Het zal ongetwijfeld allebei wel handig zijn, maar mij lijkt het toch handig om het voor het sporten te doen voor beetje extra power..
maar als je een duur sport behoefend is het beter om het tijdens het sporten te drinken, neem wielrennen bv.
quote:Nee hoor, Ante Activity
Op zaterdag 8 februari 2003 13:47 schreef leviathanfd het volgende:
Waar denk je dat AA voor staat?
After Activity.
Het vult na het sporten de glucose aan.
Voor het sporten voor extra energie kan wel (bv. bij wedstrijd) maar als je gewoon gaat fitnessen moet je dat juist niet doen, als je dat niet doet dan kan je lichaam de energie uit zichzelf halen (dus vetten en de ingenomen koolhydraten van die dag) en verbruiken, wat dus weer beter is
Ik fitness ook 4 keer in de week (en 2 keer basketball) en het enigste dat je tijdens en voor sporten nodig hebt is water....
Een kleine halve liter volstaat (flesje AA), daarmee krijg je 30% tot 40%
gram koolhydraten binnen.
Deze hoeveelheid zorgt ervoor dat de maag voldoende gevuld is en derhalve de maaglediging en daarmee de toevoer van koolhydraten tijdens de inspanning verbetert.
Zie HIER voor wat verschillende sportdranken je leveren.
quote:Maar dan Extran.
Op zaterdag 8 februari 2003 14:14 schreef hallo_mensen het volgende:
na
quote:iedereen zegt NA, en jij zegt voor..wie moet ik nou geloven?! haha
Op zaterdag 8 februari 2003 14:29 schreef MR_White het volgende:
Sportdrank hoor je VOOR het sporten te nemen:Een kleine halve liter volstaat (flesje AA), daarmee krijg je 30% tot 40%
gram koolhydraten binnen.Deze hoeveelheid zorgt ervoor dat de maag voldoende gevuld is en derhalve de maaglediging en daarmee de toevoer van koolhydraten tijdens de inspanning verbetert.
quote:ehm het is nadertijd 100 %
Op zaterdag 8 februari 2003 14:29 schreef MR_White het volgende:
Sportdrank hoor je VOOR het sporten te nemen:Een kleine halve liter volstaat (flesje AA), daarmee krijg je 30% tot 40%
gram koolhydraten binnen.Deze hoeveelheid zorgt ervoor dat de maag voldoende gevuld is en derhalve de maaglediging en daarmee de toevoer van koolhydraten tijdens de inspanning verbetert.
zal het uitleggen...
Het zijn snelle koolhydraten aa ( suikers)
deze neem je en zorgen voor veel suiker in de bloedbaan, hierdoor geeft het lichaam insuline af om alles op te nemen en krijg je heel even veel energie..
maar daarna zakt het bergafwaarts en word je dus moe..
quote:Avant Activité
Op zondag 9 februari 2003 15:50 schreef masterblaster het volgende:
[..]ehm het is nadertijd 100 %
zal het uitleggen...
Het zijn snelle koolhydraten aa ( suikers)
deze neem je en zorgen voor veel suiker in de bloedbaan, hierdoor geeft het lichaam insuline af om alles op te nemen en krijg je heel even veel energie..maar daarna zakt het bergafwaarts en word je dus moe..
Pff wat is het nou?!
Maar goed, het is dus bedoelt VOOR?! Want ik wordt er nog steeds niet echt wijs uit
Iemand vertelde mij dat van een bepaalde sportdrank waarvan een groene en een gele(?) versie is (Gatorade?) de ene speciaal is voor tijdens het sporten en de andere voor erna. Had wel degelijk te maken met verschil in samenstelling van die drankjes. Zegt iemand dit iets?
Ik ben de verdere exacte motivatie en redenering helaas helemaal vergeten zelf. Ik zal zelf alvast gaan zoeken, want word toch wel benieuwd hoe het nu zat.
[Dit bericht is gewijzigd door Essiepessie op 09-02-2003 19:56]
quote:Ongeveer zoals masterblaster al zei...
Het principe achter koolhydraatsuppletie is simpel. Als je lichamelijk actief bent, maak je je spiercellen gevoeliger voor insuline, een hormoon dat suikers de cellen van je lichaam in loodst. Na een beetje inspanning hebben je spiercellen zo weinig insuline nodig, dat alle suikers in je bloedbaan moeiteloos de spiercellen instromen. Zo kunnen je spiercellen sneller hun energievoorraad aanvullen. Omdat spiercellen pas nieuwe eiwitten aanmaken als ze over voldoende suikers beschikken, bevorderen je zo met simpele suikers je spiergroei.
[Dit bericht is gewijzigd door Essiepessie op 09-02-2003 18:51]
quote:
Als je je tijdens het trainen zwakker begint te voelen, omdat je glycogeenvoorraad uitgeput begint te raken, kan je een isotone energiedrank drinken om snel energie te krijgen. Dit zijn meestal de gele sportdrankjes.
Maar dat isotone sportdranken bedoeld zijn om voor inspanning te drinken heb ik ook eens van iemand gehoord.
En diezelfde persoon zei dat AA dus voor na het sporten zou zijn.
quote:Geloof me nou dat het VOOR is iedereen loopt hier maar te gokken waar AA voor staat.
Op zondag 9 februari 2003 15:45 schreef Echoes het volgende:[..]
iedereen zegt NA, en jij zegt voor..wie moet ik nou geloven?! haha
quote:Als je lichiaam dus moet herstellen heb je eiwitten nodig en licht verteerbare koolhydraten. Bij dat laaatste bedoel ik zo min mogelijk suiker maar bijv. pasta's.
Op zondag 9 februari 2003 22:45 schreef -Ma3stro- het volgende:
nee, je lichaam hoort zich te herstellen na het trainen en daar heb je energy voor nodig. Het liefst zo snel mogelijke energy, suikers dus.
quote:onzin. Na het trainen wil je dat je lichaam zo snel mogelijk energy krijgt om te herstellen. Dat doe je met suikers en whey eiwitten. Een uur later neem je idd trage koolydraten met eiwitten.
Op maandag 10 februari 2003 05:55 schreef Scighera het volgende:[..]
Als je lichiaam dus moet herstellen heb je eiwitten nodig en licht verteerbare koolhydraten. Bij dat laaatste bedoel ik zo min mogelijk suiker maar bijv. pasta's.
Suiers zijn handig als je snelle energie nodig hebt om nog te presteren (tijdens een lange training/wedstrijd)
Als ik ga hardlopen maak ik 1/2 liter Isostar lemon.
Dan drink ik ongeveer 0,15 liter voor het lopen, 0,15 tijdens en 0,2 na het lopen.
kijk anders eens op www.runnersweb.nl daar staat ook het één en ander over sportdranken.
en na dit topic ben ik er nog steeds niet uit...de een zegt voor de ander na. Het zal ongetwijfeld allebei goed zijn...
na mijn workout altijd een bruine boterham met tonijn
tijdens: water
voor: van alles en nog wat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |