abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8348696
Had een kleine discussie met degene met wie ik ga sporten (fitness), hij drinkt altijd AA-drink (of in ieder geval zo'n sportdrinkie) na het fitness. Mij leek het handig om dat vlak voor het sporten te drinken voor extra energie. Hij zegt juist dat het is voor na het sporten om je energie weer op peil te brengen.

Het zal ongetwijfeld allebei wel handig zijn, maar mij lijkt het toch handig om het voor het sporten te doen voor beetje extra power..

pi_8348737
Waar denk je dat AA voor staat?
After Activity.
Het vult na het sporten de glucose aan.
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_8348752
Voor veel power moet je een pilletje slikken... Daar werkt AA drink echt niet voor
  zaterdag 8 februari 2003 @ 13:49:17 #4
30919 mitt
Michael Corleone
pi_8348765
Ik drink het nooit voor het sporten.
Krijg er altijd buikpijn van als ik het ervoor drink
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zaterdag 8 februari 2003 @ 13:52:36 #5
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_8348819
Door Aerobe maar ook door Anaerobe inspanningen verliest je lichaam vocht en mineralen en zouten.Daarnaast gaat je suiker huishouding aardig overhoop. Bij fitness (anaerobe) kun je volstaan met een AA na afloop (wel water drinken tussendoor) AA heeftwel veel suikers, en das eigenlijk niet zo goed dan. Tijdens Aerobe training, vaak langdurig kun je alles van AA ook tijdens de training gebruiken...Suikers voor energie, en vocht en zouten/mineralen om op peil te houden..
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_8348837
Voor het sporten drink ik gewoon water
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 8 februari 2003 @ 13:55:34 #7
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_8348862
beter is erna, je lichaam kan zich dan idd weer herstellen en tijdens je training haalt het de kracht uit je lichaam,

maar als je een duur sport behoefend is het beter om het tijdens het sporten te drinken, neem wielrennen bv.

Catch You On The Flip Side
pi_8348897
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 13:47 schreef leviathanfd het volgende:
Waar denk je dat AA voor staat?
After Activity.
Het vult na het sporten de glucose aan.
Nee hoor, Ante Activity
  zaterdag 8 februari 2003 @ 14:02:48 #9
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_8348932
Na het sporten natuurlijk, zoals hier boven al gezegd, om alles weer op niveau te krijgen (glucose, mineralen, etc..)

Voor het sporten voor extra energie kan wel (bv. bij wedstrijd) maar als je gewoon gaat fitnessen moet je dat juist niet doen, als je dat niet doet dan kan je lichaam de energie uit zichzelf halen (dus vetten en de ingenomen koolhydraten van die dag) en verbruiken, wat dus weer beter is

Ik fitness ook 4 keer in de week (en 2 keer basketball) en het enigste dat je tijdens en voor sporten nodig hebt is water....

pi_8348985
Voor en na.
[i]Decided to lie down and think of a good excuse to quit working.[/i]
  zaterdag 8 februari 2003 @ 14:13:36 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_8349060
Ik geef de voorkeur aan TIJDENS:)
Wel de isonone nemen he!
censuur :O
pi_8349068
na
046
Dank aan Yeahinho
pi_8349259
Sportdrank hoor je VOOR het sporten te nemen:

Een kleine halve liter volstaat (flesje AA), daarmee krijg je 30% tot 40%
gram koolhydraten binnen.

Deze hoeveelheid zorgt ervoor dat de maag voldoende gevuld is en derhalve de maaglediging en daarmee de toevoer van koolhydraten tijdens de inspanning verbetert.

Zie HIER voor wat verschillende sportdranken je leveren.

My loyalties are flexible.
  zaterdag 8 februari 2003 @ 14:52:26 #14
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_8349626
idd aa is dacht ik redelijk isotoon ( voor onder duursport erg nuttig om je vocht en zout bij te vullen tot "normaal" )
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_8349678
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 14:14 schreef hallo_mensen het volgende:
na
Maar dan Extran.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 8 februari 2003 @ 15:21:39 #16
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_8350113
Ik drink AA'tjes na de fitness en soms ook tijdens dance party's, dat is veel gezonder dan die redbull troep
"Censuur is de dood van de democratie"
pi_8367466
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 14:29 schreef MR_White het volgende:

Deze hoeveelheid zorgt ervoor dat de maag voldoende gevuld is en derhalve de maaglediging en daarmee de toevoer van koolhydraten tijdens de inspanning verbetert.

iedereen zegt NA, en jij zegt voor..wie moet ik nou geloven?! haha
pi_8367494
Avant Activité
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
  zondag 9 februari 2003 @ 15:50:37 #19
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_8367534
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 14:29 schreef MR_White het volgende:

ehm het is nadertijd 100 %

zal het uitleggen...

Het zijn snelle koolhydraten aa ( suikers)
deze neem je en zorgen voor veel suiker in de bloedbaan, hierdoor geeft het lichaam insuline af om alles op te nemen en krijg je heel even veel energie..

maar daarna zakt het bergafwaarts en word je dus moe..

pi_8370493
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:50 schreef masterblaster het volgende:
[..]

ehm het is nadertijd 100 %

zal het uitleggen...

Het zijn snelle koolhydraten aa ( suikers)
deze neem je en zorgen voor veel suiker in de bloedbaan, hierdoor geeft het lichaam insuline af om alles op te nemen en krijg je heel even veel energie..

maar daarna zakt het bergafwaarts en word je dus moe..

Avant Activité
After Activity
Ante Activity

Pff wat is het nou?!
Maar goed, het is dus bedoelt VOOR?! Want ik wordt er nog steeds niet echt wijs uit

pi_8370523
Gewoon water nemen.
pi_8370570
ik drink alleen water hoor , maar die gast waarmee ik samen sport die neemt het altijd erna (of nam, weet niet of hij het nog steeds doet)
pi_8370584
Ik zal het nog even verwarrender maken

Iemand vertelde mij dat van een bepaalde sportdrank waarvan een groene en een gele(?) versie is (Gatorade?) de ene speciaal is voor tijdens het sporten en de andere voor erna. Had wel degelijk te maken met verschil in samenstelling van die drankjes. Zegt iemand dit iets?

Ik ben de verdere exacte motivatie en redenering helaas helemaal vergeten zelf. Ik zal zelf alvast gaan zoeken, want word toch wel benieuwd hoe het nu zat.

Please, find my happy place!
pi_8370627
Ik drink zelf ook voor/tijdens en na gewoon water. De meeste van die sportdrankje vind ik ook veel te zoete troep. Alleen heb ik weleens het idee dat ik suiker tekort kom. (Sta ik te shaken als een gek na een wedstrijdje) Dus dan neem ik een AA, maar of dat dus werkt daartegen betwijfel ik nu...

[Dit bericht is gewijzigd door Essiepessie op 09-02-2003 19:56]

pi_8370685
is voor na et trainen of als je lang train kan je ze ook tijdens drinken om je bloedsuiker een boost te geven. Tis alleen wel zo dat veel mensen waaronder ik misselijk worden van koolydraten tijdens of vlak voor et trainen.
pi_8370862
Even wat gegoogled Het nut van suikers nemen NA trainen/fitness en idd volgens mij ook tijdens, als je lang bezig bent:
quote:
Het principe achter koolhydraatsuppletie is simpel. Als je lichamelijk actief bent, maak je je spiercellen gevoeliger voor insuline, een hormoon dat suikers de cellen van je lichaam in loodst. Na een beetje inspanning hebben je spiercellen zo weinig insuline nodig, dat alle suikers in je bloedbaan moeiteloos de spiercellen instromen. Zo kunnen je spiercellen sneller hun energievoorraad aanvullen. Omdat spiercellen pas nieuwe eiwitten aanmaken als ze over voldoende suikers beschikken, bevorderen je zo met simpele suikers je spiergroei.
Ongeveer zoals masterblaster al zei...
Die drankjes zijn blijkbaar echt een goed legaal middel om spiermassa en kracht op te bouwen.

[Dit bericht is gewijzigd door Essiepessie op 09-02-2003 18:51]

pi_8370885
Ik drink het voor en na en gewoon omdat ik het lekker vind en niet omdat ik er meer energie door zou krijgen!
pi_8371081
En even voor mijn eigen informatie
quote:
Als je je tijdens het trainen zwakker begint te voelen, omdat je glycogeenvoorraad uitgeput begint te raken, kan je een isotone energiedrank drinken om snel energie te krijgen. Dit zijn meestal de gele sportdrankjes.
  zondag 9 februari 2003 @ 19:38:23 #29
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_8371767
of ik nou 2 of vier uur train, water blijft het enige wat ik drink tussendoor
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_8371851
Spa Blauw... voor-tijdens-na beter als al die zuute troep bijelkaar!
pi_8371990
Drink dat soort drankjes (Extran,Gatorade,AA,Isostar) eigenlijk zowel voor, tijdens als na een wedstrijd
Wat ik dan drink is meesta lafhankelijk van wat er heir thuis ligt of wat ze in de kantine van de betreffende club/sporthal verkopen

Maar dat isotone sportdranken bedoeld zijn om voor inspanning te drinken heb ik ook eens van iemand gehoord.
En diezelfde persoon zei dat AA dus voor na het sporten zou zijn.

Life is life
pi_8375899
quote:
Op zondag 9 februari 2003 15:45 schreef Echoes het volgende:

[..]

iedereen zegt NA, en jij zegt voor..wie moet ik nou geloven?! haha

Geloof me nou dat het VOOR is iedereen loopt hier maar te gokken waar AA voor staat.
Ik heb daarbij deze informatie uit de menshealt en daar lullen ze geen onzin wat voor zin heeft hot nou om je lichaam een boost te geven na het sporten....het hoort dan te rusten.
My loyalties are flexible.
pi_8376835
nee je lichaam hoort zich te herstellen na het trainen en daar heb je energy voor nodig. Het liefst zo snel mogelijke energy, suikers dus.
  maandag 10 februari 2003 @ 05:55:22 #34
43276 Scighera
pi_8381005
quote:
Op zondag 9 februari 2003 22:45 schreef -Ma3stro- het volgende:
nee, je lichaam hoort zich te herstellen na het trainen en daar heb je energy voor nodig. Het liefst zo snel mogelijke energy, suikers dus.
Als je lichiaam dus moet herstellen heb je eiwitten nodig en licht verteerbare koolhydraten. Bij dat laaatste bedoel ik zo min mogelijk suiker maar bijv. pasta's.
Suiers zijn handig als je snelle energie nodig hebt om nog te presteren (tijdens een lange training/wedstrijd)
pi_8385024
quote:
Op maandag 10 februari 2003 05:55 schreef Scighera het volgende:

[..]

Als je lichiaam dus moet herstellen heb je eiwitten nodig en licht verteerbare koolhydraten. Bij dat laaatste bedoel ik zo min mogelijk suiker maar bijv. pasta's.
Suiers zijn handig als je snelle energie nodig hebt om nog te presteren (tijdens een lange training/wedstrijd)

onzin. Na het trainen wil je dat je lichaam zo snel mogelijk energy krijgt om te herstellen. Dat doe je met suikers en whey eiwitten. Een uur later neem je idd trage koolydraten met eiwitten.
pi_8388769
Het helpt voornamelijk bij conditionele trainingen en minder bij krachttraining (volgens mij).

Als ik ga hardlopen maak ik 1/2 liter Isostar lemon.
Dan drink ik ongeveer 0,15 liter voor het lopen, 0,15 tijdens en 0,2 na het lopen.

kijk anders eens op www.runnersweb.nl daar staat ook het één en ander over sportdranken.

pi_8396329
Ik zie het probleem ook niet zo eigenlijk. Het is gewoon zaak om altijd je energie op peil houden. Dit doe je door suikers (koolhydraten) tot je te nemen. Als je al staat te shaken na een wedstrijd oid, dan is het zeker aan te raden om bijvoorbeeld gatorade of AA of dextro tot je te nemen aangezien dit zgn snelle koolhydraten zijn en je zo je van suiker gedepriveerde spieren en rest van je lichaam (maar het zijn de spieren die zonder energie gaan trillen) weer van suiker voorziet. En uiteraard is het juist tijdens het sporten belangrijk je energiepeil (bloedsuikerniveau) in de gaten te houden.
Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
pi_8439351
probleem? Nee het is ook geen probleem. Ik had alleen een discussie met iemand omdat ik denk dat het VOORAL VOOR het sporten handig is, en die andere zegt juist NA

en na dit topic ben ik er nog steeds niet uit...de een zegt voor de ander na. Het zal ongetwijfeld allebei goed zijn...

donderdag 13 februari 2003 @ 18:21:16 #39
41911 Oid
Inna rudeboy stylee
pi_8461966
Ik drink alleen AA als ik op jungle feestjes ben.
hardcore ska punk junglist massive! ... INSIDE!
pi_8462017
Euhm? Tijdens? Of doe ik dan iets fout?
  donderdag 13 februari 2003 @ 18:47:39 #41
43276 Scighera
pi_8462471
nooit:

na mijn workout altijd een bruine boterham met tonijn
tijdens: water
voor: van alles en nog wat

vrijdag 14 februari 2003 @ 13:30:24 #42
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_8477542
zweten... verlies je water en zouten ( en suikers, maar die doen er opzich niet veel toe bij isotone drankjes, geeft je wel energie)
het is vooral bedoeld om je water en zout verhoudingen op pijl te houden. + het totaal volume zelf.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')