abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220950964
https://pointer.kro-ncrv.nl/de-verdwijning-van-herman-ploegstra

Broer denkt dat de auto daar door de dader(s) als dwaalspoor neer is gezet. Dat hadden we nog niet eerder gehoord, toch?
pi_220957110
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:28 schreef Halcon het volgende:
https://pointer.kro-ncrv.nl/de-verdwijning-van-herman-ploegstra

Broer denkt dat de auto daar door de dader(s) als dwaalspoor neer is gezet. Dat hadden we nog niet eerder gehoord, toch?
Klopt.

Eerder was de theorie dat hij daar klemgereden was of daar een afspraak had.
pi_220957748
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Klopt.

Eerder was de theorie dat hij daar klemgereden was of daar een afspraak had.
Inderdaad.

Peter R hintte er toen wel op in zijn reportage, dat de auto (automaat) niet in de P stond, wat voor automaatrijders een soort automatisme is.

Verder weinig nieuws in die podcast. Wat tipgevers, maar of die serieus zijn, is natuurlijk ook altijd maar weer de vraag.
pi_220957834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:08 schreef Halcon het volgende:

[..]
Inderdaad.

Peter R hintte er toen wel op in zijn reportage, dat de auto (automaat) niet in de P stond, wat voor automaatrijders een soort automatisme is.

Verder weinig nieuws in die podcast. Wat tipgevers, maar of die serieus zijn, is natuurlijk ook altijd maar weer de vraag.
Wel bizar dat die broers zelf graven. Ik geef ze groot gelijk. Ze hebben de machines, de vakkennis en waarschijnlijk ook sneller toestemming van de grondeigenaren.
pi_220957846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wel bizar dat die broers zelf graven. Ik geef ze groot gelijk. Ze hebben de machines, de vakkennis en waarschijnlijk ook sneller toestemming van de grondeigenaren.
Ja, als je dat zelf kunt doen... Ze grijpen natuurlijk elke strohalm aan, terwijl de recherche niet overal te pas en te onpas laat graven. Wel heb je natuurlijk het risico dat ze bewijssporen verkloten.
pi_220958293
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, als je dat zelf kunt doen... Ze grijpen natuurlijk elke strohalm aan, terwijl de recherche niet overal te pas en te onpas laat graven. Wel heb je natuurlijk het risico dat ze bewijssporen verkloten.
Denk jij niet dat de nabestaanden heel goed weten wie erachter zitten? Maar dat ze geen steek verder komen?

En zij hebben zoveel ervaring met dat grondwerk, ik denk dat zij zelfs ingehuurd kunnen worden door poltieeenheden die graafwerkzaamheden doen in andere zaken. Er zijn imo echt wel gesprekken geweest met mensen van de politie en die broers over dat graven.

Ik ben wel benieuwd of er dan weer ontrust is in die regio. Als dader kun je best zenuwachtig worden van een anonieme tipgever en twee broers die zelf gaan zoeken.
pi_220958333
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Denk jij niet dat de nabestaanden heel goed weten wie erachter zitten? Maar dat ze geen steek verder komen?

En zij hebben zoveel ervaring met dat grondwerk, ik denk dat zij zelfs ingehuurd kunnen worden door poltieeenheden die graafwerkzaamheden doen in andere zaken. Er zijn imo echt wel gesprekken geweest met mensen van de politie en die broers over dat graven.

Ik ben wel benieuwd of er dan weer ontrust is in die regio. Als dader kun je best zenuwachtig worden van een anonieme tipgever en twee broers die zelf gaan zoeken.
Jawel. Die zullen wel hun vermoedens hebben. En ze zullen vast iets hebben van laten we eerst Herman vinden en dan zien we wel verder.

De kans is ook wel groot dat in elk geval de opdrachtgever al op het kerkhof ligt. Afgaande op de reportage van Peter R. is schoonvader Prudent voor mij de voornaamste gegadigde.

En de andere verdachte zit in België vast en boezemt in IJzendijke en omstreken vast nog wel angst in.
pi_220958403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Jawel. Die zullen wel hun vermoedens hebben. En ze zullen vast iets hebben van laten we eerst Herman vinden en dan zien we wel verder.

De kans is ook wel groot dat in elk geval de opdrachtgever al op het kerkhof ligt. Afgaande op de reportage van Peter R. is schoonvader Prudent voor mij de voornaamste gegadigde.

En de andere verdachte zit in België vast en boezemt in IJzendijke en omstreken vast nog wel angst in.
Het kan toch bijna niet anders dat dat die Prudent de opdrachtgever was, maar inderdaad bewijs het maar…
Toch denk ik dat de familie nog wel eens antwoorden gaat krijgen.
pi_220958456
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Het kan toch bijna niet anders dat dat die Prudent de opdrachtgever was, maar inderdaad bewijs het maar…
Toch denk ik dat de familie nog wel eens antwoorden gaat krijgen.
Evert de C. hangt als "een waas boven deze zaak", aldus het rechercheteam. Ploegstra zou een bekende zijn van hem. Misschien toch verstrikt geraakt in allerlei zaakjes?

Prudent kan natuurlijk ook. Kwam nu ook weer niet heel geloofwaardig over in die reportage van Peter R. En hij kon Ploegstra in elk geval wel schieten. Iets wat 'ie blijkbaar ook al bijna ooit eens had gedaan.
pi_220958864
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Evert de C. hangt als "een waas boven deze zaak", aldus het rechercheteam. Ploegstra zou een bekende zijn van hem. Misschien toch verstrikt geraakt in allerlei zaakjes?
Van de mensen waar van je het niet verwacht is dat soms wel zo.

Maar is hij zeker dood?
Niet gewoon ander leven begonnen ergens?
pi_220958880
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:07 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Van de mensen waar van je het niet verwacht is dat soms wel zo.

Maar is hij zeker dood?
Niet gewoon ander leven begonnen ergens?
Nee, het is niet 100% zeker dat hij dood is. Volgens mij was de hoeveelheid bloed die was gevonden niet dusdanig dat hij dat niet overleefd kan hebben. En zolang hij niet gevonden is...

Theoretisch kan hij ergens anders een ander leven begonnen zijn. Maar dat is dan begonnen met een ander paspoort (want zijn paspoort lag thuis) en contant geld (want zijn bankpas is niet meer gebruikt).Wel erg rigoureus voor iemand met 'n gezin en iemand die daar lokaal best actief was (vrijwillige brandweer, werk als kraanmachinist, sportschool, duikvereniging).

In elk geval iemand die veel van huis was, dus ook alle gelegenheid om buiten het zicht van z'n vrouw zich in te laten met andere dames en andere zaakjes.
pi_220958910
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:11 schreef Halcon het volgende:
Theoretisch kan hij ergens anders een ander leven begonnen zijn.
Iets in mij zegt dit, al vanaf ik deze zaak las.
Wat bloed achter gelaten en auto spannend neer gezet.
Dit past dan weer bij een vals paspoort geritseld en je kan ook in eerste instantie leven van het geld van een vrouw bv.

Maar dan zou je ook zeggen dat er nog iemand vermist is.
En waarom zou je dan niet scheiden.
Dus dat zet ook weer een streep door mijn gedachten
pi_220958938
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:17 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Iets in mij zegt dit, al vanaf ik deze zaak las.
Wat bloed achter gelaten en auto spannend neer gezet.
Dit past dan weer bij een vals paspoort geritseld en je kan ook in eerste instantie leven van het geld van een vrouw bv.

Maar dan zou je ook zeggen dat er nog iemand vermist is.
En waarom zou je dan niet scheiden.
Dus dat zet ook weer een streep door mijn gedachten
Die bloedsporen werden pas later gevonden, dus dat zullen geen geweldig grote bloedvlekken zijn geweest. Die auto is vooral haastig geparkeerd, maar goed, dat zou theoretisch ook bewust gedaan kunnen zijn.

Hij zou een vals paspoort gehad kunnen hebben, ja. Hij had wel meer dingen voor z'n vrouw verstopt, zoals de befaamde poeptelefoon.

Een andere vrouw (al geloof ik niet in die variant) zou natuurlijk ook gewoon wel geëmigreerd kunnen zijn zoals het hoort en helemaal niet vermist worden. Scheiden betekent gedoe en moeilijke gesprekken thuis. Dat zou iemand natuurlijk kunnen ontwijken.

Wat dit scenario eerder ongeloofwaardig maakt is wat mij betreft dat je er dan helemaal niks meer van hebt gehoord. Hij was gek op z'n dochtertje (als we de verhalen mogen geloven). Lastig voor te stellen dat je dan opeens helemaal in het niets verdwijnt en geen berouw krijgt. Ook niet als je eens vanaf een tropisch eiland jezelf opzoekt in Google en leest dat ze met man en macht naar je op zoek zijn...
pi_220969293
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die bloedsporen werden pas later gevonden, dus dat zullen geen geweldig grote bloedvlekken zijn geweest. Die auto is vooral haastig geparkeerd, maar goed, dat zou theoretisch ook bewust gedaan kunnen zijn.

Hij zou een vals paspoort gehad kunnen hebben, ja. Hij had wel meer dingen voor z'n vrouw verstopt, zoals de befaamde poeptelefoon.

Een andere vrouw (al geloof ik niet in die variant) zou natuurlijk ook gewoon wel geëmigreerd kunnen zijn zoals het hoort en helemaal niet vermist worden. Scheiden betekent gedoe en moeilijke gesprekken thuis. Dat zou iemand natuurlijk kunnen ontwijken.

Wat dit scenario eerder ongeloofwaardig maakt is wat mij betreft dat je er dan helemaal niks meer van hebt gehoord. Hij was gek op z'n dochtertje (als we de verhalen mogen geloven). Lastig voor te stellen dat je dan opeens helemaal in het niets verdwijnt en geen berouw krijgt. Ook niet als je eens vanaf een tropisch eiland jezelf opzoekt in Google en leest dat ze met man en macht naar je op zoek zijn...
Dit, Herman is gepakt door mensen uit het circuit.

1 Hij was duiker en bekend met mensen in de drugs.
2 Hij was chantabel, door zijn minnaressen en mogelijke drugsduiken.
3 mogelijk wist die teveel van anderen.

Misschien werd die ergens in getrokken, wat die niet wilde maar omdat die ervan wist, juist weer een gevaar vormde.

En dan inderdaad over die Evert, die in België veroordeeld is als moordmakelaar bij de Kasteelmoord. Dan heb je toch een soort van expertise? Of ervaring? Die huisarts had geen gouden gids met een telefoonnummer onder de H van Huurmoordenaar-makelaar. Die man stond dus bekend in het circuit m mensen te laten verdwijnen. Wat ook de bedoeling was met kasteelheer Stijn.

Het plan met Stijn was op hem uit zijn huis te lokken, hij werd uiteindelijk doodgeschoten door een “pakketbezorger” en is in de gang doodgeschoten door een ingehuurde killer, die hem door de pakketdoos heen doodschoot in de gang van zijn huis.

Evert zou gezegd hebben dat het wegmaken van een lichaam het beste kon, door hem weg te leiden van huis en hem op een specifieke locatie dood te schieten en het lijk in een skibox te vervoeren naar een Duits crematorium…

En is dit dan gebeurt met Herman? Klemgereden, neergeslagen of verdoofd en afgemaakt in dat veld waar ze afgelopen jaar gezocht hebben naar sporen? Vervolgens in een skibox gelegd op het dak van de wagen en naar Duitsland gereden? En is Herman gecremeerd.
pi_220970158
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 03:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit, Herman is gepakt door mensen uit het circuit.

1 Hij was duiker en bekend met mensen in de drugs.
2 Hij was chantabel, door zijn minnaressen en mogelijke drugsduiken.
3 mogelijk wist die teveel van anderen.

Misschien werd die ergens in getrokken, wat die niet wilde maar omdat die ervan wist, juist weer een gevaar vormde.

En dan inderdaad over die Evert, die in België veroordeeld is als moordmakelaar bij de Kasteelmoord. Dan heb je toch een soort van expertise? Of ervaring? Die huisarts had geen gouden gids met een telefoonnummer onder de H van Huurmoordenaar-makelaar. Die man stond dus bekend in het circuit m mensen te laten verdwijnen. Wat ook de bedoeling was met kasteelheer Stijn.

Het plan met Stijn was op hem uit zijn huis te lokken, hij werd uiteindelijk doodgeschoten door een “pakketbezorger” en is in de gang doodgeschoten door een ingehuurde killer, die hem door de pakketdoos heen doodschoot in de gang van zijn huis.

Evert zou gezegd hebben dat het wegmaken van een lichaam het beste kon, door hem weg te leiden van huis en hem op een specifieke locatie dood te schieten en het lijk in een skibox te vervoeren naar een Duits crematorium…

En is dit dan gebeurt met Herman? Klemgereden, neergeslagen of verdoofd en afgemaakt in dat veld waar ze afgelopen jaar gezocht hebben naar sporen? Vervolgens in een skibox gelegd op het dak van de wagen en naar Duitsland gereden? En is Herman gecremeerd.
Hij was blijkbaar ook bevriend of bekend met Evert de C, lokaal een berucht figuur. Het kan natuurlijk ook nog dat dingen door elkaar zijn gaan lopen, bijvoorbeeld een liefje met criminele contacten. De kapster uit Terneuzen had in een ver verleden een relatie met John Heijboer. Dat was ook een bekende van Mario T, een ex-collega van z'n schoonvader en stond voldoende op goede voet met Herman om 'm vooraf te informeren toen Prudent Mario had benaderd om Herman een lesje te leren. En dan is er blijkbaar ook nog een Marokkaanse minnares waarvan nooit precies duidelijk is geworden wie dat nu is geweest.

Ook John Heijboer is nooit gevonden en weleens gelezen dat Evert daar in z'n café (Het Cachot) grappen over maakte.

Als je 'm daar ter plekke af zou hebben gemaakt, dan zouden er wel meer bloedsporen gevonden zijn. Die zijn enkel aangetroffen in de auto. Hij is blijkbaar ook rechtstreeks naar de plek gereden waar z'n auto is gevonden. Lijkt er dus op dat hij daar klem is gereden, is overmeesterd en mee is genomen.

De poeptelefoon is ook nog kwijt. Die kan hij natuurlijk ook gebruikt hebben voor dubieuze zaakjes, niet alleen voor z'n minnaressen.
pi_220974860
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 03:08 schreef ootjekatootje het volgende:
en mogelijke drugsduiken.
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Overladen van drugs van grote schepen op kleine schepen? Maar dan ben je toch wel al een grotere jongen zou je denken
pi_220976600
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:02 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Overladen van drugs van grote schepen op kleine schepen? Maar dan ben je toch wel al een grotere jongen zou je denken
Nee. Vanaf een schip worden wat pakketjes in het water gemikt en een duiker haalt die eruit. Westerschelde is relatief lastig om te duiken, dus een getrainde duiker is dan wel handig.
  zondag 7 juni 2026 @ 12:31:55 #43
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220977595
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:02 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Overladen van drugs van grote schepen op kleine schepen? Maar dan ben je toch wel al een grotere jongen zou je denken
Hij was fervent duiker, dan maken ze pakketten drugs vast aan ankers en gooien deze uit hun bootjes. En dan halen duikers ze weer op.
pi_220977808
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hij was fervent duiker, dan maken ze pakketten drugs vast aan ankers en gooien deze uit hun bootjes. En dan halen duikers ze weer op.
Tel daarbij op dat blijkbaar de Westerschelde lastig is om te duiken, dus dan kun je niet zomaar een amateur aan het werk zetten.

Dat z'n vrouw er niets van wist, is op zich niet zo heel raar. Ze wist wel meer niet. En ze zullen z'n vergoedingen ook niet netjes op z'n bankrekening hebben gestort.
pi_220979247
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:11 schreef Halcon het volgende:

[..]
En ze zullen z'n vergoedingen ook niet netjes op z'n bankrekening hebben gestort.
En had hij mogelijk veel cash om een leven elders op te bouwen.

Maargoed, het is giswerk.
pi_220982147
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:44 schreef cinderloom het volgende:

[..]
En had hij mogelijk veel cash om een leven elders op te bouwen.

Maargoed, het is giswerk.
Ja, als hij inderdaad goed betaalde klusjes deed, dan zou dat kunnen. Maar dan is hij wel zonder paspoort vertrokken en zonder dat iemand er ooit nog wat van heeft gehoord. Wat op zich wel raar is voor iemand met een gezin, uitgebreid sociaal leven, broers, etc.
pi_221015351
Anonieme tipgever laat wederom van xich horen;

https://www.hvzeeland.nl/(...)ieuw-van-zich-horen/
pi_221015404
Dieper graven dus, maar wel op die plek. Ik ben benieuwd. Als het klopt, dan in elk geval wel iemand die heel dicht bij het vuur heeft gezeten.
pi_221015890
De tipgever zou de informatie uit eerste hand hebben gekregen. "Van iemand die er meer van af weet, dichtbij het vuur zit, maar kennelijk heel bang is."

Neem aan dat niet heel veel mensen het weten. Als het allemaal waar is, dan weten de daders ook wel wie die tips heeft, toch?
pi_221016283
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 05:08 schreef Halcon het volgende:
De tipgever zou de informatie uit eerste hand hebben gekregen. "Van iemand die er meer van af weet, dichtbij het vuur zit, maar kennelijk heel bang is."

Neem aan dat niet heel veel mensen het weten. Als het allemaal waar is, dan weten de daders ook wel wie die tips heeft, toch?
Hij zit, als het betrouwbaar iemand is, inderdaad heel dicht bij het vuur zo te horen.

Heel diep gegraven klinkt dan ook wel als graafmachine werk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')