abonnement Unibet Coolblue
pi_206911282
Ik rij sinds kort in een Renault Arkana die ondersteuning heeft voor Android Auto. Dit wil ik gebruiken voor onder andere een ander navigatie app, ipv de ingebouwde navigatie, en ook luister ik graag podcasts die op m'n telefoon staan.

Het rare is dat ik hem niet aan de praat krijg. Ik heb een Samsung S21 met Android 13 en heb verschillende usb-c kabeltjes geprobeerd, ook de origineel meegeleverde kabel van m'n telefoon.

Wie heeft er tips om het werkend te krijgen ?
pi_206912530
Je moet hem aan de praat krijgen. Dan werkt het.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206913124
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 18:33 schreef Het_Bokje het volgende:
Je moet hem aan de praat krijgen. Dan werkt het.
Bedankt voor je constructieve bijdrage. Als je een linkje naar het volgende artikel had gepost, dan had ik er nog iets aan gehad. https://www.androidplanet(...)problemen-oplossing/
pi_206913154
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:22 schreef Jeroen68 het volgende:

[..]
Bedankt voor je constructieve bijdrage. Als je een linkje naar het volgende artikel had gepost, dan had ik er nog iets aan gehad. https://www.androidplanet(...)problemen-oplossing/
Kijk je kunt wel zoeken dus. Er waar loop je nu vast? Met 'ik krijg hem niet aan de praat' kunnen we niet zoveel.

Wát doet ie wel?
Wát doet ie niet?
Wat doe je uberhaupt voor acties? Pairen werkt niet? Autoradio ziet toestel niet?

Van jouw constructieve bijdrage word ik ook niet veel wijzer waar nou het probleem eigenlijk zit.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206914617
Misschien moet je de auto starten?

Of iets instellen in die Samsung?
.
pi_206919722
Het zou inderdaad erg handig zijn wanneer jij aangeeft wat je allemaal al hebt geprobeerd... Hij doet het niet, doet het ook niet. Dan ligt het erg voor de hand dat hier iemand een heel verhaal met eventuele opties gaat opschrijven en jij gaat antwoorden dat heb ik ook al geprobeerd. Dat wordt een Rara wat heeft ie allemaal al gedaan spelletje. En zo zijn er heel wat mogelijkheden van simpel tot geavanceerd.

Dus de eerste vraag, wat heb je zelf geprobeerd en waar loop je tegenaan?

Laat ik eens voorzichtig proberen met: Heb je de USB instelling van je Android foontje goed ingesteld. Ga eens naar instellingen en schrijf in het zoekveld USB dan krijg je als optie in de zoek resultaten USB voorkeuren. En daar kun je kiezen wat jou apparaat moet doen wanneer aangesloten met een ander apparaat. Waar staat deze instelling standaard op en is dat de juiste instelling of moet je deze misschien aanpassen om te koppelen met dit specifieke apparaat. Dit hoeft allemaal niet universeel hetzelfde zijn per Android dit kan per merk telefoon een beetje softwarematig verschil in zitten.

Bv. als ik mijn Motorola aan de computer hang met een USB gebeurd er niets hij laad alleen maar op. Wil ik bestanden overbrengen dan moet ik elke keer opnieuw na aansluiten in de foon instellingen kiezen voor USB - Bestandsoverdracht. Dan pas opent de pc de opslagdata op de foon.


Is dit je al bekend? Dan had ik het niet hoeven schrijven... ^O^
pi_207021947
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:19 schreef Watuntrik het volgende:
Het zou inderdaad erg handig zijn wanneer jij aangeeft wat je allemaal al hebt geprobeerd... Hij doet het niet, doet het ook niet. Dan ligt het erg voor de hand dat hier iemand een heel verhaal met eventuele opties gaat opschrijven en jij gaat antwoorden dat heb ik ook al geprobeerd. Dat wordt een Rara wat heeft ie allemaal al gedaan spelletje. En zo zijn er heel wat mogelijkheden van simpel tot geavanceerd.

Dus de eerste vraag, wat heb je zelf geprobeerd en waar loop je tegenaan?

Laat ik eens voorzichtig proberen met: Heb je de USB instelling van je Android foontje goed ingesteld. Ga eens naar instellingen en schrijf in het zoekveld USB dan krijg je als optie in de zoek resultaten USB voorkeuren. En daar kun je kiezen wat jou apparaat moet doen wanneer aangesloten met een ander apparaat. Waar staat deze instelling standaard op en is dat de juiste instelling of moet je deze misschien aanpassen om te koppelen met dit specifieke apparaat. Dit hoeft allemaal niet universeel hetzelfde zijn per Android dit kan per merk telefoon een beetje softwarematig verschil in zitten.

Bv. als ik mijn Motorola aan de computer hang met een USB gebeurd er niets hij laad alleen maar op. Wil ik bestanden overbrengen dan moet ik elke keer opnieuw na aansluiten in de foon instellingen kiezen voor USB - Bestandsoverdracht. Dan pas opent de pc de opslagdata op de foon.


Is dit je al bekend? Dan had ik het niet hoeven schrijven... ^O^
Je kan data overdracht ook vast zetten via ontwikkelaars optie .
Dan kijken bij standaart usb instellingen.
Dan kan je daar vast zetten wat de usb moet gaan doen bij aansluiting.

Zeker met een Android radio wel even zo makkelijk.

En ja werkt ook op Motorola.
Bezit er zelf een.
pi_207086501
Heb sinds 3 weken een nieuwe auto, inclusief Android Auto. Dit werkt goed bij mij, kan connecten etc.

Ik woon in het buitenland, en heb de NPO radio 1app, voor het nieuws en Langs de Lijn etc. Ik dacht altijd dat je elke app in Android Auto kon afspelen (dus Radio 1 in de auto onderweg) maar hij is niet zichtbaar in Android Auto.

Net even gegoogled, maar nu blijkt het dus zo te zijn dat sommige apps niet compatible blijken te zijn ? En is er een work around dat iemand weet ?

Dank ! En kan jullie de nieuwe Hyundai Tucson aanbevelen!
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')