat het zo overkomt, hoe ik het verwoordde. Maar het was puur mijn mening. Ik kan me alleen niet voorstellen dat er veel mensen te vinden zijn die dit een uitstekend idee vinden.

"Ongepast" heeft voor mij in deze kwestie niet de lading 'respectloos, dat kan écht niet' en meer van dat soort populaire dramatermen. Ik vind het gewoon een uitermate slechte keuze bij het thema "Hollands glorie" en niet iets om op een lollige manier naast een vlaflip te zetten.

Ik denk dat als je vraagt: "Waar denk je aan bij typisch Nederlandse leuke/kneuterige/positieve dingen of mensen om op een servies te zetten?", weinig mensen zullen antwoorden: "Oh ja, Anne Frank! Dat vrolijke Amaterdamse meisje dat een keer een of ander dagboekje heeft geschreven tijdens een bepaalde periode. Die past uitstekend naast een vlaflip en een molen als we het over Hollands Glorie hebben."

Je slaat wat mij betreft gewoon de plank gruwelijk mis hiermee. Als je een servies "Vietnamese glorie" maakt, zou ik het ook wat vreemd vinden om dat naakte meisje dat wegrent na een napalmaanval lachend naast een loempia en een strohoed af te beelden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 18:02:27 #90
269689 crew  Viv
pi_206969655
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee hoor, dat impliceer ik niet. Dat komt dan wellicht verkeerd over. :) Ik zie hier slechts het ontwerp van het servies en geef daar mijn mening over. Dan vraag jij "omdat het CIDI dat zegt?" Maar wat het CIDI ervan vindt, interesseert me geen reet. Dat speelt helemaal geen rol in wat ik er zelf van vind.
Ik denk dat we zo'n instantie als CIDI ook helemaal niet nodig hebben om ons te wijzen op dingen die misplaatst zijn.

Of ja, de mensen van Blond Amsterdam hebben dat misschien wél nodig. :+
pi_206969675


Blond Amsterdam heeft weer wat publiciteit. Handig gedaan.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 18:08:07 #92
236264 crew  capricia
pi_206969805
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:58 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Vonden mensen die toneelstukken niet te ver gaan dan?
Was een toneelstuk van een beroemd Nederlands schrijver: Leonard Pfeijffer. Margot wordt verkracht en krijgt een miskraam. Soort 120 dagen van Sodom.

Sommige mensen vonden het te ver gaan. Anderen vinden het geweldig. Het achterhuis als geweldadige wereld op zich met daders en slachtoffers. Als ware het een gevangenis.

Dan valt zo'n kopje best wel mee..toch?
Definitely not CIA
  dinsdag 6 december 2022 @ 18:13:10 #93
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206969941
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:02 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik denk dat we zo'n instantie als CIDI ook helemaal niet nodig hebben om ons te wijzen op dingen die misplaatst zijn.

Of ja, de mensen van Blond Amsterdam hebben dat misschien wél nodig. :+
Inderdaad niet nodig. Ik laat mijn mening er ook niet van afhangen. :) Het is waarschijnlijk wel de reden dat het in het nieuws is, anders had ik het niet eens geweten. Ik vind het echter een miskleun van jewelste.
pi_206970215
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 22:32 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Ik snap die niet, Japan heeft haar niet vermoord toch?
‘Lieve Kitty, …’
pi_206970359
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:30 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Wat is er dan weggelaten?
Volgens mij wat zaken over seksuele ontdekking, geloof dat het later wel toegevoegd is, moet je maar even op de wiki nalezen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206972114
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik snap dat het zo overkomt, hoe ik het verwoordde. Maar het was puur mijn mening. Ik kan me alleen niet voorstellen dat er veel mensen te vinden zijn die dit een uitstekend idee vinden.

"Ongepast" heeft voor mij in deze kwestie niet de lading 'respectloos, dat kan écht niet' en meer van dat soort populaire dramatermen. Ik vind het gewoon een uitermate slechte keuze bij het thema "Hollands glorie" en niet iets om op een lollige manier naast een vlaflip te zetten.

Ik denk dat als je vraagt: "Waar denk je aan bij typisch Nederlandse leuke/kneuterige/positieve dingen of mensen om op een servies te zetten?", weinig mensen zullen antwoorden: "Oh ja, Anne Frank! Dat vrolijke Amaterdamse meisje dat een keer een of ander dagboekje heeft geschreven tijdens een bepaalde periode. Die past uitstekend naast een vlaflip en een molen als we het over Hollands Glorie hebben."

Je slaat wat mij betreft gewoon de plank gruwelijk mis hiermee. Als je een servies "Vietnamese glorie" maakt, zou ik het ook wat vreemd vinden om dat naakte meisje dat wegrent na een napalmaanval lachend naast een loempia en een strohoed af te beelden.
Ja. Je hebt gelijk.
pi_206972147
niet in het donker laten vallen, voor je t weet heb je je eigen kristalnacht
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 7 december 2022 @ 12:28:05 #98
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206980685
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Daarmee impliceer je dat ik er bijna bij sta te juichen. Ik heb meer een neutrale houding. Best samen te vatten als: ik had het zelf niet gedaan, maar vindt het de ophef niet waardig.

En walg ik gewoon van organisaties als het CIDI. Zij bestaan niet zonder dit soort fophefjes he. Mogen we best soms is over nadenken.
Dat valt ook wel weer mee. Ik vind het ook nogal een boude stelling dat Anne Frank van hen niet meer dan een slachtoffer zou mogen zijn. Er zijn hele documentaires, tentoonstellingen en musea gewijd aan de mens achter haar of andere joodse onderduikers. Dat je ervan walgt vind ik ook een vreemd sterk sentiment waarvan ik me afvraag of het niet afhangt van jouw invulling van hun intenties ("Anne Frank mag van hen alleen een slachtoffer zijn")
pi_206980719
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat valt ook wel weer mee. Ik vind het ook nogal een boude stelling dat Anne Frank van hen niet meer dan een slachtoffer zou mogen zijn. Er zijn hele documentaires, tentoonstellingen en musea gewijd aan de mens achter haar of andere joodse onderduikers. Dat je ervan walgt vind ik ook een vreemd sterk sentiment waarvan ik me afvraag of het niet afhangt van jouw invulling van hun intenties ("Anne Frank mag van hen alleen een slachtoffer zijn")
Ik denk vooral dat jij je niet goed genoeg hebt in het CIDI.

Het stikt van de schandalen bij hen.
  woensdag 7 december 2022 @ 12:58:30 #100
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206981044
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 18:01 schreef Repentless het volgende:
...
Je slaat wat mij betreft gewoon de plank gruwelijk mis hiermee. Als je een servies "Vietnamese glorie" maakt, zou ik het ook wat vreemd vinden om dat naakte meisje dat wegrent na een napalmaanval lachend naast een loempia en een strohoed af te beelden.
Russische glorie: Litvinenko naast een pan borsjt en een fles wodka
Ierse glorie: Bridget O'Donnell naast een aardappel en een fles whisky
Nigeriaanse glorie: een Biafraantje naast een cassaveknol en een traditioneel hemd
Italiaanse glorie: Mussolini naast een pizza en een gondola
Duitse glorie: Hitler naast een bratwurst en een pul bier
Chinese glorie: een brandende Tibetaanse monnik naast noedels en de verboden stad

We zijn immers zoveel meer dan slachtoffers (en daders)!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')