abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206923312

Daarna heeft de politie nog een aantal keren wat bijeenkomsten in "petit Paris" georganiseerd om de lokale bevolking aan het praten te krijgen.

Zie bv: https://www.pzc.nl/zeeuws(...)beantwoord~a7d2c587/

Verdachten:

- Prudent Buijck: schoonvader van Herman. Kon zijn bloed wel drinken. Al eerder conflicten gehad, waar Prudent onder andere voor heeft moeten zitten. Zijn ontkenning in de uitzending van Peter R maakt geen overweldigende indruk. Is wel al overleden.
- Collega Han: als Han aan het werk was, duwde Ploegstra zijn vrouw aan. Was daar een tijd na de scheiding nog wel mee bezig, gezien de telefoontjes aan Ploegstra

Verder zijn er de scenario's dat:
- Herman betrokken was bij louche zaakjes. O.a. de naam van Evert de C, die inmiddels vast zit voor de Kasteelmoord, wordt weleens genoemd.
- Herman onbedoeld getuige is geweest van iets.
- Ander liefje of partner van liefje.
- Vrijwillige verdwijning: wat onwaarschijnlijk lijkt, omdat er nooit meer iets van hem vernomen is en ook niets daar op wijst.
- Zelfmoord: wat ook onwaarschijnlijk lijkt, omdat er nooit een lichaam is gevonden.
pi_206938738
Ook een interessante zaak in de wereld van de vermissingen.

Zou hij niet gewoon met de horizon zijn vertrokken met een nieuwe vrouw? En een en ander in scene hebben gezet. Ver weg. Andere naam.
pi_206948879
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 13:48 schreef stropdaz het volgende:
Ook een interessante zaak in de wereld van de vermissingen.

Zou hij niet gewoon met de horizon zijn vertrokken met een nieuwe vrouw? En een en ander in scene hebben gezet. Ver weg. Andere naam.
De vraag is dan wie die nieuwe vrouw is. Dat is dan geen vrouw die ook in de "poeptelefoon" stond, want alles daarin was "verklaarbaar", d.w.z. scharrels van Poepstra Ploegstra die gelokaliseerd zijn en die ze gesproken hebben.

En, als hij naar een of ander tropisch eiland vertrekt met 'n dame dan zou er ook ergens 'n dame kwijt moeten zijn. En hoe betaalt Ploegstra dat allemaal? Nieuwe naam, ergens ver weg opnieuw beginnen... dat kost 'n boel geld.

Daarnaast heeft hij natuurlijk ook z'n dochtertje. En er zijn de bloedsporen in zijn auto.
pi_215705582
Schopje
pi_215706329
quote:
Toch weer vier tips. Hopelijk zitten er nuttige tips bij. Er moeten mensen zijn die weten wat er is gebeurd.

Een van de hoofdverdachten is overleden, een andere verdachte zit lang vast in België, dus wie weet...
pi_215712941
Zeeuws Vlaanderen vind ik zo'n uithoek die als ik er ben, mij on-Nederlandser aandoet dan Oost-Groningen of Zuid-Limburg. Het is zo....Vlaams.

Als ik de reconstructie van Peter de Vries uit 2011 over Hoekstra bekijk, dan wordt hij neergezet als een verschrikkelijke echtgenoot, echt een lul een van een vent waar geen gesprek aan tafel in huiselijke kring mee te voeren viel, maar aan dat oordeel hebben de nabestaanden niets als ze willen weten wat er gebeurd is. Dochter is haar vader verloren, en weet niet wat er gebeurd is.Politie wil het ook nog steeds weten. Zelfmoord lijkt mij uitgesloten. Maar goed, 't blijft altijd een mogelijk scenario.

Bekijk deze YouTube-video
pi_215713070
hij lijkt mij een zak stront. missen we niks aan
pi_215713081
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 06:55 schreef dexamfetamine het volgende:
Wie is "we"?

[ Bericht 5% gewijzigd door Viv op 01-12-2024 03:04:58 (Sneer verwijderd) ]
pi_215713089
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 07:01 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Wie is "we"?
de maatschappij
pi_215713749
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 06:55 schreef dexamfetamine het volgende:
Tsja, een schuinsmarcheerder, maar lijkt geen grote crimineel te zijn...
pi_215713835
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Tsja, een schuinsmarcheerder, maar lijkt geen grote crimineel te zijn...
Als we uitgaan van een misdrijf lijkt me de dader een grotere crimineel.
pi_215713848
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:59 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Als we uitgaan van een misdrijf lijkt me de dader een grotere crimineel.
Ja. De verdachten die in beeld zijn geweest, kwamen in de uitzending van PrdV ook niet echt naar voren als hele fijne figuren.
pi_216336533
Panorama heeft er nog wat over geschreven recent:

https://panorama.nl/artik(...)van-herman-ploegstra

Geen nieuws helaas.
pi_217881670
Bericht uit maart, maar toch:

De Peter R. de Vries Foundation is op zoek naar de schrijver van een anonieme brief over de verdwijning van Herman Ploegstra uit IJzendijke. De kraanmachinist komt in 2010 nooit thuis na een kickboksles. In december 2024 krijgt de stichting een anonieme brief binnen en nu wil men graag met de schrijver in contact komen.

In het najaar van 2024 besteedt de stichting, die onopgeloste moord- en vermissingszaken probeert op te lossen, aandacht aan de verdwijning van de 35-jarige Herman Ploegstra. Met behulp van een campagne, video-oproep en een podcast waarin de dochter van Herman vertelt over het leven zonder haar vader probeert de stichting meer informatie te krijgen over de nooit opgeloste verdwijning van Ploegstra. Ook looft de stichting een beloning van 100.000 euro uit voor de gouden tip.

Zeer interessant
Na die aandacht krijgt Kelly de Vries, de dochter van Peter R. de Vries en directeur van de stichting, in december een anonieme brief bezorgd op het kantoor van de stichting. "We vonden de inhoud van die brief zeer interessant en zouden heel graag met de tipgever in contact komen."
Volgens De Vries staat er een aantal concrete aanwijzingen in de brief die ze graag willen uitzoeken. Ze begrijpt dat de tipgever graag anoniem wil blijven. "Maar we willen de tipgever toch verzoeken om nogmaals contact met ons op te nemen zodat wij de mogelijkheden van een anonimiteitstraject kunnen bespreken."

Bang om te praten
In de podcastaflevering over de verdwijning vertelt Annemiek van Spanje, bestuurslid van de stichting, meer over dat traject. "Mensen durven niet altijd hun verhaal te doen en zijn bang voor de gevolgen als ze praten met de foundation of met de politie."

De tipgever of andere mensen met meer informatie kunnen ook direct contact opnemen met de advocaat van de stichting die gaat over het anonimiteitstraject. De advocaat, die los werkt van de stichting, zorgt ervoor dat een getuige anoniem blijft en kan samen met de getuige kijken hoe de informatie het best gedeeld kan worden met de stichting of de politie.

100.000 euro

Mocht de anonieme tipgever nou de gouden tip hebben voor de stichting, kan het ook zijn dat hij of zij de beloning van 100.000 euro krijgt. Ook daarom kan De Vries niks zeggen over de inhoud van de brief. "We willen natuurlijk wel zeker weten dat degene die zich meldt ook de persoon is die de brief heeft geschreven. Niet zomaar iemand die op zoek is naar die beloning."

https://www.omroepzeeland(...)ste-herman-ploegstra

Vanaf het begin was al wel duidelijk dat, behalve dader, meer mensen er van moeten weten. Wie weet wordt deze zaak nog opgelost.
pi_217883483
De podcast ook nog geluisterd.

Op zich weinig nieuws. Indrukwekkend wel dat gesprek met zijn dochter. Ook een openhartige agent. Scenario waar men het meest aan denkt is iets in de relationele sfeer. Mogelijk iets dat uit de hand is gelopen en dus niet zo bedoeld was.

Het is wel knap hoe iemand een lijk voor jaren weg kan werken, terwijl het niet was gepland.

De schoonvader heeft in die uitzending van Peter R. de Vries ook zitten liegen. Hij zei niet bekend te zijn met de bijnaam "Poepstra" en de escapades van zijn schoonzoon, maar dat was hij volgens de politie dus wel.
pi_218793735
twitter
  woensdag 17 september 2025 @ 21:58:57 #18
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218799010
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 13:06 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]
Neem aan dat ze die plek nu wel in de gaten houden totdat ze gaan graven.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218804247
Eerst maar eens afwachten of zijn lichaam echt gevonden wordt.
pi_218804283
Ik ben erg benieuwd..

Ralph Nagelkerke, chef cold cases bij de politie: "Omdat het een locatie is die je moet kennen, anders vind je dit niet. Ook de overige informatie die in de brief staat en waar de locatie ligt ten opzichte van waar Herman destijds verdween maakt het voor ons interessant."
Het betekent niet dat er zomaar begonnen wordt met graven. Dat vergt een grondige voorbereiding. Nagelkerke: "Je wilt hem vinden, maar je wilt ook kijken of je bewijs kan vinden."

Het klinkt wel hoopgevend.
pi_218806346
Ze gaan zijn lichaam misschien vinden, en dat zal voor de nabestaanden ongetwijfeld belangrijk zijn voor het rouwproces, maar daarmee is de toedracht hoe Herman Ploegstra om het leven is gekomen nog niet opgehelderd, laat staan dat een eventuele dader kan worden opgespoord. Het lijkt me buitengewoon onwaarschijnlijk, als het lichaam 15 jaar in de grond heeft gelegen, dat er dan nog bruikbare sporen aan het lichaam zitten.

De kans dat er ooit iemand voor veroordeeld wordt, is uiteraard ook erg klein. Moord en doodslag verjaren niet meer, maar daar hoeft in dit geval geen sprake van te zijn. In het scenario waarin er een handgemeen heeft plaatsgevonden waarbij Herman Ploegstra ongelukkig ten val is gekomen en daarbij is overleden, zou er sprake zijn van dood door schuld, en dat heeft een verjaringstermijn van 12 jaar.
pi_218807230
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ze gaan zijn lichaam misschien vinden, en dat zal voor de nabestaanden ongetwijfeld belangrijk zijn voor het rouwproces, maar daarmee is de toedracht hoe Herman Ploegstra om het leven is gekomen nog niet opgehelderd, laat staan dat een eventuele dader kan worden opgespoord. Het lijkt me buitengewoon onwaarschijnlijk, als het lichaam 15 jaar in de grond heeft gelegen, dat er dan nog bruikbare sporen aan het lichaam zitten.

De kans dat er ooit iemand voor veroordeeld wordt, is uiteraard ook erg klein. Moord en doodslag verjaren niet meer, maar daar hoeft in dit geval geen sprake van te zijn. In het scenario waarin er een handgemeen heeft plaatsgevonden waarbij Herman Ploegstra ongelukkig ten val is gekomen en daarbij is overleden, zou er sprake zijn van dood door schuld, en dat heeft een verjaringstermijn van 12 jaar.
Dat weet je niet. Misschien zegt de vindplek iets over een mogelijke dader. Je kunt ook wel dingen uitsluiten misschien. En je kunt weer verder rechercheren als je z'n lichaam vindt.

Grote kans dat de dader op het kerkhof ligt.
pi_218811324
Herman Ploegstra is na een grote zoekactie van de politie niet gevonden. Namens de familie en de Foundation dank aan iedereen die hielp. De tipgever nemen wij nog steeds zeer serieus. Meld je bij de Foundation. Luister de update van de podcast - 'Cold Cases: Tegen het licht' nu.

https://x.com/PRDVFoundation/status/1968981244928037234
pi_218811864
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:43 schreef DefKu het volgende:
Herman Ploegstra is na een grote zoekactie van de politie niet gevonden. Namens de familie en de Foundation dank aan iedereen die hielp. De tipgever nemen wij nog steeds zeer serieus. Meld je bij de Foundation. Luister de update van de podcast - 'Cold Cases: Tegen het licht' nu.

pi_218843842
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:43 schreef DefKu het volgende:

Ik heb het nu op staan. Het begin met een nerveuze dochter van de geilneef die benieuwd is of de zoekactie wat oplevert... :')
pi_220950964
https://pointer.kro-ncrv.nl/de-verdwijning-van-herman-ploegstra

Broer denkt dat de auto daar door de dader(s) als dwaalspoor neer is gezet. Dat hadden we nog niet eerder gehoord, toch?
pi_220957110
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:28 schreef Halcon het volgende:
https://pointer.kro-ncrv.nl/de-verdwijning-van-herman-ploegstra

Broer denkt dat de auto daar door de dader(s) als dwaalspoor neer is gezet. Dat hadden we nog niet eerder gehoord, toch?
Klopt.

Eerder was de theorie dat hij daar klemgereden was of daar een afspraak had.
pi_220957748
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Klopt.

Eerder was de theorie dat hij daar klemgereden was of daar een afspraak had.
Inderdaad.

Peter R hintte er toen wel op in zijn reportage, dat de auto (automaat) niet in de P stond, wat voor automaatrijders een soort automatisme is.

Verder weinig nieuws in die podcast. Wat tipgevers, maar of die serieus zijn, is natuurlijk ook altijd maar weer de vraag.
pi_220957834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:08 schreef Halcon het volgende:

[..]
Inderdaad.

Peter R hintte er toen wel op in zijn reportage, dat de auto (automaat) niet in de P stond, wat voor automaatrijders een soort automatisme is.

Verder weinig nieuws in die podcast. Wat tipgevers, maar of die serieus zijn, is natuurlijk ook altijd maar weer de vraag.
Wel bizar dat die broers zelf graven. Ik geef ze groot gelijk. Ze hebben de machines, de vakkennis en waarschijnlijk ook sneller toestemming van de grondeigenaren.
pi_220957846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wel bizar dat die broers zelf graven. Ik geef ze groot gelijk. Ze hebben de machines, de vakkennis en waarschijnlijk ook sneller toestemming van de grondeigenaren.
Ja, als je dat zelf kunt doen... Ze grijpen natuurlijk elke strohalm aan, terwijl de recherche niet overal te pas en te onpas laat graven. Wel heb je natuurlijk het risico dat ze bewijssporen verkloten.
pi_220958293
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 12:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, als je dat zelf kunt doen... Ze grijpen natuurlijk elke strohalm aan, terwijl de recherche niet overal te pas en te onpas laat graven. Wel heb je natuurlijk het risico dat ze bewijssporen verkloten.
Denk jij niet dat de nabestaanden heel goed weten wie erachter zitten? Maar dat ze geen steek verder komen?

En zij hebben zoveel ervaring met dat grondwerk, ik denk dat zij zelfs ingehuurd kunnen worden door poltieeenheden die graafwerkzaamheden doen in andere zaken. Er zijn imo echt wel gesprekken geweest met mensen van de politie en die broers over dat graven.

Ik ben wel benieuwd of er dan weer ontrust is in die regio. Als dader kun je best zenuwachtig worden van een anonieme tipgever en twee broers die zelf gaan zoeken.
pi_220958333
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Denk jij niet dat de nabestaanden heel goed weten wie erachter zitten? Maar dat ze geen steek verder komen?

En zij hebben zoveel ervaring met dat grondwerk, ik denk dat zij zelfs ingehuurd kunnen worden door poltieeenheden die graafwerkzaamheden doen in andere zaken. Er zijn imo echt wel gesprekken geweest met mensen van de politie en die broers over dat graven.

Ik ben wel benieuwd of er dan weer ontrust is in die regio. Als dader kun je best zenuwachtig worden van een anonieme tipgever en twee broers die zelf gaan zoeken.
Jawel. Die zullen wel hun vermoedens hebben. En ze zullen vast iets hebben van laten we eerst Herman vinden en dan zien we wel verder.

De kans is ook wel groot dat in elk geval de opdrachtgever al op het kerkhof ligt. Afgaande op de reportage van Peter R. is schoonvader Prudent voor mij de voornaamste gegadigde.

En de andere verdachte zit in België vast en boezemt in IJzendijke en omstreken vast nog wel angst in.
pi_220958403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Jawel. Die zullen wel hun vermoedens hebben. En ze zullen vast iets hebben van laten we eerst Herman vinden en dan zien we wel verder.

De kans is ook wel groot dat in elk geval de opdrachtgever al op het kerkhof ligt. Afgaande op de reportage van Peter R. is schoonvader Prudent voor mij de voornaamste gegadigde.

En de andere verdachte zit in België vast en boezemt in IJzendijke en omstreken vast nog wel angst in.
Het kan toch bijna niet anders dat dat die Prudent de opdrachtgever was, maar inderdaad bewijs het maar…
Toch denk ik dat de familie nog wel eens antwoorden gaat krijgen.
pi_220958456
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Het kan toch bijna niet anders dat dat die Prudent de opdrachtgever was, maar inderdaad bewijs het maar…
Toch denk ik dat de familie nog wel eens antwoorden gaat krijgen.
Evert de C. hangt als "een waas boven deze zaak", aldus het rechercheteam. Ploegstra zou een bekende zijn van hem. Misschien toch verstrikt geraakt in allerlei zaakjes?

Prudent kan natuurlijk ook. Kwam nu ook weer niet heel geloofwaardig over in die reportage van Peter R. En hij kon Ploegstra in elk geval wel schieten. Iets wat 'ie blijkbaar ook al bijna ooit eens had gedaan.
pi_220958864
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 13:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Evert de C. hangt als "een waas boven deze zaak", aldus het rechercheteam. Ploegstra zou een bekende zijn van hem. Misschien toch verstrikt geraakt in allerlei zaakjes?
Van de mensen waar van je het niet verwacht is dat soms wel zo.

Maar is hij zeker dood?
Niet gewoon ander leven begonnen ergens?
pi_220958880
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:07 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Van de mensen waar van je het niet verwacht is dat soms wel zo.

Maar is hij zeker dood?
Niet gewoon ander leven begonnen ergens?
Nee, het is niet 100% zeker dat hij dood is. Volgens mij was de hoeveelheid bloed die was gevonden niet dusdanig dat hij dat niet overleefd kan hebben. En zolang hij niet gevonden is...

Theoretisch kan hij ergens anders een ander leven begonnen zijn. Maar dat is dan begonnen met een ander paspoort (want zijn paspoort lag thuis) en contant geld (want zijn bankpas is niet meer gebruikt).Wel erg rigoureus voor iemand met 'n gezin en iemand die daar lokaal best actief was (vrijwillige brandweer, werk als kraanmachinist, sportschool, duikvereniging).

In elk geval iemand die veel van huis was, dus ook alle gelegenheid om buiten het zicht van z'n vrouw zich in te laten met andere dames en andere zaakjes.
pi_220958910
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:11 schreef Halcon het volgende:
Theoretisch kan hij ergens anders een ander leven begonnen zijn.
Iets in mij zegt dit, al vanaf ik deze zaak las.
Wat bloed achter gelaten en auto spannend neer gezet.
Dit past dan weer bij een vals paspoort geritseld en je kan ook in eerste instantie leven van het geld van een vrouw bv.

Maar dan zou je ook zeggen dat er nog iemand vermist is.
En waarom zou je dan niet scheiden.
Dus dat zet ook weer een streep door mijn gedachten
pi_220958938
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:17 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Iets in mij zegt dit, al vanaf ik deze zaak las.
Wat bloed achter gelaten en auto spannend neer gezet.
Dit past dan weer bij een vals paspoort geritseld en je kan ook in eerste instantie leven van het geld van een vrouw bv.

Maar dan zou je ook zeggen dat er nog iemand vermist is.
En waarom zou je dan niet scheiden.
Dus dat zet ook weer een streep door mijn gedachten
Die bloedsporen werden pas later gevonden, dus dat zullen geen geweldig grote bloedvlekken zijn geweest. Die auto is vooral haastig geparkeerd, maar goed, dat zou theoretisch ook bewust gedaan kunnen zijn.

Hij zou een vals paspoort gehad kunnen hebben, ja. Hij had wel meer dingen voor z'n vrouw verstopt, zoals de befaamde poeptelefoon.

Een andere vrouw (al geloof ik niet in die variant) zou natuurlijk ook gewoon wel geëmigreerd kunnen zijn zoals het hoort en helemaal niet vermist worden. Scheiden betekent gedoe en moeilijke gesprekken thuis. Dat zou iemand natuurlijk kunnen ontwijken.

Wat dit scenario eerder ongeloofwaardig maakt is wat mij betreft dat je er dan helemaal niks meer van hebt gehoord. Hij was gek op z'n dochtertje (als we de verhalen mogen geloven). Lastig voor te stellen dat je dan opeens helemaal in het niets verdwijnt en geen berouw krijgt. Ook niet als je eens vanaf een tropisch eiland jezelf opzoekt in Google en leest dat ze met man en macht naar je op zoek zijn...
pi_220969293
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die bloedsporen werden pas later gevonden, dus dat zullen geen geweldig grote bloedvlekken zijn geweest. Die auto is vooral haastig geparkeerd, maar goed, dat zou theoretisch ook bewust gedaan kunnen zijn.

Hij zou een vals paspoort gehad kunnen hebben, ja. Hij had wel meer dingen voor z'n vrouw verstopt, zoals de befaamde poeptelefoon.

Een andere vrouw (al geloof ik niet in die variant) zou natuurlijk ook gewoon wel geëmigreerd kunnen zijn zoals het hoort en helemaal niet vermist worden. Scheiden betekent gedoe en moeilijke gesprekken thuis. Dat zou iemand natuurlijk kunnen ontwijken.

Wat dit scenario eerder ongeloofwaardig maakt is wat mij betreft dat je er dan helemaal niks meer van hebt gehoord. Hij was gek op z'n dochtertje (als we de verhalen mogen geloven). Lastig voor te stellen dat je dan opeens helemaal in het niets verdwijnt en geen berouw krijgt. Ook niet als je eens vanaf een tropisch eiland jezelf opzoekt in Google en leest dat ze met man en macht naar je op zoek zijn...
Dit, Herman is gepakt door mensen uit het circuit.

1 Hij was duiker en bekend met mensen in de drugs.
2 Hij was chantabel, door zijn minnaressen en mogelijke drugsduiken.
3 mogelijk wist die teveel van anderen.

Misschien werd die ergens in getrokken, wat die niet wilde maar omdat die ervan wist, juist weer een gevaar vormde.

En dan inderdaad over die Evert, die in België veroordeeld is als moordmakelaar bij de Kasteelmoord. Dan heb je toch een soort van expertise? Of ervaring? Die huisarts had geen gouden gids met een telefoonnummer onder de H van Huurmoordenaar-makelaar. Die man stond dus bekend in het circuit m mensen te laten verdwijnen. Wat ook de bedoeling was met kasteelheer Stijn.

Het plan met Stijn was op hem uit zijn huis te lokken, hij werd uiteindelijk doodgeschoten door een “pakketbezorger” en is in de gang doodgeschoten door een ingehuurde killer, die hem door de pakketdoos heen doodschoot in de gang van zijn huis.

Evert zou gezegd hebben dat het wegmaken van een lichaam het beste kon, door hem weg te leiden van huis en hem op een specifieke locatie dood te schieten en het lijk in een skibox te vervoeren naar een Duits crematorium…

En is dit dan gebeurt met Herman? Klemgereden, neergeslagen of verdoofd en afgemaakt in dat veld waar ze afgelopen jaar gezocht hebben naar sporen? Vervolgens in een skibox gelegd op het dak van de wagen en naar Duitsland gereden? En is Herman gecremeerd.
pi_220970158
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 03:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dit, Herman is gepakt door mensen uit het circuit.

1 Hij was duiker en bekend met mensen in de drugs.
2 Hij was chantabel, door zijn minnaressen en mogelijke drugsduiken.
3 mogelijk wist die teveel van anderen.

Misschien werd die ergens in getrokken, wat die niet wilde maar omdat die ervan wist, juist weer een gevaar vormde.

En dan inderdaad over die Evert, die in België veroordeeld is als moordmakelaar bij de Kasteelmoord. Dan heb je toch een soort van expertise? Of ervaring? Die huisarts had geen gouden gids met een telefoonnummer onder de H van Huurmoordenaar-makelaar. Die man stond dus bekend in het circuit m mensen te laten verdwijnen. Wat ook de bedoeling was met kasteelheer Stijn.

Het plan met Stijn was op hem uit zijn huis te lokken, hij werd uiteindelijk doodgeschoten door een “pakketbezorger” en is in de gang doodgeschoten door een ingehuurde killer, die hem door de pakketdoos heen doodschoot in de gang van zijn huis.

Evert zou gezegd hebben dat het wegmaken van een lichaam het beste kon, door hem weg te leiden van huis en hem op een specifieke locatie dood te schieten en het lijk in een skibox te vervoeren naar een Duits crematorium…

En is dit dan gebeurt met Herman? Klemgereden, neergeslagen of verdoofd en afgemaakt in dat veld waar ze afgelopen jaar gezocht hebben naar sporen? Vervolgens in een skibox gelegd op het dak van de wagen en naar Duitsland gereden? En is Herman gecremeerd.
Hij was blijkbaar ook bevriend of bekend met Evert de C, lokaal een berucht figuur. Het kan natuurlijk ook nog dat dingen door elkaar zijn gaan lopen, bijvoorbeeld een liefje met criminele contacten. De kapster uit Terneuzen had in een ver verleden een relatie met John Heijboer. Dat was ook een bekende van Mario T, een ex-collega van z'n schoonvader en stond voldoende op goede voet met Herman om 'm vooraf te informeren toen Prudent Mario had benaderd om Herman een lesje te leren. En dan is er blijkbaar ook nog een Marokkaanse minnares waarvan nooit precies duidelijk is geworden wie dat nu is geweest.

Ook John Heijboer is nooit gevonden en weleens gelezen dat Evert daar in z'n café (Het Cachot) grappen over maakte.

Als je 'm daar ter plekke af zou hebben gemaakt, dan zouden er wel meer bloedsporen gevonden zijn. Die zijn enkel aangetroffen in de auto. Hij is blijkbaar ook rechtstreeks naar de plek gereden waar z'n auto is gevonden. Lijkt er dus op dat hij daar klem is gereden, is overmeesterd en mee is genomen.

De poeptelefoon is ook nog kwijt. Die kan hij natuurlijk ook gebruikt hebben voor dubieuze zaakjes, niet alleen voor z'n minnaressen.
pi_220974860
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 03:08 schreef ootjekatootje het volgende:
en mogelijke drugsduiken.
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Overladen van drugs van grote schepen op kleine schepen? Maar dan ben je toch wel al een grotere jongen zou je denken
pi_220976600
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:02 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Overladen van drugs van grote schepen op kleine schepen? Maar dan ben je toch wel al een grotere jongen zou je denken
Nee. Vanaf een schip worden wat pakketjes in het water gemikt en een duiker haalt die eruit. Westerschelde is relatief lastig om te duiken, dus een getrainde duiker is dan wel handig.
  zondag 7 juni 2026 @ 12:31:55 #43
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220977595
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:02 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Hij was fervent duiker, dan maken ze pakketten drugs vast aan ankers en gooien deze uit hun bootjes. En dan halen duikers ze weer op.
pi_220977808
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hij was fervent duiker, dan maken ze pakketten drugs vast aan ankers en gooien deze uit hun bootjes. En dan halen duikers ze weer op.
Tel daarbij op dat blijkbaar de Westerschelde lastig is om te duiken, dus dan kun je niet zomaar een amateur aan het werk zetten.

Dat z'n vrouw er niets van wist, is op zich niet zo heel raar. Ze wist wel meer niet. En ze zullen z'n vergoedingen ook niet netjes op z'n bankrekening hebben gestort.
pi_220979247
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:11 schreef Halcon het volgende:

[..]
En ze zullen z'n vergoedingen ook niet netjes op z'n bankrekening hebben gestort.
En had hij mogelijk veel cash om een leven elders op te bouwen.

Maargoed, het is giswerk.
pi_220982147
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 15:44 schreef cinderloom het volgende:

[..]
En had hij mogelijk veel cash om een leven elders op te bouwen.

Maargoed, het is giswerk.
Ja, als hij inderdaad goed betaalde klusjes deed, dan zou dat kunnen. Maar dan is hij wel zonder paspoort vertrokken en zonder dat iemand er ooit nog wat van heeft gehoord. Wat op zich wel raar is voor iemand met een gezin, uitgebreid sociaal leven, broers, etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')