abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 december 2022 @ 01:04:39 #1
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206946859
Gegroet,

Onlangs verhuisd naar een woning waar een Toon thermostaat hangt. Dit apparaat een week of 2 genegeerd omdat ik geen Eneco heb, en tot nu toe geen interesse had in slim gebeuren…. tot aan nu!

De zoektocht vanwege de wens om toch gebruik te maken van ‘slimme” taken gestart en al snel ontdekt dat ik een beetje pech heb; de Toon kan gebruikt worden met andere energie leveranciers wat mij bewogen heeft een abbo af te sluiten omdat ‘ie om een activatie code vroeg. Blijkt dat het een Toon te zijn met een bepaalde software versie die nu als een brick aan de muur hangt. Kan niets meer mee gedaan worden anders dan temp ^ of v, aldus meerdere Eneco medewerkers. “Koop maar een nieuwe Toon 2”

Mijn vraag is of users hier toevallig weten of;
-toon 2 zomaar op de montageplaat van de oude Toon(montageplaat) past zonder problemen (om zo installatiekosten á ¤75 te vermijden
-er een andere (goedkopere?) slimme thermostaat aanwezig is die past op de Toon montageplaat
-het überhaupt lastig is zelf alles van Toon te verwijderen en iets anders op te hangen. ( te technisch )

Toon kost nieuw 200 eur (ex abbo kosten a 5/maand), en dan vanwege tarief verschillen zijn bepaalde functies niet aanwezig wat mij doet denken dit idee te laten varen. Iemand met mogelijk wat beter advies? Het belangrijkste is een thermostaat aan de muur te hebben met Minimaal een timer zodat we in de ochtend niet eerst een half uur moeten schuimbekken van de kou :|W

Dank :)
Mai pben rai~!
  maandag 5 december 2022 @ 06:13:42 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_206947108
Je Toon 1 (laten) rooten en je hebt zeeën van mogelijkheden.



[ Bericht 0% gewijzigd door NoXia op 05-12-2022 07:45:35 ]
  maandag 5 december 2022 @ 06:58:40 #3
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206947162
Interessant! ..ware het niet dat het nogal wat technische skills vereist.
Los daarvan, even beetje lezen en

“What if my Toon needs to be activated first?

Without an activated toon you will not be able to root it using this script as you are unable to start the check for new software process. As rooted toons are not connected to the official service portal an activation should not be necesssary also. Only, there is currently no official way to activate a toon without contacting a supplier (like Eneco NL or Engie Belgium). A common method used by some rooted Toon owners is just to activate a toon with an official subscription and then end that subscription within a week so you don't pay anything”

..laat al zien dat mijn Toon in zijn huidige -niet activeerbare situatie- al lastig is. Lastig bovenop het reeds lastige
Mai pben rai~!
  maandag 5 december 2022 @ 07:00:15 #4
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206947163
Hoezo, je had hem toch al geactiveerd ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 5 december 2022 @ 07:05:48 #5
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206947172
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 07:00 schreef Scorpie het volgende:
Hoezo, je had hem toch al geactiveerd ?
Niet mogelijk. Omdat ie een bepaalde software versie heeft die niet te activeren is, zelfs niet als ik ervoor wil betalen wat ik al geprobeerd heb. Had een abbo afgesloten en een uur liggen pielen met de activatiecode in de hand, maar met geen mogelijkheid kon ik iets doen. Eneco medewerker kwam na 5 minuten ook niet verder dan “koop maar een Toon 2 want met deze kan je niets”. Heel bijzonder



Het enige wat je ziet en je kan niets doen / nergens op drukken / nergens code invoeren etc. Een bekend probleem als je er op gaat zoeken. Vandaar ik dus mijn pijlen gericht heb op ern andere oplossing ( past toon 2 op deze montage / past er een andere thermostaat zonder technische handelingen op deze montage etc)

[ Bericht 13% gewijzigd door KNAK op 05-12-2022 07:11:11 ]
Mai pben rai~!
pi_206947302
Wat hangt er aan de thermostaat? Een CV-ketel?

De meeste CV-ketels communiceren met OpenTherm (wel voor de zekerheid opzoeken op basis van het merk en type ketel). Dan kun je die toon gewoon vervangen door een willekeurige andere OpenTherm-thermostaat.

Een thermostaat ophangen is een fluitje van een cent: twee gaatjes boren met een plug om de achterplaat aan de muur te bevestigen en dan de twee draadjes die uit de muur komen in de daarvoor bedoelde klemmetjes steken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206951296
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 07:41 schreef stavromulabeta het volgende:
Wat hangt er aan de thermostaat? Een CV-ketel?

De meeste CV-ketels communiceren met OpenTherm (wel voor de zekerheid opzoeken op basis van het merk en type ketel). Dan kun je die toon gewoon vervangen door een willekeurige andere OpenTherm-thermostaat.

Een thermostaat ophangen is een fluitje van een cent: twee gaatjes boren met een plug om de achterplaat aan de muur te bevestigen en dan de twee draadjes die uit de muur komen in de daarvoor bedoelde klemmetjes steken.
Tussen Toon en de CV ketel zit een module die voor de voedingsspanning zorgt. Die moet je er dus eerst tussenuit halen voordat je een nieuwe thermostaat aansluit. Dus niet zomaar die twee draadjes in de nieuwe thermostaat schroeven
pi_206951582
Even op marktplaats zoeken naar "Toon rooten" , heb ik paar maanden geleden ook met mijn Toon1 laten doen voor paar tientjes. Nu weer gewoon een goed werkende Toon aan de muur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')