abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206923312

Daarna heeft de politie nog een aantal keren wat bijeenkomsten in "petit Paris" georganiseerd om de lokale bevolking aan het praten te krijgen.

Zie bv: https://www.pzc.nl/zeeuws(...)beantwoord~a7d2c587/

Verdachten:

- Prudent Buijck: schoonvader van Herman. Kon zijn bloed wel drinken. Al eerder conflicten gehad, waar Prudent onder andere voor heeft moeten zitten. Zijn ontkenning in de uitzending van Peter R maakt geen overweldigende indruk. Is wel al overleden.
- Collega Han: als Han aan het werk was, duwde Ploegstra zijn vrouw aan. Was daar een tijd na de scheiding nog wel mee bezig, gezien de telefoontjes aan Ploegstra

Verder zijn er de scenario's dat:
- Herman betrokken was bij louche zaakjes. O.a. de naam van Evert de C, die inmiddels vast zit voor de Kasteelmoord, wordt weleens genoemd.
- Herman onbedoeld getuige is geweest van iets.
- Ander liefje of partner van liefje.
- Vrijwillige verdwijning: wat onwaarschijnlijk lijkt, omdat er nooit meer iets van hem vernomen is en ook niets daar op wijst.
- Zelfmoord: wat ook onwaarschijnlijk lijkt, omdat er nooit een lichaam is gevonden.
pi_206938738
Ook een interessante zaak in de wereld van de vermissingen.

Zou hij niet gewoon met de horizon zijn vertrokken met een nieuwe vrouw? En een en ander in scene hebben gezet. Ver weg. Andere naam.
pi_206948879
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 13:48 schreef stropdaz het volgende:
Ook een interessante zaak in de wereld van de vermissingen.

Zou hij niet gewoon met de horizon zijn vertrokken met een nieuwe vrouw? En een en ander in scene hebben gezet. Ver weg. Andere naam.
De vraag is dan wie die nieuwe vrouw is. Dat is dan geen vrouw die ook in de "poeptelefoon" stond, want alles daarin was "verklaarbaar", d.w.z. scharrels van Poepstra Ploegstra die gelokaliseerd zijn en die ze gesproken hebben.

En, als hij naar een of ander tropisch eiland vertrekt met 'n dame dan zou er ook ergens 'n dame kwijt moeten zijn. En hoe betaalt Ploegstra dat allemaal? Nieuwe naam, ergens ver weg opnieuw beginnen... dat kost 'n boel geld.

Daarnaast heeft hij natuurlijk ook z'n dochtertje. En er zijn de bloedsporen in zijn auto.
pi_215705582
Schopje
pi_215706329
quote:
Toch weer vier tips. Hopelijk zitten er nuttige tips bij. Er moeten mensen zijn die weten wat er is gebeurd.

Een van de hoofdverdachten is overleden, een andere verdachte zit lang vast in België, dus wie weet...
pi_215712941
Zeeuws Vlaanderen vind ik zo'n uithoek die als ik er ben, mij on-Nederlandser aandoet dan Oost-Groningen of Zuid-Limburg. Het is zo....Vlaams.

Als ik de reconstructie van Peter de Vries uit 2011 over Hoekstra bekijk, dan wordt hij neergezet als een verschrikkelijke echtgenoot, echt een lul een van een vent waar geen gesprek aan tafel in huiselijke kring mee te voeren viel, maar aan dat oordeel hebben de nabestaanden niets als ze willen weten wat er gebeurd is. Dochter is haar vader verloren, en weet niet wat er gebeurd is.Politie wil het ook nog steeds weten. Zelfmoord lijkt mij uitgesloten. Maar goed, 't blijft altijd een mogelijk scenario.

Bekijk deze YouTube-video
pi_215713070
hij lijkt mij een zak stront. missen we niks aan
pi_215713081
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 06:55 schreef dexamfetamine het volgende:
Wie is "we"?

[ Bericht 5% gewijzigd door Viv op 01-12-2024 03:04:58 (Sneer verwijderd) ]
pi_215713089
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 07:01 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Wie is "we"?
de maatschappij
pi_215713749
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 06:55 schreef dexamfetamine het volgende:
Tsja, een schuinsmarcheerder, maar lijkt geen grote crimineel te zijn...
pi_215713835
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Tsja, een schuinsmarcheerder, maar lijkt geen grote crimineel te zijn...
Als we uitgaan van een misdrijf lijkt me de dader een grotere crimineel.
pi_215713848
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:59 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Als we uitgaan van een misdrijf lijkt me de dader een grotere crimineel.
Ja. De verdachten die in beeld zijn geweest, kwamen in de uitzending van PrdV ook niet echt naar voren als hele fijne figuren.
pi_216336533
Panorama heeft er nog wat over geschreven recent:

https://panorama.nl/artik(...)van-herman-ploegstra

Geen nieuws helaas.
pi_217881670
Bericht uit maart, maar toch:

De Peter R. de Vries Foundation is op zoek naar de schrijver van een anonieme brief over de verdwijning van Herman Ploegstra uit IJzendijke. De kraanmachinist komt in 2010 nooit thuis na een kickboksles. In december 2024 krijgt de stichting een anonieme brief binnen en nu wil men graag met de schrijver in contact komen.

In het najaar van 2024 besteedt de stichting, die onopgeloste moord- en vermissingszaken probeert op te lossen, aandacht aan de verdwijning van de 35-jarige Herman Ploegstra. Met behulp van een campagne, video-oproep en een podcast waarin de dochter van Herman vertelt over het leven zonder haar vader probeert de stichting meer informatie te krijgen over de nooit opgeloste verdwijning van Ploegstra. Ook looft de stichting een beloning van 100.000 euro uit voor de gouden tip.

Zeer interessant
Na die aandacht krijgt Kelly de Vries, de dochter van Peter R. de Vries en directeur van de stichting, in december een anonieme brief bezorgd op het kantoor van de stichting. "We vonden de inhoud van die brief zeer interessant en zouden heel graag met de tipgever in contact komen."
Volgens De Vries staat er een aantal concrete aanwijzingen in de brief die ze graag willen uitzoeken. Ze begrijpt dat de tipgever graag anoniem wil blijven. "Maar we willen de tipgever toch verzoeken om nogmaals contact met ons op te nemen zodat wij de mogelijkheden van een anonimiteitstraject kunnen bespreken."

Bang om te praten
In de podcastaflevering over de verdwijning vertelt Annemiek van Spanje, bestuurslid van de stichting, meer over dat traject. "Mensen durven niet altijd hun verhaal te doen en zijn bang voor de gevolgen als ze praten met de foundation of met de politie."

De tipgever of andere mensen met meer informatie kunnen ook direct contact opnemen met de advocaat van de stichting die gaat over het anonimiteitstraject. De advocaat, die los werkt van de stichting, zorgt ervoor dat een getuige anoniem blijft en kan samen met de getuige kijken hoe de informatie het best gedeeld kan worden met de stichting of de politie.

100.000 euro

Mocht de anonieme tipgever nou de gouden tip hebben voor de stichting, kan het ook zijn dat hij of zij de beloning van 100.000 euro krijgt. Ook daarom kan De Vries niks zeggen over de inhoud van de brief. "We willen natuurlijk wel zeker weten dat degene die zich meldt ook de persoon is die de brief heeft geschreven. Niet zomaar iemand die op zoek is naar die beloning."

https://www.omroepzeeland(...)ste-herman-ploegstra

Vanaf het begin was al wel duidelijk dat, behalve dader, meer mensen er van moeten weten. Wie weet wordt deze zaak nog opgelost.
pi_217883483
De podcast ook nog geluisterd.

Op zich weinig nieuws. Indrukwekkend wel dat gesprek met zijn dochter. Ook een openhartige agent. Scenario waar men het meest aan denkt is iets in de relationele sfeer. Mogelijk iets dat uit de hand is gelopen en dus niet zo bedoeld was.

Het is wel knap hoe iemand een lijk voor jaren weg kan werken, terwijl het niet was gepland.

De schoonvader heeft in die uitzending van Peter R. de Vries ook zitten liegen. Hij zei niet bekend te zijn met de bijnaam "Poepstra" en de escapades van zijn schoonzoon, maar dat was hij volgens de politie dus wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')